Unensieppaaja

"Kulta, arvaa mitä?"

276 posts in this topic

Heippastee kaikille!!! :)

 

Ensimmäinen kirjoitus ja elämäni ensimmäinen plussa. ^_^ Olin jo muutaman viikon ihmetelly kuinka rinnat oli toodella kosketusarat, ja mahaa oli kipristellyt oudosti. En kuitenkaan pitänyt mahdollisena raskautta, koska edeltävät äksönit sillä saralla oli ollu.. noh, aika vähäisiä joten pistin kaikki oudot tuntemukset menkkojen alkamisen piikkiin. :lol: Menkkojen alkua ei kuitenkaan kuulunut, ja päivät seurasivat toistaan kunnes olin jo 5 pvää myöhässä. Sanoin Ukkokullalle, että näinköhän pitäis ostaa r-testi, johon herra tuumas että mitäpä niihin rahojaan tuhlaamaan kun on ollut niin hiljasta sillä saralla. Mulla oli kuitenkin viikonloppuna firman hengennostattajaiset toisella paikkakunnalla edessä, joten aattelin että käynpä kotimatkalla (asutaan ukon kanssa eri osotteissa tällä hetkellä) kuitenki ostamassa testin ja varmistan etten tee pahaa pienelle jos nyt kuitenkin jostain ihmeen syystä olen raskaana.

 

Nooh, Clearbluen viikkonäytöllinen testi kassissa kotiin => veskiin ja päätä pudistellen lorottamaan testiliuskaan => odottamaan. Noin 30 sekunttia myöhemmin pamahtaa näytölle "Gravid Raskaana" ja siitä minuutin kuluttua "2-3". Sydän jysähti mahanpohjaan, silmissä sumeni ja tuli siinä muutama paniikinomainen henkäyskin vedettyä. Tuijottelin hetkosen näyttöä, kävin pakkaamassa viikonlopun tavarat, ja tarkistamaan uudelleen josko näytön näkymä olis muuttunu joksikin toiseksi. Ei ollut. Kädet täristen soittamaan ukkokullalle. "Ostin testin, tein sen ja raskaana ollaan". "Hyvä juttu" Juu, on tosiaan. :wub:

 

Epäilen ettei Ukkokullalla oikein mennyt jakeluun viestin sisältö silloin torstaina vielä, mutta perjantaina reissussa ollessani tuli viesti että miten se kuula äipältä lentää? Oli sit vissiin uponnu vihdoin junttieinarinkin tajuntaan. <3 Nyt sitten koko viikonlopun juoksin vessassa vähän väliä tarkistamassa ettei vaan tule housuun mitään punaiseen viittaavaakaan, ja salaa hihitellyt mielessäni samalla kun selitellyt juomattomuuttani ihmetteleville työkavereille.

 

Huomen aamulla pitää sit vissiin soitella neuvolaan ja kysellä että mitä missä koska miksi milloin ja minkätakia????? :D Enhän mie voi tietää miten nää hommat etenee, koska en oo koskaan aiemmin ollut raskaana. Onks muuten ihan hölmön hommaa silitellä mahaansa nyt jo tyhmä hymy huulilla??? :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ekan muksun kohdalla mieheni kommentti siihen, kun kerroin testin todella näyttävän plussaa, oli lakoninen "aha" keskellä keskittynyttä Hesarin lukua aamukahvipöydässä. Aika säälittävää mielestäni, etenkin kun juuri reilu kuukausi sitten olimme kuulleet, että minä tuskin ikinä tulisin saamaan lapsia luonnollisesti... :D No, hetken päästä asia ilmeisesti saavutti aivot ja heppu pomppasi noin metrin tuolistaan ja hihkui ilosta ja onnesta.

 

Meillä ihan sama!! :dash2:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onks muuten ihan hölmön hommaa silitellä mahaansa nyt jo tyhmä hymy huulilla??? :rolleyes:

Ei ole laisinkaan hölmöä! Sielä se pienen pieni kasvaa, vaikka onkin vielä hyvin hyvin hyvin pieni.

Onneksi olkoon :) Onnea muillekkin plussanneille!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on "tylsä" mies, se tuntee ja huomaa muutokset musta ihan liian hyvin. Ykkösen kohdalla alko jo 2vk ennen kuin testin tai ees ite aavistelisin että odottasin. Pikku vihjailua harrasta koko aika ja mä viittasin kintaalla niille. No se aamu ku tein testin ja oli OHO! ja menin isäntää herättelee "Kulta alkasitko pikku hiljaa nousee, mul olis asiaa" Ja vastaus oli "Joo, oot paksuna arvasinko oikein? Jos niin Oikein kiva, mut anna mä nukun vielä..." Tässä vaiheessä herraseni sai koko paketin ja tikun heitettynä suoraan päähänsä ja mä poistuin olkkariin :grin:

 

Nyt mahdollinen kakkonen joka ois matkalla nii sama juttu, tosin hain testin jo aiemmin kuin viimeksi. Nyt oli ukkoseni hereillä ku itse hiipapilen vessaan aamutoimille. "Muru tota mites jos..." "Taasko sä tuhlasit rahaa testeihin, sä oot paksuna ja irvistää ja siirtyy jääkaapinoven taakke ja tuumaa elä nyt heitä sitä..." :girl_crazy:

Näin meillä, ja isäntä on se joka enemmän kuumeilee kuin minä. :pupu_1:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kuulemmä söin ku hevonen ja olin ku persiille ammuttu karhu aamuisin, itse en moisia huomannu tai en ainakaan tunnusta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä jouduin soittamaan miehelle töihin kertoakseni plussasta (kun en malttanu todellakaan oottaa iltaan asti että tulis kotiin)...ihan ekana se kysy että huijaanko :girl_sigh: joo, toki tää asiahan ei oo aikasemmin ollut laisinkaan arka joten tietty huijaisin :girl_mad:

 

Eikä meinannu siltikkään uskoa kun itkusena kerroin asiaa :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä kans mies aavisti/tiesi ennen minua. En pitänyt sitä lainkaan itsestäänselvyytenä, että hommat natsais tai ainakaan niin nopeasti. Mies kuitenkin aloitti varoittelun jo hyvissä ajoin ennen kuin huomasin menkkojen jääneen pois, että nyt taitaa olla aika lopettaa tuo tupakanpoltto :) Testitkin kuulemma oli ihan turhia, kun olihan se jo päivän selvää! Tein kuitenkin testin salaa ihan vaan varmistaakseni asian itelle. Kyllä se tulos hieman kiinnosti tulevaa iskääkin, vastaus oli lähinnä "MÄHÄN SANOIN" -tyyppinen riemunkiljahdus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olin tehny edellisenä päivänä liuskatestin, jossa oli ihan haalea viiva, ja mies olikin aika epäileväinen sen suhteen. Seuraavana aamuyönä heräsin tuntia ennen herätystä töihin ja kävin tekemässä digitestin. Kömmin aamukolmelta miehen viereen, ja kysyin onko hereille. Oli herännyt ja kerroin että me ollaan raskaana :D Kysyi, et oikeestikko, joten kehotin menemään katsomaan testiä vessaan. Mies halusi vielä nukkua, mutta otti kuitenkin vielä kainaloon siliteltäväksi :girl_in_love: Tunnin päästä sitten katseli testiä leveä virne kasvoillaan ja otti siitä kuvan :)

 

Olen joskus aiemmin kysellyt, että mitä hän sanoisi jos tulisin raskaaksi. Vastaus olisi kuulemma "Voi pierunpaskat, nyt ollaan plirissä!" :pupu_1: Noh, tätä ei sitten kuitenkaan kuulunut kuin vasta muistuttamisen jälkeen. :girl_crazy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meilläkin mies jo tiesi että oon uudestaan raskaana. Koska ei menkkoja kuulunut.. Ja kuulema kiukuttelin niin paljon :pupu_1: No siis olen nyt raskaana Rv: 6+1. Ja neuvolan mukaan laskettu aika ois 15.6.2013 mutta se selvinee vasta ultrassa tarkemmin. Meillä on jo siis yksi lapsi joka on 1,4 vuotta vanha. :b_38: Mutta onhan tämä jännää kun kohta on kaksi lasta hoidettavana :tender::pacifier::give_heart:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tänä aamuna plussasin ja olen täällä keskenäni tuulettanut, kun mies vielä nukkuu. En raaski herättää, kun on eilen myöhään valvonut. Miehellä usein tapana sängystä noustuaan laskea kännykkä keittiön pöydälle, niinpä jätin hänelle siihen kohtaa viestin. Lappuun kirjoitin "Huomenta Isi" ja vieressä testi, jossa lukee "raskaana 1-2 viikkoa". Jospa sen osaisi jopa mies tulkata. Saa nähdä mikä on reaktio...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Puputti, mitäs mies sanoi? :) Mä kun kerroin esikoisen toivotusta plussasta miehelle, niin itketti siinä liikutuksesta niin paljon, että mies kysyi, että eiks tää ollutkaan ihan hyvä uutinen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Makkarista kun alkoi kuulua elonmerkkejä, en enää malttanut odottaa. Kääräisin paperin (jossa viesti) rtestin ympärille ja menin virnuillen sängyn viereen. Kysyin kummasta kädestä ja ojensin käärön miehelle, joka ihmetteli mistä kyse. Miehen luettua viestin ja testin näytön, halittiin, päiviteltiin, onnellisena ja ihmeissämme. Pääsin kyllä ihan kunnolla yllättämään. Vaikka ihan on tietoisesti yritetty, en ollut puhunut etukäteen oireista tai testauksesta mitään. Ajattelin että luulee mua luulotautiseksi, kun jokaista "oiretta" tarkkailen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
:D Voi ihania tarinoita!! Tätä ketjua lukiessani välillä hörähdän hölmöön nauruun ja välillä pyyhin kyyneleitä :D Edited by helyes

Share this post


Link to post
Share on other sites

:D Voi ihania tarinoita!! Tätä ketjua lukiessani välillä hörähdän hölmöön nauruun ja välillä pyyhin kyyneleitä :D

 

Komppaan :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Viime joulukuussa ihmettelin eräs päivä kun tiskatessa alko Fairyn haju etomaan ihan hulluna, jäi tiskitkin tiskaamatta silloin.

Myöhemmin samana päivänä join maitoa - ja se maistui mun suussa ihan oudolle, jotenkin sellaiselle metalliselle ja pilaantunelle vaikka päiväystä oli reilusti jäljellä eikä mies huomannut maussa mitään outoa. Siinä vaiheessa kävi mielessä että helkutti soikoon, etten vaan olis raskaana?

 

Kävin ostamassa apteekista testin, otin varalta sellasen 2kpl pakkauksen.

Ajattekin tehdä testin vasta aamupissasta, mutta myöhään illalla nukkumaanmennessä ajattelin että kokeillaan nyt huvikseen kun kerta testejäkin tuli ostettua pari kappaletta. Miehelle en ollut tässä vaiheessa sanonut vielä mitään, se reagoi niin dramaattisesti aina kaikkiin tällaisiin uutisiin, etten halunnut sitä turhaan häkellyttää - meillä kun oli ehkäisy käytössä eikä siis periaatteessa ollut syytä epäillä raskautta.

 

Niin minä sitten keskellä yötä pissin siihen tikkuun, ja jotenkin siinä jo pissatessani aavistin mitä se tulee näyttämään..

Katselin kun eritttäin selkeät viivat muodostuivat testiin.. Istuin siinä hiljaa hetken ja kömmein sitten miehen viereen sänkyyn. Totesin miehelle olevani raskaana, johon se vastasi että "jaahas" ja sen jälkeen alettiin vaan nukkumaan :grin:

Aamulla keskusteltiin sitten vähän paremmin :grin:

 

Seuraavalla viikolla ensimmäisessä neuvolassa selvisi että raskausviikkoja oli jo 10-11 kasassa.

Ensimmäiset tiedostamani oireet olivat tosiaan nuo samana päivänä ilmenneet Fairy ja maito kuvotukset.

(Menkkoja mulla ei ole ollut raskautta edeltävänä vuonna kuin muutaman kerran, kävin sen vuoksi lääkärilläkin pari kertaa ja raskaus aina poissuljettiin, joten menkkojen poisjäänti- jälleen kerran ei tullut yllätyksenä, enkä sen vuoksi osannut epäillä raskauttakaan)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Totesin miehelle olevani raskaana, johon se vastasi että "jaahas" ja sen jälkeen alettiin vaan nukkumaan :grin:

Aamulla keskusteltiin sitten vähän paremmin :grin:

 

On sulla kylmähermonen mies :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Tuo reaktio kyllä yllätti minutkin, liekö se ollut sen verta väsynyt tms. että viesti mennyt kunnolla tajuntaan vasta aamulla :grin:

 

Esimerkiksi lapsivesien mentyä mies meni ihan hölmöksi, se availi keittiön kaappeja ja raapi päätään, eikä kysyttäessä tiennyt mitä kaapeista etsi :grin:

Mun piti sille moneen kertaan toitottaa että voidaan mennä vielä nukkumaan, koska mulla ei ole mitään hätää.

Jotain tämän kaltaista mä ennemmin odotin :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me eletään tällä hetkellä kaukosuhteessa molempien opiskelujen vuoksi. Ei viime, vaan sitä edeltävänä kertana kun menin miehen luokse, sanoi hän seuraavana aamuna, että eihän sitä tiedä jos vaikka tosta viime yöstä alkaa maha kasvaa.

 

Ollaan 23-vuotiaita, n. parin viime vuoden ajan käytettiin keskeytettyä yhdyntää ehkäsynä, tosin viime aikoina alettiin lipsua siitä. Oltiin molemmat sitä mieltä, että halutaan lapsia. Ajankohta olisi voinut olla tosin hitusen myöhemminkin, niin että taloudellinen tilanne olisi ollut parempi. Kuitenkin oltiin sitä mieltä, että jos "vahinko" sattuisi, niin vauva saisi jo tulla.

 

Miulla on jonkin verran epäsäännöllinen kierto ja sen vuoksi olin hamstrannut testiliuskoja kotiin useita kappaleita. Aina aikaisemmin kun olin testannut, olin ollut niin varma, että nyt oon raskaana. Kuitenkin aina tuli pieni pettymyksen tunne kun en ollutkaan.

 

Nyt viime kerralla kun olin miehen luona, miulla oli yks testiliuska jälellä. Menkat ois pitäny alkaa seuraavana päivänä, jos ne ois tullu sen pisimmän kierron mukaan. Olin ihan varma, että en oo nytkään raskaana, mutta ihan vaan tavan vuoksi tein testin, kun ei menkkoja ollut vielä kuulunut vaikka mahaakin satunnaisesti koski. Voin kertoa, että kyllä järkytyin kun nyt ensimmäistä kertaa siihen liuskaan tulikin myös se toinenkin viiva! En ollu uskoa sitä todeks, olin niin varma ennen testiä, että en oo raskaana. Ja kaikkina niinä muina kertoina, milloin olin testannu, oli paljon varmempi tunne raskaudesta.

 

Siinä sit se ensimmäinen päivä pyöriteltiin ties minkälaisia ajatuksia päässä, mieskin, kun oli niin hiljanen. Illalla kun olin tiskaamassa, mies tuli halaamaan ja pillahdin siitä itkuunkin, ilman mitään syytä, oli vaan tunteet niin pinnassa.

 

Mut se suurin järkytys kesti meillä vaan sen ensimmäisen päivän. Nyt omien laskujen mukaan 5+2 ja siitähän se maha sitten joskus alkaa kasvamaan, ihan niin kuin mies aavisti. :tender:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apua, meillä on aika lähellä sama tilanne kuin Ninuskikinuskilla! ^ Paitsi että yhdessä asutaan.

 

Hormoneita en oo syöny koskaan pitkiä aikoja putkeen, kesällä kävin kyselemässä kuparikierukasta ja pillerit lopetin siinä samalla. No kierukkaa en koskaan uskaltanut laittaa ja luomulla mentiin. Mulla on ovulaatiokivut selkeät ja pahemmat kun menkkakivut, joten sen turvin ja melko tasaisen kierron kanssa pärjäiltiin tovi. Lapsia kuitenkin joskus yhdessä halutaan (miehellä on yksi menneisyydestä, 10-vuotias tyttö), joten ihan katastrofi ei vahinko olisi.

 

Piti olla ihan turvallinen kierto, kun väliä seksillä ja ovulaatiolla ehti olla. Kävin vertakin luovuttamassa vähän ennen oletettuja menkkoja. Sen takia sitten oletin että olis menkatkin myöhässä. No onneks sattu yksi testi kotona olemaan viime viikolla, kun aamulla oli niin kumman tuntuiset tissit! Aattelin tietysti että kuvitelmaa vaan, kun iät ja ajat oon näitä "pelkoja" silloin tällöin viljellyt. Ihan mielenrauhan takia aattelin sen parin euron testin tuhota, mutta toisinhan siinä kävi. Jäi kyllä koulu siltä päivää väliin, kun nopsaa pitikän lähteä jokunen uusi testi ostamaan. Nyt on tosta päivästä kuusi päivää ja testejä takana seitsemän. Kaikki plussaa ja vahvistunut vaan.

 

Miehelle kerroin heti ekan testipäivän iltana kun pääsi töistä. Filkkarista oltiin hakemassa leffaa, kun se sanoi että joudun valitsemaan viinin kun oltiin parin päivän päästä menossa tutuille syömään. Siinäpä sitten kassajonossa totesin, että voin mä sen valita, vaikka jääki multa juomatta, kun kolme testiä näytti tänään positiivista. Ekana iltana ei siitä paljoa puhuttukaan muuta. Kumpikin niin ihmeissään, eikä tuntunu todelta niin mitäs siinä puhumaan. Ekojen keskustelujen jälkeen sitten mies taisi olla paljon enemmän innoissaan kun mitä mä itse! Tai siltä vaikutti. Nyt on onneks molemmilla jo vähän tilanne tasaantunu. Uskois nyt vaan vielä todeks tän...

 

Mullakin ennen kun testiä tehny niin tuntunu että nyt se on positiivinen ja ikinä ei ole ollut. Sit tän kerran kun on niin ihan sattumalta vaan satuin tekemään nimenomaan ajatuksena et "siinähän näät että ei siellä mitään taas ole". :D

 

Ja mieheltä eka kommentti tais siinä Filmtownissa tosiaan olla jotain "älä" tai "oikeesti", en ihan muista enää. Mutta ilme sillä oli kyllä näkemisen arvonen! Vähän sellanen hämmästyneen virnistävä/hymähtävä... Tosin saatto tietysti peilata vaan mun ilmettä omilla kasvoillaan siinä...

Edited by Terhiulpu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now