-Heidi-

Rypäleraskaus

111 posts in this topic

No voi harmi. :( Mutta oikea suunta kuitenkin. Tarkoittaako tuo nyt lisää hoitokierroksia vai kuinka?  

 

Varmasti kyllä harmittaa kovasti, tottakai sitä toivoisi saavansa mahdollisimman pian hoidon loppuun. :mellow:

Tarkottaa. :(

Hoito loppuu kun kahdesti kumpikin arvo on ollut nolla. Ja ne mitataan nyt kahden viikon välein. Eli tällä tienasin sitten ainakin yhden kahden viikon kierroksen lisää. :(

Jos siis ois ollut nollilla molemmat, oisin saanut vielä yhden kahden viikon satsin ja toivon mukaan senkin aikana otetut arvot olisivat olleet nollissa ja emaco ois loppunut. Mutta koska ei ollut nolla, vähintään on vielä kaksi täyttä kierrosta edessä..

 

Mulla alkaa siis huomenna viides kahden viikon kierros Emacoa. :( Ja tulee huono olo jo valmiiksi kun miettii huomista...

 

Ja mä saan foolihapon (tabletit) lisäksi Antrex nimistä lääkettä sekä tabletteina että suuhuuhteena, just ettei suun limakalvot menis.

 

Niin ja ei olla karenssista juteltu kun tosiaan ei ole raskautuminen edes suunnitelmissa. Mutta eiköhän se sen vuoden ole hoitojen loppumisesta? Muistelisin että noin sanottiin jo ennen kaavintaa, että jos se menee ok, karenssi ois puoli vuotta, ja jos menee sytoille, se nousee vuoteen.

Edited by Rusinak

Share this post


Link to post
Share on other sites

^korvensin vähän itselleni tuota Antrexia, mutta kuulemma se on vain koviin metotreksaatti hoitoihin... Jotain se kuitenkin saa mulle seuraavalle kierrokselle keksiä. Mun suu on edelleen ihan paska ja uusia hoitoja ei voi edes aloittaa ennen kuin limakalvot on kunnossa.

 

Nyt vti epäily päällä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ennen kaavintaa 100 000

Viikko kaavinnasta 4000

Viikko ja 3pv kaavinnasta 2700

2 viikkoa 2pv kaavinnasta 3000 +

2 viikkoa 4pv kaavinnasta 5000

II kaavinta ja Trexan pistokset

3 viikkoa 6pv I. kaavinnasta 76

 

Torstaina uusi hcg, perjantaina tulokset.

Edited by tahdenlento

Share this post


Link to post
Share on other sites

Loppuukohan toi treksan hoitokin vasta kahteen nollaan? Vähän turhan vähän näkee lääkäriä kaikkia kysymyksiä ajatellen. Mä näin viimeksi sinä päivänä, kun pistokset aloitettiin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ vastauksena tuohon: lääkäri soitti ja hyviä arvoja (=alle 10) pitää olla 2-3 hoitokertaa. Eli vähintään 2-3 kertaa jäljellä :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

No mutta aika helpollahan sinä pääset, jos mietit mitä vois olla tulossa. :) Hienosti on laskenut arvokin!!!

 

Mä just tulin sairaalasta. Nyt oli vähän helpompi kerta, sain jotain lievää rauhottavaa pahoinvointiin ja se näköjään auttoi. Sain nukuttua aika paljon.

Ens maanantaina otetaan taas HCG, josko se betakin ois kurissa nyt.. Toivon kovasti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En oikein osaa mitään järkevää kommentoida, kun nuo hoidot on niin vieraita. Tsemppiä haluan molemmille toivottaa kovasti ja pidän peukut pystyssä, että molemmilla hoidot purisi hyvin ja kaikki arvot olis pian nollassa! :lipsrsealed:

Share this post


Link to post
Share on other sites

No mutta aika helpollahan sinä pääset, jos mietit mitä vois olla tulossa. :) Hienosti on laskenut arvokin!!!

 

Kas kun en viitsi ihan noin ajatella. Ainakun ajattelen jonkun menevän hyvin se menee päin v... :D

 

Eikä oikein oo juhlafiilis, kun en pysty edelleenkään syödä kuin pillillä ja suu on onkologian lääkkeistä huolimatta ihan hajalla. Yöllä heräilen ja valvon kipujen takia. Hoitoihin tulee ilmeisesti jtn muutoksia, kun näin ei voi olla. Tosin hoidotkaan ei pääse alkamaan ennenkuin tää on ohitse.

Edited by tahdenlento

Share this post


Link to post
Share on other sites

Millaisina kuureina tuo Trexan tulee? Outoa kyllä etteivät mitään anna tohon suuhommaan. Mullakin se toinen Antrex on ihan suuhuuhde, eli sekoitetaan veteen, kurlataan ja syletään pois. Luulis ettei ois mitenkään vaarallista antaa sulle semmosta.

 

Eli siis Trexan ei jatku ennen kuin sulla on parempi olo? Johan....jos siis silleen! 

 

Mulla ois taas lääkäri ennen seuraavan kierroksen alkua, joten toiveikas olen, että ois viimenen lääkäri ja silloin arvot ois jo nollassa. Vitsi että korpeaa jos ei olekaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trexani tulee 5pv peräkkäin piikkinä ahteriin. Suuhun ei ilmeisesti tarvitse antaa mitään, kun on niin pieni annos, ettei se tee mitään sivuvaikutuksia ... Buhah. Antrexia ei voi antaa, kun sitä annetaan vain hoitopoluissa, joissa on isompi metotreksaatti annos. Ja se lääkäri puhui vain piikistä eikä tajunnut tableteista mitään.

Muoks. Ja itse luin, että metotreksaatti on syöpälääkkeistä toksisin suun limakalvoille.kaikki pitää itse selvittää.

 

Trexania eivät voi antaa, jos limakalvot ei ole parantuneet. Eivätkä ole. Kokonaan. Mutta näin pienellä annoksella ei siis tuu sivuvaikutuksia.

 

Lääkäri sanoi, että verenkuva on nähtävä ennen uutta hoitokierrosta. Se oli määrä ottaa tänään. Kun menin labraan, oli niillä määräys vain hcg.stä. Jotenkin taas ketuttaa, kun homma ei toimi yhtään.

Edited by tahdenlento

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on ollu monesti väärä lähete (joskus puuttunut hcg, joskus verenkuva tai ollut laitettu ihan väärille viikoille jotain) ja ne on ottaneet labrassa kyllä enemmän verta kun oon sanonut mitä lähetteitä siellä PITI olla. Ja osastolle soittamalla ovat tehneet lähetteen sitten perästä ja ne kaikki on lopulta tutkittu mitä piti. Eli kannattaa olla oma-alotteinen, ne kuulemma uskoo labrassa hyvin jos potilas kertoo että muutakin piti ottaa.

Metotrexaatti mullakin se "pitkä tippa", jonka takia pitää olla sairaalassa yön yli... Tiputetaan 12h... Ja sen kanssa pitää sitä suuta huuhtoa ja syödä tabletteja 12h alkaen siitä ku tuo tippa loppuu. Ja 12h välein kaikkiaan neljästi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä kyllä kerroin labralle, että lääkäri puhui verenkuvastakin, mutta hän totes, ettei muuta ole määrätty.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ennen kaavintaa 100 000

Viikko kaavinnasta 4000

Viikko ja 3pv kaavinnasta 2700

2 viikkoa 2pv kaavinnasta 3000 +

2 viikkoa 4pv kaavinnasta 5000

II kaavinta ja Trexan pistokset

3 viikkoa 6pv I. kaavinnasta 76

4 viikkoa 2pv I. Kaavinnasta 37

 

Maanantaina hcg, verenkuva ja Trexan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oon mä joskus siinä labratuolissa istuessakin soittanut osastolle jossa ovat vain vahvistaneet että kyllä joo, pitää ottaa ne mitä ite sanoin. :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ennen kaavintaa 100 000

Viikko kaavinnasta 4000

Viikko ja 3pv kaavinnasta 2700

2 viikkoa 2pv kaavinnasta 3000 +

2 viikkoa 4pv kaavinnasta 5000

II kaavinta ja Trexan pistokset

3 viikkoa 6pv I. kaavinnasta 76

4 viikkoa 2pv I. Kaavinnasta 37

4 viikkoa 6pv I. Kaavinnasta 14

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oli ne jo paremmat. Nyt taas ottaa vähän osumaa, mutta nyt käytän koko ajan kolmoisgeeliä ja suuvettä. Nyt jos saadaan alle 2 niin enää yksi kierros jäljellä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juu.... Mä haluan semmoseen sairaanhoitopiiriin jossa tutkitaan vaan HCG...!!! Se on jo kahdesti ollut nollilla...!

No joo, kaipa se pitäis olla tyytyväinen että hoidetaan ihan kunnollakunnolla, mutta kun nyt alkaa olla tohon emakkohoitoon jaksu täynnä. Se kun vie fyysisesti voimat niin pahasti ettei meinaa normielämisestä tulla oikein mitään.. Kun tuon vaikutus voimistuu viikko viikolta. Ja sattuu jo hakata näppistäkin, sormet niin huonoina. Onneks on vähän kynsiä niin jotenkin onnistuu.

Ja kierrekorkillinen limpparipullo pitää jo avata hampailla kun käsillä ei sitä auki saa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ennen kaavintaa 100 000

Viikko kaavinnasta 4000

Viikko ja 3pv kaavinnasta 2700

2 viikkoa 2pv kaavinnasta 3000 +

2 viikkoa 4pv kaavinnasta 5000

II kaavinta ja Trexan pistokset

3 viikkoa 6pv I. kaavinnasta 76

4 viikkoa 2pv I. Kaavinnasta 37

4 viikkoa 6pv I. Kaavinnasta 14

Trexan pistokset

5 viikkoa 6pv I. Kaavinnasta 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ennen kaavintaa 100 000

Viikko kaavinnasta 4000

Viikko ja 3pv kaavinnasta 2700

2 viikkoa 2pv kaavinnasta 3000 +

2 viikkoa 4pv kaavinnasta 5000

II kaavinta ja Trexan pistokset

3 viikkoa 6pv I. kaavinnasta 76

4 viikkoa 2pv I. Kaavinnasta 37

4 viikkoa 6pv I. Kaavinnasta 14

Trexan pistokset

5 viikkoa 6pv I. Kaavinnasta 4

6 viikkoa 6pv I. Kaavinnasta 2

Trexan pistokset

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tippuu, tippuu... Pikkuhiljaa. Tuskastuttavaa, että se hidastuu loppua kohden. Sama oli minullakin, vaikka en lääkkeitä tarvinnutkaan. Nyt kun pääsit kakkoseen, niin onko tuo nyt viimeinen hoitokierros?

Tsemppiä, pian se on joka tapauksessa ohi. :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now