displacement

E-pillereiden lopetus?

813 posts in this topic

miten teillä on e-pillereiden lopetuksen jälkeen kierto tasottunu?

ja onko tullu mitään ns. vierotusoireita?

 

ite lopetin pillerit tuossa vajaa kaks viikkoa sitten ja nyt olis kp13.

maha on ollu turvonnu ja jotenkin alamaha on ollu kipee, ihan ku jotain kasvukipuja olis.

raskaana en ole, testasin negan pari päivää sitten. voihan tietysti olla, ettei raskaus vielä testissä olisi näkynyt.

johtuuko noi "kasvukivut" siitä kun kaikki hormonit alkaa katoamaan jne eli vaan pillereiden lopetuksesta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä puhun nyt lähes yhtä lyhyellä kokemuksella, joten vielä kierron varsinaisesta tasoittumisesta en voi puhua :D

Lopetin pillerit kuun vaihteessa ja nyt kp23. Mulla on koko ajan ollut ihan hassu olo. Otsaan pukkaa pientä näppyä ja maha nippailee silloin tällöin. Mielialojen muuttumisesta tuskin voin vielä näin lyhyen ajan jälkeen puhua, varsinkin jos aina on ollut räjähdysaltis ja ailahtelevainen :lol:

Bongasin oviksen kuitenkin kp 18 (ovis-testeillä) ja silloin maha oli kyllä pari päivää todella kipeä, en ollut ennen kokenut juuri sen tyylistä kipua.

Voisko sulla olla ovis nyt jos maha on kipeä?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä lopetin Diane Novat helmikuussa, ehdin syömään niitä 4 vuotta. Kierto ollut suht samanlainen kuin pillereiden aikaankin. Pillereiden syönnin seurauksena lihoin 12kg, jotka lähtivät kuin itsestään kun lopetin pillerit. Söin e-pillereitä myös aknen takia, joka pillereiden ansiosta pysyi kurissa, mutta paheni hetkiseksi pahemmaksi kuin koskaan ennen lopetettuani pillereiden syömisen. E-pllereiden takia (?) mun PMS oireet levis melkein käsiin: ärtyisyys oli jotain aivan käsittämätöntä just ennen menkkoja! :blink:

 

Pillerit jätettyäni kuukautiskivut palasivat, mutta niihin auttoi tulehduskipulääke, jonka otin jo eka nippailujen aikana (silloin tiesin, etten voi olla raskaana).

 

Luulenpa, että pillereiden lopettamisen jälkeen kropalla menee tovi toipua ja löytää taas oma luonnollinen hormonitasapainonsa ja näin erilaiset tuntemukset esimerkiksi vatsassa kuulunevat asiaan. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

mä kans luulen että nuo "kasvukivut" on vaan jotain hormoneista johtuvaa. =)

ja mahan turvotus myös?

 

siitä oviksesta en tiiä, kierto ollu semmosta kp40-50 luomuna, et en tiiä onko ovis vielä vai onko pillerit tosiaan lyhentäny tuota kiertoa, että ovis olis jo nyt, en tiiä.

 

on kyllä sanottava, että on ollu ihanaa lopettaa pillerit kun nyt jo huomaa,

että miten on mielialavaihtelut helpottanu, aikasemmin itkin ja ärsyynnyin joka asiasta,

nyt on jo jonkun verran helpottanu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minäkin jännityksellä odotan, mitä pillerien lopettaminen 10 vuoden ( :o ) käytön jälkeen tuo tullessaan. Nyt on kolmanneksi viimeinen liuska menossa ja oikeastaan tekisi jo mieli paiskata loput roskikseen. Minäkin olen pillerien käytön aikana lihonut tosi paljon ja varmasti osan voi laittaa pillerien piikkiin. Ennen pillerien aloitusta kuukautiskierto oli suht säännöllinen, mutta kivut ihan kauheet, joten saa nähdä mitenkä käy... Mutta palaan kertomaan asian tullessa ajankohtaiseksi, miten mulle kävi. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itsellä lopetuksesta (Yasmin) on nyt vähän reilu 3 viikkoa, eli kierron palautumisesta ei ole vielä tietoa.

 

Tokalla viikolla oli ihan hillitöntä turvotusta n. 5 päivää, jonka jälkeen olo on tasaantunut. Pientä nippailun tunnetta oli alavatsassa sitten tuon turvottelun jälkeen. Ja mielialatkin heilahtelivat vähän, mutta nyt on olo jo seesteisempi :)

 

Tällä hetkellä ihmettelen, onko flunssa tulossa, liittyykö pillerien lopettamiseen vai mihin (pientä tulokasta ei vielä oikein edes uskalla ajatella, harvinaista lienee että heti lopetuksen jälkeen tärppäisi), mutta muutamana päivänä on ollut sellaista epämääräistä lämpöilyä keskellä päivää, joka ei ole kuitenkaan mitenkään tahtia haitannut :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

mulla varmaan kanssa tuo turvotus johtuu sitten pillereiden lopetuksesta. nippailutkin kuulostaa samoilta mitä mullakin. josko nää kummat oireet johtuu sitten vaan tuosta lopetuksesta =)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä myös tuore lopettaja :) Pillerit jäi elokuun lopulla 12 vuoden popsimisen jälkeen. Nyt menossa kp 32 ja kuukautiset alkoi eilen. Eli myöhästyi pari päivää siitä normi pillerikierrosta. Mulla oli kanssa ens alkuun alavatsakipua. Välillä se kirpaisi ja välillä ei. Lisäksi on ollut hikoilua, himotusta ;), mielialavaihteluja (ei onneks pahoja), ehkä pari finniä enemmän ku normisti tietyssä kierron vaiheessa ja sit pariin otteeseen tuhruvuotoa. Luulin jo kp 27 et alkaa menkat, mutta ei sit vielä kuitenkaan. Toistaiseksi menkat ehkä himpun verran kivuliaammat ko pillereillä. Silloin kesto oli 3pv ja kipuja ei juurikaan. Saas nähdä kauanko nyt kestää. Sitä en osaa sanoa olenko ovuloinut vai onko menkat ns. pillerimenkat vielä. Mielenkiintoista nähdä mitä tässä vielä tapahtuu ja kuinka herkässä raskautuminen on. Vähän kyllä pelkään, että aikaa voi mennä, kun olen syönyt pillereitä niin kauan. Mulla oli ennen tätä 12 vuoden putkea yksi välivuosi pillereistä ja silloin ei tullut omia menkkoja ollenkaan. Kerran ne käynnistettiin.

Täytyy käydä täältä kurkkimassa mitä muille on tapahtunut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kuulostaa oikeesti ihan mun oireilta, huonoa oloa ja turvotusta.

voin siis olla ihan huoletta, nää on näköjään normaaleja pillereitä lopettaessa =)

en kyllä ymmärrä mistään tissikivuista mitään, mulla ei oo koskaan ollut rinnat kipeät, ei pillereiden aikana eikä luomumenkkojenkaan aikana :unsure:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lopetin pillerit maaliskuussa 2009 ja ensimmäiset luomukuukautiset alkoi 1.9. Eli kierto katosi täysin pitkäksi aikaa. Nyt on kp 24, joten en vielä tiedä, asettuuko tuo jatkossakaan. Kohdun limakalvokin on ollut ohkanen ultrien perusteella.

 

Mitään muita oireita ei lopetuksesta tullut, mutta ei mulla ollut pillereistäkään mitään oireita koskaan (iho, hiukset, mielialat, jne.).

 

Niin ja tällä haavaa olin ehtinyt syödä pillereitä vain muutaman vuoden putkeen. Joskus nuorempana söin pidempään ja silloinkin kierrolla kesti käynnistyä, mutta ei kyllä näin kauan.

 

EDIT: Niin ja ilman pillereitä mulla on ollut säännöllinen kierto.

Edited by Solveig

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse lopetin tabut marraskuussa ja sen jälkeen sain puolen vuoden ajan nauttia lähes kellontarkoista kuukautisista (olivat siis hyvin säännölliset myös ennen hormonaalisen ehkäisyn aloittamista). Puolen vuoden jälkeen mulla puolestaan meni hormonitasapaino ihan sekaisin, mikä ilmeni erilaisia oireina ja epäsäännöllisinä kuukautisina. Tällä hetkellä taas kp 44 menossa ja menkkoja ei kuulu, ei näy..

 

Itse luulin aluksi, että kun ensimmäiset kuukaudet selvisin ilman oireita, että niitä ei enää myöhemmin tulisi. Nyt olenkin sitten joutun toteamaan muidenkin kokemusten perusteella, ettei ole ollenkaan tavatonta, että kroppa toimii ensin sen puoli vuotta normaalisti ennen kuin oireet alkavat.

 

No toivotaan, että tämä tästä pikkuhiljaa taas normalisoituu  :unsure:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä lopetin pillerit (kolmen vuoden käytön jälkeen) heinäkuun puolessa välissä. Pillereiden aikaan kierto oli tasaisesti 28 päivää, nyt ekat luomumenkat alkoi kp 34, nyt menossa toinen kierto, kp 35 ja menkkoja ei vielä kuulu. Mitään ihmeellisempiä tuntemuksia ei kyllä toistaiseksi ole ollut...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun pillereidn lopettamisesta on nyt 11+ kuukautta, käytin pillereitä noin 6 vuotta. Eka kierto pillereiden jälkeen oli 44 päivää, sen jälkeen menkkoja ei ole tullut. Ekan kierron aikana naureskelin, että jos mun oireet ei ole raskausoireita niin aloitan kyllä pillerit uudestaan. Ja eihän ne olleet. Koko tän ajan mulla on ollut raskausoireiksi tulkittavia juttuja kuten esimerkiksi nippailuja, repimisiä, painon tunnetta alavatsassa, kipeät rinnat/nännit, pahoinvointia, huimausta, mielialanvaihteluja, ihomuutoksia (siis kuivuu/rasvoittuu/tulee finnejä), ja mitähän vielä.

 

Eli mulla siis pillereiden lopetus pisti kropan ihan sekaisin. Tosin mulla epäillään PCO:ta, joten se saattaa osaltaan vaikuttaa kaikkeen tähän. Kun odottelin ensimmäisiä menkkoja pillereiden lopettamisen jälkeen mua ärsytti joidenkin kommentit siitä miten mun oireet oli ihan normaaleja eikä kierto vältämättä tasaannu heti. Nyt ymmärrän hyvin miten rasuttavaa voi olla lukea viestejä viestien perään siitä, miten joku on lopettanut just pillerit ja nyt on varmaan raskaana kun menkat on päivän myöhässä ja on kaikkia näitä oireitakin :P:lol: Joillekihan tietenkin läy niin onnellisesti, että heti tärppää ja olen ihan iloinen heidän puolestaan :)

 

Mua muuten ärsyttää, miten kaikille nuorille naisille tuputetaan e-pillereitä eikä edes puolella sanalla mainita (ainakaan mulle), että lopettaminen ei sitten välttämättä olekaan ihan yksinkertainen juttu.

 

 

Sori, juttu vähän rönsysi :ph34r:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lopetin e-pillerit (Yasmin) maaliskuussa -08. Olin ehtinyt syödä pillereitä 8vuotta.

Yhdet kuukautiset, kierto 28pv, ehti tulla,

ja toukokuun menkat jäikin heti pois kun vauva ilmoitti tulostaan.

 

Mitään oireita ei tullut (en ainakaan muista..) pillereiden lopetuksesta, yhtä

"känkkäränkkä" olin ku ennenkin ;)

Kuukautiset oli sen yhden kerran kun tulivat, hieman aiempaa kivuliaammat, ja vuotokin

kesti muistaakseni 3 päivää, kun pillereiden

aikana hyvä jos yhden päivän ja vähäisellä vuodolla.

 

 

Öh, jaah, en tiedä miksi tänne kirjoitan kun tämä on vauvakuume osastolla.. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites
ite lopetin pillerit tuossa vajaa kaks viikkoa sitten ja nyt olis kp13.

maha on ollu turvonnu ja jotenkin alamaha on ollu kipee, ihan ku jotain kasvukipuja olis.

raskaana en ole, testasin negan pari päivää sitten. voihan tietysti olla, ettei raskaus vielä testissä olisi näkynyt.

Siis jos sä otit viimeisen pillerin pari viikkoa sitten niin ethän sä voi periaatteessa olla vielä raskaana, vaan nyt (jos sun kierto on kohdillaan) sulla on suurin piirtein ovulaatio ja jos tulet raskaaksi näkyy se vasta parin viikon päästä testissä ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Söin Merciloneja n.8 vuotta, yleensä pari-kolme laattaa putkeen, enkä kyllä enää koske hormonaaliseen ehkäisyyn sen jälkeen.

 

Kuukautiskierto tuli normaaliksi (27 pvä) heti (tai en tiedä kuinka normaaliksi koska tokalla kierrolla tärppäsi), mutta ovis aiheutti kamalaa kipua (en muista oliko ennen pillereiden aloitusta) ja esim. ilmavaivoja. Makeanhimo loppui kuin seinään, mielialavaihtelut oli ihan entisellään, limakalvojen kuivumista, kuumia aaltoja, tärinää, pahoinvointia. Eli vierotusoireet oli yllättävänkin rankat. Vuoto kesti pidempään kuin pillerikaudella, kivut oli myös entistä pahemmat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Söin Melianeja sellaset reippaat 10 vuotta, välissä oli joku muukin merkki. Lopetuksen jälkeen tuli normaali 28 päiväinen kierto ja ovis ajallaan kp14 paikkeilla. Tulin heti raskaaksi, mutta se meni kesken. Koska piti tehdä lääkkeellinen tyhjennys, se on voinut pistää mulla kierrot sekaisin. Mutta tällä hetkellä kierrot on venyneet sinne päälle 30 päivän paikkeille. Viimeksi menkat tai oikeammin keskenmeno tuli menkkojen odotetusta alkamisajasta noin 5 päivää myöhässä.

 

Oireina on ollut kukkiva iho. Paljon muita oireita en ole huomannut, myös mielialanvaihtelut ovat säilyneet entisellään. Pillereiden lopetuksesta on nyt reilut puoli vuotta aikaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Siis jos sä otit viimeisen pillerin pari viikkoa sitten niin ethän sä voi periaatteessa olla vielä raskaana, vaan nyt (jos sun kierto on kohdillaan) sulla on suurin piirtein ovulaatio ja jos tulet raskaaksi näkyy se vasta parin viikon päästä testissä ;)

no otin niitä loppuja pillereitä aika huolimattomasti, jäi aina muutama välistä. josko sen takia olis tärpänny, mutta tuskin on . varmaan ihan pillereiden lopetuksesta nää oireet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vai on odotettavissa turvotusta, nippailua, arkuutta yms. kaikkea kivaa kun jättää pillerit pois.. Noh, otan sen riskin kuitenkin, tänään viimeisen Gracialin nielaisin ja täpisen jo nyt jännityksestä! :P

Saa nähdä kuinka kauan kestää ennenkuin "tärppää", jonkun 10 vuotta pillereitä olen kuitenkin syönyt. Toivottavasti pian, en malttaisi odottaa!!! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mun pillereidn lopettamisesta on nyt 11+ kuukautta, käytin pillereitä noin 6 vuotta. Eka kierto pillereiden jälkeen oli 44 päivää, sen jälkeen menkkoja ei ole tullut.

 

Päivitys: Eilen alkoi vuoden ajan odotetut luomumenkat! Jeij! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä söin 8 vuotta Mercilon-pillereitä, jotka lopetin reilu kuukausi sitten. Sen seurauksena ovulaatio oli tosi kivulias (kp17), n. 3 päivän ajan pisteli ja jomotti mahaa. Myös hiukset ja iho alkoi niihin aikoihin rasvoittua, aamuisin vois vaikka leivän voidella sillä määrällä rasvaa mitä naamasta pukkaa. Luomumenkkoja ei kerennyt tulla, kun raskaustesti näytti plussaa 1.10. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Söin 10 vuotta pillereitä, jotka lopetin viikko sitten. Nyt vähän jänskättää, miten tässä käy ja mitä tapahtuu. Alkuviikosta tyhjennysvuodon jälkeen alavatsaa kipristeli, mutta muuta en ole huomannut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now