tikris80

alkuraskauden oireet ennen plussaa

834 posts in this topic

Oireina joista arvasin raskauden, oli menkkakivut joita yleensä ei ole. Perusmenkkakipujen lisäksi pystysuuntaisia viiltelyjä kohdun kohdalla. Lisäksi hiukset rasvottuu älyttömän nopeesti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ainoa "varma" oire oli yhtakkia ilmestynyt metallinmaku suussa pari paivaa ennen testaamista (ja se jatkuu muuten edelleen, rv 21...)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä aloin ihmetellä outoa yöhikoilua, joka alkoi muutamia päiviä ennen kuin menkkojen olisi pitänyt alkaa. Vatsaa myös juili menkkamaisesti ja lisäksi rintoja aristi hieman eri paikasta kuin normaalisti ennen kuukautisia.

 

Lopulliset epäilyt heräsivät, kun menkat alkoi olla neljättä päivää myöhässä ja plussahan sieltä pärähti! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minulla oli oireina aivan alussa ihan älytön hengästyminen ja sykkeen nousu kun ravasin portaita ylös. Samoin oli tolkutonta hikoilua, ei tarvinnut suurin piirtein kun käydä suihkussa ja pukea päällä, niin jo oli hiki!

 

Ja finnit, niitä paukahti selkään ja rintakehään aivan hirveästi. Jotenkin vaan osasin sitten arvata jo ennen testin tekoa, että olen raskaana. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä sain vkolla 4+6 keskenmenon, tää tapahtui loka-marraskuun vaihteessa.

Silloin sain seuraavanlaisia oireita:

 

-pissahätä koko ajan

-iltaisin alavatsaa turvotti ja oli muutenkin pinkeä

-menkkamaista kipua alavatsassa

-vilutti koko ajan

 

 

Pienen pieni toivon kipinä herännyt, koska nyt on ollut viikon ajan:

 

-menkkamaista kipua alavatsassa

-iltaisin väsyttää aivan vietävästi

-ilmavaivoja ja tuttua turvotusta/pinkeyttä iltaisin alavatsan seudulla

-voimakasta kuvotuksen tunnetta tiettyjen hajujen yhteydessä

-vuoroin viluttaa ja hikoiluttaa

-pissittää tiuhaan tahtiin

 

Toiveeni ovat heränneet erityisesti, koska keskenmenon jälkeen kaikki oireet loppuivat kuin seinään. Yritän kuitenkin säästellä itseäni ja tunteitani, joten päätin testata itseni vasta kuun vaihteessa. Mikäli keskenmenoni ei "sotkenut" ovulaationi ajankohtaa, olisi nyt viikkoja 3+4. Kuun vaihteessa raskaus näkyisi jo reilusti apteekin testissä ja olisin ylittänyt ajankohdan, jolloin ensimmäinen meni kesken...

 

Kauheaa jossittelua ja tilitystä :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ennen plussaa alkoivat hiukset rasvoittua ihmeellisen nopeasti. Muita oireita ei oikeastaan ollut, ja esimerkiksi mahatuntemukset yms olivat paljon lievempiä kuin plussaamattomissa kierroissa. Rinnat vähän kipeät, mutta niin ne ovat usein muulloinkin ennen kuukautisia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ennen plussaa kiinnitin huomiota ainakin seuraaviin oireisiin:

 

- silloin kun menkkojen olisi pitänyt alkaa, oli menkkamaisen alavatsajuilimisen lisäksi kuvottavaa tunnetta, joka meni ohi kun söi

- lämmöt nousivat ilmeisesti samoihin aikoihin tai vähän ennen, iho on tuntunut lämpimämmältä (mutta mitään flunssatyyppistä oiretta ei tuntunut, vilutusta tms.)

- päivää tai kahta ennen haamuplussaa (kp29/25-30) tuli suuhun vettä juodessa kahteen otteeseen saippuan maku? ei siis todellakaan minkään metallin vaan saippuan, ja vettä join ihan eri paikoissa ja eri laseista, että molemmat tuskin olivat huonosti pestyjä. Lisäksi illalla mennessä nukkumaan tuli suuhun ohikiitäväksi hetkeksi verenmaku

- nestemäistä turvotusta, housut alkoivat tuntua ahtailta

 

- plussauksen jälkeen on ollut hyvin vähän oireita (nyt tosin vasta kai 4+4), pientä menkkamaista kipua silloin tällöin. Ruokailuista on pitänyt pitää tiukasti kiinni, tulee huono olo jos ei syö parin tunnin välein (ei kuvottava, mutta niin kuin olisi jotenkin kipeä)

- Lisäksi on tullut suuri tarve saada syötäväksi nimenomaan tuoreita vihanneksia ja hedelmiä (joista kyllä tykkään muutenkin), sen sijaan suuri intohimoni suklaa ei ainakaan tällä hetkellä houkuttele pätkääkään...

 

Siinä nämä tähän astiset, jäädään ihmettelemään jatkoa :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

oireita ennen plussaa:

- lämmöt oli korkealla

- väsymys

- lievä öklötys

- valkkaria

- menkkajomoja ja nippailuja alavatsassa

Share this post


Link to post
Share on other sites

hei.. menkat on myöhässä reilu viikon ja ei ikinä ennen ole olleet. 4 päivää alamahassa ollut nipistystä ja menkkojen tunnetta mutta ei ole kuulunut. tein ensimmäisen testin tänään ja negaa näytti. ovis tuntui selvästi 3 viikkoa sitten, ensimmäistä yritetään, 4 kiertoa jo mennyt eikä vauvaa vieläkään kuulu. milloin uusi testi kannattaisi tehdä vai voiko olla että en ole edes raskaana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pelkään, että tälläkin kertaa vain kuvittelen, mutta alavatsassa on ollut menkkamaista kipuilua jo viikon, vatsa sekaisin ja välillä oksettava oleva. On se odottavan aika pitkä ennen kuin näkee tuloksen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla oli jo ennen plussaa väsy, jano ja pissahätä. Samoin suussa maistui oudolle. Merkittävin ja oudoin oire oli kuitenkin itkuherkkyys, tirautin kerran itkut töissä ihan mitäänsanomattoman pienestä asiasta, mikä ei todellakaan ole mun tapaistani. Silloin aloin jo pohtia, että entäpä jos... ja näinhän se asia oli. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla ei ollut mitään oireita silloin kun plussasin. Enemmän oli oireita edellisissä kierroissa :D Sitä paitsi siinä kuussa luulin raskautumisen olevan lähes mahdotonta, sillä harrastimme seksiä vain neljä kertaa :D Mutta plussa tuli kuitenki. Ainoana "oireena" ehkä se, että peruslämpö ei laskenut missään vaiheessa..

 

Rv 6+ alkoi jatkuva krapula, heikotus jne, mutta silloin jo tiesin odottavani.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ovis mulla tais olla viime viikon ti-to välisenä aikana.

lauantaina nousi kuume, jota on vieläkin. pistäisin muuten flunssan piikkiin, mutta muita oireita ei ole. väsyttää koko ajan ja en ole nukkunut näin paljon vuosiin. alavatsaa juilii ja välillä pistää vasemmalla puolella. nyt parina aamuna yököttänyt ja rintoihin koskenut silloin tällöin. mietin vaan voiko näin pian tulla oireita?

testin tekeminen ei taida auttaa, kun kuukautisten alkuun on viikko :)

kuinka pian hedelmöittymisen jälkeen raskaus näkyy verikokeissa? olisi kiva saada vastaus tähän tietämättömyyteen. jos siellä on jotain muuta vikaa :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moikka!

Mulla tuli raskausoireet viikko ennen kun kuukautistenpiti alkaa, mutta en edes sillon miettinyt et olisin raskaana koska luulin että menkat vaan ne siellä kertoo tuloistaan tai että olen tulossa kipeäksi. Mutta ku menkat oli pari päivää myöhässä tein testin. Tämä vauva on erittäin toivottu 7+0 viikko menossa. Mulla oli ennen plussaa oireina, ihan järkyttävä palelu, lämmöt pikkusen korkeella max 37.5, rinnat vähän kipeät, väsymys, mielialat vaihteli ihan hulluna (mieskin alkoi jo kyselemään että mikä mulla on ja et mitä hän on tehnyt tai sanonut että olen sellainen.) ja semmonen tosi tosi nuutunut olo (ihan kipeä olo).

Toivottavasti teillä olis tärpännyt.=)=) Veikkaisin että verikokeista näkyis vasta sitten kun menkat on myöhässä, en nyt ihan varma ole, mutta niin käsittäisin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla oireina tuli ihan KAMALA väsymys, nukuin ja nukuin.. Heti kun töistä pääsin uni maistui, joka siis mulla hyber-energisellä ihmisellä alkoi heti mietityttään :D Toinen oli etominen.. ja alavatsa eli ns. kuutautiskivut ;):D Arvasin heti, vaikka mies ei uskonut. Kolmen raskaustestin jälkeen oli pakko uskoa :D

 

rv. 13+6, elokuun ihana vauva tuloilllaan :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heipsis! Mulla alkoi kanssa jo viikko ennen kuin menkkojen olisi pitänyt alkaa niin rintoja aristaa erilailla kuin menkkoja ennen normaalisti. noh eipä siitä paljoa uskaltanut iloita puolentoista vuoden yrittämisen jälkeen.. Menkkojen olisi pitänyt alkaa päivä ennen syntymäpäivääni mutta eipä alkaneet. Testin uskalsin tehdä vasta päivä synttäreitten jälkeen etten pilaisi muuten niin mukavaa päivää negalla.. ja nega se omasta mielestäni oli.. nooh kaverin kanssa tuli puhetta kun menkat eivät olleet parin päivän päästäkään alkaneet että testi on pos. mikäli siinä on HAALEAKIN viiva!!:D olin vain nakannut testin roskiin kummemmin ajattelematta. teinpäs sitten pari testiä lisää jotka olivat myöshaaleita ja kun tarpeeksi epäluuloinen olin niin odotin viikon ja tein NELJÄNNEN(?!) :D testin joka oli sitten täysin selkeä plussa!!! Hiemanko oli tämä pariskunta onnellinen!!! nyt olis kai rv7 että ekaa neuvolakäyntiä odottelen innolla ja toivon ettei ole tuulimuna tai mene kesken:D Rintojen arkuuden lisäksi jotain outoja makuja suussa ja vesi maistuu/haisee muka raudalta välillä.. Ja niitä saippua hajuja tulee kans välillä vastaan ihan ihmepaikoissa :D Maha on ollut sekaisin mutta en tajunnut että sekin voisi olla jokin oire?! tosin se alkasi samoihin aikoihin kun menkkojen olisi pitänyt alkaa.. ensin oli ummetusta ja nyt jotain aivan muuta.. :o Mutta eikö se ohi mee mikäli ei tosiaan ollutkaan mahatautia kuten epäilin.. Mitään väsymystä ei ole vielä suuremmin esiintynyt.. onneksi:) siksi niin epätodelliselta tuntuukin kun kavereillani on raskauksissa ollut heti aluksi jo paljon pahemmat oireet...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heissan!

 

Onneks olkoon raskaudestanne. Mun raskausoireet alkoi viikkoa ennen ku menkkojen piti alkaa. oireet oli seuraavanlaiset

- vatsaa nipisteli (ihan kun mekoissa)

- järkyttävän kylmä (paljon oli vaatteita päällä ja paksu peitto päällä ja silti tosi kylmä)

- rinnat ihan älyttömän kipeet

- ja ne mielialanvaihtelut *huoh* itkin ihan yhtäkkiä ja hermostuin ihan yhtäkkiä.

- nälän tunne lisäänty (sekin yhtäkkiä)

Nyt on menossa 7+5 =)

nykyään oireita on enemmän, kehiin on tullut mm huono-olo aaltoja ja väsymystä.

MIIULI: ymmärrän ihan täysin että mietit sitä tuulimunaa, mä pelkäsin sitä ihan hirveesti ja sen takia menin gynelle varhaisultraa(siellä olin itseasiassa eilen) ja siellä näkyi kunnon sydämensyke=) Joten suosittelen lämpimästä että käyt varhaisultrassa jos sitä tuulimunaa mietit. Mun olo helpottu toooodella paljon kun näin sydämenlyönnit. =) Toivotaan että tää kaveri kans pysyy tuol masussa, ettei mene kesken=)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla ei ennen plussaa ollut mitään oireita!! :) viikko siitä ku menkkojen ois pitäny alkaa tein vasta testin.. Raskaus oireet ilmaantu mulle sitten rv 6..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vähän oviksen jälkeen alkoi menkkamaiset jomotukset, jotka jatkuu yhä edelleen, kolme viikkoa myöhemmin. Rinnat oli arat ja turvoksissa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oireita on ollut tosi vähän: jomotuksia/pistelyitä mahassa, ei kuitenkaan mitään menkkamaista kipua. Rinnat (nännit) olivat arat. Huomasin myös hengästyväni aiempaa helpommin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oireita oli monen näköistä, joten plussa ei ollut mikään varsinainen ylläri.

 

- mahakivut, eli menkkamaista jomottelua, nipistelyä, kummallinen tunne alavatsassa

- nännit alkoivat törröttää koko ajan ja mielestäni suurenivat

- kamala nälkä aivan jatkuvasti

- janoisuus

- väsytti ja paleli

 

Siinä kait ne melkolailla olivat.. Mikään oireista ei ollut erityisen voimakas, mutta kun ne yhdisti niin alkoi kyllä raksuttaa, että mistä on kyse.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on yleensä alkanut aina tissien turvotus ennen menkkoja ja laskenut noin vuorokautta ennen kuin vuoto alkaa mutta tässä tapauksessa turvotus vain jatkui.Oikeastaan siitä arvasin että nyt on jotain erilaista ja plussahan siitä pamahti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yllättävänä oireena oli pyörrytyksen tunne ja itse pyörtyily muutaman kerran. Ei vaan testi suostunut näyttämään plussaa ja haamuviivoja en osannut tutkia.

Rinnat ovat olleet myös tosi arat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now