Guest Nasty

Kuinka nopeasti raskaaksi km:n jälkeen?

587 posts in this topic

Mulla kesti kolme vuotta ja yksi kuukausi saada plussa tikkuun keskenmenon jälkeen, siinä välillä on muutaman kerran ongelmia vuotojen kanssa (kaksi kertaa vuoto kesti yli 25 päivää). Nyt toivon että kaikki menee hyvin ilman ongelmia. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vihdoin pääsen itsekin kirjoittamaan tähän topiciin. Keskenmenon koin 11/12, nyt tänään plussa tikussa! Kahdet kuukautiset kerkesi olla välissä. Toivottavasti tämä kestäisi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Keskenmenon jälkeen odotettiin yhdet menkat ja nyt yk 3 saatiin plussa tikkuun! Mulla on kyllä paljon parempi fiilis kuin edellisessä raskaudessa joten eiköhän tämä ole pysyvämpää laatua!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alkuraskauden keskenmenon ja kaavinnan jälkeen yhdet menkat väliin ja uusi plussa. Sekin meni valitettavasti kesken heti alussa.

Tässä välissä pidimme pienen yritystauon ja kolmatta plussaa saatiinkin sitten odottaa melkein puolitoista vuotta. Mutta tulihan se sieltä!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lääkkeelisen tyhjennyksen jälkeen oli yhdet tavalliset menkat ja sitten heti seuraavasta yrityksestä (hoidoilla) tulin uudelleen raskaaksi. Keskenmenosta siis 3 kk meni seuraavaan raskauteen, joka kyllä myöskin osoittautui tuulimunaksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miltei kahden vuoden yrittämisen jälkeen ensimmäinen raskaus päättyi keskeytyneeseen keskenmenoon joulukuun alkupuolella ja kuuluin siihen epäonniseen vähemmistöön, jolla vuoto ja hormoniarvojen lasku kesti parisen kuukautta.

 

Kuitenkin jotenkin ihmeellisesti meillä kävi tuuri heti ensimmäisten kuukautisten jälkeen ja tällä hetkellä olen toistaiseksi raskaana. Kivuttomasti ei ole mennyt tämäkään, vaan olen jo viettänyt tuskaisia hetkiä päivystyksessä osittaisesta keskenmenosta johtuneen massiivisen vuodon takia. Toivottavasti tämä toinen on sitkeä ja pysyy (hengissä) kyydissä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ensimmäisen km:n (spontaani km, tyhjentyi luonnollisesti) jälkeen kului 7kk ja olin taas raskaana. Toisen km:n (tuulimunan, joka päättyi kaavintaan) olin raskaana 4kk kuluttua. Toivottavasti tämä viides raskaus nyt pysyisi sisällä ja saatais perhe täydeksi.  :give_heart:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tein positiivisen r-testin jouluaattona 2007 ja se meni kesken 1/2008 rv8+jotain. Ihan itsestään ilman mitään kipuja tai kaavintoja meni. Helmikuun kahtena ekana päivää oli ihan ministi vuotoa ja sitten 1.4.08 tein r-testin jossa komeili ihana plussa. Lasketunajan mukaan kun laskee taaksepäin olis hedelmöitys ollut helmikuun lopulla. Eli noin puolitoista kuukautta keskenmenosta tulin uudelleen raskaaksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla oli kkm 02/13, todettiin nt-ultrassa rv 11+1 22.2 ja lääkkeellinen tyhjennys tehtiin 24.2. Ekat menkat antoi odotuttaa itseään, ja käynnistin ne teroluteilla kp 67. Aloitin clomifenit 05/13, ja söin niitä sitten kp 3-7. Kunnon ovulaatio tuli kp 15-16. Jotenkin en uskonut että tärppi kävisi vaan väärässä olin :D

31.5. plussattu, eilen digi näytti raskaana 2-3. Olen vieläkin jotenkin epäuskoinen, ja varovaisen onnellinen sekä toiveikas että tällä kertaa kaikki menis hyvin. Varhaisultraa on jo varailtu, ja huomenna soittelen neuvolaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laitoin tämän vielä tänne,kuuluu enemmän tänne kuitenkin..Ja kun tämänsitten julkaisin niin tajusin ettei kuulu tännekkään! :girl_crazy: ei hyvää päivää mun kanssa..

 

Heippa! Uusi tyyppi täällä esittäytyy! Olen 23v ja jaloissa häärää poika 7v ja tyttö 5v. Niin ja mies tietty! Ollaan seurusteltu 12 vuotta ja nyt kolmatta lasta kuumeillaan. ♥

 

Tosiaan jätin pillerit pois 12/2012 ja kumin kanssa touhuiltiin kunnes alkoi kuume. Pillereistä luovuin siksi koska haluni ja itse asiassa ihan kaikki positiivinen oli p**seestä :grin: No,kumi ratkesi totaalisesti eräs pupuilu kerta ja tottakai,lopuksi se huomattiin. No,sitten alkoi jännäily ja hieman stressailukin..Tuli aika testata ja nega sieltä tuli. Huokasin,koska sisimmissäni toivoin kuitenkin plussaa. Ja niin toivoi miehenikin,ainakin ilmeestä ja käytöksestä päätellen :give_heart:

 

No,menkkanihan oli mitä oli,,6viikon kiertoa pillereiden lopetuksen jälkeen yms yms.. Kaikki oli ylhäällä kalenterissa..kunnes kalenteri lensi roskiin minun tietämättäni! Sitten tuli plussa testiin 29.4,toine plussakin tuli,kolmas ja neljäskin tuli. Kunnes 6.5 alkoi vuoto. Keskenhän se meni ja kävin 13.5 labrassa ja hcg 7 ja rapiat. 16.5 lääkäri joka totesi kaiken tulleen ulos koska vuoto ja kaikki loppuivat 12.5. Uutta sai ruveta duunailemaan heti kun siltä tuntui ja siltä tuntui heti :grin: Hcg oli 2 vielä 16.5.

 

Oikeastaan ikinä en ole pitänyt kirjaa kierrostani mutta nyt ajattelin alkaa pitämään.

 

Eli eikös kierto lähtenyt käyntiin kun km vuoto alkoi? Jos näin on niin..

 

6.5-12.5 km vuoto.

 

13.5-27.5 Ei mitään

 

28.5 Polttelua ja nipistelya vatsassa. Huimausta.

 

29.5 Hieman kovempaa polttelua ja nipistelyä,vihlontaa vatsa-selkä. Huimausta. Vatsa pömpöttää ja on ikäänkuin sisältä turvoksissa.

 

30.5 Jälleen kovempaa kipuilua,painetta,painelu arkuutta vatsassa kohdun kohdilla,istuminen tekee kipeää...

 

31.5 Sama homma edelleen,ovis(?) limaa. Illalla oksetusta ja kipu sai minut kaksinkerroin. Silti kysyin mieheltä että miten ois kun saattaisi olla hyvä hetki. Kipeetähän se teki.. :/

 

1.6 Kipuilua mutta lievempää,limaa vähän..oksetusta taas iltaa kohden. Otin ainoat särkkärit kaapista,lasten pore panadolit huikeat 1 1/2 tablettia.

 

2.6 Pientä polttelua,nippailua,vihlomista. Vatsa vielä painelu arka. Ei niinkään limaa.

 

3.6 Ei juurikaan mitään. Pienesti vatsassa tuntuu välillä vihlontaa.

 

Mitkään näistä oireista/kivuista taas eivät ole menkkakipumaisia.. R-testin tein eilen ja oman päänrauhan vuoksi tänään ja tyylipuhdas nega kuten oletinkin.

 

Ja siis koskaan en ole laittanut merkille mitä kaikkea minulla mahdollisesti on oviksen aikaan. Olen koittanut miettiä ja pupuilua,limaa ja pientä nippailua yleensä oikealla puolella on johonkin aikaan kuukaudesta mutta olisko ne tosiaan sitten ollut aina oviksen aikaan.. mene ja tiedä. :)

 

Antaa tulla mielipiteitä yms :girl_crazy: Niin ja mitä kaikkea teillä on tullut ja ollut mennyt km:n jälkeen. Onko ovis tai menkat tai niistä johtuvat kivut ollut erilaisia.. Tänne vaan ihan kaikki mitä mieleen tulee. Mietin vain että mitäs jos tässä ei tosissaan ole menkat kysessä kun sekin kävi mielessä niin kauankohan malttaisin olla tekemättä testejä.. ja jos ne menkat ei sieltä ala pariin viikkoon niin mitäs sitten.. Hermothan tässä löystyy.. :grin:

Edited by jkvvm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä joku jo kysyikin, mutta vastausta ei ollut. Mulla on takana pitkien viikkojen kkm rv19. Pitääkö näin pitkillä viikoilla tapahtuneen km jälkeen odotta se yksi maaginen kierto? Miksi? Haluaisin vaan pian uudelleen raskaaksi... joku väläytti, että km.riski on suurempi jos heti tärppää. Urbaani legenda?

 

Ei sen puoleen, 2.5vko lääkkeellisestä tyhjennyksesyä ja vieläkin tuhruttaa... :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ekaterina, mä oon ainaki käsittänyt että siksi yhdet menkat välissä niin osataan arvioida raskauden kesto paremmin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mäkin oon kuullut tuon vanhentuneen käsityksen, nykyään on ultrat jne niin ei pitäis olla mikään ongelma. Ajattelin vaan, et voiko lääkkeellisen tyhj jälkeen kehossa olla jotain aineita jonka takia pitäis odottaa? Tai ku on ollu niin pitkät viikot? Onko km todnäk korkeampi jos tulee heti raskaaksi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oma mielipide on että keskeytyneessä keholla menee kauemmin aikaa toipua/kohdulla palautua kun spontaanissa, kerran vuoto ei ole alkanut itsestään. Ja raskaus ei ala ellei keho ole valmis. Näin ainakin mulla, sillä eka ovulaatio kkm:n jälkeen ei tuottanu tulosta, ja vasta ekojen menkkojen jälkeen todellakin plussasin uudelleen, eli vaikka tuhrutteli ja oli ovis mutta ei kunnon menkkoja, niin en myöskään uudelleen raskaaksi tullut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minulle annettiin lääkkeellisessä tyhjennyksessä Mifegyneä ja sen pakkausselosteessa lukee "on suositeltavaa, että Mifegyne 200 mg tablettien oton jälkeen vältät uudelleen raskaaksi tulemista ennen seuraavaa kuukautiskiertoasi". Joten jos sinulle Ekaterina on annettu tuota Mifegyneä, niin tuossa olisi ainakin yksi syy miksi pitäisi ne yhdet kuukautiset odottaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Minulle annettiin myös Mifegyne, mutta ei mainittu mitään siitä että sen takia ei saisi yrittää uudestaan seuraavassa kierrossa. Pakkausselostusta en lukenut koska lääkkeen antoi kätilö mulle suoraan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulle annettiin mifegyneä ja sekä julkisen että yksityisen puolen lääkäri sanoi, ettei tarvi oottaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olen lukenut keskiraskauden km:n/keskeytyksen jälkeen suositellun jopa pidempää, 3-6kk taukoa. Joku siinä oli, että niin pitkällä palautuminen on jo sen verran hitaampaa, että km:n riski voi kasvaa. Mutta mulle itselleni sanottiin vaan tuo yhdet menkat ja sitä noudatin. Enkä sitten tiedä mistä sekään vetäistiin, ei tullut kysyttyä. Mulla ainakaan ei olisi kroppa ollut valmis vielä ennen menkkoja, ovulaation aikaan ja melkein menkkoihin asti tuhrutti jälkivuotoa. Toisaalta mä uskonkin, että kroppa tietää. Jos tuhruttaa, en itse ottaisi vielä riskiä tulehduksista mutta tuhrunkin loputtua tuskin malttaisin itse odottaa. Riippuu toki myös kauanko siihen kierron käynnistymiseen menee. Mulla meni vajaa 3vk ovikseen ja alle 5vk menkkoihin, kyllähän tuon vielä odotti.

 

Useamman kuukauden odotus ei olisi mulla ainakaan ollut missään mielessä tarpeen. Raskauduin heti niiden ekojen menkkojen jälkeen ja keskeytyksestä täysiaikaisen vauvan syntymään meni viikkoa vajaa 10kk. Keskeytyksestä plussatestiin 8 viikkoa. Raskaus sujui lyhyestä välistä huolimatta hyvin.

 

Onnea jatkoon Ekaterina, tulkoon uusi plussa nopeasti ja kestäköön. <3

Share this post


Link to post
Share on other sites

No mulle sanottiin viimeksi joulukuussa keskenmenon jälkeen tuo syy. Tiedä sitten. :) Mutta on varmasti eri asia että sulla tuo keskenmeno on tapahtunut niin isoilla viikoilla kun mulla on rv. 13 tapahtunut myöhäisin. Ja mäkin ajattelen noin, että jos keho ei oo valmis uuteen raskauteen niin ei se sitä ota vastaankaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Keskenmeno 11/12, nyt tärppäsi uudelleen vasta, ilmeisesti kroppa oli nyt sitten valmis..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meille lääkäri sanoi (ja kirjotti tietoihin ylös), että 5kuukauden tauko ennen uuden yrittämistä. Mitään perusteluja ei saatu, kuin että kropan täytyy palautua. Meillä siis myöhäinen kkm (rv17+).

Emme odottaneet kuin yhdet kunnon menkat, jonka jälkeen lähdimme yrittämään. Tuloksena toistuvia kemiallisia raskauksia (oliko n.5kpl). Vihdoin yk9 tärppäsi pysyvästi, kumpa tämän pienen saisimme luoksemme <3

Ekaterina, paljon onnea tulevaan <3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla ei ollut kyseessä keskenmeno vaan kohtukuolema, mutta silti ei saatu mitään ohjetta yrittämiseen. Itse odotettiin että yhdet menkat olisi ohi. Siinä oli vielä kyllä paljon toipumista synnytyksestä jne. Ekasta varsinaisesta kierrosta ei tullut kuin kemiallinen, tokasta tulikin pysyvä raskaus, nyt viikkoja 21.

 

Ekaterinalle tsemppejä että uusi raskaus olisi pian mahdollinen :lipsrsealed:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla kesti km:stä 10 viikkoa, jotta menkat alkoi. Ja siitä kierrosta tärppäsikin. Eli reilu 3kk meni plussaan. Toivottavasti pysyy nyt matkassa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onnea plussasta! ♥

 

Mulla loppui viikko sitten pe jälkivuototuhru, ti alkoi menkkatuhru ja ja pe kunnon vuoto, nyt kp4. Oon hämmentynyt siitä miten nopeasti tää kierto palautui, koska kp1 oli 27pv synnytyksestä/tyhjennyksestä, eli just mun kierto (28). Tosin esikoisestakin alkoi menkat 4vko synnytyksen jälkeen, joten... mä olin varautunut odottamaan kierron käynnistymistä paljon kauemmin! Lisäks mua iloisesti hämmennyttää menkkojen runsaus, ihan normivuoto vaikka luulis ettei jälkivuodon jäkkeen ois paljoo mitä vuotaa. Mut niin se keho vaan palautuu. Hurjaa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now