tikris80

alkuraskauden oireet ennen plussaa

834 posts in this topic

Kamala väsymys, kamala palelu, jano, flunssa. Sitten semmoinen pistosmainen tunne kohdussa viikon verran ennen kun älysin testata.

Muoks. Myös parin tunnin välein iski nälkä.

Edited by Sama vieras

Share this post


Link to post
Share on other sites

En tuntenut ovulaatiota niin selvästi kuin yleensä, mutta oletetusta ovulaatiosta alkaen oli tissit kipeenä lievästi. Sitten n. viikko oviksen jälkeen (vajaa viikko ennen oletettuja menkkoja) alkoi oireet: jatkuva vessahätä, jano, outo painontunne alavatsalla ja välillä voimakkaitakin vihlaisuja, koko ajan nälkä, välillä paleli ja välillä "kuumia aaltoja", olo että oon tulossa kipeäksi. Myös lievää pahoinvointia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tällä kertaa testasin samana päivänä kuin menkat olisi alkaneet kalenterin mukaan, joten eipä ehtinyt juuri oireita olla. Ne samat kuin aina ennen kuukautisten alkuakin, eli lähinnä aristavat rinnat ja vähän mahakipua.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla ei pahemmin oireita ollut, valkovuotokin normaalia niukempaa (veikkaan syyksi greippimehua, kun ovislimatkin oli kateissa). Niinä päivinä kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa, oli rinnoissa pistävää kipua, niinkuin olisi neuloilla pistelty. Samanlaisia tuntemuksia myös alavatsalla eli ihan erilaista kipua molemmissa kuin aina ennen menkkoja. Siitä aavistelinkin olevani raskaana :) Muuten olo edelleen aika normaali, nyt rv 4+5.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ensimmäiset oireet oli se, kun öisin vessassa ravaaminen alkoi neljä päivää ennen plussaa. Tavallisesti en koskaan herää yöllä vessaan :D Nyt jatkunut joka yö 1-2 krs yössä herääminen, nyt siis 13+4.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noin dpo 9 alkaen Kuukautiskivut, jotka eivät äityneet jomottelua kovemmiksi ja tulivat aaltoillen (välillä katosivat ja palasivat kohta takaisin). Väsymys töiden jälkeen. Outo tunne rinnoissa (eivät varsinaisesti kipeät tai turvonneet).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla sama kuin Siennalla eli menkkamainen kipu alkoi dpo 9 ja lämmöt oli laskussa. Olin ihan varma että menkat alkaa. Sitten yhtäkkiä dpo 11 lämmöt nousi ja testi näytti plussaa. Myös rinnat oli arat ovulaation jälkeen niinkuin mulla ennen menkkojakin. Mistään en aavistanut olevani raskaana.

 

Muoks. Tein ovistestillä plussat dpo 7-8 ja se hieman herätti toiveet kun tiesin että ovistesti reagoi hcg-hormoniin. Näin myös unta joskus dpo 8 että sain positiivisen r-testin, oli enneuni!:D

Edited by Lotta_

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä oireina oli väsymys, plussan testasin dpo 14 ja väsymys alkoi muutamaa päivää aiemmin. Alakertakin oli kuivempi kuin yleensä loppukierrosta. Ei ollut mitään sellaista oloa, että "tietäisin olevani raskaana". 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Etova olo ja yökkäily, alavatsan nipistely ja juiliminen, joka tuntui ihan erilaiselta kuin menkkakivut ja ennen menkkoja ilmaantuvan finnin pois jääminen :D

Edited by coucou

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oviskivut jatkui ja jatkui joten testasin kp 28 ja plussasin. Nyt sitten tullut oksetukset, tissien kipuilu jne..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minulle ei tullut muita oireita kuin todella vahvat mielialan vaihtelut. Pelästyin oikein itseäni, kun raivosin isälleni puhelimessa aivan mitättömästä asiasta. Miehenikin sanoi, että taidan olla raskaana. Testi kuitenkin näytti tässä vaiheessa vielä negaa ja vasta noin viisi päivää sen jälkeen se muuttui plussaksi.

 

Uskon myös tunteneeni kiinnittymisen. Tunsin aivastaessani pistävän kivun syvällä vatsassani. Mietin heti, että siinäkö se nyt tapahtui. Myöhemmin samana päivänä tuli aivan vähän verensekaista limaa.

 

Mutta näiden lisäksi ei ollut mitään oireita ennen plussaa ja plussan jälkeenkin kesti noin viikon ennen kuin alkoi tulla oireita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nipistely alavatsassa, siis niin että sen oikeasti tunsi. Tästä jo itsekin aloin epäillä mahdollista raskautta ja olihan se totta :wub:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä tein testin koska alko tiputteluvuoto, neljäntenä päivänä tein testin, olin varma että oon raskaana ja että taas on rypäleraskaus (tiputti samalla lailla). Mutta tiputtelu loppuikin kuin seinään ja vauva voi hyvin. Oli siis kiinnittymisvuotoa. Mitään muuta ei oo ollut tähän mennessäkään pahemmin, nyt rv 15+3.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Huono olo, alavatsan nippailut ja iso finni selässä. Kyllä. :D (mulle ei siis tuu finnejä oikeestaan ku raskaana ollessani, etenkään johonkin muualle ku naamaan..)

Edited by Naani

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei juuri mitään oireita, ja plussa olikin aikamoinen yllätys. Olin valmistautunut kuukautisten alkamiseen, kun tuhruakin tuli yhtenä päivänä n. 4 päivää ennen plussaa.. Mutta jos se olikin sitten kiinnittymisestä johtuvaa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

toistaisekis esiintyneitä oikreita ovat rintojen aristaminen, joka oli hieman voimakkaampaa kuin normaalisti ennen menkkoja, menkkojen poisjäänti, pienet menkkakipumaiset tuntemukset mahassa. sekä makuaistin terävöityminen: erityisesti suola, sokeri ja pippuri maistuvat normaalia voimakkaammin..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oireita ei juuri ollut, toisin kuin edeltävinä kuukausina, jolloin kuvittelin turhaan ties mitä. Pari päivää ennen kuin kuukautisten olisi pitänyt alkaa tuntui epämääräistä, todella vähäistä nipistelyä alavatsassa ja rinnat muuttuivat aroiksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lämmöt dippasi ja olin ihan varma, että menkat alkaa, koska myös kevyttä menkkamaista juilintaa tuntui aamulla. Vuoto ei kuitenkaan alkanut, ja seuraavana aamuna lämmöt pompsahti takaisin ylös. Sen jälkeen alkoi myös alavatsatuntemukset, ihan erilaisia kuin menkkakivut ja jotenkin vain tunsi, että jotain siellä tapahtuu, ja sitten piirtyikin testiin haalea plussa, jota osasin siinä kohtaa jo odottaa (vaikka olikin vasta dpo 10-11 menossa). Mitään muita oireita ei ollut, ei rintojen arkuutta tms.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yökötystä on ollut, ja villejä unia sekä kauheita paiseita (finnejä) kaulassa oikealla.... Plussaa olen tikuttanut dpo9 asti ja tänään menossa dpo12 plussa vahvistuu. Dpo12 tuhlasin myös digin, jonka vastaus oli 1-2 raskaana. Dpo 8 asti ollut kovia mahakipuja ja kramppeja. Yritän parhaani mukaan pitää kyytiläisen mukana :)

Edited by Majalis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oireita ennen plussaa oli lämmöissä tapahtunut dippi, oviksesta lähtien olleet aivan järjettömät ja silti todentuntuiset unet, palelu ja hikoilu (en tajua miten nää jälkimmäiset oikein sopii yhteen, mutta näin on), parin päivän kestopäänsärky, sellainen kevyt-pää olo. Plussan tein sitten kun lämmöt pompsahti loppukierrosta poiketen vielä ylöspäin ja menkkoja edeltävä tuhruttelu pysyi poissa. Plussa testattu dpo12, sitä ennen roskishaamu dpo11.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kp 25 oli valkovuodon seassa haalea vaaleanpunainen veriviiru ja samalla alkoi menkkasäryt alavatsalla ja -selässä, jotka jatkuivat useamman päivän. Kp 29 tuli pyyhkiessä haaleanruskeaa valkovuotoa. Ilmeisesti oireet johtuivat kiinnittymisestä. Repäisykipuja oli jonkin verran, mutta niitä nyt on välillä vaikka ei raskaana oliskaan. Mitään muita oireita ei ollut. Plussan testasin kp 33.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now