Guest HelmiQ

Jouluketju

369 posts in this topic

Meillä myös suosikki on Rajattoman joululevy. Itse kaipaisin tähän joulunodotuksen aikaan jotain jenkkityylistä, iloista jouluhömppämusiikkia, suomalaisia melankolisempia joululauluja osaan kuunnella vasta siellä ihan lähellä joulua. Kaupoista en vaan ole sopivan oloista levyä löytänyt, osaisiko joku vinkata jotain kivaa?

 

Accuradion jouluradiota tulee kuunneltua, mutta aina ei ole tietokonekaan päällä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En tiiä kuuluuko tää kysymys tänne ketjuun, mutta mikä olis kiva joululahja eka kertaa isovanhemmiksi tuleville? Näin jossain kirjan "Lasten ajatuksia isovanhemmista", mutten tiedä millanen se olis. Reinot ja Ainot olis kivat, mutta ne niillä jo on.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä myös soi Rajattoman joululevy, lisäksi mä itse rakastan Sarah McLachlanin Wintersong-levyä ja Tori Amosin Midwinter Gracesia, jotka molemmat on talvisia ja vähän sellaisia haikean melankolisia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itellä on Rajattoman, Petri Laaksosen ja pari muuta joululevyä, mutta nyt pitäis vaan saada joku uusi.

Se Rajaton on hyvä. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä joulumielen tuo joulu elokuvat ja raskasta joulua CD :).

Tänä vuonna vielä päätin että yhtään YHTÄÄN lahjaa en osta, kaikki ompelen ja tuunailen itse!!

Sama koskee myös joulukoristeita!

Share this post


Link to post
Share on other sites

En tiiä kuuluuko tää kysymys tänne ketjuun, mutta mikä olis kiva joululahja eka kertaa isovanhemmiksi tuleville? Näin jossain kirjan "Lasten ajatuksia isovanhemmista", mutten tiedä millanen se olis. Reinot ja Ainot olis kivat, mutta ne niillä jo on.

 

Me meinataan antaa tuoreille isovanhemmille seinäkalenterin tytön kuvilla. Näitä kuvatuotteitahan on vaikka millaisia jos sellainen kiinnostaisi? Canvastaulunhan vois myös teettää jos on hyvä yhteiskuva isovanhemmista ja vauvasta.

 

Mua innostaa kamalasti joulu ja oon tätä paljon selaillut, mutta en oo jaksanut kirjoitella grin.gif Joulukorttikuvat pitäisi ottaa koiranpennusta ja tytöstä. Onko vinkkejä? girl_wink.gif Mitä voisi laittaa "taustalle" tai muuten koristeeksi kuvaan? Meillä ei oo oikeastaan mitään sellaista joulukrääsää, koska vaikka joulusta tykätään niin ei oikein mistään miljoonista koristeista olla innostuttu... Mikä olisi siis kivaa jouluista rekvisiittaa?

Edited by pinkdream

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko tullut vastaan uusia kivoja ideoita miten viritellä noita jouluvaloja? Tai minkälaisia valoja hankkia, edellisvuonna hankittu ulkovalosarjakin oli mennyt rikki, vaikka toimi moitteettomasti kun varastoon vein...

 

Kun jouluvalot on saatu laitettua tulee jäätyä monesti itsekseen istuskelemaan yöaikaan ja vaan ihailtua niitä. Itse tykkään niistä ihan perinteisistä valoista, en niinkään näistä kaikissa sateenkaaren väreissä vilkkuvista valoista tms. Vilkkuvista tuntuu tulevan vain pää kipeäksi.

 

Itse törmäsin tuossa pari päivää sitten erään tuttavan parvekkeella isoihin luultavasti reilun metrin mittaisiin koivun "oksiin". Osa oli maalattu kultaspraylla ja osa valkoisella ja suurella paksulla nauhalla yhteen ja valkoiseen metalliämpäriin hiekalla pystyyn ja niihin nätit vaaleat valot. Oli todella kauniit ja ihanan jouluiset!

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on Rajattoman ja Mamban joululevyt ja jälkimmäinen kyllä soi ahkerasti joulun aikaan. :girl_haha:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meil ei oo mitään Joululevyä :girl_impossible: Tää pitää kyllä korjata..

 

Ei mee enää kauaa kun on aatto ja sitten saa katsoa lasten kanssa koko päivän piirettyjä hyvällä omalla tunnolla. Lumiukkoa ja Samu Sirkkaa odotellessa :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on kolmen tenorin joululevy.. mutta mies ei anna mun kuunnella sitä "yleisesti", joten kuuntelen sitä sitten kun paketoin joululahjoja miehen ollessa poissa kotoa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En tiiä kuuluuko tää kysymys tänne ketjuun, mutta mikä olis kiva joululahja eka kertaa isovanhemmiksi tuleville? Näin jossain kirjan "Lasten ajatuksia isovanhemmista", mutten tiedä millanen se olis. Reinot ja Ainot olis kivat, mutta ne niillä jo on.

 

Me annettiin ekana isovanhempi- jouluna paidat, joissa luki mummi/ukki. En tiedä ovatko olleet kuinka kovassa käytössä, mutta toimivat ainakin aluspaitoina. :)

 

Meillä kuunnellaan aika sekalaista joulumusiikkia, mutta rakkaimpia ovat vanhat englanninkieliset joululaulut. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Just huvikseni laskin että meillä on 12 joulucd:tä, lisäksi on muutama kasetti. Suosikit on Jorma Hynnisen Joulun kauneimmat laulut sekä sekalaisten esittäjien Perinteiset joululaulut 1912-1954 jossa aikaisin äänitys on tosiaan vuodelta 1912. Kuuntelen kanssa Jouluradiota paljon :lipsrsealed:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tulipa jouluinen fiilis, kun luin ketjun läpi. Piti heti laittaa pari kynttilää palamaan. Pari ohjetta nappasin talteen, täytyy tehdä ennen joulua jääsuklaata ja joulukakkua.

 

Tässä kuva kransseista, jotka tein äitille ja mummolle.

 

kranssit.jpg

 

Pohjana pahvilautasesta leikattu rengas, lehdet, kukat ja pallerot neulahuovutettu ja ommeltu kiinni.

Edited by soldorada

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän 2-vuotiaan tyttösen joulukalenteriin aiotaan sujauttaa:

 

- hiuspompuloita ja nipsejä

- pieniä muovieläimiä

- dubloja (ostettiin pikkupaketti, mistä ammennetaan)

- tarroja

- magneetti

- itsetehtyjä joulukoristeita (pieniä sydämiä jne.)

 

Luultavasti vielä jotain muutakin, kun en vielä kovin paljoa ole ostanut pikkuyllätyksiä. ^_^

 

 

Meidän joulukarkkeihin on tosi yksinkertainen resepti: Fazerin sinistä + riisimuroja = pikkuruisiin karkkivuokiin. Simppeleitä, mutta aina nuo maistuu. (suklaa sulatetaan, murot sekoitetaan ja annostellaan vuokiin -> jääkaappiin muutamaksi tunniksi ja valmista on)

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Mä oon noita tollasia karkkeja tehny muksuna, niistä oli joskus ihan ohje muropaketissa :) Hyviä

Share this post


Link to post
Share on other sites

En malttanut odottaa, vaan tein jo jääsuklaata tuolla aiemmin mainitulla ohjeella.

 

Tiedoksi vain, että siitä tuli yli 60 pikkuvuokaa, eli kolme pakettia noita pikkuruisia kippoja meni ja vielä jäi massaa yhden pakastepurkin pohjan verran. Itse tosin lisäsin puoleen massaan kookoshiutaleita.

 

 

sukulaatia-2.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Meidän joulukarkkeihin on tosi yksinkertainen resepti: Fazerin sinistä + riisimuroja = pikkuruisiin karkkivuokiin. Simppeleitä, mutta aina nuo maistuu. (suklaa sulatetaan, murot sekoitetaan ja annostellaan vuokiin -> jääkaappiin muutamaksi tunniksi ja valmista on)

 

 

Osaatteko noihin sanoa mitään suhteita? Vai näkeekö sen sitten siinä tekovaiheessa ihan silmällä, että kuinka paljon laittaa?

 

Jääsuklaa kuulostaa ihanalta, pitää varmaan koittaa girl_smile.gif

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ En ole tullut mitanneeksi. Yleensä olen vaan sulattanut suklaan ja lisännyt siihen muroja sitä mukaa, kun sekoittaa ja näkee kuinka "paksua" siitä tulee.

 

 

Täytyykin kokeilla tuota jääsuklaata. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ En ole tullut mitanneeksi. Yleensä olen vaan sulattanut suklaan ja lisännyt siihen muroja sitä mukaa, kun sekoittaa ja näkee kuinka "paksua" siitä tulee.

 

 

Ajattelinkin, että on varmaan helppo tehdä vaan ihan kokeillen ja katsoen :)

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suurin osa joulukorteista on tehty; tähän mennessä kolmea vähän erilaista versiota. Raakileita esittelin tuolla aiemmin, mutta päätin vielä lisäillä niihinkin nauhoja. Eli poronnassut on on 2-vuotias sormiväreillä painellut.

 

IMG_4765.jpg

 

Ja tänään tein pari simppeliä kranssia. Oon hullaantunut tänä jouluna noihin kangasnauhoihin - kaapissa 15 kelaa erilaisia joulunauhoja... :girl_impossible:

 

IMG_4758.jpg

 

IMG_4761.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä tein tänä vuonna itse joulukalenterin. Koristeluihin ei jäännyt aikaa eli ne teen ensi vuonna, ompelin nimittäin sukkia hullun kiilto silmissä supistuksien kanssa ja sairaalasta kotiutumisen jälkeen ei jaksanut koristella. Sukissa on sisällä pikkuisia rusinalaatikkoja, pipareita ja Enkeli-suklaata. Enimmäkseen noita rusinalaatikoita, pipareita ja suklaita ei ole kuin muutamassa.

Tuo naru on ostettu Tiimarista, siinä oli valmiiksi kiinitetty 24 numeroitua kuviota pyykkipojassa kiinni, sukat on taas huovasta ommeltuja.

 

150585_172142026141113_100000359497477_426489_1316439_n.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ En mä huomannutkaan tuollaista valmista narua. Olisi säästänyt paljolta vaivalta :girl_sigh:

 

Ihania jouluaskarteluja ootte tehneet!

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Mä huomasin narun vasta kotona, luulin eka ostaneeni valmiiks numeroidut pyykkipojat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now