Janttu

Lämpöpussi

294 posts in this topic

Muistaakseni Kaiser näyttää tosi samalta kuin eisbärchen, jos on samanlainen niin ovat tosi tosi lämpimiä, olisko liiankin lämpimiä sinne? Oletko katsonut Eisbärchenin Neljän vuodenajan pussia: http://www.babyidea.fi/vauvanhoidosta/lampopussi.html Voisin kuvitella, että tuo riittäisi siellä ilmanalassa aika pitkälle. Fleece-vuorelliset ovat todella hiostavia esimerkiksi kauppareissuja ajatellen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mitä olisi järkevintä pukea pariviikkoiselle eisbärchenin lämpöpussiin (se fleece-pintainen) autoon turvakaukaloon? Olen laittanut sisävaatteiden päälle ohuen fleecehaalarin ja kypärämyssyn + hatun, mutta onko tuo haalari tarpeen, voisiko/pitäisikö vaihtaa jotain muuta tilalle?

Edited by aurora_borealis

Share this post


Link to post
Share on other sites

se on ehkä liikaa, meillä oli puuvillainen haalari sisävaatteiden päällä+puuvillamyssy ja tumput ja sukat. ja monesti oli vähänkään pidemmällä matkalla kypärämyssy litimärkä vaikka availtiin vetoketjua. mutta kokeilematta ei tiedä, miten kuumaverinen kaveri teidän vauva on :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heip. Lueskelin ketjua taaksepäin mutta vastausta en vielä löytänyt.. Elikkä onko Brion Primo kaukaloon Emman Polar lämpöpussi liian iso? Saisin sen käytettynä nyt halvalla mutta en tiedä onko se liian iso kaukaloon ja vastasyntyneelle? Se ainakin menisi kauan mutta onko aluksi liian iso. Muutenkin kokemuksen Emman pusseista kiinnostaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

aurora_borealis: mun mielestä ei pariviikkoinenkaan tarvitse eisbärcheniin (jos on se tavallinen talvipussi eikä ohuempi 4-vuodenajanpussi) sisälle muuta kuin sisävaatteet. Kypärämyssyn ja hatunkin riisuisin heti, jos on vähänkään pidempi automatka ja nopeasti lämpenevä auto. Kannattaa kokeilla vauvan selkää (ei pelkkää niskaa siis) että onko hikinen. Mutta jos pidät lämpöpussin vetskarin kiinni niin ei kyllä meidän poitsu ainakaan muuta tarvinnut kuin bodyn & sukkikset. Jos pitää vetoketjua auki niin ehkä siinä vois olla lisäksi sitten housut ja ehkä joku pusakka, esim. velour-takki. Tosin meidän kuumakalle olisi niissäkin läkähtynyt, hänellä oli aina vaan body & sukkikset pikkuvauvanakin.

 

 

edit. lisäyksenä vielä että mun mielestä sukkahousut on lämpimämmät kuin housut & sukat -yhdistelmä ellei housut sitten ole tiukat. Löysiin housuihin pääsee ilma ihon ja kankaan väliin ikävästi. Oon kyllä huomannut olevani vähemmistössä meidän sukkahousupoitsun kanssa...

Edited by forgetmenot

Share this post


Link to post
Share on other sites

aurora_borealis: mun mielestä ei pariviikkoinenkaan tarvitse eisbärcheniin (jos on se tavallinen talvipussi eikä ohuempi 4-vuodenajanpussi) sisälle muuta kuin sisävaatteet. Kypärämyssyn ja hatunkin riisuisin heti, jos on vähänkään pidempi automatka ja nopeasti lämpenevä auto. Kannattaa kokeilla vauvan selkää (ei pelkkää niskaa siis) että onko hikinen. Mutta jos pidät lämpöpussin vetskarin kiinni niin ei kyllä meidän poitsu ainakaan muuta tarvinnut kuin bodyn & sukkikset. Jos pitää vetoketjua auki niin ehkä siinä vois olla lisäksi sitten housut ja ehkä joku pusakka, esim. velour-takki. Tosin meidän kuumakalle olisi niissäkin läkähtynyt, hänellä oli aina vaan body & sukkikset pikkuvauvanakin.

 

 

edit. lisäyksenä vielä että mun mielestä sukkahousut on lämpimämmät kuin housut & sukat -yhdistelmä ellei housut sitten ole tiukat. Löysiin housuihin pääsee ilma ihon ja kankaan väliin ikävästi. Oon kyllä huomannut olevani vähemmistössä meidän sukkahousupoitsun kanssa...

 

 

meillä on siis se fleecepintainen ihan pienelle sopiva pussi, ei se makuupussin näköinen pussi. kokeilut kertoivat, että autoon ei pojalle kyllä muuta, kuin body, housut, ohut kietaisupaita, sukat, villasukat, tumput ja ohut hattu. pidemmällä matkalla ohut kypärämyssykin tuntuu ohuen hatun alla olevan liikaa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kyselisin emmaljungan Quadroliftistä kokemuksia. Lähinnä siis, että kuinka lämmin se on. Meille on tulossa joka tapauksessa Quadro, mutta mietin, että mitä pienelle tarvitsee pukea sinne sisälle. Tarvitseeko erillistä makuupussia, jos on toppahaalari päällä esim. -10 asteen pakkasessa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kyselisin emmaljungan Quadroliftistä kokemuksia. Lähinnä siis, että kuinka lämmin se on. Meille on tulossa joka tapauksessa Quadro, mutta mietin, että mitä pienelle tarvitsee pukea sinne sisälle. Tarvitseeko erillistä makuupussia, jos on toppahaalari päällä esim. -10 asteen pakkasessa?

 

meillä on juuri tuo, ja on kauhean kiva, kun on lämmin, ns. karvainen se pohja ja quadrolift on kapea, ja lapsi on siellä tiiviisti. vielä ainakaan ei ole laitettu meidän kuukauden ikäiselle lämpöpussia tuonne ollenkaan, vaan vain kaukaloon. en ole kokeillut kuinka ahtaaksi tulisi. varmaan olisi kyllä ihan käteväkin esim. junassa tai neuvolassa. quadroliftiin meidän pojalle on puettu tähän mennessä (olemme olleet ulkona max-7 asteessa) body, ohuet housut, paksut sukat, fleecepotkari, kietaisupaita, ohut kypärämyssy, hattu, tumput ja paksuvuorinen fleecehaalari ja poika on ollut ihan lämmin tuolla, jalkapeite toki päällä ja tuulta estämässä vielä tämä vaunusuoja. toppahaalaria ei olla pidetty siis vielä ollenkaan, ja poika tarkenee todella hyvin. tietysti tämä on ihan yksilöllistä kyllä. täytyy varmaan kokeilla kyllä lämpöpussia vaunuihin jos mennään johonkin missä ei jaksaisi niin paljon riisua, kun lämpöpussiin ei tosiaankaan tarvitse mielestäni minkäänlaisia haalareita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jos emma polar on se iso ja topattu, ei se kai valitettavasti mee yhteenkään kaukaloon :D tai no, se vauva ei mee sinne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nostelen tätä, vaikkei mikään ajankohtaisin olekkaan. Mutta joskos nyt löytyis alesta hyviä pusseja.

Osaako joku kertoa/suositella (mieluiten kokemuspohjalta) hyvää lämpöpussia brion turvakaukaloon?

Kaukalo kun on suht pieni ja vauvankin sinne mitäisi mahtua sekaan.

 

Toisaalta meillä on mahdollisuus saada myös maxi-cosin kaukalo. Mutta mielummin pidettäisiin tuo oma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

meillä kaukalossa on tuo eisbärchenin fleecepintainen kaukalo pienellä, käytettiin ehkä 4kk asti, tai lähinnä siihen asti, kun keväällä oli tarve. Sopi hyvin, ja oli todella hyvä. Ja etuna sekin, että ihan pienelle saa tukevasti remmit kiinni, kun ei ole toppavaatteita välissä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä oon ihastunut Wallaboon kaukalopusseihin, ovat kovin nättejä ja ilmeisesti näppäriäkin kun päälliosan saa kokonaan pois tarvittaessa. Mutta saako tuosta yläosasta tarpeeksi tiivistä Suomen oloihin? Parilla nepparilla näkyy kääntyvän hupuksi mutta pitäisikö saada kiristymään vielä lähemmäksi kasvoja jotta lämmittää talvella tarpeeksi? Tuo tulisi ihan autoilukäyttöön, kärryihin meinasin hankkia isomman pussin. Koon puolesta uskoisin tuon riittävän ensimmäiseksi talveksi, vauva syntynee joulukuun alussa ja meidän geeneillä tuskin kasvaa ihan hirveää vauhtia :girl_haha:

Edited by Annie*

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä oli Eisbärchenin kaukalolämpöpussi Brion kaukalossa. Ihan oli passeli siihen :). Väittävät, että se pussi mahtuisi 1v ikään asti, mutta vähän luulen, ettei se meillä kyllä enää syksyllä mahdu, mikä on kyllä harmi, kun tosi lyhyeksi jäi sen käyttöikä sitten lopulta. Tosin oli se kyllä sen verran kätevä, mä käytin sitä vauvalla vaunuissakin, kun sille vastasyntyneelle lötköpötkölle oli niin vaikea pukea haalaria päälle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

meillä oli isompikin ilman ulkokamoja lämpöpussissa, siis joku 2v. jos vaikka mentiin vaan kotoa kaupungille bussissa, niin pipo+kengät ja lämpöpussi kaulaan myöten :D oli helppoa liikku kaupasta toiseen kun ei tarvinnut pelata riisumisen kanssa..

 

meillä vaihdettiin kaukalosta pois 10kk ikäisenä ja siihen saakka oli lämpöpussissa, en tiedä olisiko mahtunut pidempään-luultavasti joo, koska noista 10kk mitoista on puolessa vuodessa tullut lisää noin 1kg ja ehkä 6cm..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä oon ihastunut Wallaboon kaukalopusseihin, ovat kovin nättejä ja ilmeisesti näppäriäkin kun päälliosan saa kokonaan pois tarvittaessa. Mutta saako tuosta yläosasta tarpeeksi tiivistä Suomen oloihin? Parilla nepparilla näkyy kääntyvän hupuksi mutta pitäisikö saada kiristymään vielä lähemmäksi kasvoja jotta lämmittää talvella tarpeeksi? Tuo tulisi ihan autoilukäyttöön, kärryihin meinasin hankkia isomman pussin. Koon puolesta uskoisin tuon riittävän ensimmäiseksi talveksi, vauva syntynee joulukuun alussa ja meidän geeneillä tuskin kasvaa ihan hirveää vauhtia :girl_haha:

 

Kovin tiiviisti tuota ei saa, huppusysteemi jäi meidän syysvauvalla käyttämättä. Päälliosan suu tuntui myös tuulisella ja kylmällä vähän turhan avaralta, sitähän ei saa mitenkään kiristettyä. Muuten kaukalopussi on lämmin, usein vauva oli vähän hikinenkin pitempien ajomatkojen jälkeen, siis talvella. Ajoi kyllä asiansa :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oletteko hankkineet Eirbärchenin kaukalopussin kaveriksi sitä jotain kantokauluria, jota esim. Babyidean sivuilla suositeltiin? Vai jonkun muun vastaavan tai olleet kokonaan ilman?

Share this post


Link to post
Share on other sites

H&m llä on kivoja fleece+neulekaulureita, 3,9e hinnalta. Samaa sarja sitten löytyy usein pipo ja lapasetkin :) ei mene heti tuuli läpi kun ei ole ohuen ohut

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä oon ihastunut Wallaboon kaukalopusseihin, ovat kovin nättejä ja ilmeisesti näppäriäkin kun päälliosan saa kokonaan pois tarvittaessa. Mutta saako tuosta yläosasta tarpeeksi tiivistä Suomen oloihin? Parilla nepparilla näkyy kääntyvän hupuksi mutta pitäisikö saada kiristymään vielä lähemmäksi kasvoja jotta lämmittää talvella tarpeeksi? Tuo tulisi ihan autoilukäyttöön, kärryihin meinasin hankkia isomman pussin. Koon puolesta uskoisin tuon riittävän ensimmäiseksi talveksi, vauva syntynee joulukuun alussa ja meidän geeneillä tuskin kasvaa ihan hirveää vauhtia :girl_haha:

Meillä oli lämpöpussi eikä kaukalopussia, mutta kyllä se musta oli tarpeeksi lämmin. Tosin mä käytin takkia, hupparia tai muuta vastaavaa yläosaa suojaamassa, kädet kun viuhtoi muutenkin heti pussista pihalle kun silmä vähänkin vältti. Meillä se oli siis käytössä n. 5 kk:n iästä lähtien, vastasyntynyt ei tietty samalla lailla huido ja sohlaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auttakaa pohdiskelijaa :rolleyes: Hakusessa pussi vajaa 4kk ikäiselle matkarattaisiin. Reissuun ollaan lähdössä paikkaan missä on viileää ja tuulista, ja suojaisin vauvan mieluummin lämpöpussilla kuin älyttömällä kerrospukeutumisella. Olis plussaa jos pussi soveltuisi myöhemmin myös talvikäyttöön eli olisi samalla riittävän lämmin kovemmillekin pakkasille.

 

Onko kokemuksia/tietoa Brio fleece -lämpöpussista? Sopiiko kaikkiin rattaisiin joissa 5-piste valjaat? Monissa paikoissa joissa kyseistä pussia myydään sanotaan että sopii kaikkiin Brio -rattaisiin ja kyseistä merkkiä ei meiltä löydy..

http://verkkokauppa....ts/view/6212/pl#

 

Toisena vaihtoehtona Eisbärchenin pussi, mutta onko tämä aivan liian kuuma käytettäväksi kun pakkasta ei ole?

http://verkkokauppa....ts/view/2509/pl#

Edited by Lunatik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lunatik: Me käytettiin Eisbärchenin pussia suunnilleen nollarajaan asti. Ihan muutamalla plusasteella vielä kelpasi, kunhan alla oli vain yhdet ohuet sisävaatteet. Toisaalta sitten kaverin vauvalla oli koko talven yksi kerros enemmän vaatetta samanlaisessa pussissa, ja siinä vaiheessa kun meidän tyttö vaan hikoili body ja sukkikset päällään, heidän samanikäinen käytti vielä fleecepukuakin alla. Mutta taisi heilläkin silti jo alle kymmenessä asteessa jäädä tuo käytöstä.

 

Itse en kyllä ostaisi siis tuota pussia käytettäväksi plusasteilla. Eisbärchenillähän on se ohuempikin pussi (tämä) mutta se ei ihan sellaisenaan talvikäyttöön sovellu, tai siis enemmän tarvii pukea alle. Mutta enpä tiedä onko löydettävissä pussia, joka kävisi sekä kovalla pakkasella että plussan puolella.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kärpänen: Kiitos tiedoista :) Laitoin nyt joka tapauksessa tuon Eisbärchenin tilaukseen. Ajattelin sen olevan pidemmällä tähtäimellä järkevämpi vaihtoehto kun talvella se on kuitenkin eniten käytössä. Ja tosiaan helpompaa kun voi käyttää sitten todella vähäistä vaatetusta alla jos on leudompi sää.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Talveksi se on ihan mahtava pussi, hyvän valinnan siis teit. :) Jos joka tapauksessa sen talveksi haluat, hyvähän se on jo nyt hankkia ja testata kävisikö tuohon tarvitsemaasi reissuun.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos kirpulle kauluri -vinkistä. Ainakaan minä en vielä sellaisia H&M:n nettivalikoimasta bongannut, mutta pitää seurata, josko niitä joskussinne tulisi. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now