tikris80

alkuraskauden oireet ennen plussaa

834 posts in this topic

Minulla ei edelleenkään ole oikeastaan mitään oireita, vaikka olen jo tehnyt positiivisen raskaustestin. Hieman jännittää, enteileekö tämä jotakin ikävää...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse ajattelin ensin että on kuukautiset tulossa, koska naama alkoi kukkimaan alamaha oli kipeä ja kauhea väsymys päällä.. Sitten kun ei kuukautisia kuulunutkaan tein testin ja negaa näytti.. Ihmettelin kovasti koska oireet jatkuivat ja mukaan tuli kuvotuksia ja tarkka nenä :D tein seuraavan testin viikko siitä edellisestä (tai oikeastaan kaksi) ja sieltä se plussa tuli :3 nyt ollaan päätetty pitää lapsi ja oireet jatkuu :')

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla oli paljon samoja tuntemuksia, kuin olis menkat alkamassa. Mutta kuitenki vaan jotenki tiesin, että raskaana olen :) Testiä tehdessä oon ollu satavarma että plussa tulee ja niin on tullut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No minähän sitten tein testin ja negaa näytti. Lieneekö oirehdinta ollut ihan vain kehon oman hormonitoiminnan palautumista. Tuntui surulliselta se nega, vaikka toisaalta tiesinkin sen. Nyt oireetkin ovat loppuneet, joten ei muuta kuin uusia odotellessa. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naamassa järkyttävästi finnejä, ja itku herkässä. Harrastan juoksua, eikä juoksu viikkoa ennen plussaa kulkenut kovin kevyesti. En tiedä voiko näin varhaisessa vaiheessa raskaus todella vaikuttaa oikeasti vielä, mutta siltä tuntui. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla oli/on ne tavalliset oireet, joita menkkoja ennen muutenkin on eli rinnat kipeenä ja alavatsakipuja. Yksi ilta, kun menin nukkumaan, alkoi sattua alavatsaan jotenkin eri lailla kuin ennen. Oli oikein pakko vaihtaa asentoa, mutta mikään asento ei ollut toista parempi. Seuraavana aamuna tein sitten testin ja plussa oli.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on sitten astetta erikoisempi oire. Muuten en sanoisi mitään, mutta nyt molemmissa raskauksissani olen jo reilusti ennen plussaa nähnyt unta, jossa mulla on suu täynnä tervaa. Se ei ollut mikään kiva uni, ja jäi semmoinen ällö olo suuhun koko päiväksi. Ekalla kerralla en ajatellut sen liittyvän raskauteen, ajattelin vaan että "onpas kumma uni". Nyt kun toisen kerran tuli sama uni, tuli ihan pakosta mieleen että liittyisikö se asiaan. Taisi liittyä kun raskaana nyt olen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ihan älytön hikoilu, jos tekee vähänkään jotain "raskaampaa" (eli muut akuin istua tietsikalla) ja toisaalta taas "sisäinen" paleleminen. Tuo hikoilu sai eilen hakemaan testin kaupasta ja plussaahan se näytti.. :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vihlonnat vatsassa, erityisesti vasemman munasarjan kohdilla ja nivusissa, menkkamaiset kivut, tissien nippailut oviksesta lähtien, ylivoimainen väsymys, hurjan selkeät raskauteen liittyvät unet, naama täynnä finnejä joita mulla ei normisti koskaan ole, oviksesta lähtien runsas valkovuoto - ei kuivasta kaudesta tietoakaan, päänsärky aamuisin ja iltaisin, levottomat yöt, hieman etova olo, mutta jatkuva nälkä...hmm mitähän vielä.. ja nämä kaikki ennen plussaa, joka tuli kp 21/25 n. dpo10 :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ennen plussaa (plussasin 24/24-28, rv 3+2) ei normaalista poikkeavia oireita.

 

Plussan jälkeisenä päivänä alkoi tissien aristus, pissahätä aamuyöstä (normaalisti ei koskaan tarvi käydä yöllä vessassa) ja palelu. Jälkimmäinen kyl voi mennä osittain sään piikkiin, mut palelee sisälläkin, vaikka lämmintä 21-22.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen tässä mietiskellyt vähän kaikkea :) Pillerit lopetin viimeiseen liuskaan  15.7.13 Kuukautiset tulivat 19.7 ja olivat oudot ja kestivät vain 4 päivää. Nyt sitten ovulaation jälkeen noin viikko ti-ke 6.8-7.8 sain aivan järkyttävän kivuliaita vatsakramppeja. Olen ollut väsynyt, mikään ei kiinnosta. tietyt hajut käy nenään. Kauhea hikoilu, etenkin öisin. Aamulla herään likomärkänä. Toisinaan palelee ja toisinaan ei. Kasvot helottaa punaisuuttaan. Valkovuotoa on edelleenkin, ja oudon paljon. Tämän viikon alussa tulivat rinnatkin nännien seudusta oudon kipeäksi. Vatsa on hirmuisen pömppö koko ajan, sitä vihloo ja nippailee kuten myös alaselkääkin. Kuukautiset pitäisi alkaa ensiviikolla. Mutta tällä hetkellä olo on outo. Ja Pms oireina nuo kaikki olisivat liian aikaisin.. Mitä olette mieltä... Taitaa olla mielikuvitusta kaikki?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ennen plussaa mulla oli outoa väsymystä sekä kummallista heikotusta, jonka uskoin johtuvan auringonpistoksesta tms.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla selvin oire oli alavatsassa lähinnä sängyssä kylkeä kääntäessä tuntuvat repäisykivut. Lievää kuvotusta ja voimattomuutta erityisesti aamuisin myös, sekä nenän tukkoisuutta, mikäli sen nyt laskee raskauden eikä alkavan flunssan piikkiin. Nyt kun muistelen, samat oireet oli esikoisen kanssa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minun oireet ovat juuri tuollaiset ^^ Mutta ei tässä kait auta kun odotella mitä tulevan pitää..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on ollut tosi vähäoireinen raskaus. Yleensäkin käyn pissalla usein, nenäni on tukkoinen  ja plussasin talviaikaan kun täällä oli sisällä kylmä, eli näitä en olisi osannut yhdistää raskauteen. Muutamana päivänä ennen plussaamista heikotti aamupäivällä ja myös tunsin jotain pistoksia (ihan kuin joku olisi tökännyt neulalla) muutaman kerran emättimen sisällä (ei siis vatsassa tai kohdussa). Ei siis mitään järisyttäviä merkkejä täällä. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla oli ovulaatio 23-24.8 silloin päivää ennen puuhastelimme ja vielä yhden päivän yli. Sitten DPO3 alkoi mahoton alavatsan ja selän ärsyttävä jomotus, vihlonta ja naama kukkii ja nyt DPO5 tuli paksua, sitkeää valkovuotolimaa aina vessareissuilla muutamina kertoina se oli hieman rushehtavaakin.. Sekä kuvotuskin astui kuvioihin kuten myös nenän tukkoisuus ja aivastelu sekä omituinen päänsärky. APUA, mitä tämä voisi olla? Onko tuo liman erittäminen kiinnittymislimaa??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla tuli pientä tiputteluvuotoa parina päivänä ennen kun menkkojen olisi pitänyt alkaa, kuten lähes aina, mutta se menikin sitten ohi. Parin päivän päästä tuli vielä yhtenä päivänä hiukan vaaleanpunertavaa vuotoa, mutta sekin meni ohi. Noin muuten oli alavatsassa turvotusta ja tissit kipeät, tosin ne mulla on yleensä ollut ennen menkkojakin. Vaihtelevasti hikoilua ja vilutusta, pientä nuhaa. Testin tein noin viikon päästä siitä kun menkkojen olisi pitänyt alkaa, ja plussa sieltä tuli, lopultakin kahden vuoden jälkeen. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla tällä hetkellä viikot 5+6 ja tähän mennessä olen päässyt hyvin vähällä. Ennen plussaa ei ollut minkäänlaista oiretta, ainoastaan kellontarkat kuukautiset olivat myöhässä :)

Edited by Meow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoisesta selkeimpänä oireena oli rintojen kipeytyminen, siitä arvasin että plussa on tulossa. Nyt olen plussannut toistamiseen, eli pikkukakkonen tulossa jos kaikki menee hyvin:) Nyt ei ollut plussaa edeltäviä oireita juuri lainkaan, vähän painon tunnetta alavatsassa ehkä mutta samalta tuntuisi ennen menkkoja ehkä muutenkin. Oli vain sellanen aavistus että taidan olla raskaana <3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko kenelläkään ollut armotonta kutinaa alkuraskaudessa? Mulla alkoi eilen. Samanlaista oli esikoisesta, mutta vasta viikoilla 16-17. Iholle nousee punoittavia kohtia ja se menee rikki kun yöllä unissaan raapii. Nyt on kp 26/30-32, eilen tein testin ja se oli kylläkin negatiivinen... Omituisia oireita ollut tässä kierrossa muutenkin. Nyt vielä tämä :girl_sigh:

Edited by Aila

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ajattelin ensiksi että olisin kipeäksi tulossa kun räkäinen ja tosi väsynyt jo toista viikkoa. Menkat eivät olleet alkaneet ja yhtenä aamuna sitten sattui mahaan kuukautiskipujen lailla ja oli tosi outo olo ja sanoin miehelleni että nyt ei oo kaikki normaalisti. Miehen käskyä kuunnellen tein testin ja plussaa sieltä tuli heti! Sen jälkeen ollut väsymystä ja selkäkipuja mutta mitään muuta ei olekkaan. Tai no närästys kurkussa tullut kehiin kanssa nyt mutta yli puolivälin mennään että todella helpolla päässyt  :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ennen plussaa rinnat olivat kipeät. Muita raskauteen viittaavia oireita ei ollut ennen plussaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now