displacement

E-pillereiden lopetus?

813 posts in this topic

Musta taas tuntuu, että pillereiden lopettamisen jälkeen mä itken paljon herkemmin :rolleyes: Ei tarvitse kuin telkkarissa jotain ihanaa tapahtua, niin mulla on jo silmäkulmat märkänä. Esim. tv-sarja Kadonneen jäljillä on erittäin vaikeaa katsella silmiä kastelematta, puhumattakaan mistään ohjelmista missä syntyy vauvoja :wub:

 

 

Mulla on ihan sama juttu. Itkettää melkein mikä tahansa, joka on vaan hiukankin herkkää :) Musta on tullut oikein kunnon itkupilli :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nostelen meikäläiselle ajankohtaista ketjua :)

 

Itse olen huomannut seuraavat oireet:

 

- hikoilu

- itkuherkkyys

- pyörrytys, välillä ihan hurjana

 

Ärtynyt olo tuli näköjään pillereiden aikana huomattavasti helpommin. Mahtavaa. Onneks pillerit on historiaa :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

nyt se sitten tapahtu. pillereiden lopetuksen jälkimainingit. tosin 7kk jälkeen....eli kierto on pidentyny jo vähintään 49 päivään :rolleyes: edellinen oli 36.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olen huomannut mielialoissa vaihtelua. Pillereiden aikaan olin tosi tasapainoinen, nyt saatan itkeskellä helpommin. Jospa n eomat tunteet sieltä astuu kuvioihin. Hikoilu on tullut myös kuvioihin. Iho on tällä hetkellä ok, ihan alussa rasvoittui paljon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä myös hikoilua ja naaman kukkimista. Mutta positiivisena "oireena" muutaman turvotuskilon tippuminen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla alkoi menkat kp 41. Ne oli ekana ja tokana päivänä hieman tavallista kivuliaammat ja selvästi runsaammat, mutta positiivista oli se, että ne kestivät vaan 4,5 päivää! Pillereiden aikana kesto oli 7-9 päivää ja ennen niitä joskus teininä 5-7 päivää. Joten ihan positiivinen yllätys. :) Ihan kivat menkat siis. Suotta pelkäsin hirveitä PMS-oireita yms.

 

Nyt toinen yrityskierto menossa ja olo on ollut hyvä. Tänään on kp 14 ja odottelen kovasti ovista. Limaa on valunut naurettavan paljon parina päivänä ja eilisestä asti on myös alavatsaa nipistellyt, rintoja vähän aristanut ja himokkuus kasvanut. Jospa se kroppa tästä oppisi toimimaan vihdoin ihan itse, ilman ylimääräisiä hormooneja.

 

Kaiken kaikkiaan on ihanaa, ettei tarvi enää muistaa ottaa jotain pilleriä joka päivä. Nyt vasta tajuaa, miten iso stressi sen muistaminen on ollut, sillä yhä tulee välillä olo, että olen unohtanut jotakin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pakko kommentoida tota, kun kaikki tuntuu sanovan heti syöneensä pillereitä niin ja niin kauan, että mulle ainakin lääkäri sanoi, että sillä ei ole mitään merkitystä kauanko niitä on syönyt ja onko pitänyt taukoja ym. et enemmänkin kaikki on sit kiinni iästä ja siitä muutenkin, että kaikki toimii kuten pitää.

 

Mä lopetin pillerit elokuun lopussa ja eka kierto oli kyllä siinä mielessä outo, et olin aika varma jo että on tärpännyt, kun tuli kaikki mahdolliset raskausoireet. Hikoilin, tuli finnejä, hajuaisti parani äkisti, mahaa nipisteli, juoksin vessassa, huimasi ym. Mutta kaipa nuo voivat vaan johtua sitten hormoonien tasaantumisesta, koska menkat tuli ihan ajallaan ja kierto oli 28pvä. Seuraava kierto meni vielä tolla 28 päivällä, mutta kolmas venyi 31 päivään, ja nyt meneillään neljäs, joka ainakin oviksen mukaan (jonka tikutin kp 17) olisi sitten joku 31-32 päivää.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on ollut nyt luomumenkat kivuliaampia ku pilleireiden aikaan. Ja muutenkin ollut monenlaisia vihlomisia ja pistelyitä. Elättelen toiveita, että se tarkoittaa jotain positiivista.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Muuten on mennyt hyvin, mutta ensimmäisiä menkkoja ei ole vaan kuulunut ollenkaan, ja valkovuoto on lisääntynyt. Raskaana en kuitenkaan ole. Oikeastaan mitään muuta oiretta en ole huomannut. Iho on pysynyt ihan hyvänä ja samoin mieliala. Olen tainnut myös hävittää pikkuisen turvotusta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko jollain kokemusta siitä, että hormonaaliset heittelyt ilmenisivät vasta kuukausien jälkeen pillereiden lopettamisesta? Olen nyt ollut puoli vuotta syömättä pillereitä, ja ensimmäiset kuukaudet menivät ihan normaalisti, mitä nyt turvotti vähemmän ja aloin sadaa finnejä. Nyt olen ollut aivan varma, että olen raskaana (yritys on siis päällä), sillä alavatsaa ja nivusia polttelee, vatsaa nippailee ja turvottaa, repäisyjä aivastaessa, valkovuoto on runsasta ja juoksevaa, nenä on tukkoinen, hiukset rasvoittuu, raudan makua suussa ja vaikka mitä, mitkä tälläkin foorumilla listataan oireiksi. Menkatkin on nyt myöhässä viikon, eli ovulaatiotestillä testatusta ovulaatiosta on jo kolme viikkoa. Mutta! Raskaustesti näyttää negatiivista. Voiko tämä kaikki todella johtua vain hormooneista vai vieläkö uskaltaisin odotella plussaa testiin? Kokemuksia?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^mulla ensimmäisinä kuukausina pillereiden jälkeen ei ollut mitään oireita. Sitten alkoi pikkuhiljaa kaikenlaiset oireet, varsinkin iho alkoi kukkia vasta puoli vuotta pillerien lopetuksesta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minulla oli ensimmäisessä kierrossa ilman hormonaalista ehkäisyä erilaisia vatsatuntemuksia ja lisäksi puoli kiertoa ihan hullun kipeät rinnat ja nännit. Nyt toisessa kierrossa ei ole vielä ollut mitään oireita.

Ensimmäinen kierto oli hormonaalisen ehkäisyn kanssa yhtä pitkä, viitisen viikkoa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omat oireeni osoittautuivat hormoonien sekoiluksi. Kävin testaamassa negatiivisen tuloksen verikokeessa ja lopulta kaksi ja puoli viikkoa myöhässä kuukautisetkin alkoivat. Kiukuttaa ja surettaa, kun oireet olivat niin selvät, että olin salaa ihan varma raskaudesta. Niin ne pillerit näköjään vaan voi laittaa elimistön ihan sekaisin puoli vuotta lopettamisen jälkeenkin. Aikamoista myrkkyä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla e-pillereiden lopetuksen jälkeen kierto pysyi suht säännöllisenä, mitä nyt muutaman päivän heittoja ollut joskus. Pillereiden aikaan kun oli täysin sama kierto... Mutta ne luomumenkkojen aiheuttamat kivut, auts! Ensimmäisinä kiertoina olivat todella pahoja, nyt kun pillereiden lopetuksesta on jo kohta lähemmäs vuosi, ei kivut ole kovin pahoja. Tuota pelkäsinkin eniten pillerit lopetettuani, onneksi on kivut helpottaneet. Alussa vuoto oli tosi paljon runsaampaa, kuin pillereiden aikana, mutta jotenkin kummasti sekin tasaantunut tässä ajan mittaan. Väitän myös olevani paljon pirteämpi ja positiivisempi ihminen. En enää "masentele" samalla tavalla yms kuin pillereitä syödessäni. Kuvittelenkohan vaan, vai olisikohan noilla ollutkin jotain vaikutusta asiaan...? Hyvä päätös oli lopettaa, ainakin omalla kohdallani.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onkos kellään muulla ollut hiustenlähtö pillereiden lopetuksen jälkeen?

 

Itse lopetin Yasminet kuukausi sitten ja nyt on reilun viikon lähtenyt hiuksia selkeästi normaalia enemmän. Kasvojen iho kuivui kun aloitin Yasminet, niin että ihoa irtoaa jatkuvasti vaikka käytän apteekin rasvaisimpia voiteita. Ajattelin että voihan varmaan olla niin että myös päänahka on kuivunut samalla ja hiustenlähtö johtuu siitä? Toivoin että toi pahin kuivuus väistyisi nopeasti, mutta eihän se aina niin mene... En tykkää :unsure:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jena,

mä lopetin pillerit juuri siitä syystä, että koin olevani aivan eri ihminen kuin halusin olla. Vaikka merkkejä tuli kahlattua läpi useampia, niin yhdetkään ei tuntunut sopivilta. Viimeisimmät pillerit oli niitä minipillereitä, ja saivat aikaan kamalimmat oireet kuin yhdetkään aikaisemmat.

 

Sain hysteerisiä itkukohtauksia, paniikkikohtauksia, raivokohtauksia (kohdistin kuitenkin raivoni materiaan elävien olentojen sijaan). Olin masentunut ja haluton, tai sitten toista ääripäätä; yltiöpositiivinen kikattelija. Loppui niiden pilsujen kokeilu aika lyhyeen. Kolme viikkoa kestin, ja lääkärin painostuksesta huolimatta lopetin liuskan kesken. Ei musta ole normaalia saada itsetuhoisia ja väkivaltaisia fiiliksiä ehkäisystä, enkä todellakaan halunnut kokeilla jatkaa vielä paria kuukautta jos olo tasaantuisi.

 

 

Elämäni paras päätös, ja enää ei hormoneja muhun tungeta missään muodossa! <_<

Edited by talviuni

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mulla on kahdeksan kuukautta lopettamisesta eikä muita oireita ole ollut kuin kuukautisten/kierron puuttuminen tähän asti. No, onhan siinäkin tarpeeksi. Mutta tällä viikolla alkoi uusi, käsittääkseni hormonaalinen oire. Naamaan puski kuusi isoa finniä. :rolleyes: Juu, kaikki yhtä aikaa. Ja mulla ei siis ikinä edes ole finnejä, ei ollut teininäkään. Nyt sitten näytän joltain Mr. Lordilta. <_<

 

Piti täältä kaivaa vanha viestini, kun yritin muistella, milloin tämä aknekauteni alkoi. Jatkuu siis yhä. Ei onneksi enää ihan yhtä aikaa kaikki, mutta aina kun yksi megafinni alkaa kutistua, alkaa seuraava jo puskea esiin. Ihan uskomatonta. Ja jokaisesta on tietty jäänyt arpi, eli näytän kauheen kivalta ilman meikkiä. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Solveig Onko sulla ollut mitään alavatsatuntemuksia tänä aikana kun menkat on olleet pois? Mulla kun on tää sama ongelma. Mutta ilmeisesti tää kroppa jotakin koittaa tehdä kun tietyin väliajoin tulee aika mojoviakin alavatsakipuja. Varsinkin tuonne munasarjojen kohdalle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Mulla oli siis nelisen kuukautta menkat pois ennen kuin ne käynnisteltiin sitten loppukesästä terolutilla. Musta tuntuu, että ei ollut kyllä mitään tuntemuksia alavatsalla sinä aikana. Tunnistan kyllä munasarjatuntemukset, mutta silloin niitä ei tainnut olla. Taisivat olla aikamoisessa syväunessa. ;)

Toivottavasti ne on sulla kasvukipuja ja oma toiminta käynnistyy pian! Mullahan käynnisty menkat sitten itsestään, kun yhdet oli saatu aikaiseksi lääkkeillä. Kierto vaan on ollut aika pitkä, yli 40 päivää.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on ollut menkat aika lailla kokonaan poissa vuoden ja mulla taas on ollut oikeastaan koko ajan kaikenlaisia mahdollisia ja mahdottomia tuntemuksia alavatsalla. Eli sekin taitaa vaihdella aika paljon :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
^ Mulla oli siis nelisen kuukautta menkat pois ennen kuin ne käynnisteltiin sitten loppukesästä terolutilla. Musta tuntuu, että ei ollut kyllä mitään tuntemuksia alavatsalla sinä aikana. Tunnistan kyllä munasarjatuntemukset, mutta silloin niitä ei tainnut olla. Taisivat olla aikamoisessa syväunessa. ;)

Toivottavasti ne on sulla kasvukipuja ja oma toiminta käynnistyy pian! Mullahan käynnisty menkat sitten itsestään, kun yhdet oli saatu aikaiseksi lääkkeillä. Kierto vaan on ollut aika pitkä, yli 40 päivää.

 

Mä sain myös gyneltä terolut-kuurin, jonka se käski syödä sitten jos niitä menkkoja ei vielä helmi-maaliskuussakaan kuulu. Toivottavasti nämä tosiaan on kasvukipuja ja jotain alkaisi kohtapuoliin tapahtua.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla kans ei meinannu menkat alkaa pillereiden lopetuksen jälkeen sitten millään. Kolmen kuukauden odottelun jälkeen sain sitten Terolut-kuurin joka auttoi. Ja koko sen kolmen kuukauden ajan oli alavatsassa vaikka minkälaista vihlontaa :blink: Ja minust tuntui, että aluksi ainaki hiukset ja iho rasvoittui enemmän kun pillereiden kanssa. Jossain vaiheessa oli ehkä vähän enemmän näppylöitä, mutta ei onneksi ole mitään suurempia tullut. Nyt sitten katsellaan lähteekö kierto itsekseen käyntiin vai pitääks syyä taas Teroluteja...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jee! :D Ihanaa kun löytyi muita samassa jamassa olevia... Mulla eka pilleritön kierto menossa +80 päivää ja tätiä ei kuulu. <_< pitää vissiin alkaa tilaamaan aikaa lääkäriin et sais noita teroja. Tuntemuksia oli ekojen 30 päivän aikana kosolti, mutta nyt nekin ovat hävinneet. Mä en siis toimi, nice.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now