Juustonalle

Sikainfluenssa rokotekysely

Otatko rokotteen jos sen saa ilmaisena?   207 members have voted

  1. 1. ?

    • Kyllä
      106
    • En
      85
    • En tiedä
      17

Please sign in or register to vote in this poll.

90 posts in this topic

Kuulun nyt riskiryhmään, kun olen raskaana, mutta olisin ottanut joka tapauksessa. Lähipiirissä on hengenahdistuksesta kärsiviä, ym. ja olen koulussa töissä, joten en halua tartuttaa ketään muuta. En myöskään halua ajatella, että mulle kävisi jotain ja poika jäis ilman äitiä...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Otin rokotuksen, kun kuulun riskiryhmään sairauden takia. Tytölle otetaan sitten kun 6 kk tulee täyteen, jos rokotus silloin vielä aiheellinen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ottaisin rokotteen jos en olisi jo sairastanut tautia. Lähipiirissä riskiryhmäläisiä, joten...

Meillä sairasti taudin kaikki paitsi tyttö joka ehti saada rokotteen ajoissa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Otin rokotteen jo ensimmäisten joukossa. En olisi välttämättä halunnut, mutta töistä tuli aika kova painostus asiaan. Eli hoitoalalla työskentelen, ni oli ns. pakko ottaa rokote.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Otin rokotteen. Uutisten perusteella odotin riskiryhmiin kuulumattomien rokotuksia vasta keväämmälle, mutta meidän kunnassa rokotukset olivatkin tällä viikolla ja pidempää miettimisaikaa ei jäänyt, joten päädyin ottamaan rokotuksen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ottakaa rokote, ettei Suomeen pääse tulemaan toista/kolmatta aaltoa! Jos ette haluaa rokottaa itseänne itsenne takia, niin sitten vaikka ihan vastuuntunnosta. Olette rokotteen ottaessa vähän samanlaisia hyväntekijöitä kuin verenluovuttajat :rolleyes:

 

edit. virheidenkorjaus

Edited by Lakka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Otin rokotteen kun hoitoalalla sitä tarjottiin. Tai siis suorastaan painostettiin ottamaan.

Lapselle ei otettu, meinattiin kyllä mutta sairasteli muuten niin paljon juuri silloin, sitten ei enää viitsittykään kun oli terve. Mies ei myöskään ole rokotetta saanut. Eli meillä vain minä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sain rokotteen marraskuun alussa, kuuluin kahteen riskiryhmään (hoitoalalla ja juuri synnyttänyt). Alusta asti olin ehdottoman varma että rokotteen otan, olen työni puolesta aikaisempina vuosina tuon kausi-influenssarokotteenkin saanut.

 

Mies on ilmoittanut että hän ei rokotetta aio ottaa, en jaksa alkaa ympäri aikuista ihmistä puhumaan.

 

Poika puolestaan on vielä niin pieni ettei rokotetta siksi saa.

 

Kannattaa noista rokotteista muistaa aina se, että vaikka ei itse taudin sairastamista omalta kohdaltaan näkisikään tarpeelliseksi rokotuksen ottamisella ehkäistä, niin mitä useampi meistä on rokotuksen saanut, sen pienemmäksi epidemia jää. Rokotukset siis antavat paitsi yksilösuojan myös yhteisöllisen suojan mikäli riittävä osuus väestöstä on rokotettuna!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Otettiin sekä Siipalle että minulle maanantaina. Poika on rokotettu jo syksyllä.

 

Olen samaa mieltä Lakan kanssa! Ei se koske vain omaa napaa ottaako rokotteen vai ei. Samoin ihmetyttää ne äidit, jotka jättävät lapset yleisen rokotusohjelman ulkopuolelle. :o Minä niin mielelläni näkisin sen päivän kun tulirokko sun muut saataisi kokonaan hävitettyä isorokon tapaan!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tänään menen ottamaan rokotteen mieheni ja juuri 6 kk täyttäneen vauvamme kanssa. Esikoinen sai rokotteen jo marraskuussa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Otin muutama viikko sitten. Muutama päivä sen jälkeen alkoi sairastelu, joka vaan pahenee. Sattumaa vai ei, mutta pistää miettimään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse olen saanut jo ajat sitten rokotteen raskauden vuoksi. Nyt ollaan miehen kanssa puhuttu, että hänkin käy ottamassa rokotteen, koska vauva syntyy kesäkuussa ja häntä ei voida rokottaa ennen joulukuuta. Jos toinen aalto tulee, rokottamalla itsemme suojataan samalla vauvakin. Toivon myös, että mahdollisimman moni lähipiirin ihminen ottaa rokotuksen ihan tästä syystä (jos siis haluaa tautiaikaan vauvelin kanssa enemmän tekemisissä olla).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mäkin oon ottanut rokotteen jo ennen joulua, samon mies. Ei kuulutan riskiryhmiin, täällä rokotus tapahtui vaan nopealla aikataululla. Olin pitkään sitä mieltä, että en ota, mutta otin sitten kuitenkin. En sitten tiedä oliko siitä mitään hyötyä. Saa nähdä tuleeko sitä toista flunssa-aaltoa ollenkaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Otimme rokotteen kun pieni täytti sen 6kk ja samalla rokotettiin meidät vanhemmatkin :) ei tullut mitään kummempia oireita (itselläni ehkä vähän viluinen seuraava yö muttei kuumetta tms).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onkos tämän syksyisessä influenssarokotteessa sikainfluenssa mukana vai ei? Olen saanut asiasta paljon ristiriitaista tietoa sekä terveyskeskuksesta että ystäviltä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now