Aurora

Miten aiot valmistautua raskauteen?

926 posts in this topic

Foolihappopitoisia poretabletteja olen syönyt (juonut?) nyt jonkun aikaa. Muuten olen lähinnä myös nauttinut niistä ruuista, jotka toivottavasti pian ovat kiellettyjä. Nmmm, sushia <3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foolihappoa aloitin syömään jo ennen tjottailun aloitusta. Muuten yritän urheilla säännöllisesti ja syödä mahdollisimman terveellisesti/säännöllisesti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yrityksen suunnitteluvaiheessa kun vielä ollaan, niin aion parantaa parisuhdettani entisestään  ja saada kroppani ihannekuntoon eli pois tästä ylipainon rajoilta pyörimästä. Samoin ystävien kanssa vietän mahdollisimman paljon aikaa kun vielä voin. Vitamiinit aloitan varmaan kun yritys alkaa, ja alkoholin jätän kans pois. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä en ole vasta muuta tehnyt kuin aloittanut foolihapon syönnin - ja kuin luonnostaan myös vähentänyt alkoholin juonnin aika minimiin. Jotenkin ei vain tee mieli.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ennen varsinaisen yrityksen alkamista käyn poistattamassa ne viisaudenhampaat, joita ei vielä ole poistettu. Suun voisi muutenkin katsastaa kuntoon ja poistattaa hammaskivet. Foolihappolisän syönnin voisin myös aloittaa vaikka heti kun muistan käydä apteekissa sitä hakemassa. Lisäksi aion kiinnittää paljon huomiota lantionpohjanlihasten treenaamiseen. Liikuntaa ja ulkoilua pitää myös muistaa harrastaa. Muuten elämäntavat ovatkin jo riittävän kondiksessa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Syön monivitamiinitabletteja ja yritän muuten elää terveellisesti :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minun pitäisi saada lopetettua sähkötupakan poltto ennen raskauden yrittämistä. Siitä kun ei ole mitään tietoa miten vaikuttaa raskauteen, enkä halua ottaa ylimääräisiä riskejä. Samoin pitäisi opetella syömään tarpeeksi usein. Ruokailuvälit venyy välillä liian pitkiksi. Vitamiineja syön jo muutenkin, mutta raskauden aikaisiin vitamiineihin pitäisi panostaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä raskauteen valmistaudutaan parhaillaan.. Ennenkaikkea stressin lieventämisellä, monivitamiinien syönnillä ja pienellä kunnon kohotuksella. Olen tässä kierrossa tutustunut myös greippimehun makuun....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foolihappo pitäisi aloittaa. Selkälihaksia pitäisi treenata vähän ahkerammin - edellisessä raskaudessa oli kiusana aika hankala selkäkipu. Ja ne lantionpohjalihakset...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raskausvitamiinit käytössä. Liikunnasta ollut pitkä tauko pitäisi saada päätökseen ja raahautua taas kuntosalille ja (kävely)lenkille. Varsinkin keskivartalon hyvä lihaskunto edesauttaa ison vatsan kanssa elämistä  :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

tupakinpoltto pitäisi kyllä lopettaa.. vähennetty on ja viimeistäänhän se siihen plussatestiin loppuu. muuten elämäntavat ihan ok, liikunta ja ravinto ihan suht mallillaan. noita vitamiineja olen kyllä suunnitellut alkavani popsimaan :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Syön foolihappoa ja vitamiineja ja yritän pitää liikunnan harrastamisesta kiinni. Se kun tuppaa näin pimeään vuodenaikaan jäämään aina vähemmälle, kun ulkos ei oikein huvita mennä kun on kylmä/märkä/muuten vain pimeää :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse yritän saada mahdollisimman terveet elämäntavat osaski omaa elämääni, mutta vielä näyttäisi pitkä matka olevan. Syön monivitamiineja ja foolihappokin pitäisi aloittaa.. Yritän pitää liikunnan harrastamisesta myös kiinni :) Lisäksi olen lopettanut alkoholin juomisen ja välttelen tupakoivia ihmisiä :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foolihappoa kävin tänään ostamassa apteekista. Elämäntavat ovat terveellisiä jo ennestään, liikun myös paljon. En polta ja alkoholia nautin kohtuudella.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jos yritys nyt lähtee käyntiin ylipäätään, niin papa-kokeessa ja gynekologilla voisi käydä. Hampaat hoitaa kuntoon. Muutama kilo voisi pudota ja ruokavaliota vähän siistiä sekä liikuntaa lisätä. Foolihapot voisi myös jossain vaiheessa käydä hakemassa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itsekkin olen miettinyt tuota hampaiden hoitoa nyt yrityksen aikana, mutta kun sinne hammaslääkärille meno on aivan liian hirveää :( Syynä tuohon on vakava hammaslääkäri pelko.. Joten on monesti jäänyt hammaslääkäri käynnit tulevaisuuteen.. Ehkä se kuitenkin olisi helpompi hoitaa, nyt kuin sitten raskaana ollessa..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suosittelen että etsit pelkopotilaisiin erikoistuneen hammaslääkärin ja käyt hoitamassa hampaat kuntoon ja jatkossa huolehdit säännöllisistä tarkastuksista. Se on paljon isompi juttu sitten korjailla jälkikäteen kun on vuosikausia vältellyt hammaslääkäriä. Tsemppiä! Itsellänikin on hammaslääkäripelko, mutta olen pakottanut itseni tarkastukseen vuosittain...

Share this post


Link to post
Share on other sites

foolihappoa olisi tarkoitus käydä ostamassa alkuvuodesta ja yrittää pitää elämäntavat terveellisinä

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olenkin monesti varannut pelkopotilaisiin erikoistuneelle hammaslääkärille ajan, mutta olen kuitenkin jänistänyt ja soitellut päivää ennen peruakseni ajan.. Ehkäpä minä vielä joku päivä uskaltaudun :) Kovasti ainakin on yritystä päästä sinne hammaslääkäriin! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olen valmistautunut raskauteen ensinnäkin sillä että jätin pillerit pois :grin:

 

Aloin syömään raskausvitamiineja, enpä oikein muuten taida olla valmistautunut. Urheilupuoli ja ruokailupuoli on valmiiksi jo ihan kunnossa ja elämäntavat ja paino myös joten enpä sitten tiedä mitä muuta tässä voisi enää tehdä, paitsi odotella sitä raskautumista.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tässä on syöty kaikenlaisia vitamiineja matkan varrella, mutta heti yrityksen alusta lähtien olen syönyt foolihappoa isolla annoksella, jota nyt lääkäri halusi nostaa vielä lisää. Lisäksi olen yrittänyt kiirehtiä opintojeni kanssa tässä odottelun aikana. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

* Jatkan liikkumista ja hyvin syömistä, oon jo pidempään elänyt tosi terveellisesti ja siitä tulee hyvä olo. Sen myötä painokin kipuaa alas pikkuhiljaa omassa tahdissaan.

* Varattu aika papa-kokeeseen

* Varattu aika sokerirasitukseen, joka roikkunut

* Jatkan monipuolisten vitamiinien popsimista, pitäisi kai se perinteinen foolihappo aloittaa

* Puhun parisuhteessa kaikki pienetkin solmut auki ja vietetään paljon yhdessä aikaa ja tehdään juttuja yhdessä

* Vähennän elämisen tahtia ja stressitekijöitä. Lupaan antaa itselleni aikaa.

* Käsittelen edellisen raskauden traumoja ja muitakin perhesuhteitani

Share this post


Link to post
Share on other sites

* Pyrin syömään terveellisesti ja liikkumaan säännöllisesti.

* Aloitin foolihapon syömisen jo ennen raskauden yrityksen aloittamista.

* Yritän olla stressaamatta töistä ja vauvanyrittämisestä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on projektina painonpudotus, ruokavalion siivous, vitamiinien popsiminen ja hmm... Siinä se varmaan! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla(kaan) ei mitään ihmeellistä; vitamiinilisät oon ottanut käyttöön, ruokavalio on ollut vähän epäterveellinen joten se kuntoon ja muutenkin omasta hyvinvoinnista huolehtiminen. Fyysisestä, ja etenkin psyykkisestä :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now