Salama

Kenelle kerrotte yrityksestä?

1023 posts in this topic

Tällä hetkellä tuntuu, että yrityksestä ei kerrota kenellekään. Sitten vasta julkistetetaan, kun vaavi on jo tulossa.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omana tietona pidetään, kunnes maha-asukki paljastaa itse itsensä. Siskolle tekisi mieli kertoa, kun hän kertoi mulle "salaisuuden", yrittävät parhaillaan kolmatta lasta grin.gif Oliskin kiva olla samaan aikaan mahat pystyssä.

 

Niin, ja naapuri sai tietää kun sattui olemaan mun sairaanhoitajana girl_crazy.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ainoastaan yhdelle kaverille olen kertonut ja sekään ei ollut alunperin suunniteltua, mutta oli vaan niin huono päivä, että oli pakko avautua.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä ei sinällään ole yritystä vielä, mutta yrityksen alkamisesta puolen vuoden jälkeen tietää muutama ihminen. Omista kavereistani tietää kaksi. Miehen veljen vaimon kanssa olen asiasta keskustellut. Omat vanhempani varmaan lukevat kihelmöintiäni ja arvailevat aikeemme suuntia. Miehen möläytyksen johdosta hänen kaverinsa taitaa luulla, että meillä on jo pullat uunissa :D Oma kaverini tosin osoitti käytöksellään, sanoillaan ja rivien väleillään, että olen tyhmä kun harkitsen tälläistä asiaa suhteen ollessa vielä melko tuore.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Parille lähimmälle ystävälle olen kertonut, muille sitten vasta kun 12+ raskausviikot kasassa eli piiiiiiiiiiitkän ajan päästä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tällä hetkellä tuntuu, että yrityksestä ei kerrota kenellekään. Sitten vasta julkistetetaan, kun vaavi on jo tulossa.

 

Itse meinasin varmaan saman tehdä. Oon sanonut ja miettiny mieheni kanssa että sitten kun on raskauden "riskialttein" kausi, ensimmäiset 12 viikkoa, mennyt ohi niin ilmoitan kaikille - jopa vanhemmille. Ehkä esimerkiksi foorumeilla jne kirjoitan mietteitäni ylös yrityksen aikana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä vasta valmistaudutaan tuohon yrittämiseen, ja siitä olen kertonut siskolleni. Kaikkien muiden uteluihin tulee täyttä kieltoa, vaikka suurin osa tietääkin mun kuumeilustani. En usko, että itse yrittämisestäkään kerrotaan muille, koska ite en jaksa kaikkea sitä kyselyä että joko-joko??

 

Ekan ultran/12vko jälkeen vois sitten kertoa vanhemmille ja muille läheisimmille ihmisille. Mutta oma sisko on oltava koko aika omana henkireikänä:girl_haha: Mies kun ei oikein tunnu tajuavan kuinka paljon yrittäminen vaatii henkisesti...multa ainakin. Se varmasti odottelis hiljaisuudessa siihen saakka, että maha näkyy reilusti:girl_sigh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aivan sama kuin Anqulla :) Me ei puhuta kellekään vielä. Aloitettiin vasta tjottailu / yritys, ja tuolta kyselyltä haluaisin vielä välttyä.

 

Stressivapaa yritys aloitettu! :girl_in_love:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vain kaksi hyvää ystävääni tietää yrityksestä... Mies on myös kertonut muutamalle ystävälleen, mut aika matalalla profiililla on päätetty mennä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olen puhunut mun parhaiden kavereiden kanssa yrityksen aloittamisesta. Tiedän, ettei ne "tunkeile"tai "hoppuile" ja niille kertoisin keskenmenosta ja muistakin huolista joka tapauksessa. Mies sen sijaan ei ole kertonut kenellekkään, eikä kerro, se on sen luontoinen.

 

muoks.erheitä

Edited by Pietsukka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mutta antakaapa vinkkiä seuraavaan: Töissä on aika tiivis kahvipöytäseurue ja kahvia tulee litkittyä lähes poikkeuksetta 3 kuppia päivässä. Jos nyt koitan vähentää kahvinjuontia, luulen narahtavani välittömästi biggrin.gif Pitäisi jotenkin tässä siirtyä teenjuontiin, sen vahvuutta kun voi helposti itse säätää. Töissä on nyt vähän turbulenssia, enkä tässä vaiheessa tahtoisi antaa pienintäkään vinkkiä siitä, että jotain vauvajuttuja olisi meneillään. Mitä sitä siis "valehtelisi"? biggrin.gif

 

 

Mä päätin lopettaa kahvinjuonnin töissä täysin. Joku mun työkaveri sitä ihmetteli ja oli ihan varma että olen raskaana. Totesin että ei toi kofeiini kauhean hyvää tee (mulle) ja hampaatkin tummuu siitä. Kyllä se sitten uskoi lopulta. Pistät vaan omien terveysetujen piikkiin sen kahvin vähentämisen.

 

Edit. Eikä meillä siis mitään pullaa uunissa ole, joten rauhassa saisi muutenkin odotella uutisia.

Edited by Olivia-

Share this post


Link to post
Share on other sites

En muista oonko vastannut, mutta myö ollaan kerrottu yrityksen aloittamisesta miun lähimmille ystäville, joiden tiedetään olevan luotettavia, eli ts. eivät "vuoda" mitään tietoa kenellekään ilman meidän lupaa. Näillekin kavereille ollaan hiukan vähätelty tätä yrityksen suunnitelmallisuutta ja järjestelmällisyyttä, eli on vaan sanottu, että häiden jälkeen jätetään ehkäisy pois ja katsotaan mitä tapahtuu, vaikka varmaankin ihan aktiivista yritystä tulee olemaan alusta asti.

 

Vanhemmille ei voi hiiskua etukäteen, kun molempien vanhemmille meidän (toivottavasti pian) tuleva lapsi on ensimmäinen lapsenlapsi, joten hössötyksen ja tarkkailun määrä olisi jotain käsittämätöntä, jos tietäisivät yrityksestä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nyt tietää jo aika moni, kun yritystä on jo 10 kk takana.. :girl_sigh: Mun vanhemmat, miehen vanhemmat, miehen sisko ja miehen veljen tyttöystävä, mun siskot ja kaksi parasta ystävää.. ainakin noi kaikki ihmiset. Onpas niitä jo kertynytkin aikamoinen joukko :girl_impossible:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Luulempa että rakkaille kaasoilleni kerron kun yritys varsinaisesti aloitettu. Tai sitten yritän pitää sen vain mun ja mieheni välisenä tietona mikäli pystyn niin ihanaa asiaa pimittämään muilta. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen kertonut muutamalle hyvälle ystävälle ja omalle serkulle joka oli taannoin samassa tilanteessa ja kertoi mulle! Tekisi mieli kertoa myös äidilleni, mutta hän alkaisi varmaan jännittämään liikaa.. :girl_crazy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä en ole kertonut kenellekään, tuskin on mieskään. Emme ole aikaisemmin antaneet vähääkään ymmärtää että olisimme koskaan aikeissa lisääntyä, joten en jaksa selitellä ihmisille asiaa joka ei niille tippaakaan kuulu. Saahan sitä mieltänsä muuttaa ilman että on tilivelvollinen kenellekään, ja siltä kai tässä itseään säästelee sitten.

 

Menee varmaan oma aikansa että kerrotaan raskaudestakaan lähimmille ystäville, jos (ja kun, eikös? girl_wink.gif) sellainen onnellinen tilanne eteen tulee (perhe saisi tietää varmasti vasta ensimmäisen kolmanneksen jälkeen).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me ei olla vielä kerrottu kenellekään, kun ollaan vasta alottamassa yritystä, mutta kovasti tekis mieli jakaa ajatuksia jonkun läheisen naispuolisen ystävän kanssa. Voi olla, että pidetään ihan omana asiana, ellei tuu herkkänä hetkenä lipsautettua :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vain lähimmilleni ystävilleni ajattelin kertoa. Sellaisille, joista tiedän, että saan tukea, vaikka mitä tapahtuisi. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tää ei vaan osaa pitää suutaan kiinni. Oon kertonu ainakin siskolle ja neljälle läheiselle ystävälle... Ei ollu tarkotus kertoa kenellekään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä olen kertonut vain pikkusiskolleni ja terapeutilleni. Sukulaiset tosin on aavistelleet ja työkaverit kyselleet, koska menimme n. vuosi sitten naimisiin :D. Olen lihonnut nelisen kiloa, joten jotkut on jopa luulleet mun jo odottavan :D...Haluaisin kertoa vanhemmillekkin, mutta toisaalta haluaisin yllättää heidät sitten jos ja kun tärppää...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä en ole missään raskaudessa kertonut yrityksestä kenellekään, eikä varmaankaan tämä kerta (jos siis aletaan edes yrittämään) ole poikkeus :girl_smile:.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now