Sign in to follow this  
Followers 0
jukeboksi

Seksi synnytyksen jälkeen?

154 posts in this topic

Esikoinen kun syntyi, meni puolitoista kuukautta ennen kun ensimmäisen kerran seksiä oli. Puhtaasti vain siksi että vuotoa oli paljon ja sain kohtutulehduksen joka huomattiin vasta parin vk synnytyksen jälkeen. Sen jälkeen melkeimpä päivittäin ollut seksiä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jälkimmäisen mukulan jälkeen meni vissiin reilu viikko tai kaks ennen ekaa kertaa. Ja kun tossa aiemmin oon mietiskellyt, että harrastaako kahden lapsen vanhemmat vielä seksiä, niin omalta osaltani voin vastata että harrastaa. Edelleen ihan useita kertoja viikossa. Hyvä näin. :girl_wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaa'ah, täällä on ollut aika hiljaista. Raskauden puolivälin jälkeen on harrastettu seksiä tasan kerran lapsen ollessa kolmen kuukauden ikäinen. Ei meistä kumpikaan oikein jaksa edes ajatella seksiä, ja kaiken lisäksi olen kuiva kuin Sahara ja eppariarpea kiristää vieläkin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onpas täällä ollut hiljaista.... ei ilmeisesti ole aihe omiaan kirvoittamaan tarinaa......

 

mä kärvistelen kun katselen mieheäni pukeutuneena hihattomaan toppiin, sen lihasten pullistelevan ja ihon kuumottavan :lipsrsealed:

 

ja samalla rukoilen että kolmen viikon takainen epparihaava olisi jo seestynyt :girl_cry2:

 

 

pikkuhiljaisesti se on ehdotellu että ei taida vielä olla meillä seksin aika......

juu kyllä mielessä on mutta ei iholla :skilletgirl:

 

pitääkö odottaa jälkitarkastusta epparin kanssa ? vai luottaa omiin tuntemuksiin ?

Edited by Charlize

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Mä ainakin luotin omiin tuntemuksiin! Siinä 4-5 viikon tienoilla tais olla eka kerta :lipsrsealed: Ja oli/on parempaa kun aiemmin!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kuuden viikon kohdalla tuntui siltä että paikat oli parantunut ja silloin siis "eka kerta".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei, eppari leikattiin. Aika paljon tikkejäkin. Vähän nipisti pari ekaa kertaa mutta varovasti homma toimi!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joo, meillä taitaa olla tällä hetkellä tahtina kerran kolmessa kuukaudessa. :rolleyes: Limakalvot ovat (imetyksestä johtuvan hormonitoiminnan vuoksi) edelleen aivan kuivat ja kaiken lisäksi oma värkki tuntuu epämiellyttävän kireältä ja ahtaalta, vaikkei eppariarvenkaan pitäisi enää kiristää. Tosin eniten seksiä haittaa kyllä se, ettemme ole miehen kanssa edelleenkään kaikista asioista aivan samalla aallonpituudella, ja tiuskimme & äyskimme toisillemme yövalvomisten väsyttäminä aivan tyhjänpäiväisistäkin asioista. No, ehkä tilanne muuttuu paremmaksi sitten, kun tuo oma luonnollinen kosteus palautuu, pääsemme nukkumaan vähän ehyempiä öitä ja minä saan edes osan omasta elämästäni takaisin...

Share this post


Link to post
Share on other sites

pitääkö odottaa jälkitarkastusta epparin kanssa ? vai luottaa omiin tuntemuksiin ?

 

Luottaa omiin tuntemuksiin. Esikoisesta mulla leikattiin eppari ja tuli lisäks muutakin sotavammaa, tikkien määrästä ei oo edes tietoo. 5 viikkoo synnytyksestä oli eka kerta ja siitä se tahti sitten kiihty hyvinkin nopeesti aika normaaliks. :girl_wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä oli ekan kerran seksiä pari viikkoa synnytyksen jälkeen. Sitä pääs taas muistelemaan miten sitä jännitti ekalla kerralla, oli samanlainen kokemus. Ja sit se varmistelu: "Eihän satu, sattuuko?" :rolleyes: Oltais varmaan aikasemminkin, mutta mulla oli parit tikit jotka kiristi mukavasti enkä olis voinu kuvitellakaan "vehtailla" yhtään aikasemmin. Täälläkin siis luotettiin omiin tuntemuksiin. Eikä hommasta kyllä olis tullut yhtään mitään ilman liukkaria. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän neiti on vähän reilu nelikuinen ja ekaa synnytyksen jälkeistä kertaa vielä odotellaan. :) Useampaan kertaan ollaan aihetta alettu työstää, mutta ilmeisesti jotain henkistä traumaa on jäänyt synnytyksestä, kun meikäläiseltä on tullut itku pelkästä mahan silittämisestä. Tai sitten synnytys avasi jotain vanhoja jumituksia tuolta seudulta, ja se yhdistettynä täysimetykseen ja krooniseen väsymykseen on aika tehokkaasti nollannut koko tuon alueen toiminnan. Kun raskausaikanakaan ei juurikaan seksiä harrastettu (kun multa loppui ällötysolo, tuli melkein burnout duunissa, ja sen jälkeen vauva liikehtikin jo sen verran reippaasti, että mies ei halunnut harrastaa), niin alkaa jo omaa miestä käydä sääliksi kun vaimolta ei irtoa. Luojan kiitos se sentään ymmärtää ja on valmis menemään mun tahdilla tässä (miestä lainatakseni: "Mitä muita vaihtoehtoja mulla muka olis?"). Pitää vaan luottaa siihen, että tää on väliaikaista.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kirjoittelisikohan sitä jotain tännekin...

 

Mä mietin tätä juuri eilen (sattuneesta syystä), kun tuntuu, että seksi on oikeasti parempaa kuin koskaan ennen. Vaikka meillä oli mielestäni ihan täydellistä jo ennen lastakin, eikä kyse ole mistään sellaisesta, että uskallettaisiin olla avoimempia nyt tms. kun aina ollaan puhuttu ihan kursailematta kaikista asioista ja puuhailtu sen mukaan. Musta tuntuu, että synnytys vaan jotenkin ihan oikeasti muutti kroppaa niin, että nyt kiihottuminen on helpompaa, paikat tuntuu fyysisesti paremmilta ja orgasmit on voimakkaampia. Ihmettelen mistä moinen...

 

Meillä taisi olla synnytyksen jälkeen eka kerta siinä kuuden viikon kieppeillä, ja silloin vähän joku otti vastaan ja nipisti. En halunnut edes kokeilla ennen kuin tikit oli kaikki lähteneet - mulla oli vain muutamia pieniä repeämiä, mutta solmut hinkkasi inhottavasti jo ihan ilman seksiäkin. Ekan kerran jälkeen ei mitään ongelmia, ja kummasti kostunkin helpommin kuin vaikka raskausaikana vaikka edelleen täysimetän. Määrällisesti on ollut aika hiljaista, oli jossain välissä yli kuukauden taukokin kun ei muistettu ostaa lisää kondomeja... Mutta laatu korvaa määrän. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä oli ekan kerran seksiä pari viikkoa synnytyksen jälkeen. Sitä pääs taas muistelemaan miten sitä jännitti ekalla kerralla, oli samanlainen kokemus. Ja sit se varmistelu: "Eihän satu, sattuuko?" :rolleyes:

 

Sama täällä :D. Mulla ei ollut tikkejä, mutta kyllähän ne paikat kipeänä silti oli.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä en edelleenkään haaveile itse aktista vielä kuukausiin, mutta suuseksi onnistui nyt paremmin kuin viimeksi :girl_smile: Edellisellä kerralla tunnon palaaminen klitorikseen vei turkasen kauan, nyt pelitti jo viikon jäljiltä hienosti :girl_dance:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoisen jäljiltä oli leikattu eppari ja silloin Eka Kerta oli noin kuukausi synnytyksestä. Tästä kuopuksesta ei tullut isompia vaurioita ja Eka Kerta oli heti kun jälkivuoto loppui, eli vajaa kolme viikkoa synnytyksestä. Ja kertoja on ollut useampi senkin jälkeen (kuopus nyt 1,5 kk). Kyllä kahden pienen lapsen vanhemmat pystyy pitämään liekkiä hengissä aika helposti... :girl_wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

4kk siihen meni, että uskaltautui ekan kerran. aika kauan tuolla alakerrassa tuntui inhalta ja jouduin käyttämään myös hormonivoiteita, että parani paikat. paremmasta en tiedä, koska vasta muutama kerta on takana. katsotaan pidemmällä aika välillä.. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eka kerta oli ihan äskettäin, kun tyttö oli just täyttänyt 6 viikkoa. Mulla siis epparin lisäksi emättimen syvä repeämä, pituus 6 cm. Tikit oli hyvinkin jo sulaneet ja jälkivuoto loppunut. Alkuun sattui vähän enemmän ja lopuksi vähän vähemmän. Eiköhän siitä vielä värkki tule kunhan kunnolla vetristyy. Plussaa ompelun suorittaneelle kätilölle siitä, ettei mun tarvitse tehdä alapääjumppaa että paikat kiristyisi - teen sit ihan muuten vaan. :girl_haha:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ekan lapsen jälkeen olin niin kipeä niin pitkään, että meni kauan ennen kuin seksi palasi kuvioihin. Ja jokseenkaan ei edes kiinnostanut. Imetin myös pitkään, ja se vaikuttaa mulla niin, ettei seksi kiinnosta.

 

 

 

 

No toisen jälkeen paikat ei saanu juuri mitään vauriota, imetin vähemmän aikaa ja seksi tuli takas kuvioihin nopeammin. Ja sitä on ollut siitä asti ihan mukavasti.

 

 

 

 

Ensimmäisen lapsen jälkeen tuli kyllä mietittyä, että palautuuko se seksielämä koskaan enää ennalleen, mutta kyllä palautui, ja ehkä jopa paremmaksi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eka kerta oli ihan äskettäin, heti kun vuodot oli loppuneet eli 5 viikkoa synnytyksestä. Mulla epparin lisäksi emättimen repeämä, pituus muistaakseni 4 cm. Tikit oli hyvin sulaneet kun vihdoin jälkivuoto loppui. Olisin ollut valmis seksiin aiemminkin, mutta ei viitsinyt ennen jälkivuodon loppumista touhuilla.. Nyt on sitten jo sekstailtu viikon sisään 3 kertaa. Ja aika lailla samalta mun mielestä tuntuu.. Vähän jotain erilaista tuntoa on, mutta seksi ei huonontunut ainakaan (paremmasta en oikein vielä osaa sanoa, mutta siis tyytyväinen olen kyllä).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me ei olla vieläkään puuhailtu mitään, vaikkakin ollaan asiasta keskusteltu. Mies sanoi hauskasti, että "kyllä mä jaksan odottaa", ihan ku ekasta kerrasta puhuttais. :grin: Mulla vaan on vielä jotenkin outo olo seksin suhteen, jännitän sitä jotenkin tosi paljon. Ja sitten mua häiritsee se, kun mun rinnoissa on maitoa. :ph34r: saattaa kuulostaa hullulta, mutta en koe itseäni nyt just niin seksikkääksi maitojeni kanssa ja jotenkin tuntuu, että mun rinnat on nyt vauvan omaisuutta. :lol: En tiedä, ihan hullu olo ja jännittää, koska tämä vaihe menee ohi ja seksistä tulisi ns. normaali juttu omassa pienessä mielessä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tänään 7-viikkoisen pojumme pinnasänky siirtyy makuuhuoneestamme pois JOS pääsee lonkkalastoistaan eroon, joten saas nähdä girl_wink.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ensimmäisen lapsen kohdalla odotimme jälkitarkastukseen asti. Ja toisen kohdalla meni synnytyksestä kaksi viikkoa... Seksi parani synnytyksien myötä ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä täytyy kanss sanoa, että epparista huolimatta tai siitä johtuen tunto on kyllä ollut synnytyksen jälkeen herkempi! Ei voi lainkaan valittaa. Toki se natiainen hiukan rajoittaa ajoituksia...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0