Sign in to follow this  
Followers 0
Nadda

Mikä haalari hyväksi havaittu?


206 posts in this topic

^ Meillä taas mahtuu 2-vuotiaalle vielä 86-senttinen eli ens talvena mitä todennäköisimmin sitten menee tuo 92-senttinen. Kyllä mä uskoisin, että teillekin mahtuu vielä 98-senttinen, koska tuossa iässähän lapset ei enää kasva samanlaista tahtia kuin aiemmin. :)

 

Mä taas hyppäisin yhden koon yli, jotta ei käy kuten meille.. Eli siis ostin tammi-alesta seuraavan koon (eli koon 80) lapselleni seuraavaa talvea varten, ja kun tuo talvi tuli puku oli lähes heti pieni (ennen vuoden vaihdetta jo se jouti pois) . Onneksi tänä talvena olin viisaampi, ja vaikka puku oli alkutalvesta tosi reilu lapselleni, on se nyt just sopiva, kun hän repäs pituudessa monta senttiä ihan yhtäkkiä. Nyt lapseni siis 2,5v ja talvipuku on kokoa 104.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tämän talven on ollut Jonathanin perushaalari kokoa 98, on ainakin tähän asti ollut sopivan kokoinen ja kestänyt kohtuullisen määrän pyllymäkeäkin. Harkitsen ensi talveksi kumminkin jotain corduraa tms. kestävämpää, sen verran hurjaa katseltavaa tuo on ollut. Pyllymäki päättyy hiekoitussoraan :rolleyes: Vedenpitävyyttä ei ole tänä talvena päässyt vielä koettelemaan.

 

Ensi talveksi, kun Enska täyttää 3 vuotta, etsin varmaan haalarin kokoa 104, koska 98 ei varmaan edes syksyllä mahdu. Tuo koko menee melko varmasti Toiskallakin jonain vuonna, joten senkin puolesta pitäisi olla kestävät materiaalit. Jos vielä löytäisi kivan näköisen.

 

Hämmentävää on, että välikausipuku, myös Jonathan ja kokoa 98, on pojan päällä ihan valtavan ison näköinen vielä. Vertasin sitä tuohon haalariin, ja ulkomitoiltaan se on aivan sama. Ilmeisen paljon vaikuttaa siis se, että toppaukset puuttuvat :lol: Jos ostaisin nyt, niin saattaisin ottaa koon 92, mutta se ei välttämättä enää syksyllä mahtuisi. Tuokin menee varmasti nyt keväällä, kun takin hihoissa on kiristystarrat. Jos housut näyttävät turhan pitkiltä, saatan ostaa vielä pienemmät.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ meillä on jo pieneksi jäänyt Remun toppahaalari kokoa 74 ja (tosi ohut) välikausihaalari kokoa 80, ja ne on mun mielestä ulkomitoiltaan täsmälleen samaa kokoa. Mä olin ihan varma, ettei tuo vk-haalari mahdu enää kun sitä tarvittaisiin, mutta ehkäpä se sitten mahtuukin...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reimatecin välikausihaalarit (2kpl) on olleet hyväksi havaitut. Samoin PoP:n toppahaalari sekä Ticketin välikausipuku. Seuraavaksi testataan PoP:n välikausihaalarin toimivuus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä ollut käytössä Polarn O. Pyretiä ja Ticket to Heavenia, molempiin ollaan oltu tyytyväisiä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voi olla tyhmä kysymys, mutta en ole löytänyt vastausta tähän edes valmistajan sivuilta eli onko Travallen Remu-haalari välikausihaalari vai voiko sitä käyttää talvellakin? Tulee tosi tyhmä olo, kun en löydä järkevää vastausta siihen, mikä merkki on hyvä vedenkestävä TALVIhaalari... :girl_sigh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on ollut Remu-talvihaalari, mutta tehdäänhän noita välikausimalliakin. Remu on vaan vastaava tuotemerkki kuin ReimaTec, eli kertoo että haalari on vedenpitävä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mistä tietää, mikä Remu on talvihaalari ja mikä vk-haalari? Oon netistä katsellut noita haalareita ja Travallen sivuilla ei ole mitään mainintaa, mistä erottaa onko kyseessä toppahaalari vai välikausi http://www.travalle.fi/wordpress/?page_id=17 . Oonko oikeesti näin tyhmä vai onko ne muidenkin mielestä kerrottu epäselvästi????? :girl_mad:

Share this post


Link to post
Share on other sites

^eikös nuo kaikki kevätmalliston ole välikausihaalareita ja sitten syksyn malliston haalarit talvihaalareita?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on vk-asuna on Ticketin Plain rain ilman fleeceä, ja siitä tykätään tosi paljon. Aluksi epäilytti, onko 2-osainen puku hankala, mutta ei se ole. Kätevää, kun tarvittaessa voi pukea vaan takin tai housut, ja kesälläkin on märällä kelillä tätä käytetty. Puku istuu tosi hyvin ja näyttää kivalta. Joku sanoi, että tässä Hulluilla päivillä myytävässä Plain rainissa on pienempi vesipilari kuin "oikeassa" versiossa. Sadepukuna ei olla tätä käytetty ja tosi märässä ruohikossa istuessa kosteus meni housuista läpi, mutta toisaalta puku hengittää tosi hyvin ja siksi sitä voi käyttää tarvittaessa vähän lämpimämmälläkin säällä.

Edited by Thingumy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko kellään ollut Motion´s merkkinen talvihaalari käytössä? Onko kuinka paksu ja miten kosteuden pitävä? Ostaisitko tuon haalarin käytettynä?

 

Paljon kysymyksiä, mutta merkki on minulle tuntematon. Huutiksessa olisi hyvä kuntonen myynissä ja harkitsen ostamista, myyjä vastasi hiukan ympäripyöreesti kosteuden pitämiseen kun kysyin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Minulla ei ole ko. haalaria ollut mutta eikös Motions ole se halvin merkki mitä JesperJunior myy? Keväällä ainakin oli vk-haalareita ko. merkiltä 29€ ja olivat ihan kamalaa tuulipukukangasta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on kokemusta vasta merkeistä Travalle Remu (talvihaalari), Reimatec (vk-haalari) ja Jonathan (vk-haalari). Kaikista olen tykännyt kovasti. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko Cupcaken haalareista kokemusta? Ostettiin pojalle talvihaalari, vaikuttaa kyllä ihan hyvältä, mutta koko on 92!!! Poika täyttää syyskuussa 1 v, ja on nyt n. 77 cm pitkä. 86 olisi ollut nyt sopiva, joulukuussa todennäköisesti jo pieni. Taitavat siis olla todella pientä mitoitusta...

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Meillä on ensi talveksi ostettuna Cupcaken toppatakki kokoa 80cm. Mun mielestä se vastaa aika hyvin kokoaan ja on meillä nyt aika sopiva. Nyt vaan toivotaan, ettei lapsi ehdi kasvaa takista ohi ennen talvea girl_haha.gif

Vaikuttaa muuten ihan laadukkaalta materiaalilta. Ja vedenpitäväkin sen pitäisi olla, teipatut saumat ym :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä oli ekana talvena remu, ja se oli hyvä (kirpparilta). Nyt käytössä on polarn o pyretin 2-osainen puku, ja siitä tykkään paljon. Kokeilussa oli myös jonathan (kirpparilta, mutta tosi siisti) ja siitä hajos vetskari, heijastinnauhat lerpattaa ja hupun nepparit irtos ärsyttävän helposti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on Reiman mantra-haalari ja hoitotäditkin ihan kehuivat. On erityispaksu haalari ja tosi lämmin, hoidossakin onnistuvat pukemaan aina vaatetta vähän liikaakin :girl_sigh: Eli mainio haalari ainakin koville pakkasille. Tuo ei oo tosiaan ReimaTec eli saa nähdä miten toimii loskakeleissä, mutta varmasti asiansa ajaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on SE:llä Stadiumista ostettu Everest -merkkinen veden- ja tuulenpitävä, hengittävä talvihaalari ja se on todettu tämän talven aikana aivan loistavaksi tuollaiselle hoikalle pätkälle. Myös hoidossa hoitaja kehui, että on hyvä puku ja helppo pukea päälle.

Mitään käytönmerkkiä ei vielä näy, tosin pukua käytetty vaan lumi/pakkaskeleillä eikä tuo 2v8kk enää pelkästään ryönääkään maassa.

 

Hyvää tuossa puvussa on myös erikoispaksut polvi- ja peppupaikat, hanskojen alle/päälle vedettävät "lumilukot" hihoissa sekä heijastimet.

 

Jos jotain negatiivista puvusta pitää keksiä, niin lahkeiden suut ja lumilukot on melko tiukat. Tosin hoitaja oli sitä mieltä, että hyvä vaan, että on tiukat, niin ei lumi tosiaan pääse sisään lahkeista. Värivalikoima ei myöskään päätä huimaa, mutta asusteilla pystyy vähän tuotakin heikkoutta kompensoimaan :girl_sigh: .

 

Suosittelen lämpimästi, sillä haalari ei ole sieltä kalleimmasta päästä (ei kyllä halvinkaan) eli mielestäni loistava hinta/laatusuhde. Ajateltiin kokemuksen perusteella katella esikoiselle vk-pukua samalta merkiltä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä tykkään ReimaTecistä. Käytössä on ollut sekä välikausi- että toppahaalari ja tosi hyviä ovat olleet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Molo Kids on ollut kyllä täydellinen! :)

 

Samaa mieltä :)

Meillä on Molo Kidsin talvihaalari, ja se on lämmin, vedenpitävä, kulutusta kestävä ja istuu hyvin meidän hoikalle tytölle. Ehdottomasti ostan Molon myös ensi talveksi!

Share this post


Link to post
Share on other sites

meil on tänä talvena ollut viimeisenä käytössä Jonathanin talvipuku, hyvin on pelittänyt :) tosin täytyy huomioida, neiti ei oo remunnu ulkona kun on vasta pikkuhiljaa oppinut liikkumaan. mukavan tilava olematta liian iso.

 

muita pitämiämme ovat H&M:n toppis ja lindexin vettä pitämätön toppis, ihan hyviä nekin. muita merkkipukuja ei olla keretty vielä käyttää :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0