Hyppää sisältöön

Kuva

Sisarusten nimeäminen

• Kirjaudu vastataksesi
295 vastausta aiheeseen

#161 Io.

Io.

Addikti

• Aktiivijäsen
  • PistePistePistePiste
  • 1 960 Viestit

Lähetetty 09 maaliskuu 2011 - 02:20

Tuo samalla kirjaimella alkaminen on kylla arsyttavaa varsinkin kun kaikki lempparini alkavat samalla kirjaimella kuin esikoisella. En halua tarkoituksella laittaa samalla kirjaimella alkavia nimia mutta kun niille lemppareille ei voi mitaan. Joten meille tulee nakojaan nyt molemmille lapsille A:lla alkavat nimet. Voidaan rikkoa tuo perinne sitten jos joskus kolmonen tulee. (Ellen ole taas ihastunut A-nimiin.) :girl_sigh:
<p>x2tn4vmb6.png 0urik91b4.png

#162 TätiMonika

TätiMonika

Aktiivi

• Aktiivijäsen
  • PistePistePiste
  • 370 Viestit

Lähetetty 10 maaliskuu 2011 - 12:04

^joo, mun mielestä erityisesti samalla vokaalilla alkavat nimet vaikuttaa lähes poikeuksetta liian samanlaisilta. Voi kyllä olla että joudun kamppailemaan saman asian edessä joskus itsekin ;)

#163 Citronella

Citronella

Addikti

• Aktiivijäsen
  • PistePistePistePiste
  • 2 336 Viestit

Lähetetty 16 maaliskuu 2011 - 14:30

Meillä kahden ensimmäisen lapsen nimi alkaa samalla kirjaimella, vaikka yritettiin jopa välttää sitä. Kakkoselle vaan sopi niin hyvin tuo nimi, että ei viitsitty väkisin alkaa vääntää muuta vai siksi, että se alkoi "väärällä" kirjaimella. Nyt kun mietitään kolmannen lapsen nimeä, niin suosikkina meillä on sellainen joka alkaa eri kirjaimella kuin poikien nimet. Onko se sitten hassua, että kahdella lapsella alkaa nimi samalla kirjaimella ja nuorimmalla taas eri kirjaimella?
Lähetetty kuva Lähetetty kuva Lähetetty kuva

#164 Vieras_Anin_*

Vieras_Anin_*
  • Guests

Lähetetty 16 maaliskuu 2011 - 15:32

Meillä myös alkaa kahden ensimmäisen lapsen nimi samalla kirjaimella mutta ei tarkoituksella laitettu, pojalle vaan löytyi nimi joka sattui alkamaan samalla kirjaimella kun tytön (ja miehen) nimi. Kolmannella taas nimi alkaa eri kirjaimella. Ja jos meille joskus neljäs lapsi tulee niin nimi alkaa taas eri kirjaimella kuin isompien sisarustensa.

#165 Minnie

Minnie

Aktiivi

• Aktiivijäsen
  • PistePistePiste
  • 297 Viestit

Lähetetty 17 maaliskuu 2011 - 13:50

Meillä lasten nimet alkavat eri kirjaimella, mutta loppuvat samalla kirjaimellaLähetetty kuva Sen verran niitä nimiä mietittiin "saman sarjaisiksi", että esikoisella on ns. vanha nimi, niin sellainen haluttin kuopuksellekin. Haluttiin myös etunimissä olevan saman verran kirjaimia.
Lähetetty kuva

#166 emuriini

emuriini

Tavis

• Jäsen
  • PistePiste
  • 84 Viestit

Lähetetty 05 huhtikuu 2011 - 14:12

Kyselisin foorumilaisten mielipidettä semmoiseen asiaan, että onko "mautonta" antaa sisaruksille nimiksi Aino ja Väinö (vrt. Kalevala)? Tai tuleeko nimiparista negatiivisia mielikuvia? Esikoisella on vanhahtava nimi, joten meinattiin seuraavillekin laittaa ns. saman aikakauden nimet...
cDByp3.png27KRp3.png

#167 emuriini

emuriini

Tavis

• Jäsen
  • PistePiste
  • 84 Viestit

Lähetetty 05 huhtikuu 2011 - 14:21

Ja vielä sanon, että itse tulen perheestä jonka kaikkien (4kpl) lasten nimet alkavat S:llä, paitsi omani. Myös äitini nimi alkaa S:llä. Olen perheeni kuopus ja joskus nuorempana minusta oli epäreilua, etten ollut "samaa sarjaa" perheeni kanssa. Voi minua pientä :girl_haha:

Oman lapseni nimi taas on samankaltainen omani kanssa. Seuraavien lasten nimet (kuten jo aiemmin sanoin) tulevat rimmaamaan ainoastaan aikakautensa puolesta esikon nimen kanssa.
cDByp3.png27KRp3.png

#168 rouva Tossavainen

rouva Tossavainen

Addikti

• Aktiivijäsen
  • PistePistePistePiste
  • 1 795 Viestit

Lähetetty 06 huhtikuu 2011 - 13:11

Kyselisin foorumilaisten mielipidettä semmoiseen asiaan, että onko "mautonta" antaa sisaruksille nimiksi Aino ja Väinö (vrt. Kalevala)? Tai tuleeko nimiparista negatiivisia mielikuvia? Esikoisella on vanhahtava nimi, joten meinattiin seuraavillekin laittaa ns. saman aikakauden nimet...

Juuri tuota nimiparia en antaisi lapsille, sillä Väinämöinenhän ahdisteli Ainoa niin, että tyttöparka teki itsemurhan, mutta esimerkiksi Vellamo ja Väinö tai Aino ja Tapio sopisivat mielestäni ihan hyvin sisarusten nimiksi.

Viimeksi muokannut rouva Tossavainen, 06 huhtikuu 2011 - 13:11 .

#169 Chandalina

Chandalina

Addikti

• Aktiivijäsen
  • PistePistePistePiste
  • 1 970 Viestit

Lähetetty 06 huhtikuu 2011 - 22:31

Mulla taas ei tule Kalevala alkuunkaan edes mieleen, vaan Aino ja Väinö kuulostavat oikein kivoilta nimiltä yhdessä.
Pienet rakkaat 1.6.2010 ja 14.2.2012

#170 marlee

marlee

Aktiivi

• Aktiivijäsen
  • PistePistePiste
  • 513 Viestit

Lähetetty 06 huhtikuu 2011 - 23:01

Mullakin kyllä tulee tuo Kalevala-assosiaatio juurikin rouva Tossavaisen kanssa samalla tavalla. Siksi valitsisin jonkin toisen nimiparin, vaikka nimet muutoin sointuvatkin kauniisti yhteen.

Myös meillä yritetään välttää samalla alkukirjaimella alkavia nimiä kuten myös sukunimen kanssa samalla alkukirjaimella alkavia nimiä. Esikoisella on vanha nimi, joten kuopukselle tulee myös. Pidetään molemmat enemmän vanhoista nimistä, joten se on syynä alkuperäiseen nimivalintaan esikoisen kohdalla. Esikoisella on erikoinen, pojalle täydellisesti sopiva toinen nimi, joten olisi mukava keksiä kakkosellekin jokin erikoisempi, mutta lasta hyvin kuvaava toinen nimi. Kuitenkin turhaa tekemällä tehtyä nimeä emme halua pienelle antaa, mutta olisi mukava, jos jokin nimi kolahtaisi kuopusta odottaessa samalla tavalla. Esikoisellekin oli 2. ja 3. nimi valmiina ennen syntymää. Etunimi meni vielä uusiksi, koska alkuperäinen ei sopinut. Kolme nimeä tulee kaikkiaan.

Lähetetty kuva

Lähetetty kuva

Kaikki kirjoittamani tekstit on tarkoitettu vain ja ainoastaan tälle foorumille.
Niitä EI SAA lainata, kopioida eikä muutenkaan käyttää ilman lupaani tämän foorumin ulkopuolella.

#171 Kirppu

Kirppu

Addikti

• Aktiivijäsen
  • PistePistePistePiste
  • 1 026 Viestit

Lähetetty 09 toukokuu 2011 - 13:41

Olisin halunnut samaa sarjaa, mutta miehelle ei idea sopinut kun toinen tytto syntyi. joten nyt on kaikki lapset eriparia nimista :girl_cry2:

Lapset 08/06, 11/07 & 03/11

Lähetetty kuva

Haussa pinkit brion ponyt valkoisella rungolla!

#172 Chimelli

Chimelli

Addikti

• Aktiivijäsen
  • PistePistePistePiste
  • 4 232 Viestit

Lähetetty 09 toukokuu 2011 - 18:13

Minullekin on aina ollut tärkeää, että lasteni nimet olisi samaa sarjaa, muuta ei niistä sitten oikein tullutkaan, ja vähän kyllä harmittaa nyt jälkikäteen, ettei ne ehkä ole tarpeeksi samaa sarjaa Lähetetty kuva

manna.jpgvauva.png emmi.jpgvauva2.png tilli.jpgvauva3.png

#173 Vieras_*OÄ*_*

Vieras_*OÄ*_*
  • Guests

Lähetetty 09 toukokuu 2011 - 18:34

Meillä on tavallaan samaa sarjaa, eli kummankin nimet on vanhoja perinteisiä suomalaisia nimiä. Ja kummatkin lapset on nimetty isovanhempiensa mukaan.

#174 Mannu

Mannu

Aktiivi

• Aktiivijäsen
  • PistePistePiste
  • 346 Viestit

Lähetetty 09 toukokuu 2011 - 21:31

Itse ajattelin pysyä E-linjalla seuraavankin kanssa (jos tyttö siis) ja ehkä myös toinen nimi M kirjaimella niinkuin esikoisella mutta saas nähdä.. Lähetetty kuva Oikeastaan omassa mielessä olen jo päättänyt nimen jos tulee tyttö, pojan nimi oli tiedossa jo kun esikoista odotin, vaikka itse en tykkää siitä nimestä sitten yhtään mutta mies haluaa isä vainajansa muistoksi antaa tämän nimen jos joskus tulee poika.
BXLMp3.pngKp5gp2.png

rd2gp3.pngFJ7Mp3.png

#175 Sarma

Sarma

Aktiivi

• Aktiivijäsen
  • PistePistePiste
  • 216 Viestit

Lähetetty 11 toukokuu 2011 - 20:44

Täälläkin on tullut mietittyä onko hölmöä jos Niklaksen ja Nooran pikkuveljestä tulisi esim. Joonatan? Ei olla tietoisesti annettu juuri N-kirjaimella alkavat nimet, ne on vaan sattunut miellyttämään. Nyt sitten onkin probleema että mikä nimeksi mahdolliselle kolmoselle kun ei N-kirjaimella alkavia kivoja poikien nimiä ole enää jäljellä. Tytölle olisi molempia miellyttävä Neea, joka tytön tullessa jatkaisi sopivasti samaa linjaa. Meidän vanhempien nimet eivät onneksi kuulu tähän N-kastiin.

Poju -07, Neiti -09, Yllätys 08/14

Wf1Yp2.png

#176 Mrs. H

Mrs. H

Addikti

• Aktiivijäsen
  • PistePistePistePiste
  • 1 167 Viestit

Lähetetty 11 toukokuu 2011 - 21:22

Minä taas mietin että olisivatko siskosten nimet liian samanlaiset, jos molemmat päättyvät -liina? Tai jos toinen päättyy -liina ja toinen -miina?

oTmUp3.png  V4Xep3.png   7egUp3.png

Kaikki valokuvani ja kirjoittamani tekstit ovat tarkoitettu vain tälle foorumille.
Niitä EI saa lainata, kopioida eikä muutenkaan käyttää ilman lupaani foorumin ulkopuolella.

#177 orson

orson

Aktiivi

• Aktiivijäsen
  • PistePistePiste
  • 174 Viestit

Lähetetty 11 toukokuu 2011 - 22:45

Minä taas mietin että olisivatko siskosten nimet liian samanlaiset, jos molemmat päättyvät -liina? Tai jos toinen päättyy -liina ja toinen -miina?

Jos lasten nimet olis esim. Pauliina ja Karoliina, niin ei ne ainakaan mun mielestä ole häiritsevän samanlaisia, tai esim. Pauliina ja Adalmiina. Mut esim. Karoliina ja Katariina taas olisi ehkä häiritsevä nimipari. :D

Lähetetty kuva

You can't have a rainbow without a little rain.

#178 Holley

Holley

Aktiivi

• Aktiivijäsen
  • PistePistePiste
  • 347 Viestit

Lähetetty 12 toukokuu 2011 - 00:06

Mulla taas ei tule Kalevala alkuunkaan edes mieleen, vaan Aino ja Väinö kuulostavat oikein kivoilta nimiltä yhdessä.

Joo, minäkin ensin mietin, että eikö ne miesten aamutossut olleet Reinot eikä Väinöt? :D

Sitten vasta tuli Kalevala mieleen, kun mietin että mitä vikaa noissa nimissä muka yhdessä pitäisi olla. Hyvin voi siis mielestäni antaa nimiksi.

#179 Mrs. H

Mrs. H

Addikti

• Aktiivijäsen
  • PistePistePistePiste
  • 1 167 Viestit

Lähetetty 12 toukokuu 2011 - 09:16

Jos lasten nimet olis esim. Pauliina ja Karoliina, niin ei ne ainakaan mun mielestä ole häiritsevän samanlaisia, tai esim. Pauliina ja Adalmiina. Mut esim. Karoliina ja Katariina taas olisi ehkä häiritsevä nimipari. :D

Joo, ne olis just kuten tuo ensimmäinen vaihtoehto. Esikoisen nimi on Eveliina, ja nyt mietitään pikkusiskon nimeä... :girl_smile:

oTmUp3.png  V4Xep3.png   7egUp3.png

Kaikki valokuvani ja kirjoittamani tekstit ovat tarkoitettu vain tälle foorumille.
Niitä EI saa lainata, kopioida eikä muutenkaan käyttää ilman lupaani foorumin ulkopuolella.

#180 Citronella

Citronella

Addikti

• Aktiivijäsen
  • PistePistePistePiste
  • 2 336 Viestit

Lähetetty 12 toukokuu 2011 - 09:34

Täälläkin on tullut mietittyä onko hölmöä jos Niklaksen ja Nooran pikkuveljestä tulisi esim. Joonatan? Ei olla tietoisesti annettu juuri N-kirjaimella alkavat nimet, ne on vaan sattunut miellyttämään. Nyt sitten onkin probleema että mikä nimeksi mahdolliselle kolmoselle kun ei N-kirjaimella alkavia kivoja poikien nimiä ole enää jäljellä. Tytölle olisi molempia miellyttävä Neea, joka tytön tullessa jatkaisi sopivasti samaa linjaa. Meidän vanhempien nimet eivät onneksi kuulu tähän N-kastiin.

Mun mielestä Joonatan menisi tosi hyvin Niklaksen ja Nooran kanssa. Siinä on paljon samaa äänteellisesti ja tyylillisestikin.

Me nyt päätettiin tytön nimeksi eri kirjaimella alkava, kuin mitä pojilla. Mun mielestä nimi on kuitenkin muuten poikien nimeen sopiva: siinä on yhtä monta kirjainta ja on samalla tavalla sekä suomenkielinen että ruotsinkielinen nimi kuin pojillakin.
Lähetetty kuva Lähetetty kuva Lähetetty kuva