Sign in to follow this  
Followers 0
Nadda

Mistä hankit lastesi vaatteet?

Mistä hankit lastesi vaatteet?   107 members have voted

  1. 1. Hankin lasteni vaatteet...

    • uutena kaupasta.
      101
    • kirpputoreilta.
      62
    • huuto.netistä tms.
      45
    • tuttavilta ja sukulaisilta.
      42
    • muualta, mistä?
      3
  2. 2. Suosin enemmän

    • uutta.
      43
    • käytettyä.
      16
    • molempia.
      48
  3. 3. Mitä kelpuutat käytettynä?

    • En halua mitään käytettyä.
      5
    • Minulle kelpaa kaikki käytetty.
      4
    • On tiettyjä vaatteita, joita en ota/osta käytettynä.
      19
    • Arvioin kunkin vaatteen kohdalla erikseen, kelpuutanko käytetyn.
      79

Please sign in or register to vote in this poll.

37 posts in this topic

Mistä kaikkialta hankit tai olet hankkinut lapsillesi vaatetta? Mitä vaatteita ostat aina uutena? Entä mikä kelpaa käytettynäkin? Ovatko kierrätetyt vaatteet noloja? Millaisia kriteerejä pidät käytetyillä vaatteilla?

 

Ja muuta aiheesta. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostan vaatteet pääsääntöisesti uutena. Täällä on yks kirpputori ja jos sieltä joskus löytyy jotain hyväkuntoista lastenvaatetta, saatan ostaa.

Sukulaisilta tulee jonkun verran käytettyä vaatetta ja niitä lapsille puen silloin, jos ovat mun makuuni.

Ostaisin enempi käytettyä, jos kivoja käytettyjä löytäisi edullisesti.

 

Eli yleisesti ottaen, voin pukea lapseni käytettyyn vaatteeseen JOS se miellyttää silmää ja on siisti ja ehjä.

Kulahtaneita, mustia, harmaita ja tummia vaatteita en tykkää pitää, tai sellaisia joista huomaa heti jo esim. printtien perusteella että ovat vuodelta -91 ja kiertäny 15 eri muksulla.

Yleensä ostan vaatteet NameItilta, Tutalta, H&M:ltä, Lindexiltä, joskus tulee ostettua Legon vaatteita jos ovat alennuksessa. Me&I:lta on tullut ostettua viimeaikoina jonkun verran.

 

muoks. Kengät ostan aina uutena. Poikkeuksena yhdet kumpparit, joita poika ei pitäny kuin pari kertaa.

 

muoks uudestaan. Voisin kuvitella ostavani enemmän käytettyjä jos asuisin isommassa kaupungissa ja löytyisi hyviä kirpputoreja yms. Täällä ei tosiaan oo kuin yksi, jossa käy pääasiassa eläkeläismummot ja hyviä lastenvaatteita tulee sinne harvoin.

Silloin kun ite jaksan kaupungille lähteä, ei aika riitä kirppiksillä kiertelyyn.

Edited by HelmiQ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän lasten vaatteet taitaa olla 75-prosenttisesti käytettyjä siitä yksinkertaisesta syystä, että käytetyt vaatteet ovat edullisempia. En silti minkä kuntoisia tahansa kelpuuta, vaan vaatteen pitää kestää katseita ulkopuolisiltakin. Kotioloissa tosin tulee välillä käytettyä niitä huonompiakin vaatteita. Uusia ostan harvoin, koska tähän mennessä olen löytänyt lapsille vaatetta kirppareilta ja jonkin verran huuto.netistäkin. Sukulaisilta on saatu joitain vaatteita. Suosin kierrätystä lastenvaatteissa, koska niiden käyttöikä on kuitenkin suhteellisen lyhyt. Ehkä tulevaisuudessa ostan enemmän uutta, kun samoja vaatteita käytetään pitempään. Käytettynä minulle kelpaa melkein mikä tahansa, mutta katson kuitenkin jokaisen vaatteen kohdalla erikseen. Esimerkiksi viime talvena tytöllä oli käytetyt talvikengät, mutta ne olivat kuin uudet - niissä ei oikeasti näkynyt mitään käytönjälkiä. Tavallisesti kengät kuitenkin ostan uutena.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostan enimmäkseen käytettynä kirppareilta, joskus huuto.netistäkin. Uusia ostan alennusmyynneistä tai, jos on jotain ihan pakko saada, normaalihintaisenakin. Sukulaisilta tulee käytännössä vain uutta vaatetta lahjaksi (tai joskus ihania kirppislöytöjä), pikkulapsia kun ei kellään ole ollut vuosiin.

 

Etsin tietoisesti vaatteet käytettynä, koska ne ovat edullisempia. Käytettynä kelpaa oikeastaan mikä tahansa, myös kenkiä olen näin ostanut. Hinta-laatu-suhde ja tarjonta ratkaisee, ostanko uutta vai käytettyä - jos ei hyväkuntoista käytettyä löydy edullisesti, ostan uutta. Esim. ulkohaalarit olen ostanut uutena alennusmyynneistä, koska huuto.netissä hinnat ovat samaa luokkaa, ja olen kuitenkin aika hyvin osannut arvioida, mitä kokoa seuraavaksi tarvitaan. Kenkien kanssa ei samalla lailla voi pelata, joten jos ei kaupoista löydy alennushintaista, niin ostan käytettynä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Isoin osa vaatteista on uusia. 90 % ostan Lindexiltä ja H&M:ltä. Joitain löytyy Me&i:lta ja sitten jotain olen ostanut huuto.netistä. Esim. juuri pojalle talvihaalarin ja pipon sekä tytölle talvikengät.

 

Pojalla oli alkuun vain käytettyjä tutun tutulta kun niillä oli sopivasti vähän vanhempi poika. Nyt kuitenkin heillä on laatu huonontunut kovan käytön takia niin paljon että siirryin ostamaan pojallekin uusia. Nyt kun kontataan ja syödään kiinteitä niin vaatteet joutuu tosi koville jatkuvan pesun takia.

 

Ulkovaatteet yritän ostaa käytettynä tai ainekin toisen puvun ja sitten toisen alesta. Noi ulkohaalarit on niin järkkykalliita ettei kestä ostaa neljää haalaria uutena per kausi.

 

Varsinaisia kirpputoreja en ole ikäväkseni ehtinyt kiertää, tulisi varmaan ostettua niiltäkin jos löytyisi joku hyvä paikka läheltä. Olen käytettyjen vaateiden suhteen tarkka enkä huoli jos on ihan kämänen vaikka halvalla saisikin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uusia vaatteita on huomattavasti vähemmän kuin vanhoja. Olen ostanut todella paljon käyttökelpoista vaatetta huuto.netistä. Saan päähäni aina tietynlaisen vaatteen ja huuto.netistä vilkaisen löytyykö sellaista, ennenkuin käyn ostamassa kaupasta.

 

Esim. kevään ja kesän mittaan hamstrasin pojalle jo talvivaatetta ja sitä on tullutkin nyt jo kiitettävästi ostettua. Pojan ensiaskelkengät ostin tälle "käytettynä" (laput vielä kiinni), samoin melkein kaikki kesätakit ja hatut oli käytettynä ostettu. Kirppareillla minulla on tietty taso minkälaisia vaatteita ostan, ja minkä hintaisia.

 

Viimeaikoina esim. paitoja on tullut pojalle ostettua uutena, 86 kokoisina on vaikea saada tahrattomia ja värinsä pitäneitä vaatteita. Vaatevalikoimissa turvaudun Lindexiin, H&M:ään ja Kappahl:iin. Tosin toppahaalarin ostin käytettynä, samoin talviasusteet lähes kaikki. Toppa-asun yläosan ostin viime keväänä alesta, ja siihen sopivat housut huuto.netistä.

 

Kirppareiden suosiminen on ekologista, mutta myös hyvä tapa saada yksilöllisempi asukokonaisuus lapselle. Olen aina vähän jälkijunassa "muodista" ja hyvä niin :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostan kaiken uutena. Syynä lähinnä se, että vaatteita käytetään kuitenkin kahdella lapsella ja näillä hitaastikasvavilla se tarkoittaa jopa yli vuoden käyttöä /lapsi. Tuskin käytetyt vaatteet kestäivät enää tuollaista käyttöä. En kyllä muutenkaan osaa käydä kirppareilla, huutonetistä olen joskus yksittäistä vaatetta katsellut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä toistaiseksi lähes kaikki lasten vaatteet ovat käytettyjä. Syynä tähän on se, että muutamat tutut antavat meille ihan tolkuttomia määriä vaatetta, enkä itse ole niin nirso ulkonäön suhteen, etteikö niitä voisi lapsille pukea. Toki katson, että ovat ehjiä ja puhtaita (joku pikkuisen kestotahrainenkin menee kotikäytössä) ja karseimmat 90-luvun viritykset menevät suoraan UFF:in laatikkoon, mutta ihan leijonanosa meidän lasten vaatteista on käytettynä saatuja. Lastemme uudet vaatteet ovat pääsääntöisesti lahjaksi saatuja, ja esim. isovanhemmat usein ostavat ulkoiluvaatteita tms. kysyttyään ensin toiveitamme.

 

Näin säästämme tietysti valtavasti rahaa ja tykkään vaatteiden kierrättämisestä myös ekologisista syistä. Jos emme kuitenkaan saisi vaatteita ilmaiseksi, ostaisimme todennäköisesti enemmän uutena ja jonkun verran käytettynä kirpparilta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on oikeastaan sekä käytettyä että uutta aika tasaväkisesti. Esikoiselle olen nyt joutunut ostamaan uusina vaatteita, koska kirppiksiltä löytyy tosi huonosti 98cm vaatteita.

 

Kuopuksella sen sijaan on melkein 90% käytettyä, nimittäin hänelle siirtyi käyttöön esikoisen pienet vaatteet. Uutta hänelle ostan silloin tällöin, lähinnä kun jotain toosi söpöä ja ihanaa sattuu kohdalle :D

 

Suosin kyllä kierrätystä ja mielelläni ostan käytettyinä vaatteet, mutta 86cm eteenpäin on tavallisilla kirppiksillä tosi huonosti hyväkuntoista vaatettta. Huutiksesta harvoin huudan mitään, kun siellä haluamieni vaatteiden hinnat nousee yleensä pilviin.

 

Käytettynä en osta alusvaatteita, mutta muita vaatekappaleita harkitsen kunnon mukaan. Muutenkin käytetyn tulee olla hyväkuntoinen ja siisti.

Edited by Hannamari

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mistä kaikkialta hankit tai olet hankkinut lapsillesi vaatetta?

 

Pääasiassa lapsille tulee ostettua käytettyjä vaatteita huuto.netistä. Kovasti haluaisin myös koluta kaupunkimme kirppiksiä, mutta siihen ei ole ollut aikaa (tai en ole vain saanut lähdetyksi :rolleyes: )... Kauppareissulla Cittarissa mukaan tarttuu joskus jotain pikkuvaatetta, etenkin alehintaista, mutta useimmiten ihan tarpeeseen. Jos etsin lapsille jotain tiettyjä vaatteita, niin silloin suuntaan "perusvaateliikkeisiin", kuten H&M:ään, Lindexille, KappAhliin jne.

 

Mitä vaatteita ostat aina uutena?

 

En taida ostaa mitään tiettyä vaatetta aina uutena... Mutta uudet vaatteet ovat olleet useimmiten bodyja, paitoja, sukkia, sukkahousuja, unihaalareita/pyjamia... Myös kumikengät tuli ostettua uutena alesta, kuten myös jokasäänhaalarit ja kurarukkaset. Uutena ostetut vaatteet ovat yleensä olleet joko heräteostoksia ja/tai alehintaisia. Uutena ostan myös silloin, jos en löydä jotain etsimääni käytettynä (esim. pojalle juhlakenkiä).

 

Entä mikä kelpaa käytettynäkin?

 

Oikeastaan kaikki kelpaa, mutta vaatteiden ja kenkien kunnolla on toki merkitystä. Kovin kulahtaneita vaatteita en kelpuuta, enkä myöskään lähes puhkikuluneita sukkia tai paljon käytettyjä alushousuja... :rolleyes: Jos vaatteen väri tai kuosi ei miellytä, niin silloinkin sanon "ei kiitos!".

 

Ovatko kierrätetyt vaatteet noloja?

 

Eivät ollenkaan, ellei kierrätetty vaate ole tosiaan jostain 90-luvulta (neonvihreää, jee)... :rolleyes::lol: 80-luvun vaatteet taitaisivat mennä jo retroilun puolelle, 70-luvun retrovaatteista puhumattakaan (osa niistäkin on kyllä ihan kamalia!). Kierrätetty vaate voi olla myös nolo silloin, jos se on todellakin käytetty, ts. kulahtanut, venähtänyt jne. Tai jos pienellä pojalla on selvästi päällä esim. isosiskon viininpunaiset housut ja My Little Pony-paita... ;)

 

Millaisia kriteerejä pidät käytetyillä vaatteilla?

 

Tuossa ylempänä tulikin jo mainittua jotain vaatteiden kunnosta... Eli vaatteiden ja kenkien on oltava vielä hyvässä kunnossa. Pientä käytönjälkeä (hieman pesunukkaa, hieman haalistumaa) saa toki olla ja kengissä pientä kulumaa, mutta ehjiä täytyy olla ja mielellään myös tahrattomia. Voimakas huuhteluaineenkatku, tupakanhaju tai koiran karvat (ja haju) eivät myöskään houkuttele. Kriteereitä kai nekin, että vaate on oikean kokoinen, miellyttää silmää ja tulee tarpeeseen. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hankin enimmäkseen Prismasta tai joskus teen itse. Meillä on varmaan kaikki mun ostamat semmosia tylsiä perusvaatteita, mutta niitä nyt tulee eniten pidettyä. Jos käydään kolmesti päivässä ulkona, niin ei siinä hirveesti muuta tarvi, kuin ulkovaatteet, ja sen alle jotain tosi simppelii, esim. sukkahousut. Ulkovaatteet on tähän mennessä ostettu tutuilta käytettyinä. Ostan suurimman osan vaatteista uutena, käytettynä tulee ostettua ulkokamppeita.

 

Kierrätetyt vaatteet ei oo mun mielestä koskaan noloja. Arvostan heitä, jotka kierrättävät. Itse en tykkää etsiä vaatteita kirpparilla (ei sovi mun hermoille). Mutta olen lohduttanut ekologista omatuntoani sillä, että meillä on tosi vähän vaatteita. Jos meille tulee seuraavaksi poika, niin kyllä isosiskon vaatteet saa kelvata pojallekin (kunnes itse haluaa jotain muuta). Mä inhoan yli kaiken sitä, että on tyttöjen tai poikien vaatteita. Ja inhoan sitä, että kaikki tyttöjen vaatteiden pitää olla punaisia, siksi meillä on myös "poikien vaatteita". Mulle riittää, että käytetyt vaatteet on ehjiä ja puhtaita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostan vaatteita joskus normaalihintaan pääosin Lindexiltä sekä ns. merkkivaatteita Stockmannin alesta, PoPin alesta ja etenkin ulkovaatteita Jesper Juniorista. Jonkun verran (esim. Tuttaa) tulee hankittua ihan marketeista. Käytettynä hankitut olen saanut sukulaisilta ja joskus ostanut jotain ystäviltä. Olen tosi huono koluamaan kirppiksiä, koska minulta puuttuu ns. löytösilmä. Löydän aina kulahtaneet versiot ja löytämistäni hyväkuntoisista monet pyytävät yhtä paljon (jollei enemmänkin) kuin uusista alevaatteista. Yritän siis keskittää ostokset alennusmyyntiaikaan ja Hullujen päivien ym. hulabaloiden aikoihin. Aika edullisesti olen vaatteet saanut hankittua. Suurin osa meidän uusista vaatteista mm. Reimatecin haalarit on hankittu - 50 % hinnalla.

 

Käytettynä kelpaa sinänsä kaikki vaatekappaleet, mutta en huoli kulahtaneita, värinsä päästäneita, tahrautuneita enkä liian synkeitä vaatteita. Kyllä käytetynkin vaatteen täytyy olla minun makuuni.

 

Perheen sisällä vaatteita tullaan kierrättämään, jos toinen vauva ilmoittaa tulostaan. Pidän sukupuolineutraaleista väreistä, mutta myös siniset jne "poikien" vaatteet menevät kiertoon pikkusisarelle, jos meille tyttö tulisi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mistä kaikkialta hankit tai olet hankkinut lapsillesi vaatetta? On ostettu uutena, saatu paljon uusia lahjaksi. Sain todella paljon vaatteita kaveriltani (ihan säkkitolkulla) ja veljenpoikien vaatteita tuli myöskin äp laatikollinen. Samoin miehen kaverilta on lainassa iso laatikollinen vaatteita. Ostan myös kirppiksiltä aina sillointällöin jotain kivoja vaatteita, viimeksi tänään pari välikausihaalaria. ja mummo huolehtii villasukista ja lapasista :rolleyes: (niitäkin alkaa vuoden ikäisellä olla kohta säkillinen)

 

Mitä vaatteita ostat aina uutena? Vaikeaa erotella jotain tiettyä vaateryhmää, mutta tulevaisuuttakin ajatellen alusvaatteet on tällainen. en ikipäivänä ostaisi itsellenikään kenenkään käytettyjä alushousuja. Kaupoissa kierrellessä mukaan tarttuu monesti kivannäköisiä vaatteita.

 

Entä mikä kelpaa käytettynäkin? Kaikki siistit ja hyväkuntoiset, ehjät vaatteet. Ei olla oltu kovin ronkeleita. On tietysti vaatteita joita en ikikuuna päivänä lapselleni laittaisi, kuten kaikki röyhelöpaidat, röyhelöhatut, oikein iloisenkirjavat (missä miljoona väriä samassa vaatteessa sekaisin) ja sellaiset 80-90 luvun oikein lökäpöksymalliset vaatteet, joissa lapsi näyttää ihan michelin-ukolta.

 

Ovatko kierrätetyt vaatteet noloja? Ei, miksi olisivat? ja kuka niistä vaatteista muka tietää katsottaessa onko joku joskus ollut jollain toisella päällä vai ei.

 

Millaisia kriteerejä pidät käytetyillä vaatteilla? Vaatteen pitää olla kivannäköinen, ja käyttötarkoituksesta riippuen suht siisti (tänään ostin kuitenkin kirppikseltä ihan selvästi "käytön jälkiä" omaavan välikausihaalarin pojalle, kun rymypukuna ei niin väliä onko justiinsa puhdas vai ei.) Jos ostan vaatteita kirppikseltä niin hinta on kova sana! ihan mistä tahansa vaatteesta en suostu maksamaan 2€ enempää. samoin kirppikseltä ostettaessa vaatteen haju ratkaisee yllättävän paljon! jos on käytetty jotain oikein vahvaa huuhteluainetta, se yleensä jää sinne saati jos vaate haisee tunkkaiselle.(olen hajusteherkkä ja inhoan vahvan hajuisia huuhteluaineita sillä pesuissakaan se haju ei välttämättä lähde kokonaan pois <_< )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostan paljon uutena vaatetta (kaupasta & muu, mikä = netistä) mutta jos vaan käytettynä kirpputorilta löytyy niin mieluummin sieltä! Olen tosi tarkka siitä mitä ja millä hinnalla ostan kirpputorilta, mikä tahansa kulahtanut, reikäinen tms. vaate ei mukaan tartu vaan vaatteen pitää olla siisti, ehjä, kaunis, ei venähtänyt ja sopuhintainen. Saa olla tosi nätti/kiva/merkkivaate että maksan 4 e collegepaidasta jonka koko on 80 cm ja joka on jo pesussa alkanut haalistua!!! En maksa sitä 4 e vaikka päällä lukisi Esprit jos se on jo haalistunut...

 

Nyt ostin vähän haalistuneen Raiskin vedenpitävän toppahaalarin, siksi että se oli halpa ja koska käyttötarkoitus oli piharymypuku jossa ei tarvitse välittää minkä kuralätäkön kohdalta konttaa...

 

Sukulaisilta ottaisin mutta ei ole ketään jolla olisi pieniä lapsia joilta kierrättäisi lapselle... murphyn laki, tokan kerran jo, esikoisen kohdalla oli sama tilanne!! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uutena lähes 90% ostan. Tykkään kierrellä kirppareita muuten ja joskus sieltä on jotain lähtenyt mukaan...mutta siis todellakin kerran tai kaksi vuodessa :) Joskus naapuri on antanut jotain poikansa vanhoja meidän kuopukselle käyttöön mutta ihan muutamasta vaatteesta on kyse...

 

meillä on noiden pienten poikien (1,5v & 3,5v) kanssa sama kun citronellalla; kun isompi saa vaatteen, kierrätän sen mys kuopukselle. ja tämä tosiaan jo vaatii vaatteelta jotain. ja ajattelen sen niin, että kun vaatteen käyttää meillä 2 lasta niin hintakin jää ihan kohtuulliseksi myös vähän hintavammissakin vaatteissa ;)

 

esikoinen on 10v ja kaikki tulee kaupasta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noin 90% olen ostanut tytöille kaiken kirppikseltä tai saanut työkaverin muksulta. Myös serkkutytöltä tulee jonkin verran lainaan vaatteita. Kaupasta ostan jtn, jota tarvitsen juuri sillä hetkellä enkä muualta saa tai sitten koluan aleja.

 

Uutena ostan alusvaatteet, tms. samoin sukat koska jarrusukista ne pidot vähenee käytön myötä. Yksi ostos AINA uutena ovat myös kengät.

 

Mulle on kehittynyt hyvä silmä kirppareilla, esim. Ruskovillaa on tarttunut halvalla mukaan. Suosin kierrätystä ekologisuuden takia ja tykkään hirveästi löytää jtn kivaa käytettynä, tulee hyvä fiilis :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Käyn melkeinpä viikottain kirppareilla ja ostan sieltä hyväkuntoisia omaa silmää miellyttäviä vaatteita. Eniten tuntuu löytyvän bodeja ja t-paitoja. Alennukset käyn kaupoissa aina läpi ja ostan muutamaa kokoa suurempaa varastoon. Neiti on suvun eka vauva hetkeen, joten saa jonkin verran myös lahjana vaatteita. Lopun edestä ostan sitten kaupasta normaalihintaisia, mutta harvemmin tulee enää tarvetta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on pääasiassa uusia vaatteita. Mä olen niin laiska kiertämään kirpputoreja ja huuto.netissä on harvoin sellaisia paketteja joissa kaikki vaatteet miellyttäisi. Jos kohdalle osuu käytetty vaate, joka mielyttää, niin tottakai se ostetaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostan pojilleni paljon vaatteita uutena. Lähinnä HM:stä ja Lindexiltä. Olen saanut myös kamalasti lähes käyttämätöntä pojan vaatetta siskoltani jolla on liikuntakyvytön lapsi, joten vaatteet ovat kuin uusia. Myös toiselta siskoltani olen saanut ulkoiluvaatteita sekä kenkiä, pojillamme on ikäeroa vain 8kk.

Käyn parin viikon välein kirppareilla katselemassa. Lähinnä mukaan tarttuu Tutan vaatteita joiden pitää olla hyväkuntoisia silloin niistä voi maksaa himpun verran enemmänkin. Oon hurahtanut Tutan vaatteisiin täysin. Netistä ostan myös silloin tällöin vaatetta jos jotain kivaa löytyy. Usein vaan postikulut ovat isommat kuin yksittäisen vaatten hinta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tosi paljon saatu käytettyinä vaatteita. Ja isoveljeltä jää pikkuveljelle vaatteet. Ollaan toki myös ostettu, ihan marketeista ja lastenvaatteita myyvistä liikkeistä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vähemmistöön taitaa jäädä meillä ne uutena ostetut vaatteet. On saatu lainaksi vaatetta aika hyvin, lisäksi tykkään koluta huuto.nettiä ja lastenvaatekirppareita sillon kun niitä järkätään (taviskirppareilla en juuri jaksa/ehdi kiertää metsästämässä).

 

Olen kyllä vähän ronkeli vaatteiden ulkonäön suhteen, niiden pitää olla paitsi tietenkin ehjiä ja tahrattomia, myös kivan näköisiä, eli mun makuni mukaan sopivan lapsellisia ja värikkäitä, ei mitään örkkejä ja pääkalloja niin kauan kun poika itse keksii niitä haluta. Pieni pesunukka tai haalistuneisuus ei muuten mieleisessä vaatteessa haittaa juurikaan. Mukavuus menee kaiken edelle, ei kutittavia eikä kovia kankaita, hankalia vetskareita tai epämukavia kauluksia. Hoitoon varsinkin pehmeet ja helposti puettavat, mukavan rennot vaatteet! Eikä niiden oo silti pakko olla verkkarit mallia porkkana, vaan esim. tämäntyyliset:

 

limehou.jpg

 

Alusvaatteet on kyllä hankittu uutena, kenkiä käytettynäkin mutta niissä koitan olla aika tarkka että olisivat oikeasti aika vähän käytettyjä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lähes kaikki uutena kaupoista Suomesta tai ulkomailta tai sitten nettikaupoista. Hyödynnän alennusmyynnit ja ostan silloin esim. tulevan kauden ulkovaatteet varastoon odottamaan. Huuto.netistä olen ostanut jonkin verran merkkivaatteita, koska esim. Burberry ei mene miksikään vielä yhdellä käyttäjällä. Periaatteessa mulla ei siis ole mitään käytettyjä vaatteita vastaan, mutta käytännössä tulee ostettua uutta, ei vähiten siksi, että on tosi kivaa ostaa pojalle vaatteita. Lisäksi mulla on aika tarkka maku sen suhteen, miten pojan puen vielä nyt, kun hän ei keksi itse haluta printtejä tai retroa tai vastaavaa omasta maustani poikkeavaa.

Edited by Lara

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostan kaupasta, kirpparilta ja joskus huuto.netistä. Suosin siis sekä uusia että käytettyjä. Ostan molemmille lapsille sekä uusia että käytettyjä. Nuorempikin saa siis uusia, eikä vain isoveljen vanhoja ;) Ulkovaatteet pyrin ostamaan uutena eli housut, takit, pipot ja hanskat.

 

muoks. Niin ja kengät aina uutena. Tosin kuopus käyttää joitakin esikoisen vanhoja kenkiä, mutta saa myös uusia.

Edited by AnneJ.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä taidan olla lastenvaatteiden "teho-ostaja". Eli kun huomaan, että kaikki entiset vaatteet alkavat käydä nafteiksi, uusin koko vaatevaraston nopeassa aikataulussa. Viime kesänä ja nyt vuodenvaihteessa on tapahtuneet nämä viimeisimmät uusinnat, sopivasti alennusmyyntien aikaan.

 

Vaatteen pitää olla

1. Mukava lapsen päällä

2. Hellppo pukea ja riisua

3. Kivan (tai ok:n) näköinen.

 

Kalliita vaatteita en osta. Paidoissa kipuraja menee kympin tienoilla ja housuissa viidentoista.

 

Suosikkikaupat Lindex, H&M ja KappAhl. Bodeja ja sukkiksia tulee ostettua myös Name it -merkkisinä "merkkikaupasta". Hyväkuntoiset käytetyt vaatteet kelpaisivat hyvin, mutta onnistumisprosentti on minusta niin pieni, ettei kirppareilla kiertely maksa vaivaa. Joitakin vaatteita olen toki ostanut käytettynä ja poika on saanut myös mummojen tekemiä kirpparilöytöjä. Ulkovaatteet meillä on nyt kokoa 86, ja tuota kokoa on hyvin löytynyt siistit, käytetyt ReimaTecit huuto.netistä. Saa nähdä, miten käy, kun siirrytään isompien rymyäjien kokoihin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0