AnnieO

Mistä äitiysuimapukuja?

50 posts in this topic

Tänne kaivataan vinkkejä, mistä löytyy äitiysuimapukuja, kun tuo masu rupee pyöristymään ja uimapuku alkaa ahdistaa.... Hämeenlinna, Turku ja vaikka Tamperekin kiinnostaa itseä, tai sitte nettikaupat. Laittakaa tänne nyt kuitenki vinkkejä muihinki kaupunkeihin, jos jollain sama ongelma. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Henkkamaukalla olen joskus nähnyt, samoin alusvaatteiden erikoisliikkeissä (täällä Kuopiossa). Tokikin bikinit käyvät niin raskaana kuin muulloinkin. Itsellä on varsin matalat biksut, joissa on vielä sivulta sidottavat nauhat, niin passaa höllätä tarvittaessa. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Biksut vois tosiaan olla ihan hyvä ratkasu, mutta kun mun mielestä ei oikeen tahdo pysyä päällä ku vedessä lilluessa... Ei siis enää uidessa. Ja toisaalta jotenkin oon sen verran häveliäs, että haluan sen venyneen mahanahan kankaan alle. :P Pitää kattoa jos vaikka Turun hemistä löytys, Hämeenlinnasta en löytäny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stockalta saa Mamalicious merkkistä äitiysuimapukua.

 

muoks. Ja maksaa noin pari kymppiä.

Edited by salamanteri

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omani tilasin HM:n kesäalesta ja maksoi peräti jotain 5-8€:n paikkeilla (en muista enää tarkalleen) - menee niin pienen ajan kuitenkin, etten viitsinyt liiviliikkeen 60€:n pukuun satsata kun uiminen on aika satunnaista. Mutta jos käyttöä on enemmän niin alusvaateliikkeet/erikoisliikkeet ainakin myyvät ja netistä löytyy uimapukukaupoista kun googlettaa esimä äitiysuimapuku

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä ostin itselleni uimapuvun ihan normimallistosta Kappahlista, kokoa suurempana vaan kuin oisin normaalisti ostanut. Laskiskelin, että kesällä sitä tulee kuitenkin käytettyä kun käy uimassa ja koska mulla laskettuaika osui syksylle, niin totesin ettei se haittaa vaikkei enää lasketun ajan tienoilla lokakuussa päälle mahtuisikaan. Mun uiminen ei siis ole niin säännöllistä eikä niinkään myöskään urheilua, eli tämä ratkaisu oli vallan mainio. Nyt sitä voi käyttää raskauden jälkeenkin kun ei ole mitään laskoksia masulle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla kanssa on ihan normaali uikkari ostettu Budget Sportista, yhtä kokoa vaan suurempi kuin normaaliuikkari. Minä tahdoin semmoisen uikkarin joka päällä voi ihan oikeasti "uida", eli siis tukeva sporttimallinen, taitaa olla joku Etirel-merkkinen ja hintaa oli 14.90 € Joten ei haittaa yhtään että venyy nyt mahan kanssa, heitän vaan sitten roskiin kun/jos maha on joskus pienempi. Oma vanha uikkari on speedo, josta olen maksanut about 60 € joskus ja sitä EI saa venyttää :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko ne kokoa isommat uikkarit ollu sitte hyvät haaroistaki? Muuten voisin tosiaan marssia budgettiin, mutta pitääkö niile tehdä jotain 'temppuja' ettei haarus hulju povissa ku ui... kun ei oo ainakaa vielä toi persus levinny samaa tahtia mahan kanssa... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla oli HM:n uikkari, en sitä paljon ehtinyt käyttämäänkään, mutta oli musta ihan hyvä ja mukava päällä. Ja edullinenkin oli.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä ostin jostain urheiluliikkeestä muistaakseni Adidaksen kaksiosaisen uimapuvun (tähän tyyliin), jossa siis yläosa oli vähän urheilurintsikoiden tyyppinen toppi. Pysyy päällä vaikka kympistä hypätessä! :lol: Muuten voisin pitää sitä myös nyt, mutta yksiosainen uikkari pitää maharöllykän edes suurinpiirtein kuosissa... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olen vesijumpassa katsonut, että aika monilla on bikinit ihan lopussakin. Itsestä ainakin tuntuu, että rinnat tarvii tukea, niin että hyvä liiviosa auttaa paljon. Mulla on itselläni vähän reilun kokoinen kaksiosainen puku, jossa maha mahtuu hyvin kasvamaan jonkin verran ja sitten varmaan yritän etsiä bikinit sen jälkeen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bikinit on hyvät, ei tarvi ostaa erikseen kallista tai vähemmän kallista uikkaria, bikineitä voi käyttää raskauden jälkeenkin. niitähän on tukevia, pukevia, vähemmän ja lappumallisia joten varmasti löytyy jokaisen vartalolle ja vaatimuksille.

 

sitäpaitsi biksut korostaa ihanasti kasvavaa massua!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Musta taas rupesi loppuvaiheessa tuntumaan liian alastomalta kulkea bikineissä ison mahan kanssa. Alkuvaiheessa se ei mua haitannut, mut sit mahan kasvaessa isoksi oli pakko ostaa kokouikkari, kun tuntui, että mahan "esitteleminen" on liian "rivoa" ja että paljas maha keräsi liikaa tuijotuksia.

 

Tarkennetaan vielä, että en siis itse ajattele näin muista odottavista äideistä, joilla on bikinit, mut omalla kohdalla alkoi tuntumaan, että pitää verhoutua vähän enemmän.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bikineissä on se vika, että mä en halua esitellä raskausarpiani muille. :D Hieman turhamainen oon tässä suhteessa. Ja vielä se, että kokouikkari ontukevampi uidessa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä hankin just bikinit h&m:stä. Ei näkynyt siellä äitiysmalliston uikkareita, vaikka muuten äitiysmallistoa olikin. Hiukan aristelin niiden ostoa, vaikka bikineitä oon tottunut käyttämään. Lähinnä mielessä pyöri se, mahtaako jotakuta ällöttää katsella mun isoa mahaani :unsure:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minäkin taidan päätyä tänä kesänä bikineihin. "Normaalisti" suosikki on tankini (yksiosaisen peittävyys, mutta mahtuu myös pitkäselkäiselle) mutta näitä on äitiysmallia saatavilla aika heikosti. Kokouimapuvuistakaan ei löydy helposti sellaista, missä olisi oikeasti tarpeeksi tukeva liiviosa isoille rinnoille (käytännössä liivikoon mukaan ostettava).

 

Rannalla onneksi voi käyttää saronkia tms. ja uimahallissa sitä nyt kuitenkin on suurimman osan ajasta vedessä, ettei raskausarpia tarvitse esitellä koko aikaa :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Näin unta, että erään tavaratalon lastentarvikeosastolla myytiin myös odotusbikineitä. Näissä oli mahan peittävät housut, ja ne olivat silti ihan hyvän näköisiä. Harmi, että oli vaan uni :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen koittanut kuumeisesti metsästää äitiysuikkareita, mutta tässä kaupungissa ei ole sitten minkäänlaista tarjontaa. H&M:lle ei ole kuulemma edes tänä vuonna tullut liikkeeseen mammauikkareita. Netistäkin kattelin, mutta joko oli sikakalliita uikkareita tai sitten mun koko oli kaikkialta loppu.

 

Taidanpa koittaa metsästää tankineja normiosastolta tai jotain. Bikinejä en halua, kun on vatsa edelleen melko seepraraitainen esikoisen jäljiltä, eikä se tämän raskauden edetessä ainakaan kauniimmaksi muutu..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostin Helsingistä Bebesistä Noppies-äitiysbikinit. Oli tosi mukavat ja nätit! Alaosan vyötärö jousti hyvin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mullakin bikinit toimi aika hyvin. Omista vanhoista bikineistä löytyi sopivankokoinen setti: alaosa hipster-mallinen ja yläosa kolmiotyyliä. Keskenään ne oli eriparia, mutta mustana ja valkoisena sopivat kuitenkin jotenkin yhteen. Kolmiobikineissä oli rinnoille hyvin kasvuvaraa, mutta kovin tukevat ne eivät olleet. Vesijuoksussa toimi kuitenkin hyvin. Tämä yhdistelmä riitti niin pitkään kuin pystyin vesijuoksemassa käymään, eli noin viikolle 37 asti. Laskettuun aikaan asti ei ehkä olisi mahtunut päälle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä löysin turun stockan äitiysvaateosaston alahyllyltä pienen korin, jossa oli mustia mamaliciouksen uikkareita. Ei maailman kaunein, mutta siinä oli rypytys mahan kohdalla ja olen mä nähnyt rumempiakin. Koot S-XL ja hinta 20e.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä taidan etsiä itselleni jotain tän tyylistä. Mahtuu masu sitten paisumaan kunnolla, etenkin kun tiedän, että siitä tulee valtava biggrin.gif

jessicapurple.jpgJessica_Aqua_1.jpg

 

Ehkä kuitenkin alaosa saisi olla ennemmin hipstermalliset :)

Edited by -Heidi-

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko kukaan löytänyt ihan "oikeaan" uimiseen ja urheiluun tarkoitettuja äitiysuimapukuja? Katsoin joitain ja nuo useimmat vaikuttivat sopivilta lähinnä oleskeluun, ei niinkään urheiluun ja useamman kilometrin uimiseen. Olen sinnitellyt entisellä uikkarillani ennen kuin pahoivointi esti uimisen kokonaan, nyt menossa vko 16 ja enää en kyllä rintoineni ja kasvavan mahan kanssa vanhaan uikkariin mahdu. Jos teillä on kokemuksia noista uimapuvuista, niin mielelläni kuulisin mitkä olivat tukevia jne. Harmittaa jo valmiiksi ihan vietävästi, kun Tukholmassa käydessä näin aivan ihanan ja hyvän uimapuvun (kaksiosainen malli, jossa kutienkin tuli aivan lantiolle asti ulottuva yläosa) mutta en uskaltanut ostaa tuolloin vielä kun viikkoja oli niin vähän. Olisi ehkä pitänyt ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites