Aurora

Miten aiot valmistautua raskauteen?

926 posts in this topic

Kertokaapas mitä vitamiineja syötte näin raskauteen valmistautuessa? :) Olen katsellut vaihtoehtoja, mutta niitä on niiiiiin paljon erilaisia että olen jo ihan pihalla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä oon ottanu pelkkää foolihappoa, mutta eikö nää missä lukee raskausajan vitamiinit ole myös suositeltuja yrityksen aikana?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä oon ottanu pelkkää foolihappoa, mutta eikö nää missä lukee raskausajan vitamiinit ole myös suositeltuja yrityksen aikana?

 

Mulla on ihan vaan Citarista ostettuja jotain Ladyvita Mama -vitskuja. Näissä lukee "Aloita valmisteen käyttö jo raskautta suunnitellessasi."

http://www.ladyvita.fi/index.php/tuotteet/ladyvita-tuotteet/ladyvita-mama

 

Gyne mun käski raskausvitamiineja alkaa napsia jo ennen yrittämistä, koska foolihappo varastoituu.

 

Miehen pitäs kans alottaa jotkut monivitamiinit missä on foolihappoa, auttaa se kuulema siittiöihinkin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kertokaapas mitä vitamiineja syötte näin raskauteen valmistautuessa? :) Olen katsellut vaihtoehtoja, mutta niitä on niiiiiin paljon erilaisia että olen jo ihan pihalla.

Mä olen nyt syönyt ihan Beroccaa, koska siinäkin on suositeltu annos foolihappoa alkuraskauteen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

vitamiinit

painonpudotus

treenaus/fyysinen kunto

tupakointi lopetettu

henkinen valmistautuminen

Share this post


Link to post
Share on other sites

- Popsin vitamiineja (monivitamiini, foolihappo, omegat) (mies syö myös foolihappoa ja monivitamiinia)

- "Litkin" vehnänalkioöljyä

- En käytä kahvia (en sitä siis ennen yritystäkään ole käyttänyt)

- Käytän alkoholia ihan minimaalisesti

- Pyrin liikkumaan säännöllisesti ja syömään terveellisesti

- Ja mikä tärkeintä, YRITÄN olla stressaamatta mistään, elää rennosti ja nauttien elämästä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä ei ole mitenkään erityisesti valmistauduttu. Ollaan yritetty elää tavallista elämää eli liikuttu sekä syöty kohtuudella. Alkoholin käyttöä voisi vielä lisää minimoida. Täälläkin koitetaan olla stressaamatta, se on loppujen lopuksi niin turhaa... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

En ole vielä oikeastaan alkanut valmistautua mitenkään :blush:  Toki aion hieman "vahtia" syömisiäni, olen niin perso herkuille. Myös vitamiineja ajattelin aloittaa syömään

Edited by Elsa80

Share this post


Link to post
Share on other sites

Otin käyttöön foolihapon. Monivitamiinit ja omegat on ollu käytössä muutenkin, mutta en oo aikasemmin muistanut ottaa niitä kovin säännöllisesti, vaan joskus on ollu viikonkin tauko niissä. Nyt yrityksen aikana en oo unohtanu niitä kertaakaan :D

 

Herkkujen vähentäminen ja aktiivinen, säännöllinen liikunnan harrastaminen on mulla aina ollut kausittaista. Yleensä tsemppikaudet on syksyisin ja keväisin. Talvella ja kesällä herkuttelu lisääntyy ja harrastaminen vähenee. Tämän syksyinen tsemppikausi on alkanu ja vauvakuume antaa mulle lisämotivaatiota. Katsotaan kuinka kauan motivaatio säilyy yllä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heipä hei!

 

oon ihan uus täällä, eilen liityin :) ihan valtava vauvakuume ja projektia on tässä aloteltu avokin kanssa :)

 

mulla on ongelma monet lääkitykset ja paino :( joten oon nyt varaillu lääkäriaikoja et saadaan mun lääkitykset raskausystävällisiksi :P 13.9 on tklääkärikäynti ja silloin lähtee kuparikierukka pois! :P

 

tänään kävin ostaas foolihappoa ja omegaa, rautaa ja d-vitamiinia oon syöny jo pidemmän aikaa anemian takia.

 

ja tosiaan tähän painoon liittyen, sitä on ihan liikaa joten oon koittanu liikkua enemmän ja syödä terveellisemmin ja vähentää herkkuja!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei ole tullut mieleenkään valmistautua mitenkään mahdolliseen toiseen raskauteen. Tämän tietysti mahdollistaa se, että olen ns. perusterve eikä ole mitään lääkityksiä. Mutta ihan normaalisti syön, juon, liikun ja elän noin niinkun muutenkin.  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen lopettanut tupakoinnin ja alkoholin juomisen. Lisäksi syön foolihappoa ja D-vitamiinia. Liikuntaa harrastan säännöllisesti, mutta sitä teen muutenkin :) Ja tietysti syön terveellisesti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täälläkin on vauvakuume päällä ja pahasti. Siinä pisteessä, että nimet on jo mietitty, vaunuja ja lastenhuoneen sisustuksia katsottu  :grin: Mutta emme ole vielä päättäneet sopivaa aikaa. Aion olla raskautta yrittäessä täysin normaalisti.. Ehkä jotain vitamiineja voisin nappailla, ja sokerin syömistä vähentää. Painoakin voisi kyllä nostaa muutaman kilon kotiruokaa syömällä, jos ei ala tärpätä. Muistaakseni parhaat raskautumismahdollisuudet on naisilla, joiden painoindeksi on 20-25.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voisi aloittaa huolehtimalla riittävien ravinneaineiden saamisesta, mutta muuten ajattelin jatkaa samaan malliin. Ihan tervettä elämää olen kuitenkin onnistunut tämän neljännesvuosisadan tässä jo viettämään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä en ainakaan ennen kuin olen raskaana niin kerro kellekkään sukulaiselle ja ystävälle aikeista tulla. Sit kun olen raskaana niin voin kertoo siitä kavereille, ystäville ja sukulaisille, mutta vasta ekan ultran jälkeen. Vauvakuumeilusta kyllä voin kertoo kavereille ja ystäville.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mitä foolihapot yleensä maksaa? Ennen kuin tulen raskaaksi niin mietin minun epilepsian ja juttelen siitä lääkärin kanssa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Mulla Pharma Nordin Bio-Folin tabletit käytössä, 180kpl paketti oli alta 6euroa.

Edited by Emilia88

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olen lopettanut tupakoinnin. Muuten mulla on ollutkin ihan terveet elämäntavat, eli muita muutoksia mun ei mielestäni tarvitse tehdä. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toiveena olisi saada kuntoa kohotettua, eli juoksulenkille mars ja vatsa- ja selkälihastreeniä pitäisi myös tehdä. Kun vain saisi itsensä tsempattua tuohon..

 

Vitamiineja syön muutenkin, mutta foolihappoa sitten aikanaan lisäksi. Alkoholinkäytön varmaankin lopetan kokonaan sitten yritysvaiheessa jo.

 

Eli eipä mitään ihmeempiä, olen perusterve ja terveelliset elämäntavat muutenkin, mutta ainahan voi parantaa ja miksipä ei jos kerta niin hyvä motivaattori löytyisi kuin raskauden suunnittelu :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aika sama kuin Ravenilla, mutta lisäksi yritän lopettaa tupakointia/olen vähentänyt jo ainakin kolmasosaan siitä mitä aiemmin tupakoin. Eli lähestulkoon olen jo saanut lopetettua! Inhottava riippuvuus.. Yöks.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Ootko lukenut Allen Carrin "Stumppaa tähän"-kirjaa? Suosittelen sitä lämpimästi. Mä olen sen avulla lopettanut (itseasiassa 3kertaa), se kirja todella toimii. :) Mun ongelma on enää se että aloitan aina jossain vaiheessa uudelleen. :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aloin yrittämisen aikana syömään Multitabsin raskaus-vitamiineja. Vähensin myös alkoholin juomista ja herkuttelin "kielletyillä" eli graavilohella ja homejuustoilla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tähän asti eli juuri ennen yrittämisen aloittamista olen toiminut samalla tavalla kuin pinkula eli herkutellut kielletyillä ruoilla. Punaviiniä, raakamaitojuustoja ja sen sellaista on mennyt viikottain, ja mies tuo niitä kiltisti kaupasta. En valita! :D Toki lopetan kielletyt herkut siitä lähtien, kun asia tulee ajankohtaiseksi. Foolihappopillereitä ja d-vitamiinia olen nappaillut jo nyt ja aion varmaan lisätä tietoisesti rautapitoisia juttuja ruokavaliooni, jos ja kun raskaudun.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now