Sign in to follow this  
Followers 0
jukeboksi

Seksi synnytyksen jälkeen?

154 posts in this topic

Pariin kuukauteen ei tehnyt mieli, ällötti lähinnä ajatus ja ärsytti kun mies roikkui perässä girl_haha.gifNyt yllättäen, kun 2,5kk synnytyksestä, taivaat aukeni täälläkin grin.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko mitään hyviä ideoita, että voisiko sellaiselle asialle tehdä mitään kun kumppania sattuu sellaiset asennot joissa vehje menee liian syvälle (esim. doggystyle tai jalat pään lähellä)? Raskaudesta on jo pitkä aika. Aika rajoittuneeksi on seksi mennyt ku ei mitään muuta pysty tekemään kuin lähetyssaarnaaja ja nainen päällä, mutta ne kyllä onnistuvat hyvin. Voiko tuommoisesta ongelmasta päästä eroon jotenkin, esimerkiksi toistamalla asentoja niin kauan kunnes jotenkin kroppa tottuu niihin, tai sitten lantionpohjan harjoittelulla? Onko tuo yleistäkin että naisella sattuu jos menee liian syvälle? Minä olen aina luullut että se vaan tuntuu paremmalta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No se varmaan riippuu vähän naisesta että sattuuko vai tuntuuko hyvältä, mutta varsinkin jos sinne kohdunnapukkaan osuu niin kyllä se yleensä sattuu. En oikein usko että siitä voi päästä eroon, täytyy vain opetella työntämään sellaisessa kulmassa, ettei osu sinne tai ei vain työnnä niin syvälle. En suosittele ainakaan "siedättämään" sille kivulle, voi käydä vain niin ettei koko seksi kiinnosta enää jos se tuntuu ikävältä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ekan kerran kokeiltiin seksiä reilu kolme viikkoa synnytyksestä kun jälkivuoto loppui. Synnytyksessä repesin hiukan muutamasta kohtaa ja arvet sattuivat joten leikki loppui lyhyeen. Muutamaa päivää myöhemmin kokeiltiin uudelleen ja tuntui jo paremmalta. Kolmannen kerrankin tässä jo kokeiltiin ja paranee vaan :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Seksiä oli ekan kerran 2 viikkoa ja 4 päivää synnytyksestä. Tuntui ihan OK:lta. Eka post-synnytys orgasmi viikkoa myöhemmin! Tuntuu vähintään yhtä hyvältä kuin aiemmin! meillä oli vilkas seksielämä raskauden loppun asti ja uskoakseni sillä on ollut paljon tähän vaikutusta :) En olis silti ikinä uskonut näin nopeaan toipumiseen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä taisi seksiä olla vajaa parin viikon kuluttua synnytyksestä. En revennyt synnytyksessä ollenkaan, joten siksi pystyttiin alottamaan seksielämä melko nopeasti. Eka kerta sattui melko paljon, mutta toka oli jo paljon parempi ja yleisesti ottaen meillä on ainakin seksielämä parantunut synnytyksen jälkeen, tiedä sitten että mistä johtuu. Seksiä on toki nyt vähän harvemmin kun ennen synnytystä (2-3 krt viikossa, ennen suurinpiirtein päivittäin.. :D), mutta laatu korvaa määrän. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolmisen viikkoa synnytyksen jälkeen. Kroppa olisi kyllä kestänyt aiemminkin, mutta olin niin väsynyt ja sekaisin ja hormonimyllerryksessä, ettei vain tehnyt mieli.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itselläni ei koskaan palanneet halut esikoisteni (kaksoset) isään. Ensin imetys, sitten väärä lääkitys eikä oikein muutenkaan kiinnostanut pätkääkään. Ajatuskin seksistä ällötti ja lopuksi koko suhdekin sitten kuoli "pienen" luottamuspulan takia. Ei vaan sovittukaan yhteen ja olin jo ihan varma, että mut on tuomittu loppuelämäkseni oleen ei-kiinnostunut seksistä enkä uskonut että kukaan mies voisi haluta kaksostyttöjen yh-äitiä, jonka kroppakin oli kyllä selvästi sektiolla synnyttäneen naisen kroppa. Vaan jännästipä hyvin nopeasti eron jälkeen kuvioihin ilmestyi mun unelmieni mies, jonka kanssa hyppäsin umpi-ihastuneena vällyjen väliin viikon tuttavuuden jälkeen ja se on ollut alusta asti aivan uskomatonta. Ehkä synnytys sitten muutti jotain mussa tai sit mun edelliset miehet oli vaan onnettomia :D koskaan ei ole ollut uuden miehen kanssa kuivuusongelmia, mitä synnytyksen jälkeen oli aina esikoisten isän kanssa kun kokeiltiin väkipakolla, vaan alapää on kuin uimahallin lattia. Nyt olen 25. viikolla raskaana ensimmäisestä yhteisestä lapsestamme AVIOmieheni kanssa ja seksi sujuu muutoin ihan hyvin, mutta tietty tuo maha vähän on edessä (koska kaksosten jäljiltä se kasvaa yhtä isoksi kuin aiemmin) ja pikkuisen tuo neiti tuolla kohdussa painaa paikkoja. Välillä pelottaa, että käykin synnytyksen jälkeen samoin kuin ekalla kertaa tuon seksin ja koko suhteen kanssa, mutta luettuani tämän viestiketjun, palasi usko siihen että kyllä se vaan on niin siitä kumppanista kiinni. Onneksi kaikki miehet ei oo sikoja :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Harrastimme seksiä neljä viikkoa synnytyksen jälkeen. Mieli teki heti synnytyksen jälkeen, mutta paikat oli niin kipeät ettei viitsinyt alkaa säheltää ja jälkivuotokin vähän häiritsi intoa. Hyvin sujui sitten kun hommiin ryhdyttiin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mieli olis tehnyt 3pv synnytysen jälkeen, mutta tikkien turvotuksen ja jälkivuodon takia tyydyin vain yksipuoliseen seksiin. 10pv synnytyksestä oli kivaa jonkinnäköistä hommaa ja 2 viikkoa synnytyksestä uskaltauduttiin kokeilemaan yhdyntää. Kivaa oli, vaikka kiristikin ja vihloi yhdestä kohtaa. Jälkeen päin jouduin myös yhden särkylääkkeen ottamaan.

 

Siitä viikko eteenpäin yhdyntäkin oli tosi ihanaa ja nyt 7 viikkoa synnytyksestä seksi on todella paljon parempaa kuin ennen ja sitä on yhtä paljon. Jotenkin orgasmia kestää odotella kauemman ja ne on parempia. Olen myös todella hyvin kostea ja miehen mielestä tarpeeksi tiukka. Niin kyllä omastakin mielestä, koska saan orgasmin edelleenkin paremmin yhdynnässä.

 

Eli on laadullisesti parempaa ja määrällisesti samanlaista kuin ennenkin. Aikaa on vain otettava. Toisaalta meillä on helppoa kun olemme molemmat kotona ja poika nukkuu niin hyvin.

Edited by merkinkantaja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Harrastetoiminnan pariin palailtiin vähän alle 3 kk synnytyksestä ja täytyy sanoa, että ainakin itselleni on parempaa kuin aiemmin. Ennen tenavaa sattui vähän joka suuntaan, vaikka mitä kokeiltiin, mutta nyttemmin tuntuu paljon paremmalta. Olen yrittänyt hienovaraisesti tiedustella mieheltä tuntemuksia, mutta ei ole valittanut.

 

Raskausaikana ei tapahtunut oikeastaan yhtään mitään, periaatteessa seksi loppui raskautumiseen. Siinäkin mielessä alku näyttää lupaavalta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

meillä ei esikoisen jälkeen ollut yli vuoteen seksiä.. mies teki töitä aamusta iltaan ja keskittyi vain televisioon tai tietokoneeseensa kun oli kotona.. ja luultavasti juoksi vieraissa... nyt odotan toista joka ei ollut ihan suunniteltu mutta ainakin minulle tervetullut <3 esikoisen ja tämän välillä seksiä oli ehkä 10 kertaa ja esikoinen on nyt 4,5 vuotta. saa nähdä mitä nyt sitten tapahtuu tämän synnyttyä.. luultavasti pakkaan lapset ja vaihdan osoitetta... on kuitenkin takaraivossa koko ajan ajatus siitä että mies on käynyt vieraissa.. itse olen aina halunnut paljon lapsia mutta luultavasti sain väärän miehen elämääni.. :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

PALAAKO HALUT IKINÄ? *epätoivoinen* :(

 

Olen ennen ollut aktiivisempi osapuoli meidän suhteessa seksin suhteen...mutta...synnytyksen jälkeen, josta nyt kohta jo 11kk ja vieläkin voisin elää ihan hyvin ilman seksiä. Miehelläni taas seksihalut ovat sitten tuplaantuneet, nyt hänelle kelpaisi se seksi joka päivä jota ennen raskautta olisin kaivannut. Myönnän että seksi on parempaa kuin ennen raskautta, silloin kuin sitä on, eli noin 1krt/vko, jos sitäkään. Ja sen myönnän että suostun seksiin vähän kuin tyydyttääkseni edes sitten mieheni, itse sitä ei mieli tee vaikka nautin joka kerta kun sitä on, mutta jotenkin vaikea siihen tunnelmaan päästä. Takana on pitkä ja rankka vuosi kaiken suhteen, sairaalassa ramppaamisen takia, oman identiteetin löytäminen äitinä...

Mies on luvannut olla painostamatta, mutta nykyään jo suutunkin jos mainitsee seksin. Haluaisin vain niin paljon oppia nauttimaan siitä niin kuin ennen. Tapahtuuko se koskaan :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Monet sanovat, että imetyksen aikana ei ollut minkäänlaista kiinnostusta vastakkaista sukupuolta kohtaan, en tiedä, onko siitä teillä kyse.

 

Kyllähän synnytyksen jälkeen on pitänyt vähän säätää päätä uuteen uskoon, itselläni suurin haaste on oman kropan kanssa eläminen ja pieni aatos siitä, pitääkö mies minua yhtä hirveänä merimakkarana kuin minä itse.

Share this post


Link to post
Share on other sites

5 viikkoa synnytyksestä oli eka kerta ja hyvin sujui siitä asti :D Nyt taas raskauden lopulla meinaa maha olla tiellä mutta muuten ei ongelmia..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vähän yli kaksi kk synnytyksestä tehtiin mitään ensimmäisen kerran. Sen jälkeen ollaan ehkä pari kertaa uudestaan. Lapsi nyt vähän yli neljä kk. Mitään varsinaisia ongelmia ei ole, eikä meidän välillä ole mitään kireyttä, vaan päinvastoin paljon hellyyttä. Jostain syystä ei sitten vain tee oikein mieli. En onnistunut imetyksessäkään, joten tuskin siitä johtuu, eikä mihinkään satu. Onhan tämä vähän harmillista, kun en keksi mitään syytä haluttomuuteen. Tai no, ajatuksen tasolla haluaisin, että harrastettaisiin enemmän seksiä, sitten käytännössä -- njääh, ei jaksa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoiseni syntyi kiireellisellä sektiolla raskausmyrkytyksen vuoksi. Sen tehohoidonkin jälkeen oli kyll halujakin. Nyt kun syntyi toinen haluja ei oo juurikaan ollenkaan.. Miehellä olis, ja oon muutamaa kertaa antanu sen hoitaa juttunsa,mikä on mielestäni väärin itseäni kohtaan. Mutta Mitä muutakaan voin, synnytyksestä on kohta 5kk.. Ja imetän enää n.4kertaa päivässä kun kiinteitä on ruvettu antaa..palaakohan halut enää? miten pitäis toimia kun mies haluu hypätä heti asiaan mut minä en. Neuvoja? mikä

Share this post


Link to post
Share on other sites
Itselläni ei koskaan palanneet halut esikoisteni (kaksoset) isään. Ensin imetys, sitten väärä lääkitys eikä oikein muutenkaan kiinnostanut pätkääkään. Ajatuskin seksistä ällötti ja lopuksi koko suhdekin sitten kuoli "pienen" luottamuspulan takia. Ei vaan sovittukaan yhteen ja olin jo ihan varma, että mut on tuomittu loppuelämäkseni oleen ei-kiinnostunut seksistä enkä uskonut että kukaan mies voisi haluta kaksostyttöjen yh-äitiä, jonka kroppakin oli kyllä selvästi sektiolla synnyttäneen naisen kroppa. Vaan jännästipä hyvin nopeasti eron jälkeen kuvioihin ilmestyi mun unelmieni mies, jonka kanssa hyppäsin umpi-ihastuneena vällyjen väliin viikon tuttavuuden jälkeen ja se on ollut alusta asti aivan uskomatonta. Ehkä synnytys sitten muutti jotain mussa tai sit mun edelliset miehet oli vaan onnettomia http://www.vauva.info/foorumi/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/biggrin.png koskaan ei ole ollut uuden miehen kanssa kuivuusongelmia, mitä synnytyksen jälkeen oli aina esikoisten isän kanssa kun kokeiltiin väkipakolla, vaan alapää on kuin uimahallin lattia. Nyt olen 25. viikolla raskaana ensimmäisestä yhteisestä lapsestamme AVIOmieheni kanssa ja seksi sujuu muutoin ihan hyvin, mutta tietty tuo maha vähän on edessä (koska kaksosten jäljiltä se kasvaa yhtä isoksi kuin aiemmin) ja pikkuisen tuo neiti tuolla kohdussa painaa paikkoja. Välillä pelottaa, että käykin synnytyksen jälkeen samoin kuin ekalla kertaa tuon seksin ja koko suhteen kanssa, mutta luettuani tämän viestiketjun, palasi usko siihen että kyllä se vaan on niin siitä kumppanista kiinni. Onneksi kaikki miehet ei oo sikoja http://www.vauva.info/foorumi/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/smile.png

 

 

Hei, mulla toinen synnytys takana, tyttö koht 5kk ja mies sir tänää puhui et pitäisikö meijä erota ku ei seksi suju, mies ei voi ymmärtää miksei minun kertakaikkiaan tee mieli. Vaikka sen suoraan sanoin. Mies luulee että hänen on liian pieni. Ei asia todellakaan ole niin, haluja ei vaan ole, eikä tämä suhde tunnu olevan kovin hyvällä mallilla muutenkaan, nimittäin luottoo ei myöskään paljoa ole. Mitä teen? Lasten. Takiako vaan on pakko jatkaa? Mä en nyt halua seksiä, haluisin kyllä muuten huomioa ja olla lähellä. Mutta hän on aina menossa seksiin suoraan, hanskat heittää tiskiin jossen haluakkaan. En paljoo voi semmosen kainaloon mennä. Olemme hyvin etäisessä suhteessa tämän käytöksen ja minun, myös lasten vuoksi.2vuotias poikani nukkuu lähes aina välissämme. luottamuspulan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä eka kerta kuopuksen jälkeen oli kun jälkivuoto loppui, 6-7vkoa synnytyksestä. Sen jälkeen on päästy hommiin varmaan kolmesti ja kuopus on nyt 8kk.. :(

Edellisen synnytyksen jälkeen ei ollut näin hankalaa, eikä tehnyt näin kipeää.. Silloin aloitimme seksielämän uudelleen noin 5vkoa synnytyksestä, kun vuoto oli loppunut. Molemmissa kerroissa tikkejä tuli useampaan kerrokseen ja moneen kohti, mutta nyt ei jotenkin enään arvet parane, vaan on jäänyt hyvin koviksi ja "rustoisen" tuntuisiksi.

 

Meillä ei vällyn alla pääse harrastamaan muulloin kuin iltasella ja yleensä siinä vaiheessa kun olen saanut lapset nukkumaan, mieskin jo vetelee sikeitä.. :unsure:

Itse kyllä kovasti haluaisin, mutta alapää ei ole samaa mieltä eli kuivaa on ja tuntuu hankalalta voiteista huolimatta. Ehkä se sitten helpottaa kun imetys loppuu, toivottavasti!

Share this post


Link to post
Share on other sites

^kaksonen, oletko kokeillut ceridal -öljyä liukasteeksi? Itselläni se on toiminut paremmin kuivien limakalvojen kanssa, kuin mitkään "oikeat" liukasteet :grin:

 

 

Juu, minäkin olen huomannut että ennen panetti enemmän kuin nyt kun olen pari kk sitten saanut vauvan... Itsestä tuntuu asiaa hankaloittavan myös se, kun pitää hommailla niin hiljaa ettei vauva herää, ja nopeasti että ehditään. Raskaana fyysiset syyt esti itsellä seksin välillä kokonaan, niin tuli välillä oltua pitkään selibaatissa, ja tuntuu että on melkein unohtanut miten sekstaillaan, et joutuu opettelemaan uudestaan - siis sen, että oikeasti saa itsensä hommaan mukaan ja laukeamaan. Siksipä olen päättänytkin sekstailla mahd. usein (=ainakin kerran viikossa), että "opin" uudelleen, että siitä tulee taas hyvin mieluinen rutiini :girl_crazy:

Edited by Damanda

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vähän jo huojentuneena sai lueskella tätä ketjua. :) Ilmeisesti aika monella seksi on palautunut normaalille tai jopa laadullisesti paremmalle tasolle synnytyksen jälkeenkin. Mua on plussasta asti huolestuttanut juurikin tää asia, että jos sitten repeää paikat niin pahasti, ettei tuosta toosasta enää ole mitään kunnollista jäljellä, että tuntuuko sitten enää mikään miltään kummastakaan, ja palautuuko ikinä enää paikat normaaliksi. Jossain vaiheessa mieskin niin "kauniita" juttuja kertoi - tiedä sitten mistä oli kuullut, tai kuinka monelta henkilöltä  :rolleyes: - että kestää KUUSI VUOTTA ennen kuin paikat palautuu, ja seksi ei tunnu sit enää miltään jne.. hmm. Jotenkin mulla oli tullut sellainen ajatus, että synnytyksessä kaikilla paikat sit repeää niin pahasti, että ei tarvii hyvästä seksistä enää haaveilla. Mutta täällä lueskellessa päättelisin, että ei sillä repeämisellä tai repeämättömyydellä ole niin edes vaikutusta välttämättä seksin laatuun ainakaan. :) Noh, täytyy toivoa, että minäkin pääsen synnyttämään asti ja vielä menisi synnytys hyvin, ja palautuisi makuuhuone-elämäkin vielä normaaleille raiteille kohtuu kivuttomasti. :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Erilaiselta se tuntuu, meijän molempien mielestä. Paremmalla tavalla, onneks.:D Ekan kerran synnytyksen jälkeen kokeiltiin tasan kahden viikon päästä.. Tikit oli sitten vissiin parantunu, kun ei missään kohtaa huonolta tuntunu. :rolleyes: Kuivuudesta ei ainakaan oo ollu ongelmaa, melkeen päinvastoin. Tosin en imettänytkään kuukautta pidempään, kai sillä jotain tekemistä asian kanssa. Onhan sitä ehkä vähän vähemmän ollu kun aikasemmin. Mut ei niinkään sen takia, että ei tekis mieli, vaan kun viehän tää vauva-arki osansa. Mies kun menee aika pian nukkumaan sen jälkeen kun poitsukin. Aika viikonloppukeskeistä taitaa nykyään olla? Ja muutenkin mene vähän sykleissä. Yleensä niin, että sitten on kahtena-kolmena päivänä peräkkäin, kun on.:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko jotain suositusta miten kauan olisi hyvä odotella epparin jälkeen? Synnytyksestä on tasan 4vk ja haluja ollut melkeinpä siitä asti. Jälkivuotokin jo loppui ja jopa kuukautisetkin kerkes tässä alkamaan, vaikka imetän. Eppari parani parissa viikossa, mutta onko jotain syytä miksi ei vielä voisi harrastaa seksiä (kortsun kanssa)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Meille ainakin synnärin lähtötarkastuksessa sanottiin, että ei tarvi jälkitarkastukseen asti odotella, jos haluja on ennen sitä. :)

 

Mulla eppari ja toisen asteen repeämä parani vähän hitaammin, ensimmäiset seksin yritykset oli n. 6vk synnytyksen jälkeen, mutta jäi kivun vuoksi vielä siihen yrityksen tasolle. Pari viikkoa siitä homma sujui jo hieman paremmin. Nyt yli 3kk:n jälkeen tuo eppari vielä hieman tuntuu kiristävän, mutta seksi alkaa tuntumaan jo jopa ihan mukavalle. Seksikerrat on kyllä vähentyneet entisestä ja varmaan ihan vaan sen vuoksi, että iltaisin sitä on vaan niin poikki j haluaa vaan nukkumaan. Useimmat kerrat ovatkin ajoittuneet vauvan päiväuniaikaan, mutta silloin ei saa oikein sitä oikeaa fiilistä vielä päälle. Lisäksi tuo kortsun käyttö tekee hommasta hieman tympeämpää, mutta se on tällä hetkellä ja varmaan toivottavasti seuraavaan raskauteen saakka se ainoa ehkäisykeino.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No nyt on meillä "palauduttu" synnytyksen jälkeen! =)

 

Eli elokuussa kun imetys loppui (tyttö oli 1v3kk), alkoi mullakin nuo hormoonit hyrräileen siihen tahtiin, että mies huokasi helpotuksesta.. :girl_crazy:

Ei toki määrällisesti hirmuista lisäystä (en tahdo ehtiä petiin iltasella ennen kuin mies nukahtaa), mutta tuntuma on nyt (onneksi) ihan eri kuin aiemmin. Eli nyt vasta kesän aikaan paikat parantunut niin, ettei enää kirrannut. Arvet toki vielä hieman tuntuu, mutta ei enää hidasta.

 

Tämä asia on varmaankin osaltaan vaikuttanut molempien päätökseen, että tämä oli meitin viimoinen lapsukainen. Itse en enää uskalla edes haaveilla, johtuen tuosta tikkimäärästä (joka kerta revennyt pahemmin..).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0