Guest Vieras_iisa_*

Varhaisraskauden ultra Turussa

45 posts in this topic

Hei!

 

Onko tietoa muista paikoista Turussa tai lähistöllä kuin tuo Kaarinassa oleva Varsinais-Suomen Lääkäripalvelu, jossa pääsisi

varhaisraskauden ultraan? Onko hinnoista tietoa? Saako KELA-korvauksen? Tuolla Kaarinassa kun ei ollut vapaita aikoja kuin vasta viikkoa ennen kuin olen jo menossa neuvolaan ekaan ultraan. Polttelisi päästä toteamaan, että tuolla mahassa on oikeasti elämää, mutta ei oikein olisi siitä hurjia määriä maksaa..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse kävin Pulssissa, maksoi noin 90 euroa Kela-korvauksen jälkeen. Lääkäri oli ihan perusgyne (M. Tuomola) ja teki sitten samaan hintaan samat tarkastukset kuin mitä neuvolalääkäri tekee ensimmäisellä käynnillä.

 

Taidettiin saada ultrakuvia mukaankin. Ja siellä oli sellainen ultra, mistä sai sykkeen myös kuulumaan rv 8 (en siis tiedä onko kaikkialla).

Edited by Claudia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai niin, kun kyselin kesä-heinäkuussa noita hintoja niin Mehiläisessä taisi olla tismalleen saman hintaista kuin Pulssissa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla oli kaksi alkuraskauden ultraa ihan kunnallisella puolella, kun piti tarkistaa laskettua aikaa. Ensiviikolla onkin sitten edessä NT-ultra.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse kävin Gynekologikeskuksessa. Lysti maksoi hiukan alle satkun suoraan vähennetyn kela-korvauksen jälkeen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gynekologikeskuksessa oli hinta tänäpäivänä noin satasen luokkaa, kun juuri soitin sinne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

varasin just ajan varsinais-suomen lääkäripalveluun ja netti sivujen mukaan maksaa vain 70euroo kun muissa näytti maksavan sen lähemmäs 100 euroo. Vapaita aikojakin olin ihan hyvin vielä jäljellä. Ite otin ajan 7+5 (luultavasti muutama päivä vähemmän) niin silloin jo näkyy varmaan hyvin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mullakin oli mielessä tuo V-S Lääkäripalvelu, mutta mieluummin menen naisgynelle. Uskon, että häveliäisyydestä joutuu luopumaan varmasti, mutta jos saan valita mies tai naisgynen väliltä, niin naisen otan mieluummin. Eikös näin ole, että V-S lääkäripalvelussa on miesgyne?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Kyllä, mutta ainakin mulla alkuraskauden ultra (joskus rv7+) tehtiin ihan vatsan päältä (jos pelkkää ultraa varten menee).

Edited by Rippe

Share this post


Link to post
Share on other sites

103€ (kela korvasi osan) oli hinta Gynekologikeskuksessa. Alakautta tehtiin, olin lääkärin luona n.20 minuuttia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jos kuuluu opiskelijaterveydenhuollon piiriin niin YTHS on ehdoton. Kokonaiset 6 euroa maksoin AR-ultrasta... Vaikkei Turussa enää asutakaan niin kannatti ajella sinne ultraan, tuli bensakulut mukaan laskettunakin niin paljon halvemmaksi.

 

Muuten halvin taitaa Turun seudulla olla tuo Varsinais-Suomen lääkäripalvelu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Joo, mäkin kävin pidemmän matkan päästä ihan tarkoituksella Turun YHTS:llä ar-ultrassa H.Polvella :grin: Taitavasti mittaili ja esitteli meidän "riisinjyväsen" ja antoi kuvia mukaan :) Lupasi, että saa tulla myöhemmin uudelleen, jos halutaan arvailla sukupuolta!

Edited by forgetmenot

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kävin Medisonarissa, maksoi 120 euroa (miinus Kela-korvaus, joka pitää hakea jälkeenpäin).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä sain Mehiläisestä hinta-arvioksi n. 160e. Virkailija laski n. 90e käyntihintaa ja n. 70e toimenpidemaksua ultrauksesta.

En mennyt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me käytiin Väestöliitolla, kun oltiin aiemmin siellä hoidoissa (nyt siis ihan luomuraskaus), ja lääkärit tuttuja ja tiesi meidän tilanteen. Hintaa jäi Kela-korvausten jälkeen muistaakseni n. 90 euroa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laitan tän nyt tänne kun en muutakaan paikkaa keksinyt.

 

Kävin siis haaveilemassa ylimääräisestä ultrasta Varsinais-Suomen Lääkäripalvelun sivuilla ja huomasin, että siellä nousevat hinnat 1.11. alkaen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voin suositella V-S Lääkäripalvelun Jussi Savonlahtea. Ihan mukava ja asiantunteva lääkäri.

 

En ole koskaan halunnut mennä miesgynelle, mutta tää oli ihan ok.

 

Tällä hetkellä ar-ultran hinta (joulukuu 2010) oli 80 e omavastuuta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Soitin Medisonariin, ja eivät "huoli" mua ar-ultraan rv 6+3. Mä olen pari kertaa ollut Pulssissa rv 6+2, ja hienosti on syke näkynyt. Nyt en oikein tiedä mihin itseni tuppaisin (Pulssissakaan ei ole ketään ultraajaa silloin paikalla). Olen lähdössä lomamatkalle rv 6+4 ja olisi ihan kiva päästä ultraan ennen sitä... Ärsyttää, vähintäänkin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Mä ainakin kävin Mehiläisessä tasan noilla viikoilla :) Heikki S. Virtanen ultraa myös TYKS:in ultraääniyksikössä, eli erikoistunut just ultriin.. (on mun gyne muutenkin) Maksoi muistaakseni 160e, mutta mulle tehtiin muistaakseni gynetutkimus samalla..

 

Äh, tsekkasin että sillä onkin seuraavat ajat vasta maanantaina :girl_sigh:

Edited by mei

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niinpä, lomakaudella on tosi hankalaa saada aikoja. Mun vakkariultraajakin ( :girl_haha: ) on lomilla, jos olisin päässyt hänelle olisin vaatinut ajan rv 6+2. Mutta ehkä mä menen sitten reissussa (=Helsingissä) ultraan, vaikka sinä maagisena 7+0 -päivänä, jolloin ultraan "saa" mennä. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen varannut ajan tuonne Savonlahdelle Kaarinaan, mutta mulla ei ole viikoista oikein tarkkaa tietoa. Todennäköisesti ne ovat jotain 6+ ja 7+ väliltä. Katsoin sieltä sivuilta et ainakin nykyään ultra tehään alakautta enkä edes suostuis päältä ultrattavaksi kun tuskin mitään näkyis. Onko jollakin kokemusta siitä miten hyvät laitteet tuolla on esimerkiksi Tyksiin verrattuna?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now