Sign in to follow this  
Followers 0
HennaN.

Äitiyspakkauksen kestovaipat


28 posts in this topic

Tämmöinen kysely tuli mieleen kun tänään kirpparilla kierrellessä oli ainakin kolmessa pöydässä noita Imse Vimsen äitiyspakkauksen vaippoja, käyttämättömiä siis. Hinta vaihteli, mutta pahimmillaan se oli 10 euroa per osa (siis myös ne sisävaipat kympin kipale!). Alkoi vähän korpeamaan, kun ilmaiseksi saadulla tavaralla yritetään netota. Kun ihmettelin tätä miehelle, niin hänestä vaippojen myyminen oli ihan ok. No joo, itseäkin ärsytti lähinnä se tolkuton rahastus, toki kukaan vähänkään hintatietoinen ei tuolla hinnalla vaippoja osta. Mutta jotenkin lahjana saatujen vaippojen myyminen edelleen on vähän kyseenalaista. Itse vastaavassa tilanteessa varmaan mieluummin lahjoittaisin tarpeettomat vaipat kestovaippailevalle ystävälle tai johonkin keräykseen vaikka Viroon. Toisaalta kestovaippailijoiden kannaltahan on pelkästään hyvä, kun tosi edullisestikin voi saada hyvän alkuvaraston vaippoja. Huuto.netissä jopa alle 10 eurolla myytiin sitä settiä (kuori + 4 imua) joka kai on ollut tämän vuoden ÄP:ssa. Itse ajattelin (sitten kun joskus toisen lapsen toivon mukaan saan) kokeilla kestovaippoja ihan alusta asti (ekan kanssa päästiin vauhtiin vasta L-koossa) joten varmaan olen itsekin jossain vaiheessa hamstraamassa noita edullisesti myytäviä vaippoja. Vähän ristiriitaisia ajatuksia siis, siksi olisi kiva kuulla muiden ajatuksia.

 

Plus sitten lisäksi kiinnostaa kovasti se, vaikuttaako kasa ilmaisia vaippoja toivotulla tavalla, eli että yhä useampi innostuisi kokeilemaan kestovaippailua.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Erittäin hyvä, että noita kestovaippoja on äitiyspakkauksessa, käytin ahkerasti niitä yhtä sisävaippaa ja kuorta mikä 2007 pakkauksessa oli, ja myin käytetyt eteenpäin huuto.netissä markkinoiden määrämällä hinnalla ;)

 

Äp-vaippojen myymiseen pätee minusta se sama kuin muuhunkin äp-tavaraan. Jos ottaisi sen 140 euroa käteistä pakkauksen sijaan, eikä tarvitsisikaan ostaa koko rahalla vaatteita vauvalle, pitäisikö ylijäävät rahat lahjoittaa köyhille? Vai saisikohan niillä ostaa jotain sellaista vauvantarviketta, mitä pakkauksessa ei ole, ja mitä itse tarvitsee enemmän?

 

Eihän nuo äp-vaipat tietenkään kaikille kelpaa (oli se sitten kiinni siitä, ettei halua käyttää, siitä ettei osaa, tai siitä, että nuo eivät omalla vauvalla "toimi"), mutta myyminen on mielestäni huomattavan paljon parempi vaihtoehto kuin roskiin heittäminen :) Kohtuuttomia kirppiksellä pyytäville käy aika äkkiä niin, että vaipat eivät käy kaupaksi. Vaikka varmasti joku voi noista sisävaipoistakin 10 euroa / kpl maksaa tietämättömyyttään, kun usein mainitaan sisävaippojen hinnaksi yleensä n. 15-20 euroa. Tuollainen Imse Vimse Flanellette kuitenkin yleensä irtoaa n. 8 eurolla uutena kaupasta.

Edited by Miinanen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä en oikein osaa nähdä tuossa myymisessä mitään arveluttavaa. Koska sillä äp:n määrällä ei kukaan kuitenkaan täyskestoile, niin lienee luonnollista, että joku voi haluta ostaa niitä lisää ja miksei sitten juuri kirppikseltä. Ja hinnan suhteen toiminee kysynnän ja tarjonnan laki, ei hölmö ole se joka pyytää, vaan se joka maksaa ;)

 

Itse muuten yllätyin noiden Imse Vimsejen toimivuudesta, ehkä johtuen siitä kun niin monessa paikassa on kuullut niitä mollattavan. Toimivat hyvin maitokakkavaiheessa, kuori on lähes pomminvarma (tai ainakin pitää siinä missä kertiksetkin), eikä paketista tule liian paksu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse näkisin asian vähän niin kuin Miinanen. En pidä äitiyspakkausta ilmaisena vaan vaihtoehtona sille 140€ käteisavustukselle. Jos joku haluaa realisoida osan tuotteista rahalliseen muotoon ja käyttää rahat oikeasti tarvitsemiinsa vauvan tarvikkeisiin niin ihan ok minun mielestäni.

 

Meillä äitiyspakkauksen vaipat tulivat käyttöön, mutta ilman niitäkin oltaisiin kestoiltu. Ostin myös lisäksi muutaman äp-vaippasetin huuto.net:in kautta.

 

Kuulostaa hurjalta, että joku kiskoo noista vaipoista 10€/kpl! Katselin jostain nettikaupasta, että kyseiset Imse Vimsen flanelletet maksoivat 7€/kpl. Ehkä kirppismyyjä oli kuullut, että kestovaipat maksavat jopa 20€/kpl, mutta ei ollut tietoinen, että flanelletet ovat kuitenkin huomattavasti halvempia.

 

Muoks. Miinanen oli näköjään pohdiskellut ihan samoja.. enpä heti lukenut kommenttia kokonaan loppuun :)

Edited by Mischa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun mielestä on hyvä, että pakkauksessa on kestovaippoja, mutta ehkä joku muu malli rohkaisisi paremmin kestojen käyttöön. Meillä äp:n kestot jäivät kokonaan käyttämättä, koska olivat alun alkaenkin liian pieniä ja muutenkin taskuvaipat ovat paremmin meille soveltuvia. Tarkoitus on myydä ne pois heti kun saan aikaiseksi, enkä siis näe mitään pahaa siinä, että "ilmaiseksi" saatuja tuotteita myydään eteenpäin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Loistojuttu! Käytetään noita äp-vaippoja päivittäin. Toki muitakin vaippoja meillä käytössä on ja olen myös ostanut lisää noita äp-vaippoja käytettynä. Olisin muutenkin halunnut kokeilla kestoilua, joten musta oli kiva, kun pakkauksessakin tuli muutama vaippa.

 

Musta on ihan ok myydä ne kestot, jos ei niitä itse halua käyttää. Tosin 10€ per osa tuntuu aika kalliilta hinnalta, en kyllä itse ostaisi tuohon hintaan. Mut hulluhan ei oo se joka pyytää vaan se joka maksaa... Mutta en siis näe siinä mitään pahaa, että ilmaiseksi saatua myydään eteenpäin. Kunhan myyntihinta on kohdallaan, niin siinähän voittaa sekä ostaja että myyjä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samoilla linjoilla olen muiden kanssa, parempi laittaa kiertoon ja käyttöön kuin roskiin. Itse olen ostanut kirppikseltä kaksi settiä (kuori+4kpl flaneletteja) äp-vaippoja, toisen 2e ja toisen 4e, tuo halvempi oli vielä käyttämätön. En koe arveluttavaksi ilmaiseksi saadun tavaran myymistä, kyllähän niitä äitiyspakkauksen vaatteitakin kirpparipöytää pitävä äiti myy. Aloittajan mainitsemassa tapuksessa vaan hinta on ollut niin suolainen että on tuntunut rahastukselta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okei, hyviä pointteja. Mä vaan jotenkin ajattelen sen niin, että lahjaksi saatua on vähän noloa myydä eteenpäin. Lahjoittaa tietenkin saa, en mä nyt ajatellutkaan että kukaan niitä roskiin heittäisi :o No, ehkä mä yritän korjata näkemystäni ja yritän hyvällä mielellä ja omallatunnolla löytää sitten tuleville lapsosille halpoja vaippoja :)

 

Kyselyn otos on toistaiseksi tosi pieni, mutta ilmeisesti aika iso osa ÄP:n ottajista on tosiaan ottanut kestot käyttöön. Hyvä niin! Ja onhan se tosiaan parempi tavalla tai toisella laittaa vaipat kiertoon, kuin makuuttaa niitä turhina laatikon pohjalla.

Edited by HennaN.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niin, useimmat tietää, että äp-kestot saadaan ilmaiseksi, mutta eihän me tiedetä mitä muuta lahjatavaraa siellä myydään!

Mun mielestä on siis ok myydä niitä ja ostamatta voi jättää jos hinta tuntuu kovalta. Itse en maksaisi 10€/kpl, joku 2-4 €/kpl näistä sisävaipoista olisi kohtuullinen.

 

Mä otin äp-vaipat käyttöön ja sain niitä parilta kaverilta käyttämättömänä ja käytettynäkin ostin muutaman lisää. Sisävaipat menevät hyvin imuina myös muissa vaipoissa ja kuoria olen käyttänyt mytös muiden sisävaippojen kanssa. Ostin siis joitakin taskuvaippoja ilman imuja ja ainakin toistaiseksi ovat flannelliset imsevimset toimineet sisuksina erinomaisesti.

 

Olisin myös todennäköisesti kokeillut kestovaippailua ilman äp-kestoja, mutta jotenkin ne vielä enempi kannustivat aloittamaan, ja tekivät kestovaippailusta "normaalia" ja tunnetumpaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eka kokemus kestovaipoista mulle oli esikoisen (-07 syntynyt) äp:sta saatu Popolini-setti ja kyllähän sitä kokeiltiin ja muutaman vaipan voimin senkin jälkeen osakestoiltiin.

 

Nyt tälle tuoreemmalle (tämän vuoden satoa) ei äp:ta otettu, mutta noita vaippoja sain ja ostin ja kovassa käytössä olivat lisäimun kera. Ja myin hyvillä mielin eteenpäin. Ja ihan samalla hinnalla lähtivät ne, mitkä olin saanut kuin ne ostetutkin.

 

Kestoja oltaisiin joka tapauksessa hankittu, mutta minun onnekseni noita äp-vaippoja saa edullisesti niin ei tarvinnut niin paljon lohkaista siitä 140 euron äitiysavustuksesta vaippoihin.

 

Mun mielestä äp-tavaraa saa ihan rauhassa myydä. Vaippojen lisäksi ostin myös saman toppapuvun, joka meiltä jäi uupumaan kun otettiin rahana. Ostajan näkövinkkelistä nuo äp-tavarat on kivaa ostettavaa kun laatua saa edullisesti. Ja jos joku oikeasti suostuu maksamaan kiskurihintoja äp-tarvikkeista tai muista niin eihän se myyjän vika ole.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olen tänään oikein pohdiskellut, mikä siinä ÄP-kestojen myymisessä mättää. Tulin siihen tulokseen, että eniten ärsyttää se, että joku lykkää vaipat suoraan kokeilematta kirppikselle. Eli että kestovaipat tuodaan ihan nokan eteen ja kokeileminen tehdään mahdollisimman helpoksi, eikä joku silti vaivaudu edes yrittämään. Joo, tiedän, ihan suotta mä siitä ärsyynnyn, jokainen saa tehdä ihan kuten haluaa enkä mä todellakaan ole mikään kestovaippafanaatikko.

 

Meidän ÄP:ssa oli aikanaan vaan yksi vaippa, ja sillä osakestoilu olisi ollut vähän hankalaa. Nyt kun niitä sisävaippoja on enemmän, niin jo pelkästään ÄP:n vaipoilla osakestokokeilu onnistuisi ihan hyvin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä oon kanssa vähän hämmästellyt kun kirppiksellä on ollut kestovaippapakettia myynnissä hintaan 40€. Mutta arvelisin että ei oo tuolla hinnalla käynyt kaupaksi... Samaisella kirppiksellä joku yritti myös myydä puhelinluetteloita hintaan 5€ (siis niitä joita tulee nykyisin tuplana joka kotiin ILMAISEKSI halusi tai ei)! :D

 

Itse ostin pari pakettia noita äp kestoja, maksoin molemmista 10€/pkt. Lisäksi sain kavereilta vielä pari pakettia. Musta siis erittäin hyvä että äp-tuotteita myydään ja annetaan eteenpäin. Aion varmasti itsekin laittaa kiertoon kun ei itse enää tarvita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minunkin mielestäni on hyvä, että äp-kestot myydään eteenpäin, jos eivät käyttöön pääse. Itse ainakin olen nyt Huuto.nettiä selaillut ja ajatellut hankkia sieltä lisää äp-vaippoja. Niitä kun mielestäni kuitenkin myydään hieman halvemmalla kuin muita.

 

Itse olen myös myynyt epämieluisia juttuja äitiyspakkauksesta eteenpäin. Ja voisin hyvin ostaa esim. vanhemmista pakkauksista tullutta tavaraa. En näe siinä mitään väärää. Kunhan tavarat menevät ennemmin kiertoon kuin roskikseen ja pääsevät niitä arvostaviin käsiin :)

Edited by susan82

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä ei ollut vaipoille käyttöä ja mä myin ne joku aika sitten huuto.netissä muistaakseni kympillä koko setin.. Vai 12€.. No joka tapauksessa. Laitoin hinnaksi sen mikä siellä oli muillakin hintana, tuo 10€/kpl kuulostaa kyllä tosi hurjalta. :lol: No, aina saa koittaa!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meille ÄP:n kestovaipat lahjoitti eräs vaukkarilainen ystävällisesti postikulujen hinnalla :), odotellaan vain, että pikkuinen käyttäjämme hieman vielä kasvaa, jotta voimme alkaa testailla vaippoja. Että mun mielestä kaiken kaikkiaan hyvä, että niitä siellä pakkauksessa on, vähintäänkin ekologisuuden kannalta. Käyttää sitten kuka käyttää tai myy tai lahjoittaa eteenpäin. Me emme ottaneet ÄP:tä ihan sen vuoksi, kun saimme kierrätettynä sukulaisilta ja ystäviltä kaiken mitä siihen sisältyy ja koimme, et olis ollut turhaa ottaa paketti ja jättää suurin osa tavaroista käyttämättä laatikkoon pölyttymään. Että silleen yritettiin olla ekologisia koko paketin kanssa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minusta on loistojuttu että äp:ssa on nuo vaipat! Voin kiittää koko nykyistä kestoiluani noista vaipoista! Ensin ajattelin että meillä ei IKINÄ kestoilla ja noilla voisi heittää vaikka vesilintua ja olinkin jo myymässä nuo pois mutta onneksi en sitten myynytkään. Vaipat olivat jo käymässä pieniksi kun äkkäsin ne laatikon periltä ja päätin kokeilla ja sille tielle jäin. Pian käytin noiden lisäksi harsoja ja kuorta ja pikkuhiljaa keräsin muunlaisiakin vaippoja ja uskaltauduin ompelemaan sisävaippoja itsekin. Nyt kestoillaan pääasiassa tsi-taskuilla ja olen ihan ihastunut kestoiluun, ne vaipat on vaan niin ihania! :)

 

Noiden myymisessäkään en nää mitään pahaa. Itse en pidä äp:ta yleensäkään ilmaisena lahjana koska sen sijasta voisi saada myös sen 140€ rahaa. Hyvä kun halukkaat saavat näitä lisää ostettua niiltä jotka eivät näitä käytä ja ne jotka yrittävät rahastaa näillä tuskin saavat näitä edes myytyä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse en jotenkin miellä äitiyspakkausta sisältöineen lahjaksi, vaikka se ilmainen onkin. Lahjojen myyminen minustakin on vähän arveluttavaa (vaikka toisaalta parempi kuin roskiin heittäminen, tai se että tavara vaan lojuu jossain kaapin perällä käyttämättömänä tilaa viemässä..), mutta onhan se nyt ihan eri juttu myydä jotain, minkä jokainen tietyssä elämäntilanteessa oleva halutessaan saa enemmän tai vähemmän automaattisesti, kuin jotain sellaista minkä joku läheinen on vartavasten valinnut lahjaksi juuri sinulle ;) Ihan hyvä minusta, jos ne joita ei oikeasti kestoilu kiinnosta vaivautuvat edes myymään vaipat eteenpäin niille joilla niillä on käyttöä. Mutta kieltämättä 10 euroa/osa kuulostaa aika hurjalta hinnalta :huh: Ja säälihän se tosiaan on, jos ei ole vaivauduttu edes kerran kokeilemaan.. :mellow:

 

Meillä ei vielä ole päästy kestoilua testaamaan käytännössä, mutta vaippoja on tullut jo hamstrattua sekä lahjoituksina että ostokappaleina aika läjä :lol: Eli kestoilu (vähintäänkin testaaminen) on ollut itselleni enemmän tai vähemmän itsestäänselvyys jo kauan ennen kuin tätä esikoista edes lähdettiin yrittämään. Mutta äitiyspakkauksen kestovaipat ovat mielestäni kyllä ihan loistojuttu, sekä siksi että niille tulee itsellä olemaan käyttöä, että siksi että hälventävät kestoilun yllä pitkään leijunutta "hörhöilyn"-mainetta ja kannustavat toivottavasti monia semmoisiakin testaamaan, joilla ei muuten olisi kestoilu tullut mieleenkään :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vastasin että ovat pakkauksessa turhat, koska meille ei yhtään sopineet, muuten kyllä kestovaippaillaan. Eikö sinne pakkaukseen jo saataisi kunnon kestovaippoja. Jos muuten ei ole äideillä kielteinen näkökanta kestoihin niin noista Imse Vimseistä se kyllä tulee. :angry:

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Noi Flanelletet jakaa kyllä mielipiteitä, monet niistä tykkäävät ja jatkavat niiden takia kestoilua, kuten JuuLia. Siksihän niitä siellä juuri on, että ovat edullisia...Tulisi tosi kalliiksi, jos joka pakkauksessa olisi vaikka yksi taskuvaippa+siihen joku bambutaittoimu tms. Äkkiä olisi lähelle 30€..ja siinä olisi sitten vasta yksi vaippa. Musta se Imsen kuori on kuitenkin tosi hyvä siellä, koska malli on hyvin istuva ja kuori ohut ja pehmeä, ja sopii hienosti harsojen kanssa. :)

 

Mutta musta siellä pakkauksessa voisi olla vaikka kaavat taskuvaippaan/sisätäyttövaippaan ja kuvalliset ompeluohjeet sekä lyhyesti materiaaleista ja mistä niitä saa. Ja vielä vaikka villahousuohjeet. Todella moni kun innostuu itse ompelemaan ja neulomaan lapselleen vaippoja jossain vaiheessa. Ohjeet kun eivät paljoa hintaa pakkaukselle toisi! Onhan pakkauksessa ollut aiemmin vaatteiden ompeluohjeitakin.

 

Meillä -07 pakkauksesta oli kuori tosi aktiivisessa käytössä ja ostin samaa mallia isommankin kuoren. Flanellette jäi vähälle käytölle, mutta nyt pikkuveljelle sain kaverilta lainaan heidän käyttämättä jääneet vaippansa ja niitä käytettiinkin jonkun aikaa. Molemmilla lapsilla on kyllä käytetty alusta lähtien monenlaisia kestoja ja olisin käyttänyt ilman äp:n vaippojakin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne flanellivaipat käy muuten tosi hyvin imuina taskuvaipoissa senkin jälkeen kun ovat muuten käyneet vauvalle pieniksi. Taittaa vaan ne härpäkkeet siihen keskelle. Mä hamstrasin äp-vaippoja ihan imutarkoituksessa ja hyvin toimivat! Tulee käyttöikä vähän pidemmäksi kuin pelkästän "vaippana" käyttämällä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meille äitiyspakkauksen kestovaipat on turhia, emme aio kokeilla kestoilua. En oikein tiedä mitä mieltä siitä olen että pakkauksessa on vaan kestiksiä - eikös siinä vielä aiempina vuosina ollut jokunen kertakäyttövaippakin. Eipä niillä muutamalla kertiksellä kauhesti mitään tekisi (ja ymmärrän kyllä syyn miksi halutaan laittaa vain kestiksiä) mutta silti tuntuu vähän yhden tavan tuputtamiselta. Ei siis haittaa mua millään lailla mutta kun nyt alkaa asiaa ajattelemaan.

 

Äitiyspakkauksen kamojen myymistä kirpparilla en pidä mitenkään ihmeellisenä. Itse ajattelin kuitenkin lahjoittaa pakkauksen kestovaipat eteenpäin.

Edited by Jaimee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä todennäköisesti ei aiota käyttää kestoja, mutta mielestäni on oikein hyvä juttu, että niitä on äp:ssa. Ihan kokeillakseni en kestovaippoja hintansa vuoksi olisi ostanut, mutta nyt kun niitä pakkauksessa tuli, aion varmaankin niitä edes kokeilla. Mies on tästä samaa mieltä, eli hän haluaa myös, että kokeilemme kestoja. Saattaahan se mieli muuttuakin ja saatamme jatkaa kestoilla - mistä sitä tietää. Ostan kuitenkin vauvaa varten valmiiksi kertiksiä, ja luulen, että niillä mennään, mutta olen iloinen, että näin pääsen tutustumaan kestoiluun ja kokeilemaan, sopisiko se meillekin.

 

Mielestäni noiden myyminen on ihan ok, mutta minustakin on hassua, miten jotkut oikeasti katsovat tuotteen myyntihinnan kaupassa ja yrittävät sitten kirppiksellä kaupata samaan tai lähes samaan hintaan. Minulle kun kirppisten idea on lähinnä siinä, että saa tarpeetonta tavaraa pois pientä korvausta vastaan ja joku saa edullisesti tarpeellista tavaraa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä nuo Imse Vimset ovat olleet loistavat ja nyt surettaa, kun pikkukakkoselle jääneet pieniksi.

Ja mielestäni on hyvä, että äp:ssä kestoja on. Jokainen osaa vaippapaketin marketista ostaa, mutta eivät kaikki osaa kesotja ostella. Siksi hyvä, että pääsee .

Edited by Haavis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä kestoillaan muutenkin ja myös noita äp:n Imse Vimsejä käytetään. Poika painoi kuukausi sitten 7kg (ens vkolla saadaan uudet mitat) ja nyt alkaa oleen vähän turhan pieniä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0