Guest Nasty

Kuinka nopeasti raskaaksi km:n jälkeen?

587 posts in this topic

Hei Abaculus! Sun historia on kylla hyvin samanlainen. Hirmuisesti onnea matkaan lipsrsealed.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla kokemus keskenmenosta viikolla 8+5, sykkeen toteamisen jälkeen. Tulin heti seuraavasta kierrosta raskaaksi ja raskaus sujui hyvin. Sen verran kyllä jätti jälkensä, että koko raskausajan olin aika huolissani ja siksipä uskaltauduin tännekin kirjoittamaan vasta nyt. Plussatuulia kaikille!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minulle tuli keskenmeno vk 11+ sikiö vastasi vk 7+5. Ensin sain lääkkeellisen tyhjennyksen ja sitten kevyt kaavinta. Minulle sanottiin että kunhan testi näyttää negatiivista, saa yrittää heti. Eikö kenenkään ole tarvinut käydä tk:ssa verikokeissa tai antamassa pissanäytettä?

Mietinkin siis että riittäisikö että teen kotona testin, yritämme uudestaan, tärppää tai ei tärppää ja menkat tulee jos tulee. Meille muuten ei sanottu mitään että pitäisi odottaa kuukautisia, enemmänkin oltiin huolissaan raskaushormonista veressä?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minun käskettiin odottaa yksi kierto ja sitten saisi yrittää uusiksi. Raskaushormonia ei mitattu missään vaiheessa.

 

Sitä ensimmäistä kiertoa odotellessa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

No, entä jos ajatellaan että raskaushormonia olisi vielä kehossa vähän ja ei käyttäisi ehkäisyä ja tulisi raskaaksi? Jostain luin että keho olisi siten valmiina raskauteen paremmin..hmm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun kokemuksen mukaan tuosta heti yrittämisestä ollaan lääkäreiden keskuudessa vähän eri mieltä. "Vanhan polven" lääkärit usein kehottavat odottamaan. Taustalla saattaa olla raskauden keston määrittämisen vaikeus (vanhentunut) tai heikko limakalvo. Itselleni yksi lääkäri kehotti odottamaan pari kiertoa, kaksi muuta sanoi ettei yrittämiselle ole mitään estettä. Keho kuulemma ei raskaudu ennen kuin on siihen valmis. Toinen lääkäri jopa sanoi raskautumisen olevan helpompaa nopeasti, eikä pitkä odotus kannata. Tämä siis spontaanin km:n jälkeen. Tilanne voi olla eri kaavinnan tai hyvin pitkälle edenneen raskauden jälkeen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minäkin olen kovasti sen kannalla että ihmisen itse ei tarvi huolehtia milloin on parasta, että kyllä keho raskautuu jo on tullakseen. Onneksi raskaushormoni oli tänään poistunut, testi näytti minulla nyt negaa, ja keskenmenosta on jo 4 viikkoa.. nyt vain odotellaan että vuoto loppuu kaavinnan jälkeen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tästä ketjusta tuli ihanan toiveikas olo :girl_in_love: Mulla oli ihan vasta keskenmeno rv 7+1, spontaani oli eikä tarvittu kaavintaa tai lääkkeitä. Nyt sit vuoto kesti vain 5 päivää ja alkujärkytyksestä selvittyäni on tullut todella kova halu tulla uudelleen raskaaksi mahdollisimman pian. :girl_smile: Ihan ekat pari-kolme päivää en voinut ajatellakaan uutta raskautta, mutta nyt olo on tosi toiveikas ja musta tuntuu että yritetään hyödyntää jo heti tätä kiertoa... Saa nähdä miten käy :girl_wink: Tuohon plussaan meni kuitenkin 6 kk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tänään laskin että kaavinnasta on 4 viikkoa, eikä kuukautisia näy:girl_mad: jotain vuotoa on välillä, hyvin valkovuotomaista, ja rusehtavaa joka loppuu, ja alkoi taas seksin jälkeisenä päivänä.. Siksipä en oikein tunne että ne olisi kuukautiset. Nyt olemme pari viikkoa olleet ilman ehkäisyä, joten toisinaan toivoisin ettei kuukautiset tulisi lomani aikana, sekä toisinaan toivon että tulisi, niin tietäisi ainakin että kroppa olisi jonkinlaisessa tasapainossa..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spontaanin keskenmenon sain tällä viikolla, raskausviikolla 15. Lääkäri sanoi, että yhdet kuukautiset "pitäis" odottaa, en siinä kyennyt kyselemään mitään selityksiä kun oli yllättäen ajatukset ihan muualla... Ekana päivänä ajattelin etten IKINÄ enää halua olla raskaana, mutta nyt tuntuu että ainut mikä kannattelee pinnalla on toive uudesta raskaudesta. Eli emme varmaan odota kiertoakaan, jos vaan vuoto joskus loppuu. Seksihaluja ei kyllä yllättäen kauheasti ole..

 

Mukavaa siis kuulla, että raskautuminen voi käydä nopeastikin. Meillä plussa tuli viimeksi neljännellä yrityskerralla, voi sitä onnea! Nyt tuntuu että ollaan lähtöpisteessä jälleen :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Keskenmeno toukokuussa 2010 ja nyt uudelleen raskaan 4+4. Eli parit menkat kerkes olla välissä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko kukaan käynyt gynekolla, tai muuten vaan lääkärissä keskenmenon jälkeen? Itselläni pillereitten jätön jälkeen kierto meni aika sekaisin, kierto hyppäsi 28--> 35, ja senpä jälkeen olinkin sitten raskaana. Kun raskaus meni kesken, kaikkien tulehduksien, ja kaavinnan jälkeen, kierto oli 49 päivää.. Nyt kun olemme kuukautiset odottaneet, en osaa yhtään ajatella milloin seuraavien kuukautisten tulisi alkaa. Tänään on kp 27 jo, ja nappailee koko ajan alavatsasta ja aamulla öllötti kananmunat. Onko siispä mitään haittaa jos menen huomenna gynelle tutkimuksiin, jos nyt vaikka sattuisinkin olemaan raskaana? Itseä huolettaa kohtutulehduksen, kahden lääkkeellisen tyhjennyksen, ja kaavinnan jälkeen, ja ai niin, mainitsihan lääkäri tutkimuspöydällä maatessani jotain endometrioosista, että onko siellä alapäässä nyt kaikki ihan ok?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ärsyttää kun lääkärit eivät voi olla yhtä mieltä siitä, että koska sen yrityksen nyt sitten saa aloittaa! Spontaanin keskenmenon jälkeen sanottiin, että yhdet kuukautiset pitäisi odottaa, mutta nyt kun keskenmeno pitkittyi ja jouduin vielä kaavintaan niin siellä sekä lääkäri että sairaanhoitaja molemmat sanoivat, että periaatteessa raskaaksi voi tulla milloin vaan. Mutta ei kuulemma ole todennäköistä, että tulisi raskaaksi heti kaavinnan jälkeen?! En kysellyt tästä sitten tarkemmin, mutta kuulostaa oudolta kun eikös yleensä sanota, että keskenmenon jälkeen pitäisi tulla helpommin raskaaksi? Mihinköhän sekin tieto perustuu? Arghh... :skilletgirl:

 

Ja ei taas liittynyt alkuperäiseen kysymykseen millään tavalla tämä paasaus, mutta piti päästä purkamaan.. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joo, toi on kyllä niin omituista miten lääkäreiltä saa niin erilaisia ohjeita tuon odottamisen suhteen. 

 

Lääkäri joka otti multa sen ultran jossa todettiin raskauden mennen sponttaanisti kesken rv 6+3 käski ehdottomasti odottamaan yhdet kuukautiset ennen uutta yritystä, jotta limakalvo uusiutuu ja vahvistuu.

 

Niukan keskenmenovuodon takia kävin vielä päivystyksessä tarkistamassa, että kaikki on kunnossa (ton ekan lääkärin ohjeiden mukaan). Siellä tää päivystyksen lääkäri ohjeisti, että " Heti uutta yritystä kehiin vaan". Yritin kysellä tuosta odottamisesta, niin lääkäri totesi ettei kroppa raskaudu ellei se ole valmis raskautumaan. Ehkäsyä on kuulema turha käyttää.

 

Että tässä sitten pähkäillessä... Ketäs sitä uskoisi...

 

 

 

 

(... ja taas taisi mennä vähän ketjun aiheen vierestä...)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

KM oli kesäkuun lopussa ja sen jälkeen pidettiin kuukausi taukoa. Parit menkat siis välissä ja nyt tuli uusi plussa! Sormet ristiin!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ensimmäisen keskenmenon jälkeen kului lähes vuosi ennen uutta raskautumista. Äskeisen km:n jälkeen toivottavasti hieman tai vaikka paljonkin vähemmän. Kummankin jälkeen (toisessa kaavinta, toisessa lääkkeet) on kehotettu jatkamaan yritystä ilman taukoja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä keskenmenosta nyt kuukausi. Lääkkeellinen tyhjennys ja HCG:tä tarkkailtu. Uuden yritykselle ei ole vielä lupaa annettu, vasta sitten kun HCG lähellä nollaa. Onko kaikilla näin ? Niin ikävää tämä odottaminen viikosta toiseen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Oi miten ihanaa lipsrsealed.gif Tsemppiä viivan vahvistumiseen!!

 

Niin, ja samalla voinen vastata tähän itsekin, eli lähes päivälleen 4kk tyhjennyksestä plussasin uudelleen, kahdet menkat ehti olla. Pelottaa kyllä kovasti tuon edellisen kokemuksen jälkeen, eli päivä kerrallaan nyt toivotaan että pikkuinen jaksaisi mukana.

Edited by salahiippari

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei kaikille!

 

Onnea kaikille plussanneille ja peukutuksia piinailijoille :wub: .

 

Mulla todettiin kkm rv 10+1 (alkio oli kuollu rv6+4). Kaavinta tehtiin 21 päivää sitten (eli 9.11.2010). Jos lasken kaavintapäivän kp1:ski, niin ovulaation bongasin kp19. Nyt on siis dpo2 ja kuukautisia odottelen joko tulevaksi tai tulemattomaksi kahden viikon päästä.

 

Meille ei gyne sanonut mitään mistään odottamisesta ja kun olin lukenut netistä, että raskautuisi helpommin km jälkeen, niin tässä sitä nyt taas piinailllaan. Mä niin toivon että mulle kävis niinku tuolla aiemmin parille, että kaavinnan jälkeen ei tullu yksiäkään menkkoja, vaan että raskautuivat heti.

 

Kaikille tänne pinoon plussaa toivon kovasti.

 

T. Hyttynen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minulle tehtiin lääkkellinen raskuden kaskeytys 5.11(tuulimunaskauden takia). Milloin todennäköisesti alkaa kuukautiset? Mitä oireita on jos kaikki ei tullukkaa pois? Ja milloin voimme yrittää hankkia lapsia?

Ihmettelen miten voi tulla tuulimuna raskaus jos minulla on jo ennestään kaksi lasta jotka tärppäs helposti, raskaus ja synnytys sujuivat laostavasti!? Mikä mättää? Pelottaa jos seuraavakin raskaus paljastuu tuulimunaksi :(

Toivottavasti jollakin on kokemuksia!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Janita: kummallista miten et saanut lääkäriltä/polilta mitään ohjeita! :o

No, minä sain kkm:n jälkeen tälläiset ohjeet:

 

jos vuoto on pahanhajuista tai tulee kovia mahakipuja ja kuumetta, niin sitten yhteys naistenpoliklinikalle tai päivystykseen, silloin voi olla kohdussa vielä jotain raskausmateriaalia ja siitä johtuva tulehdus. Ja uusi raskaustesti tai verestä tehtävä hcg-määritys kertoo myös onko kaikki tullut pois, ja tietenkin ultralla asian voi varmistaa.

 

Meille sanottiin, että yksi kierto pitää odottaa ennen yritystä - vaikka hedelmöittynyt munasolu kiinnittyykin paremmin heti km jälkeen koska kohtu on vastaanottavainen, niin kohdun limakalvo on vielä niin ohut, että uusi km on hyvinkin mahdollinen. Tästä kyllä on niin paljon eri ohjeita...

 

Kuukautiset alkaa ihan milloin vain, toisilla alkaa normaalin kierron mukaan, mulla tais olla kp 44 kun ekat menkat tuli km jälkeen, sitä siis ei voi kukaan tietää etukäteen.

 

Tuulimunaraskaus ei riipu mitenkään sinusta tai miehestäsi, vaikka sinulla olisi 100 lasta ennestään niin aina voi käydä niin, että joku vaan menee pieleen munasolun kehityksessä, eikä sikiön kehitys ala koskaan kunnolla.

 

Varmaan jatkossa sujuu paremmin! :) Voimia sinne! :)

Edited by Hauki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos (Hauki , vastauksistasi oli minulle apua :)

Toivon että heomenna selviää edes jotakin varasin ajan lääkärille sen takija että kuukautiset eivät ala ja mahakivut(kuukautis kipujen kaltasiia) ovat kestäneet reilun viikon(jatkuvsti sellainen olo että nyt ne menkat sit alkaa,mut ei ne vaan ala). Kiitos vielä kerran!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tokasta yrityskierrosta tärppäsi, keskenmenosta tosin jo neljä kuukautta. Nyt sitten pelätään, että pysyykö tämä pikkuinen masussa loppuun asti... :mellow:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuulimuna elokuussa, uusi + marraskuussa 2 menkkojen jälkeen. Tästä nykyisestä raskaudesta paljon pahempi olo ja väsymys kuin tuulimunasta. Tosin ovat pahemmat kuin esikoisestakaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now