Guest Nasty

Kuinka nopeasti raskaaksi km:n jälkeen?

587 posts in this topic

Paljon onnea uusista plussista kaikille ja tarrasukkia matkaan meille jokaiselle! Uskaltaisinkohan itse jo vastata tähän ketjuun... tulen foorumille loggautuessani edelleen jotenkin vaistomaisesti ensimmäiseksi tänne keskenmeno-puolelle, vaikka olen kuulunut odottajiin jo jonkin aikaa.

 

Minulla todettiin keskeytynyt keskenmeno heinäkuussa rv 10 ja tehtiin lääkkeellinen tyhjennys. Uuden plussan testasin toisesta yrityskierrosta syyskuussa, eli yhden menkat tulivat välissä. Uusi odotus on ollut pelon- ja jopa kauhunsekaista, luottamus on ollut niin kovin vähissä kkm:n jälkeen. Mutta toistaiseksi itikka on pysynyt matkassa ja hiljalleen tämä matka on minullakin henkisesti käynyt siedettävämmäksi. Silti lähestyvä rakenneultra vetää kyllä jalat spagetiksi.

 

Paljon tsemppiä ja voimia kaikille keskenmenon kokeneille, toivon teille jokaiselle pikaista uutta plussaa ja parempaa onnea odotukseen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuulimuna marraskuussa ja seuraavasta kierrosta näyttää tärpänneen uudelleen, kunhan nyt vain pysyisi matkassa :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuulimunan (10/2010) jälkeinen kierto kesti 40pv ja sen jälkeisestä kierrosta raskaaksi. Pelko on kova että taas käy huonosti, mutta varovaisesti mennään. Voi kumpa kaikki menisi hyvin! :lipsrsealed:

Edited by memy

Share this post


Link to post
Share on other sites

5 kk keskenmenon jälkeen testi vihdoin näytti plussaa. :lipsrsealed: Toivotaan että kaikki menisi hyvin, pelko on kyllä kova.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oi paljon paljon onnea Elenalle! :lipsrsealed: Olen kovasti odottanut tätä uutista, sydämestäni toivon teille onnellista lopputulosta tällä kertaa. Uusi odotus on kyllä keskenmenokokemuksen jälkeen todella pelon ja jopa kauhun sekaista aikaa. Itselläni edes pienen luottamuksenrippeen löytämiseen meni pitkä aika ja edelleenkään en sanoisi tätä henkisesti helpoksi, mutta onneksi kuitenkin jo alkuviikkoja helpommaksi.

 

Iso onnitteluhalaus ja kovasti tsemppiä :girl_in_love:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos Kultakala ihanasta viestistäsi :lipsrsealed: Mä totesin parhaalle ystävälle (joka on käymässä ja jolta en voinut salata raskautta hetkeäkään :girl_haha: ), että mun on tosi vaikea kuvitella että olisin ensi kesänäkin vielä raskaana eikä vaan muutaman kuukauden ajan :girl_sigh: Mutta yritän osata olla positiivinen ja terveellä tavalla luottavainen. Toivottavasti pienellä nyt olisi kaikki hyvin ja se olisi tarrannut tosi lujasti kiinni!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Viime syyskuun lopulla tehtiin lääkkeellinen tyhjennys ja 1.1.2011 tein plussatestin, eli mitäs tosta nyt tulee reilu 3kk. Ekassa kierrossa ei yritetty, tokassa joo, mutta kierto oli ihan omituinen välivuotoineen ja ensimmäinen ns. normaalikierto keskenmenon jälkeen toikin nyt sitten plussan.

 

Uskoa tämän raskauden jatkumiseen ei ole. Huomaan koko ajan ajattelevani, että ensi kesänä tai keväänä sitä ja tätä ja missään näistä ajatuksissa/kuvitelmissa en ole raskaana. Kyllä tuo keskenmeno vaan jätti niin syvän arven, ettei se ihan heti parane.

Edited by eledee

Share this post


Link to post
Share on other sites

mä sain keskenmenon syyskuussa kun viikkoja oli 6+2. nyt olen taas raskaana ja rv6 nyt. jännityksellä odotan miten tämän raskauden kanssa käy. toivottavasti kaikki menis hyvin!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eledee.. mun on kans HIRMU vaikea kuvitella että kesällä olisin vielä raskaana. Jne. :girl_sigh:

 

Oon miettinyt, että pitäiskö perustaa jokin uus ketju, jonka nimi ois vaikka Keskenmenon kokeneet odottajat. Siellä sais panikoida ja olla huolissaan, mutta saada myös toisilta vertaistukea :lipsrsealed: Kun tuntuu, että itse ainakin panikoin ihan överit määrät..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Elena just mietin ihan samaa! Eli pistetään ketjua pystyyn vaan, voidaan panikoida yhdessä siellä!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla meni eka kesken ihan alussa ja oli välissä kolmet kuukautiset ennenku nyt plussasin taas.

Olin ulkomailla kun km tuli, niin mut laitettiin kaavintaan sen kummemmin kyselemättä.

Tai siis suositeltiin kaavintaa niin voimakkaasti, että päätin, että ok, se on hyvä.

 

Mulla on ollut aika oireettomia nämä molemmat raskaudet, mutta voipi olla, että pahoinvointi tms alkaisikin vasta myöhemmin.

Mun keskenmeno alkoi kovilla kivuilla, niin ny kun sattuu pikkuisenkin masuun, olen heti peloissani.

 

Aion mennä nyt valitteleen tonne Elenan perustamaan ketjuun.. :)

 

rimpsrenssa, H5+3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ihana lukea, että niin moni on raskautunut uudelleen keskenmenon jälkeen, ja vielä ihan kohtuullisen suotuisassa aikataulussa! Toivotaan, ettei täälläkään tarvitsisi odottaa muutamaa kiertoa kauempaa, vaan että kesällä olisi jo pieni matkalla meidän syliimme.

 

Toivon kaikkea parasta teille, joilla on tärpännyt! :wub:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vajaa 5 kk meni keskenmenosta uuteen raskauteen, joka nyt toivon mukaan pysyy kyydissä. Kierroissa ehti olla vasta 3. yrityskierto kun keskenmenon jälkeen kierrot heitti häränpyllyä. Yhdet tavalliset kuukautiset käskettiin odottaa ennen uutta yritystä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä myös 5 kk km:stä plussaan, joista ensimmäinen kuukausi meni yrittämättä. Näin jälkikäteen lyhyt aika, mutta silloin se kyllä tuntui ikuisuudelta..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jokohan uskallan vastata... Keskeytyneen km:n jälkeen meni aikaa seuraavaan plussaan liki 10 kk, joka osoittautui sitten tuulimunaksi. Samaisesta tuulimunavuodolla alkaneesta kierrosta tuli uusi plussa, joka ainakin nyt näyttäisi pysyvältä :lipsrsealed:

 

Tsemppiä kaikille!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä keskenmenosta kului 1v ja 8kk seuraavan plussan saamiseen. Siinä välissä kävimme tutkimuksissa kun lasta oli jo ennen km. yritetty kolmisen vuotta ja epäiltiin että jokin on pielessä. Mitään häikkää ei tutkimuksista kuitenkaan löytynyt mutta lääkäri ehdotti inseminaatiota ettei meidän tarvitsisi loputtomiin odotella esikoisen saapumista. Näitä tehtiin peräti 4 ilman tulosta ja syksylle 2010 meille suunniteltiin jo koeputki hoitoja. 17.9.2010 tuli sitten luomu plussa digitaalisella testillä ja tämä kaveri on edelleen kyydissä. Pelko menetyksestä on mulla edelleen suuri vaikka ukko on jo sitä mieltä ettei mitään pahaa enää voi sattua kun näin pitkällä jo mennään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

N. 3 kk keskeytyneen keskenmenon jälkeen raskaustesti näytti plussaa. Saa nähdä, kuinka pysyvä tämä nyt on.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minulla ehti tulla yhdet kuukautiset keskenmenon jälkeen, jonka jälkeen alkoi uusi raskaus. Ne yhdetkin kuukautiset olivat todella omituiset, vuosin todella niukasti ja vuorokauden ajan. Itse päättelin, että silloin ei ollut tapahtunut lainkaan ovulaatiota, vaan ensimmäinen ovulaatio tapahtui vasta sen vuodon jälkeen. En todellakaan tiedä pitääkö tämä paikkaansa, mutta sellaista olen pohtinut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mirdja - ehkä sulla oli vaan jotenkin tosi ohut limakalvo ja kohtu ei ollut vielä toipunut??

 

Täällä vasta pohditaan keskenmenon jälkeen raskautumista... Saapa nähdä..

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Hmm, Possu tuo sinun ehdotuksesi käy aika hyvin järkeensä. Vaikka eipä sillä mitään väliä ole, oli syy mikä tahansa. Välillä pitää vain ihmetellä näitä ruumiin toimintoja oikein urakalla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla oli yhdet menkat välissä ja sitten tärppäsi! :) KM oli viikolla 5+5.

Edited by kupla

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haluan nyt ehdottomasti kirjoitella tänne, koska luin itse tätä palstaa suurennuslasin kanssa viime kuussa! :)

 

Keskenmeno 12/10 viikolla 12 (sikiö vko8). Yhdet menkat odoteltiin. Ne oli niukat ja kesti vain kaksi päivää. Seuraavassa kierrossa tikuttelin oviksen ja se päästiin jotenkuten hyödyntämäänkin.

Plussa pärähti ruutuun dpo11, eli viime viikolla. Toivotaan että tällä kertaa pysyy mukana!

 

Hurjasti tsemppiä kaikille, voimia ja jaksamista, ja tietenkin plussatuulia :lipsrsealed:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now