Guest Nasty

Kuinka nopeasti raskaaksi km:n jälkeen?

587 posts in this topic

Kerroit aiemmin, että raskauduit heti keskenmenon jälkeen. Minulla nimittäin saattaa olla sama tilanne. Keskenmenosta on nyt reilu kolme viikkoa ja mulla on selviä raskausoireita. Kerrottiinko sinulle, onko tällä nopealla raskautumisella ollut syytä tähän surulliseen lopputulokseen? Ymmärrän, ellet halua vastata, mutta tuli heti oma napa mieleen.

 

Mulla oli kans sama juttu, mutta en ollut raskaana. Ekat menkat keskenmenon jälkeen olikin sitten aika hirveet, kamalat kivut, vuosin kun seula ekat 4(!) päivää ja menkat kesti viikon. Itseasiassa tässäkin kierrossa on ollut jo reilun viikon sellaisia oireita, jotka sopii raskauteen tai sitten siihen, että menkat alkaa just. Eikä oo menkkoja kuulunut, mutta raskaustestitkin oli negoja. Vähän ärsyttää kyllä. Toivottavasti sun kohdalla olis kuitenkin kyse pikkasen onnellisempaan lopputulokseen menevästä jutusta. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nyt sitten ilmeni, että olen kuin olenkin raskaana (ei siis ehtinyt tulla kuukautisia km:n jälkeen). Hormoniarvot ovat jälleen kohonneet ja viikon päästä käyn kontrolliverikokeessa. Tämä luo minuun uskoa kaiken jälkeen ja toivon kovasti että teihin muihinkin. Älkää antako periksi! :)

 

Nyt tietysti entistä suurempi huoli että pysyykö tällä kertaa kyydissä. :( TOivottavasti pelko ei valtaudu sietämättömäksi. Tällä hetkellä olo tuntuu taas surulliselta kun taas huomenna tilanne on varmasti toinen. En kyllä jaksaisi samaa pettymystä uudestaan.

 

Tsemppiä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Ihanaa!!! Tulipa hyvä fiilis itellekin noista uutisista. :) Paljon onnea! Yritä olla liikoja panikoimatta (tiedän, että ei tuu oleen helppoo), uskon, että se pieni pysyy kyllä kyydissä, kun on kerran kiinni ottanut. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä yritys aloitettiin 01/08 ja plussattiin heti 02/08, se raskaus päättyi kuitenkin keskenmenoon 04/08. Sitten yhdet menkat odotettiin (8 vkoa meni km:sta ennen kuin tuli menkat), kerran tuli huti ja 08/08 plussattiin uudelleen. Nyt toivotaan kovasti että kaikki menee hyvin, la on 04/09 eli vuosi keskenmenon jälkeen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No näyttäis siltä, että yks kierto meni keskenmenon jälkeen ja nyt sitten taas raskaana. Eli reilu kaks kuukautta keskenmenosta. Nyt sitten jännäillään..

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Onnea!

 

Kiva lukea kannustavia juttuja, että moni on melko nopeasti tullut km:n jälkeen uudelleen raskaaksi. Itsellä on se tilanne, että viime viikolla vasta tapahtui lääkkeellinen tyhjennys keskeytyneen keskenmenon jälkeen, joten odotellaan nyt ne yhdet kuukautiset ja sitten alkaa uusi yritys.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos, toivottavasti teillä muilla kans tärppää uudelleen nopeesti! Saa nähdä, koska se paniikki alkaa kunnolla nostaan päätään. Yritän kuitenkin nautiskella niin pitkään kun vaan kykenen. Se tässä on kyllä hyvä, että noita oireita on nyt jo jonkun verran, niin koko ajan tuntuu ainakin siltä, että raskaana ollaan. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onnea mimosa83! Km:sta huolimatta yritä nauttia raskaudesta :)

 

Mä voin kanssa kertoa hyviä ja toivoa antavia uutisia, eli mulla km 6/08 ja heti sen jälkeen tärppäsi, yksiäkään kuukautisia ei ehtinyt väliin tulla. Nyt porskutellaan jo rvk 13+0 ja kaikki on ainakin tähän asti mennyt hyvin :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onnea mimosa83! :) Kiva kuulla että teillä tärppäs jo, kun mun mielestä meidän keskenmenot oli aika samaan aikaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te, jotka olette raskautuneet heti keskenmenon jälkeen ilman menkkoja. Missä vaiheessa plussasitte? Hetikö kp n.29 jolloin menkkojen ois pitänyt alkaa vaiko vasta myöhemmin?

 

Siksi tässä utelen, kun itselläni tulee nyt lauantaina kuluneeksi 4 viikkoa siitä, kun keskenmeno alkoi. Lisäksi kehittelen ihme raskausoireita. Vaikka todennäköisesti en ole raskaana.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Te, jotka olette raskautuneet heti keskenmenon jälkeen ilman menkkoja. Missä vaiheessa plussasitte? Hetikö kp n.29 jolloin menkkojen ois pitänyt alkaa vaiko vasta myöhemmin?

Mulla on niin epäsäännöllinen (ja pitkä) kierto, etten tiedä mikä kiertopäivä oli kyseessä. Varhaisultralla määritellyn raskauden keston mukaan laskettuna plussa pamahti rvk 3+4. Pitkästä kierrosta johtuen km:sta oli jo useampi viikkoa aikaa tuossa vaiheessa.

 

Kerro sitten, mitä testi näytti! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Keskenmeno 06/07 ihan viikon sisällä plussatestin tekemisestä, eli ehkä viikolla 5-6

Samasta kierrosta uudestaan raskaaksi ilman yksiäkään kuukautisia välissä. Keskeytynyt keskenmeno 8/07 (viikolla 11+6)

Seuraava plussatesti 11/07 ja sekin samantien ensimmäisillä viikoilla kesken.

 

Raskaustesti näytti seuraavan kerran plussaa 6/08 ja nyt mennään jo ihan hyvillä viikoilla. Tässä raskaudessa oireet paljon voimakkaammat kuin aikaisemmin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

MOI!

 

Meillä oli keskeytynyt keskenmeno tämän vuoden alussa rv 7+. Raskaaksi tulin tällöin heti 1. yrityskierrosta. Oireet olivat tässä todella voimakkaat heti ovulaatiosta lähtien.

 

Nyt olen vihdoin raskaana uudelleen. Keskenmenosta ehti kulua n. puoli vuotta. Heti km:n jälkeen pidimme taukoa muutaman kuukauden ajan aktiivisista yrittämisestä. Senkin jälkeen aikaa ehti kuitenkin kulua ennen uutta plussaa. Nyt oireita on ollut huomattavasti vähemmän ja ovat ihan toisenlaisia, kuin keskenmenneessä raskaudessa. Toivomme kovasti, että tämä pikkuinen jaksaisi kasvaa isoksi ja saisimme hänet syliimme tulevana kesänä!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä sain keskenmenon kesäkuun alussa. Tärppiä ollaan metsästetty siitä asti, kun siihen sai luvan, mutta vielä ei ole mitään kuulunut..! :( Meillä on töissä havaittu sisäilmaongelmia - siis kosteusvaurio ja hometta, ei tosin minun varsinaisissa työtiloissani, mutta rakennuksessa kuitenkin. Nyt hirvittää, että voiko home aiheuttaa jotain ongelmia raskautumisessa..?!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kerro sitten, mitä testi näytti! :)

 

Negahan sieltä tuli.

 

Mut onneksi myös menkat suht pian. Tais mennä jotain 31 tai 32 päivää ja sit alkoi. Nyt menossa kp6 ja kovasti toivotaan, että tästä kierrosta sitten tärppäis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lääkkeellinen tyhjennys oli 08/08. Sen jälkeen kerkes tulla kahdet menkat ja nyt kolmannen kierron päätteeksi pukkas positiivista testitikkuun. Saa nähä kuinka kauan tätä onnea kestää.

 

edit. niin ja ensimmäiset kuukautiset piti odottaa lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen lääkärin määräyksestä ennen uutta tjottailua.

Edited by shh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onnea vielä kerran shh, toivotaan kovasti, että tällä kertaa kaikki menee hyvin!!!!!

 

Ite oon yllättynyt siitä, miten vähän tähän mennessä on paniikkia ollut. Johtuu kyllä ihan siitä, että oireita on niin paljon enemmän kun kesken menneessä raskaudessa. Huominen pitäis vileä odottaa ja ylihuomenna heti kasilta olis alkuraskauden ultra. Voi olla, että sinne mennään kyllä sydän takoen, mutta toivottavasti siellä olis hyviä uutisia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now