Janttu

Lämpöpussi

294 posts in this topic

Eisbärchen saapui postissa ja nyt ihmettelen, että mikä se sellainen juttu siellä yläosassa on? Missään kotisivuilla sitä ei näy, mutta meidän pussissa ainakin on sellainen kangaslärpäke huppuosan yläosassa kiinni. :huh: Suorakaiteen muotoinen ja narut yläreunassa ilmeisesti solmimista varten. Onko se joku lisäjuttu turvaistuimia varten vai pieneen kasaan pakkaamista vai mitä häh, oon nyt ihan pihalla :lol:

 

Edellisellä sivulla on vastaus...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voihan video, ajattelinkin että sitä on saatettu kysyä aiemmin, mutta en keksinyt ImDessäni että mitä hakusanoja käyttäisin eikä tullut mieleenkään, että samaa asiaa on kysytty noin vähän aikaa sitten viimeksi ja vielä just ennen mun edellistä kysymystä, voi jestas sentään! :girl_haha: Kiitos molemmille tosiavuttoman auttamisesta :grin:

Edited by forgetmenot

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Ihana Lodger Bunker siellä olikin, mutta ei saatavilla. :(

 

Tosin en mä tiedä tarvitseeko sitä edes kun on Eisbärhen, mutta kun se vaan olis niin ihana. :girl_crazy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Miks niillä on niin ihanan herkullisia värejä ja kuvioita tytöille, mutta ns. poikamallit on iiiihan tylsiä :girl_sigh:

 

Huomasin muuten, että Babystyle-verkkokaupassa on Eisbärchenit tarjouksessa (siellä tarjousosiossa erikseen) pari mallia. Tai enhän mä tiedä mikä normaalihinta muissa kaupoissa on, mutta 36e kuulosti niin vähältä vaukkareissa paljon kehutusta tuotteesta, että itselle "tarttui" mukaan muiden ostosten kyljessä :P Hämäännyin vaan totaalisesti kun tuolla ne olikin nimellä "Heitmann-Felle lämpöpussi".

 

 

Heippa! Liitympä nyt tähänkin keskusteluun. Eli meille on tulossa neljäs lapsi mutta eka "talvivauva" syntynee kovimpien pakasten aikoihin tammikuun lopulla.

 

Ostin myös Baby Stylestä tuon Eisbärchen jääkarhupussin "pikkujääkarhun" kaukalopussin. Ja hintaa pussilla nyt tarjouksessa oli siis vain 28e, näyttävät huutonetissäkin maksavan 20-25e käytettyinä.

Mietin itse ihan samaa, että mitä vauvalle sinne sisälle sitten pukea. Otan varmaan laitokselle mukaan sisävaatteiden lisäksi fleece puvun tai sellaisen "kevyen karvapuvun" jonka löysin kirpparilta joka on kai tarkoitettu viileille ilmoille ulkoiluun, eli ei ole mikään kevyt toppa edes. Ja sitten villasukat+ tumput ja kypärälakki+talvilakki (joka sekin on aika kevyt tuo pienin mikä löytyy.)

 

Jos tuntuu että silloin kun lähdemme synnyttämään on ihan sika kylmää -30C niin varmaan otan fleece peiton sitten lisäksi mikä nakataan kaukalon päälle viima suojaksi sen ajaksi että päästään autoon. Ja jos tuntuu että tuo suu aukko pussissa jää väljäksi, niin fleece peiton voi sitten siihen kanssa kääriä. Mutta pussi vaikuttaa niin lämpimältä että uskon vauvan tarkenevan siinä kyllä hyvin lämpimällä sisävaatetuksella (2 vaatekerrosta) ja tumpuilla+villasukilla+kypärähatulla ja lakilla.

 

Meillä ei ole aiemmin kaukalopussia ollut, mutta vaunuissa on ollut se isompi Eisbärchenin pussi ja se oli TODELLA hyvä, harmittaa kun ehdin sen myydä pois ennen kun tätä vauvaa alettiin odottaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minkä kokoisella te ootte käyttänyt tuota Lodger Bunkeria toisin sanoen minkä kokoinen mahtuu sinne sisään hyvin nukkumaan? :girl_smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sannulini, meillä tuo Lodger Bunker ei loppujen lopuksi toiminut nukkupussina. Ostettiin se loppusyksistä kun neiti oli 7kk ja silloin jo tunki käsillään ulos pussista ja samalla avasi koko pussin yläosan (kiinnityksenä siinä vain sellaiset tarranauhat). Pakko sitten oli aina laittaa neidille vähintään kunnon toppatakki päälle. Yritin joskus myöhemminkun laittaa neitiä kokonaan pussin sisään, mutta toinen tunki sieltä silloinkin ulos. Pussi päätyikin meillä vain rattaiden istuma-aluseksi, jossa toki jalat ovat pussin sisällä lämpimässä, mutta ei kuitenkaan niin lämpimässä etteikö toppahousuja tarvitsisi.

 

Söpöhän tuo pussi on, mutta ei ehkä sitten kuitenkaan niin käytännöllinen kuin vetoketjulla suljettava pussi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Muistelinkin, että sulla tuo pussi oli. :)

Meille kotiutui tänään ja mietin juuri tuota nukkumista. Jääkarhupussiin kun halusin vaihtelua ja tuo löytyi edullisesti niin pakkohan se oli saada. :girl_sigh:

 

Tuo neiti on hienosti antanut olla kädet Eisbärchenissä, joten huomenna nähdään miten tän kanssa käy. Lämpimältä tämäkin vaikuttaa, mutta liene paikallaan ottaa peitto mukaan kun unille käy. Ei ehkä ihan arvaa laittaa pelkisteen villahaalarissa niinkuin Eisbärcheniin.

Edited by Sannulini

Share this post


Link to post
Share on other sites

Argh!

Luin tätä ketjua tuolta alusta ja huomasin että useilla on ollut kaukalon+ eisbärchenin kanssa sellaisia ongelmia ettei ole saanut vöitä pussin reikien läpi ilman että ne on pitäneet kokonaan irroittaa.

 

Nyt toivoisinkin kokemuksia. Meille on tulossa Britaxin Bay safe plus. Kaukalo ei ole vielä meillä vaan tulee jouluvieraiden mukana eteläsuomesta. Pitääkö mun nyt purkaa se jotenkin atomeiksi että saan vyöt eisbärchenistä läpi? Eihän sitä kyllä sitten voi käyttää muuten ku kaukalopusina kun hirveä virittely niissä vöissä.

 

Kannattaapa tätäkin etukäteen miettiä... Ja on mulla äp pusseja useampi vaunuihin mutta silti olin ajatellut että ei tarvisi vaunuihin toppapukua pukea jos voisi eisbärcheniä käyttää vaunuissakin :girl_impossible:

 

No sittenhän se viimeistään selviää kun saan sen kaukalon tänne kotiin ja näen miten siinä menee ne vyön kiinnitykset. Eipä tuotakaan ajatellut ennen kuin hankki vaan molemmat erikseen.:girl_sad:

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Meillä on sama pussi ja sama kaukalo ja ei ole tarvinnut purkaa kaukaloa mitenkään. Mä oon tosin niin laiska että en siitä huolimatta jaksaisi päivittäin vaihtaa pussia kaukalosta vaunuihin mutta kyllä se mun mielestä aika kätevästi onnistuisi. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

meillä on baby safe plus, ja mun mielestä ne vyöt ei irtoa kovin näppärästi. en oo siis katsellut sitä kahteen vuoteen tässä, en muista :D meillä on niihin erikseen pussi, mutta en sitä laittaisi vaunuihin, koska ne turvakaukalopussit on aina ohuempia kun ne paksut makuupussit..

pitäisikin nyt kaivella kaukalo tuolta ja jostain laatikosta se pussi, ja pestä. katselis sitten että miten se sopii..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä ymmärsin varmaan jotain väärin. :blush: Mulla ei ole hajuakaan miten ne vyöt saa irti mutta luulin että kyse oli siis siitä kaukalopussista jossa sen vöiden ympärille menevän jutun saa tarralla auki. Ilmeisesti ei...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jos on uusi vasta ostettu eisbärchen kaukalopussi niin tota vyöongelmaa ei pitäisi olla. Siinä on sellaset tarroilla suljetut aukot, jotka avaamalla saanee vyöt kuin vyöt pussista läpi kaukaloa purkamatta =) oon käsittänyt, että vanhemmissa eisbärcheneissä oli vaan erilliset aukot eikä tarroja yhdistämässä sitä hartia- ja vyötäröaukkoa. En tiedä miten asia on neljän vuoden ajan pussissa ja siinä isossa eisbärchenissä.

 

 

 

Edited by Kamilla

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä kans nyt vähän hämmennyin, että millaisia kaukaloita muilla oikein on, kun meidän Maxi-Cosi Citissä on 3-pisteturvavyöt ja siihen vaan kaukaloon lätsäytän pikku-Eisbärchenin päälle ja sujutan ne turvavyöt lämpöpussin selkäpuolen rei'istä läpi, vauva sisään, vyöt kiinni ja vetskari kiinni pussista. (Oletuksena siis, että vauva laitetaan kaukaloon kotona sisällä ja kannetaan sitten autolle valmiina pakettina.) Ei kai siinä mihinkään purkuhommiin tarvitse ryhtyä? Vai onko kyse jostain vastasyntyneen kaukalonpienentimestä tms.? Meidän piti ottaa se pään extratuki pois, ei mahtunut pää enää sen sisälle lämpöpussin kera :D

 

Pikku-Eisbärchenissä on tosiaan isot tarrat selässä, jolla vyöaukot saa kouranmentävän kokoisiksi. Meidän isossa Eisbärchenissä näyttäisi olevan 6 reikää selkäpuolella (ilmeisesti tarkoitettu käytettäväksi joko 3-piste tai 5-pistevöiden kanssa) ja ei tarroja.

Edited by forgetmenot

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän pieni Eisbärchen, joka ostettiin 3 vuotta sitten, oli sellainen tarraton malli. Muistaakseni melko pian sen jälkeen alkoi kuitenkin näkyä niitä tarrallisiakin, ehkä 2 vuotta sitten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

meillä on tarraton maxicosin malli, ja britaxissa on 5 pistevyöt. joten sitä ei niinvaan siitä irti saa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onkohan kenelläkään kokemusta Wallaboon lämpöpusseista? Ainakin coconuttreez oli hankkinut lämpöpussin turvakaukaloon, oletko ollut tyytyväinen? Mä haluisin hankkia lämpöpussin vaunuihin/rattaisiin ja olen katsellut tuota Wallaboon lämpöpussia. Näyttää kivalta ja lämpimältä.

 

Kuva1-2.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

sain vinkin ettiä lämpöpussin meidän neidille.

 

eli löytyykö ~50e hintaisena semmoista pussia joka menis vielä vaikka ensi talvena rattaillessa? nythän neiti on n.1kk ja menee vaunuissa talven, mut olis kiva jos kestäis pitempäänkin kuin yhden talven...ilmeisesti on isoja ja pieniä ainakin joillain merkeillä?

 

nimim. ummikko lämpöpussien kanssa...mutta tietää että on esim. jääkarhuja ja emmalla joku ja monia muita :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Meillä on kaiserin pussi ja tyttö mahtuu sinne vielä todella hyvin. Ne on tällä hetkellä babytownissa tarjouksessakin. Olen tykännyt ihan hirveästi pussista ostin sen jo viime talvena joten sitä on testailtukin ihan mukavasti :) Ainut vaan että noita ei taida saada suomesta kuosillisina(?) taitavat olla kaikki yksivärisiä täällä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sain vinkin ettiä lämpöpussin meidän neidille.

 

eli löytyykö ~50e hintaisena semmoista pussia joka menis vielä vaikka ensi talvena rattaillessa? nythän neiti on n.1kk ja menee vaunuissa talven, mut olis kiva jos kestäis pitempäänkin kuin yhden talven...ilmeisesti on isoja ja pieniä ainakin joillain merkeillä?

 

nimim. ummikko lämpöpussien kanssa...mutta tietää että on esim. jääkarhuja ja emmalla joku ja monia muita :P

 

Me ostettiin Eisbärchenin (eli jääkarhu) lämpöpussi vaunuihin ja se on kyllä niin iso, että menee varmasti ensi syksynä. Taitavat kaikki olla yksivärisiä, itse ostettiin musta.

Ostettiin tuo syksyllä Kärkkäiseltä, kun Lapin reissulla ajettiin ko. liikkeen ohi :rolleyes: ja maksoikohan se 30 euroa, kun oli tarjouksessa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

juu, ei ookaan noi jääkarhut niin kalliita kuin luulin, semmonen menee hankintaan :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onkohan kenelläkään kokemusta Wallaboon lämpöpusseista? Ainakin coconuttreez oli hankkinut lämpöpussin turvakaukaloon, oletko ollut tyytyväinen? Mä haluisin hankkia lämpöpussin vaunuihin/rattaisiin ja olen katsellut tuota Wallaboon lämpöpussia. Näyttää kivalta ja lämpimältä.

Mulla ei ole vielä kokemusta Wallaboosta, mutta ajattelin vinkata, että täällä ne on ihan hyvässä tarjouksessa. Tarjouskoodilla (löytyy joulukalenterista) sen saa vielä postikuluitta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko turvakaukaloihin olemassa sellaisia "päällisiä" eli vähän kuin lämpöpussi, mutta tulee vaan siihen kaukalon päälle? En osaa googlettaa :rolleyes:

 

Alkaa nimittäin käydä ahtaaksi tuo turvakaukalo lämpöpussin kanssa, haalareiden kanssa ei sen paremmin mahdu myöskään, ja mieluummin nyt kuitenkin vielä kevääseen asti odottaisin ennen kuin laitetaan vauvaa turvaistuimeen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now