Sign in to follow this  
Followers 0
Mimosa•

Mistä saa parasta hoitoa??

66 posts in this topic

Eli,mistä klinikalta sinun mielestäsi saa parhainta hoitoa(nopeinta ja ystävällisintä)..

Klinikoiden hintaeroja?? Entäpä väestöliitto,onko jonoa??

Edited by mimosa84

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olimme exän kanssa hoidoissa Kuopion Klinikka In-Tiimissä. Erittäin ihana henkilökunta, lääkäri vähän höpsö tosin joskus :D Rahallisesti en osaa verrata, mutta 4000-5000e meni 5x IUI, 2x ov-ind ja HGSS.. Sisältää lääkkeet kahtena eri vuonna meni niihin joku noin 800e ja julkisella päiväkirurgiassa skopia 100e... Soitin sinne 08/07, olisi saanut ensikäynnin jo samalle päivälle. Puhelimeen vastattiin erittäin hyvin ja antoivat hyvin maksuaikaa ja hinnat olivat halvemmat kuin nettisivuilla. Ja lääkäri hyödyntää julkisia (kirjoitti skopia eri kaupunkiin niin pääsi nopeammin, labrat otettiin sitä kautta jne..).. :) Ei mitään muuta huonoa sanottavaa kuin se että raskaus ei onnistunut, mutta eipä tainnut olla heistä kiinni :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Entinen Diacorin lapsettomuusklinikka, nykyinen Helsingin lääkärikeskuksen Graviditas on meidän paikka. :) Ja voin suositella täysin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Felicitas Helsinki, Merja Tuomi-Nikula.

 

Jos tulee uudestaan tarve, niin palaamme ehdottomasti samaan paikkaan ja samalle lääkärille. Hinnasta en osaa sanoa, koska ei ole mihin verrata. Ajan saimme aina juuri kuten halusimme ja palvelu oli huipputasoa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mä suosittelen lämpimästi Tampereen AVA-klinikkaa!

kuin myös. hoitajat kaikki ihania ja lääkäreistä erityisesti candido tomás erittäin miellyttävä ja asiantunteva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helsingin väestöliitto on ollut hyvä ja asiantunteva, voin suositella lämpimästi. Ensikäynnillä meillä oli lainalääkäri Turusta, aivan valtavan hieno ammattilainen hänkin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jos joku haluaa hoitaa PCO:ta Oulun seudulla niin Laure Morin-Papunen on alan parhaita spesialisteja. Vastaanottoa on OYSissä mutta myös yksityisillä lääkäriasemilla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Turun Väestöliiton klinikkaa hehkutan minä, muualta ei tosin kokemustakaan. :D

 

Aivan ihana henkilökunta hoitajista lääkäreihin, ja meille pitkänmatkalaisille aina yritetään järjestää sopivat ajat, saadaan käydä muualla seurantaultrassa jne eli todella joustavaa palvelua. Aina meitä on kuunneltu ja mielipiteet otettu huomioon hoidon suunnittelussa, niin ekalla kuin tokallakin kerralla.

 

Ja tosiaan tulostakin saatiin. ;) Noh, se nyt ei heistä riipu. Mutta pelkkiä kehuja sinne!

Share this post


Link to post
Share on other sites

^itseasiassa vähän voi riippuakin ;) Luin vähän aika sitten että klinikoiden tuloksissa on aika suuriakin eroja, etenkin raskaampien hoitojen onnistumisissa. on siis kaiketi ihan mahdollista että toinen klinikka onnistuu siinä missä toinen ei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^mielenkiintoista, noi tutkimustulokset ei varmaan ole julkisia? Oma gyne mainosti että NKL:lla (julkisella) on ehdottomasti parhaita hoitotuloksia. Siellä nyt aloitetaan tutkimukset mutta saa nähdä sitten jaksetaanko odotella hoitoja siellä vai vaihdetaanko yksityiselle jossain välissä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^en mä tiiä saisko klinikoiden hoitotulokset jostain pyydettyä...ja miten niitä nyt yleensäkin mitataan. Jostain vaan luin että eroja niissä on. Labralla ja hoitomenetelmillä on kuitenkin iso merkitys...

Share this post


Link to post
Share on other sites

aika jännä juttu että hoitotulos-eroja on.. Onko muuten mitään tietoa että voiko yksityisellä itse sanoa esim ettei tahdo kuin pari inssiä ja sitten ivf? Eli hoitavatko sen mukaan miten potilas itse haluaa? Entä onko väestöliiton klinikalle jonoa? Ja onko siellä toiminta nopeaa?

Share this post


Link to post
Share on other sites
aika jännä juttu että hoitotulos-eroja on.. Onko muuten mitään tietoa että voiko yksityisellä itse sanoa esim ettei tahdo kuin pari inssiä ja sitten ivf? Eli hoitavatko sen mukaan miten potilas itse haluaa? Entä onko väestöliiton klinikalle jonoa? Ja onko siellä toiminta nopeaa?

 

Voi sanoa, saattavat suositella jotain hoitomuotoa mutta asiakas itse viime kädessä päättää, mitä haluaa.

 

Me päästiin Turun klinikalle ainakin molemmilla kerroilla ihan samantien, eikä ole tarvinnut jonotella toimenpiteisiinkään. Lääkäri on saattanut vaihdella, kun ei heitä ole kuin kolme, mutta kaikki ovat todella mukavia. :) Pääsääntöisesti yritetään pitää se yksi tietty "hoitava" lääkäri kuitenkin. Ja hyvin on järjestetty (tai yritetty, aina ei tietty mahdollista) niitä myöhäisimpiä/aikaisia aikoja, miten on tykänny, että olis mahdollisimman helppo esim. töiden kannalta järjestää.

Share this post


Link to post
Share on other sites

apuva! tarkoitus oli mennä tammikuussa ensimmäiseen inssiin yksityiselle tai väestöliittoon,sillä olemme puolen vuoden jonossa naistenklinikalle.. Tänään kuitenkin postista tupsahti naistenklinikan lappu,suunnitteluaika olisi helmikuussa! mitäs nyt sitten pitäisi tehdä...? pitäisikö mennä vaan naikkariin helmikuussa,mutta joudunko sitten odottamaan ekaa inssiäkin siellä vielä kuukausia?? vai pitäisikö mennä vaan tammikuussa yksityiselle ekaan inssiin ja tehdä niitä siellä niin monta kuin vaan ehtii,ennen kuin naikkarin hoidot alkavat..? :huh: eli siis onko hajua,että kuinkakohan kauan naikkarilla joutuu odottelemaan suunnittelun jälkeen vielä hoitoon pääsyä?? jos joutuu kuukausia taas odottamaan niin sitten on mentävä kyllä yksityiselle.. onpas hankalaa :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täältä myös pisteet Turun Väestöliiton klinikalle :) Kun ensimmäisen kerran otin yhteyttä niin aika olisi ollut tarjolla jo samalle päivälle, ja muutenkin aikoja on saanut tosi joustavasti. Lääkäri on tosi mukava ja empaattinen ja meillä on tähän mennessä aina ollut sama lääkäri. Toukokuussa aloitettiin tutkimukset ja kesäkuussa olisi jo ollut eka inssi (ei kuitenkaan toteutunut huonon pesutuloksen vuoksi) eli turhasta odottelusta ei kyllä voi puhua.

Share this post


Link to post
Share on other sites
apuva! tarkoitus oli mennä tammikuussa ensimmäiseen inssiin yksityiselle tai väestöliittoon,sillä olemme puolen vuoden jonossa naistenklinikalle.. Tänään kuitenkin postista tupsahti naistenklinikan lappu,suunnitteluaika olisi helmikuussa! mitäs nyt sitten pitäisi tehdä...? pitäisikö mennä vaan naikkariin helmikuussa,mutta joudunko sitten odottamaan ekaa inssiäkin siellä vielä kuukausia?? vai pitäisikö mennä vaan tammikuussa yksityiselle ekaan inssiin ja tehdä niitä siellä niin monta kuin vaan ehtii,ennen kuin naikkarin hoidot alkavat..? :huh: eli siis onko hajua,että kuinkakohan kauan naikkarilla joutuu odottelemaan suunnittelun jälkeen vielä hoitoon pääsyä?? jos joutuu kuukausia taas odottamaan niin sitten on mentävä kyllä yksityiselle.. onpas hankalaa :rolleyes:

Tää on nyt hieman OT tähän ketjuun, mutta me ei jouduttu odottamaan Naikkarilla ollenkaan ennen inssiä. Eli suunnitteluajan jälkeen tehtiin tutkimuksia (verikokeita ja se aukiolotutkimus) ja sit seuraavaan kiertoon eka inssi (joka muuttui ovulaatioinduktioksi, kun viimeinen lääkäri oli sitä mieltä, ettei meidän tapauksessa inssiä tarvita, eikä sit tarvittukaan). Mutta voittehan ihan hyvin mennä sitä ennen yksityiselle, jos haluatte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me oltiin hoidossa Helsingin Fertinovassa Niklas Simbergillä ja saatiin todella hyvää palvelua! Meistä tuntui, että meidät otettiin siellä vastaan yksilöinä ja meille valittiin just se hoitomuoto, joka oli meidän tapauksessa paras. Ollaan erittäin tyytyväisiä!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me ollaan oltu kanssa fertinovalla ja ollaan kyllä tyytyväisiä kaikin puolin. Tosin ei me muualla olla oltu, eli en voi vertailla :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oiiii, Kirahvi on plussannu!? :wub: Sua tuolla vähän huhuilinkin kakkoslapsettomien ketjussa... Tuuthan päivittää ja valamaan meihin muihin uskoa ja toivoa! :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helsingin Väestöliitto on meidän paikka, tosin muista paikoista kokemusta ei ole. Mä olen lukenut niin paljon huonoja kokemuksia julkisesta puolesta ja siitä, ettei vastaanotto- ja toimenpideajoista voi yhtään neuvotella, vaan on otettava aina ne ajat, mitä tarjotaan tai sitten jää kokonaan ilman. Me mentiin sitten suoraan yksityiselle. Julkisella kaiken lisäksi vaativat, että jo ekalle keskustelukäynnille pitää mennä yhdessä miehen kanssa. Mun mies on kyllä täysillä mukana touhussa, mutta ei erityisemmin rakasta sairaaloita ja vastaavia ja meidän molempien mielestä lääkäri osaa tarjota parhaan mahdollisen hoitovaihtoehdon ja riittää, että toinen meistä on kuulemassa tuota teoriapuolta. Mä olen lisäksi enemmän paneutunut koko hommaan teorian kannalta, joten mieheltä menis suurin osa jutuista joka tapauksessa ohi. Mä siis kävin ekalla klinikkakäynnillä yksin ja mä itse asiassa halusinkin mennä sinne yksin, jolloin pystyin puhumaan lääkärille avoimemmin ja suoraan kaikista vuotohommista ja kuvailla suorin sanoin oireita (mies ei ehkä olis tykännyt mun menkkavuotokuvailuista, heh). Julkiselle olisi terveyskeskuslääkärin mukaan pitänyt roudata mies heti ekalle käynnille.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kyllä Turun Väestöliitossa myös edellytettiin että mies tulee mukaan suunnittelukäynnille ja minun mielestäni on erittäin tärkeää että niin tehdään. Täytyyhän lääkärin joka tapauksessa varmistaa että mies on samoilla linjoilla hoitojen suhteen ja sopimuksetkin täytyy allekirjoittaa yhdessä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mekin ollaan menossa Helsingin väestöliittoon ens kuussa inssin suunnitteluun! Kovasti toivon että on mukava paikka.. :) Ainakin puhelimessa vaikutti oikein mukavalta ja ajankin sai valita ihan itse,toisin kuin julkisella.. Vaikka julkisellakin minulla on ollut ihan hyviä kokemuksia.. Yleensä on ollut mukava ja ymmärtäväinen henkilökunta,vaikka on niitä junttejakin tullut vastaan.. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla kokemusta Turun Väestöliitosta (3xIVF + niiden PAS:t julkisen kautta)

ja Tampereen Ovumiasta (yksi IVF yksityisesti).

Henkilökunta on molemmissa tosi ystävällistä ja asiantuntevaa, aikoja saa helposti jne.

Sen sijaan hoitokäytänteissä (hygienia, tarkkuus pistoksissa jne.) on eroa.

Ovumiassa oltiin paljon tarkempia!

 

Tulokset:

* Väestöliitossa siirretty alkioita useita kertoja (yhtä ja kahta) -> yksi km

* Ovumiassa yksi 2 alkion siirto -> kaksoset

:wub:

 

Siitä voi päätellä mitä suosittelen!

Erona lisäksi se, että Ovumiassa viljelivät meidän hoitohistorian takia alkioita 4 vuorokautta ennen siirtoa!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0