make

Ensimmäinen kierto km:n jälkeen

182 posts in this topic

Kaavinnan jälkeen alkoi tänään ensimmäiset kuukautiset, kierto tuttu 27 päivää. Yleensä oma kierto on 27-28 päivää. Helpottavaa, että ainakin nyt näyttää, että keho on palautunut aika hyvin noista kahdesta epäonnistuneesta lääkkeellisestä tyhjennyksestä ja kaavinnasta. Siitä huolimatta itku pääsi tänään, pitkästä aikaa. Nyt kai sitä pitäisi ihmetellä onko voimavaroja yrittää uutta raskautta heti putkeen.

Edited by Mirdja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aika monella on kierto asettunut hienosti paikoilleen km:n jälkeen. Itselläni on sen verran outo tilanne, että kuukautiset jäivät aina pois jos käytin mitä tahansa hormonaalista ehkäisyä, oli sitten matala tai korkea hormonaalinen. Kierrot vaihtelivat 20-40 päivän paikkeilla, useimmiten kyllä se pitkä 30 päivän kierto. Toivon kovasti, että km:n jälkeiset kuukautiset alkaisivat jo. Itse Km-vuodosta on nyt kulunut 33 päivää, joten olisi aikakin. Oireiden perusteella veikkaan, että tämän viikon sunnuntaihin mennessä alkaa kyllä vuoto. Uskon, että oma kiertoni lähti käyntiin vasta viimeisten vuotojen jälkeen, tai siltä ainakin myöhästynyt ovis ja muu antaa viitteitä.

 

ONko teillä muilla tullut ekassa kierrossa ja kuukautisissa km:n jälkeen sellainen surullinen olo, että ei sen näin pitänyt mennä? :( Että nyt ei pitäisi olla kuukautisia vaan vauva mahassa. Minusta tuntuu pahalta jokainen tällainen etappi, ja vaikka mietin sitä ennalta ja psyykkaan itseäni, niin ei se toimi. Tiedän, että alan lohduttomasti itkeä saman tien kun kuukautiset taas alkavat. Verinen vuoto muutoinkin muistuttaa vain km:stä ja siitä, että vauvaa ei tule. Miten päästäkin takaisin siihen positiiviseen fiilikseen, että kyllä se vauva tulee? :(

 

Lisään vain, että eilen alkoivat kuukautiset odotetusti. Laskin niin, että ensimmäinen kierron päivä edellisessä kierrossa alkoi vasta, kun raskaushormoni oli nollilla veressä. Tämä pitkin sitten päivälleen paikkansa oviksen ja nyt alkaneiden kuukautisten suhteen. Muutoinhan keskenmenosta on jo viikko yli kuukauden. Todella kivuliaat ovat olleet nämä kuukautiset, niin kuin varoittelivatkin kättäriltä. Helpottaa tietää, että oma kroppa ei valehtele raskausoireita/niitä ei itse ala kuvittelemaan, sillä "menkkaoireet" on tosi selvät jo oviksesta lähtien, kun taas plussakierrossa oli niitä raskausoireita ja ne erosivat kyllä menkkoireiluista valkovuotoineen sun muineen. Yk3 lähtisi siis käyntiin.

Edited by Pecosa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lääkkeellisestä tyhjennyksestä laskettuna kp 30 olikin kp 1. Normaali kierto mulla on ollut 24.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai niin, mulla siis eka kierto km:n jälkeen kesti 39 päivää, sit oli 30 päivän kierto ja lopulta vakiintui 32 päivään. :girl_sigh: Eli kierto jostain syystä pidentyi hieman keskenmenon jälkeen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla ei ehtinyt kaavinnan jälkeen tulla yhtään kuukautisia, kun jo olin uudestaan raskaana. Toivotaan et tää heppu kestää menossa mukana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minulle tehtiin 1.12 lääkkeellinen tyhjennys rv 11+5 todetun tuulimunan takia. Jälkivuotoa kesti aika tarkalleen 3 viikkoa. 2 viikkoa välissä ja ensimmäiset menkat alko. Jotka oli aivan kamalat, toivon ettei semmosia enää tule koskaan. Kesti 17pvää, eka viikko oli tosi runsasta vuotoo ja loppu aika pientä tuhnuttelua. Kp 21 oli ovis. Nyt tässä sit odotellaan tuleeko menkkoja vaiko ei. Kierto normaalisti 28pvää ja nyt menossa kp 29.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaavinnasta 13 päivää ja kuukautiset. Huomattavan niukat, kivuttomat ja riekaleiset. Mulle tämä on lottovoitto koska kiertoni normaalisti välillä 35-78 päivää. Tikuttele siinä sitten :(. Minulla ei siis ole hajuakaan missä kohtaa mahdollisesti olisi ovulaatio ja onko sitä edes noissa pitkissä kierroissa..... Plääh.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

On tämä kyllä yhdenlaista vuoristorataa. Jälkivuoto kesti viisi viikkoa välillä loppuen ja välillä tosi runsaana jatkuen, kun kohtu ei ollut vielä täysin tyhjä. Sitten viikon tauko ja viime viikolla kai kuukautiset. Vaan "kai" siksi, että yhden päivän vuosi todella paljon, toisen vähemmän ja sitten se loppui. Kipuja ei ollut ja normaalimenkat ei kyllä todellakaan ole noin lyhyet.

 

Sitten taas sen puolesta että ne olisi olleet menkat puhuu se, että veri oli erilaista kuin keskenmenoveri, ei siis riekaleista enää. Lisäksi jälkitarkastuksessa vajaa kolme viikkoa sitten sanottiin, että munasolu on irtoamassa ja menkkoja sopii odotella vajaan parin viikon päästä.

 

Mitä olette mieltä? Toivottavasti ne nyt oli menkat ja tässä kuussa pääsisi yrittämään taas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noni, kp 30 ja sieltähän ne menkat alkoi, normaalista kierrosta heitti siis 2pvää, ei pahasti.. pläääh. Toivon mukaa ei nyt kestäis normaalia 4-5pvää kauempaa. Ei jaksais ainakaa mitää kahen viikon vuotoja :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noni, kp 30 ja sieltähän ne menkat alkoi, normaalista kierrosta heitti siis 2pvää, ei pahasti.. pläääh. Toivon mukaa ei nyt kestäis normaalia 4-5pvää kauempaa. Ei jaksais ainakaa mitää kahen viikon vuotoja :/

 

Jaa-a, eipä ne sit oikee alkanukkaan. :/ Tai periaatteessa alko, mut ei kuitenkaa. Yks vaivainen pikkuhousunsuoja käytetty, edes siihen ei mitään tullut. Yks pyyhkäsy ollu semmosta et näytti edes vähän vereltä. Huoh. Vuoto siis vaaleampaakin vaaleenpunaista, ihan ku vaaleenpunasta valkovuotoa. Sitä tullu joillakin vessa käynneillä. Ei muuta. Mitähän tää sit oikeen on?! Perjantaina tein testin, joka näytti negaa.

"Menkat" alko siis kp 30, normaali 28. Ovis oli kp 21. Järki mänee tähä ootteluun et alkaaks nää nyt kunnolla vaiko ei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on keskenmenosta nyt 5 viikkoa ja 2 päivää, eikä mitään tietoa menkoista. Raskausoireita vastaavia tuntemuksia on ollut alavatsan nippailuista ja vihlasuista huonovointisuuteen, mutta eilen tehty testi näytti silti negaa. Kuukautisia enteilevät menkkakivut sen sijaan loistavat poissaolollaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla keskenmeno alkoi 3.4 ja nyt 1.5 on about kp 12. Kattoo nyt millanen kierto tulee, ei ihan toi lääkkeellinen tyhjennys toiminut, joten lasken ajan kaavinnasta...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaa-a, eipä ne sit oikee alkanukkaan. :/ Tai periaatteessa alko, mut ei kuitenkaa. Yks vaivainen pikkuhousunsuoja käytetty, edes siihen ei mitään tullut. Yks pyyhkäsy ollu semmosta et näytti edes vähän vereltä. Huoh. Vuoto siis vaaleampaakin vaaleenpunaista, ihan ku vaaleenpunasta valkovuotoa. Sitä tullu joillakin vessa käynneillä. Ei muuta. Mitähän tää sit oikeen on?! Perjantaina tein testin, joka näytti negaa.

"Menkat" alko siis kp 30, normaali 28. Ovis oli kp 21. Järki mänee tähä ootteluun et alkaaks nää nyt kunnolla vaiko ei.

 

 

Olisi kiva tietää, että mitä sulle kävi? Mulla tällä hetkellä just niin, että KP30 lääkkeelisen tyhjennyksen jälkeen ja iltapäivällä tullut vähän verta ja tuhrua, normaali kierto luultavasti noin 28 päivää. Nyt kuitenkaan illalla ei oo tullut enää mitään. Mietin, että alkaakohan yön aikana alkaa menkat sitten ihan kunnolla. Mieli taas kehitellyt paljon raskausoireita, joten tänään mieli ollut ihan maassa uusien kuukautisten takia.. Mutta nyt vuoto sitten loppuikin....?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Keskenmenoni alkoi spontaanisti 5.6 pienellä tuhruvuodolla, raskausviikkoja oli koossa 12. Keskenmeno todettiin ultrassa 7.6, jolloin sikiö vastasi raskausviikkoa 10. Tulloin sain Mifegynet ja 9.6 Cytotecit.

 

Jälkivuotoa kesti n. 1½ viikkoa. Ensimmäiset kuukautiset keskenmenon jälkeen alkoivat 12.7. En nyt tiedä tarkalleen, mistä tuon kierron pituus pitäisi laskea. Jos tuosta spontaanista vuodosta, niin 38 päivää, mutta jos tuo lasketaan runsaan vuodon päättymisestä, niin kierto olisi 32 päivää. Normaalisti kiertoni ovat olleet 28-30 päivän pituisia ja yleisin kierron kesto 29 pv. Eli reilun viikon myöhässä siis. Ovulaatiota en usko tapahtuneen ollenkaan, kun ei ollut minkäänlaisia siihen viittaavia oireita.

 

Kuukautisia odottelin jo pari päivää ennen vuodon alkua, kun PMS-oireet pamahtivat päälle. Vuoto on ollut yllättävän niukkaa ja jopa normaalia kuukautisvuotoa hieman niukempaa. Minkäänlaisia hyytymiä ja limakalvoa ei ole ollut, mitä normaalissa kuukautisvuodossa kuitenkin jonkin verran aina on. Uskonkin, että kohdun limakalvot ovat olleet aika ohuet tämän keskenmenon jälkeen. Lääkäri ja kätilö varoittelivat runsaammasta vuodosta keskenmenon jälkeen, mutta ei näköjään minuun päde. Minulla tosin tuo tyhjennys oli jo todella runsas. Kivut ovat olleet normaalin kuukautisvuodon kaltaisia.

 

Nyt vaan kuukautisvuodon loppumisen odottelua ja uus yritys voi alkaa. Toivottavasti tällä kierolla ilmestyisi ovulaatiokin.

Edited by taiqa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla oli spontaani keskenmeno rv 6-7+. Sen jälkeinen kierto oli suht normaalin pituinen (oli epäsäännölliset kierrot, mutta ei venynyt mitenkään ylipitkäks), mutta kivut ja vuodon määrä oli kyllä aika karmee. Napsin kuussatasia buranoita muutaman ensimmäisen päivän ajan ja ensimmäiset 3-4 päivää vuoto oli todella runsasta ja kuukautiset kestikin viikon. Normaalisti siis kestoo 4-5 päivää, joista ehkä ensimmäisenä voi vuotoo kuvailla runsaaks.

 

Saako kysyä,että kuinka nopeasti tulit raskaaksi keskenmenon jälkeen? Itsellä spontaani myös samoihin aikoihin...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla keskeytynyt keskenmeno rv 9+2, lääkkeellinen tyhjennys 9.6, jälkivuotoa 3 viikkoa ja kuukautiset 14.7. Sen jälkeen 2 kiertoa normaalia lyhyempiä 23 ja 24 päivää, normisti ollut 28.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Viikkoja 8+6 vastaava keskeytynyt keskenmeno todettu nt-ultrassa ja kaavittiin rv12. Jälkivuotoa oli noin viikon verran hyvin vähäisenä, vain kaavintapäivänä ja siitä viidentenä päivänä vuotoa oli enemmän. ovismerkkejä oli kahden sekä neljän viikon päästä kaavinnasta ja lopulta menkat tulivat 6vk kaavinnasta. Vastasivat melko normaaleita menkkoja. Ennen raskautta kierrot ovat olleen suunnilleen normaalin 28 päivän paikkeilla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ensimmainen km alkoi spontaanisti 9+3. Niukka vuoto kesti noin 2vk. Ensimmaiset kuukautiset tulivat 38 paivan paasta, kun normaalisti on kierto noin 30pv. Kuukautiset olivat hieman tavallista runsaammat. Sen jalkeen raskauduinkin uudelleen.

Toinen kkm todettiin 11+3 ja tehtiin kaavinta. Kaavinnan jalkeen niukkaa vuotoa myos 2vk. Talla kertaa ensimmaiset kuukautiset tulivat 37 paivan jalkeen. Ovulaation bongasin 14 paivaa ennen kuukautisia. Ensimmainen vuoto oli tavallista niukempi. Seuraavat olivat jo runsaammat ja kuukautiskivut palasivat voimakkaina pitkasta aikaa. Kierto vaikuttaa palanneen normaaliin 30-31 paivaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla ensimmäinen kierto keskeytyneen keskenmenon jälkeen "hiukkasen" pitkittyi. Lääkkeellinen tyhjennys kotona huhtikuussa, jälkivuotoa 2,5 viikkoa ja seuraavat normaalit kuukautiset tuli syyskuussa! Eli sellainen kiva viiden kuukauden kierto oli mulla... :blink:

 

Kerron vielä vähän yksityiskohtia jos tästä olisi vaikka apua muille kuukautisten poisjäämisen kanssa kamppaileville. Mä olin syönyt n. 8 vuotta e-pillereitä, joiden jälkeen tulin melkein heti raskaaksi. Kun raskaus kuitenkin meni kesken, niin mun oma hormonitoiminta jäi ns. talvihorrokseen. Lopulta pääsin gynekologille ultrattavaksi. Kaikki oli ok ja sain Terolutit vuodon käynnistämiseen. Ensimmäisen kuurin jälkeen mulla oli pieniä ja niukkoja välivuotoja, mutta varsinaiset kuukautiset tuli vasta toisen kuurin jälkeen, ja kuten arvata saattaa ne oli todella runsaat ja kivuliaat, kestivät 12 päivää ja jouduin syömään Panacodia kun muu ei vienyt kipua pois. Siitä seuraavat kuukautiset olikin jo ihan normaalit.

 

Eli jos niitä kuukautisia ei ala kuulua niin lääkärille vaan! Ei ole terveellistä tuollaiset monen kuukauden tauot, oon aika ihmeissäni että selvisin tulehduksitta tästä kuluneesta vuodesta :)

Edited by Rimpula

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tästä on jo monta vuotta, mutta vahinkoraskaus meni spontaanisti kesken 6. viikolla, eikä tarvittu mitään toimenpiteitä. Seuraavat menkat tulivat normaalisti muutaman viikon päästä ja ainoa asia, mikä kertoi koko keskenmenosta (siis epänormaalin myöhästyneen vuodon, testin, verikokeiden ja gynetarkastuksen lisäksi :)) oli kierron siirtyminen parilla viikolla. Sitten käyttöön tulikin Nuvaring, joka teki kierrosta kellontarkan, joten en tiedä olisiko myöhemmin voinut olla jotain epäsäännöllisyyksiä ilman tuota rengasta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eka kierto varhaisen keskenmenon jälkeen takana. Jos ekan vuotopäivän laskee kp1:ksi, niin kierto oli 25päivää: ovis kp13, luteeli jäi 12 päivän pituiseksi ja kp20-21 oli jotain tiputtelua. Menkkojen aikaan oli jotain uudenlaista kipua havaittavissa, niin kuin joku tökkisi jollain terävällä mahaan, mutta se oli ajoittaista eikä jatkuvaa. Riekaleiset oli nämä menkat mutta toisaalta niukemmat kuin normaalisti. Raskaaksi en ainakaan onnistunut tulemaan heti ekasta kierrosta, vaikka ajoitukset kohdillaan olivatkin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla takana lääkkeellinen tyhjennys rv19+ (kkm), ja 1.5vko vuosi, sit tuhrutti vägäsen 1.5vko, vajaan viikon kerkesi olla vuoto kokonaan pois kunnes kp 23 alkoi kirkas tuhru, jota kesti kolme päivää. Sit kp27 alkoi kunnon vuoto, joka on nyt kestänyt iloisesti viikon :rolleyes: ihan niagaratasoa. Kävin jo naistenpolilla varuiksi, mutta totesivat että normaalia on, menkat päällä ja 32pv tyhjennyksestä/kp 8-10 hcg 15. Normaalisti mun kierto on 28pv eli ihan uomissaan oli tää kkm jälkeinenkin. Nyt vaan sais vuoto loppua, että päästäis hyödyntämään ovis... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itselläni alkoi ekat menkat tasan viisi viikkoa lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen (kkm). Nyt on menossa kp 12 ja edelleen vuotoa. Näinköhän tässä kierrossa vielä edes ovuloin :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voi nyt #$* sentään kun ei ota tästä taas mitään tolkkua. Vuosin menkkoja kp 10-12 asti ja sit rasituksessa (pyöräily, seksi) vuotoa on tullut lisää ensin kirkkaana ja pian kuitenkin "vanheten". Voinko ovuloida normaalisti? Nyt kp12-14 ja jälkimmäisen luvun mukaan pitäis olla ovis. Hyödynnetty on, mut onko mahkuja? Venyykö kierto jos vuotokin venyy? Ota tästä nyt selvää :(

Edited by Ekaterina

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minulla on kp59 keskenmenon (rv20+0) jälkeen menossa. Voiskohan ne ensimmäiset menkat jo alkaa!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now