Janttu

Lämpöpussi

294 posts in this topic

^ Meidänkin vauvalla oli ihan vaan tavallinen kauluri, en edes muista merkkiä, joku sellainen mitä saa citymarketista/prismasta ja vastaavista :)

 

Lunatik: mä askartelin ihan vaan fleecepeitosta kevyemmän "lämpöpussin" rattaisiin. Yksinkertaisimmillaan ei tarvitse kuin saksilla leikata 5 reikää sopiviin kohtiin, koska fleece ei taida pahemmin purkaantua/repeytyä. Itse kyllä vedin ompelukoneella pienet tikkaukset siihen aukkojen ympärille varmistukseksi, kun sattuu kone löytymään. Fleecepeittoja löytyy edullisesti monen kokoista ja se on helppo kääräistä muksun ympärille rattaissakin, tosin pään ympäri ei saa kiristettyä kuten lämpöpussia ellei ompele siihen jotain systeemiä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä oli lämpöpussissa käytössä itse tehty villakauluri. Oli musta kiva olla, kun sen verran avointa jäi kaulan kohdalle, tai ainakin siltä tuntui. Mutta tosiaan ihan mikä vaan peruskauluri siihen varmasti käy, ei edes tarvii kovin iso ja peittävä olla. Meidän kauluri oli sellainen, jossa oli suojaa vain etupuolella. Ei siis jäänyt mikään painamaan selkäpuolelle hankalasti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko jollain ollut tuota Eisbärchenin kaukalopussia Maxi-Cosin Pebblessä? Tai onko kokemusta Maxi-Cosin omasta pussista Pebbleen? Lähinnä mietin niitä turvavöille tarkoitettuja reikiä tuossa Eisbärchenissä, kun Peblessähän on sitten vielä esim. alavyössä se ohjain, joka ei mahtune itse vyön kanssa samasta läpiviennistä?

Edited by Charlotta

Share this post


Link to post
Share on other sites

maxi cosin oma pussi on ollut meillä käytössä yhdellä lapsella, siinä on 3-pistevöille aukot kuten maxi cosilla on. mutta me käytettiin sitä britaxin kaukalossa ja tein siihen sivulle 2 lisäreikää jotta soveltui 5-pistevaljaille

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko kellään kokemusta Wallaboon kaukalopussista Brion kaukalossa?

Meillä on nyt arvonta menossa tuon Wallaboon ja Eisbärchen välillä ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te jotka olette käyttäneet kauaklopussia heti vastasyntyneelle, pidättekö vauvatuen alla paikallaan vai otatteko sen pois? Jossain neuvottiin ottamaan pois, mutta itseä vähän mietityttää kun toi Cabriofixin oma pussi ei ole kovin paksu jotta siitä hirveästi lisätukea saisi. Tunnen oloni vähän tyhmäksi. :grin: Kai sen kokeilemallakin saisi selville, mutta en synnärillä ainakaan kehtaa kokeilla edestakaisin. :blush:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kyllä sen vauvatuen täytyy siellä olla, oli lämpöpussin tai ei. Ainakin Cabriofixin vauvatuki on niin iso, ettei sen paikkaa mikään lämpöpussi täytä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No sitä minäkin vähän mietin ja ihmettelinkin tuota neuvoa. Kiitos alannee! :)

 

Saa siis jäädä tuolleen kun on, nimittäin olen senkin jo laittanut valmiiksi paikalleen. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä veikkaisin, että ainakin meidän kaukalossa (ei tuo sama vaan nimi ei nyt tuu mieleen) joutuisi lämpöpussin kanssa ottamaan aiemmin vauvatuen pois kuin ilman, kun viehän se pussi tilaa. Mutta ihan aluksi, vähintäänkin ekalla kotiutumisella, varmastikin mahtuu molemmat. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko jollain ollut tuota Eisbärchenin kaukalopussia Maxi-Cosin Pebblessä? Tai onko kokemusta Maxi-Cosin omasta pussista Pebbleen? Lähinnä mietin niitä turvavöille tarkoitettuja reikiä tuossa Eisbärchenissä, kun Peblessähän on sitten vielä esim. alavyössä se ohjain, joka ei mahtune itse vyön kanssa samasta läpiviennistä?

Kyselläänpä näitä samoja vielä uudestaan.

Meillä on siis haussa Pebbleen sopiva lämpöpussi talvivauvalle. Toivoisin, että samaa voisi käyttää sitten mahdollisesti vaunukopassakin. Tai sitten on tarvittaessa ostettava kaksi. Kodista löytyy jo iso Eisbärchen ja ÄP-makuupussi. Tuo Eisbärchen on ehdottomasti liian iso kaukaloon tai koppaan ja ÄP-pussikin tuntuu jotenkin kömpelöltä. Onko suosituksia? Olisiko jollain Pebblen pussia ylimääräisenä kotona?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Siitähän mä vähän yritin vielä lisää kysellä... :)

Onko riittävän lämmin jne. vai onko suositella jotain vastaavaa tai parempaa. Tuo Pebblen pussi ainakin näyttää siltä kuvissa, että sen saisi aika tiiviisti kiinni huppuineen. Onko näin?

Share this post


Link to post
Share on other sites

En jaksa nyt kånnykällä googlettaa että eroaako pebblen pussi maxi tosin omasta. Meillä oli maalisvauvalla max cosin kaukalopussi britaxin kaukalossa ja oltiin tyytyväisiä

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pebblen ja Cabriofixin pussit eroavat toisistaan. Mitään hirveän paksuja ne eivät kumpikaan ole, mutta Cabriofixin pussissa on käsittääkseni tiviimpi suljenta (vetoketjut vs. napit) kuin Pebblen pussissa. Tämä ei ole 100% faktaa sillä mulla on vain Cabriofixin pussi, joku täällä palstalla puhui ettei Pebblen pussi olisi yhtä tiivis.

 

Itse mennään Cabriofixin pussilla kaukalossa, alle tarvittava määrä vaatetta jos se on käytössä. Vaunuissa (kantokassissa) menee ÄP:n makuupussi ja sitten vasta ratasvaiheeseen ostan jonkun uuden lämpöpussin josta saa tarvittaessa vain alaosan auki (kenkien takia).

Edited by Victoria

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Voi muuten hyvinkin olla noin. Pebblessä näyttää olevan napit.

Kiitos vastauksesta Victoria!

 

Onko muita ehdotuksia lämpöpussiksi Pebbleen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Mites se Eisbärchenin pikkupussi? Meillä oli se Maxi-Cosi Citissä ja oli tosi lämmin :)Tämmöinen siis, joka on paksu eikä se ohuempi jokasään pussi. Ei tuolla sivulla näytä kauhean paksulta, mutta on se oikeasti aika muhkea kuitenkin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Tuota mä itsekin mietin. Se menee ilmeisesti aika tiivisti myös kasvojen ympäri? Miten siinä menee ne turvavyöaukot?

Toinen samantapainen merkki mihin törmäsin netissä oli Altabebe. Onko kellään kokemusta näistä?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei,

 

Löytyisikö vinkkiä...

 

Haluaisin kaukalolämpöpussin meidän 6 kk vauvalle. Esikoisen kuskaamisen takia kuljemme paljon autolle edestakaisin ja pussi olisi kätevä pukea ja toisaalta avata kun olemme sisällä. Ongelma on, että eisbärchenin kaukalopussi ja daunin baby nest ovat n. 80 cm pitkiä. Eisbärchenin pussin olen nähnyt livenä ja oli tosi lyhyen näköinen. Ja isompi pussi taas näytti tosi leveältä, joten ei varmaankaan siksi mahdu kaukaloon.

 

Onko vinkkejä tai kokemuksia isomman vauvan kaukalolämpöpussiksi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Tuota mä itsekin mietin. Se menee ilmeisesti aika tiivisti myös kasvojen ympäri? Miten siinä menee ne turvavyöaukot?

Toinen samantapainen merkki mihin törmäsin netissä oli Altabebe. Onko kellään kokemusta näistä?

 

Joo menee aika tiiviisti kasvojen ympäri, täällä kuva! Siinä on selkäpuolella tarranauhallinen luukku, josta saa muistaakseni aika näppärästi turvakaukalon vyöt pujotettu. Vähän riippuu siitä, että onko 3-pistevyöt vai 5-pistevyöt että miten helposti ne menee paikoilleen. Tässä on kaksi kuvaa, joissa vähän näkyy sitä "luukkua" kuva1 ja kuva2. Tässä vielä vöiden kera. :)

 

Tuota jääkarhupussia myy jotkut paikat nimellä Heitmann-Felle lämpöpussi, mutta se on ihan sama tuote :) Toi on siitä hyvä myös, että on usein tarjouksessa ainakin nettikaupoissa!

Edited by forgetmenot

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on tulevalle vauvalle Muckin lämpöpussi Maxi Cosin kaukaloon. Passaa tosi hyvin ja on ihanan muhkea ja lämpimän oloinen. :) Tuossa on sellainen nallen naama siinä, mihin vauvan pää tulee, olisikohan malli ollut P5 tjsp. Pituutta tuolla päästä päähän mitattuna (kaukalossa kiinni tosin, eli hankala mitata) on n. 84cm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tiedustelisin, että sopiiko Lodger Bunker -lämpöpussi Quinny Zapp Xtra -matkiksiin? Meneekö siis läpi valjaiden aukoista?

Edited by Arby

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niihin menee varmaan mikä vain; meillä on omatekemä lodgerin tyylinen, brion ja ticketin ja kaikki sopii

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Eilen yritin laittaa Teutonian pehmeää lämpöpussia Xtroihin, niin ei mennyt (tai varmaan olisi mennyt jos olisi voimaa kunnolla käyttänyt).

Edited by Arby

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now