Salama

Kenelle kerrotte yrityksestä?

1023 posts in this topic

Mun pari pasta ystävää tiesivät aikanaan yrityksestä. Tärpin jälkeenkin odotettiin ekaan ultraan ennen kuin kerrottiin kenellekään. Minusta oli kiva pitää asia omana tietona, ettei tarvinnut aina kommentoida tilanteen etenemistä.... varsinkin kun se ei käynyt ihan sormia napsauttamalla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kahdelle kaverille olen kertonut. Kummatkin sellaisia, ettei meillä ole pahemmin yhteisiä kavereita muualle, joten voin olla varma, ettei asia leviä sitä kautta. Ei sillä, näistä kahdesta olisin varma muutenkin. Ekaa suunniteltaessa ei oltu kerrottu kenellekään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ainoastaan hyvä ystävä tietää, mutta hänellekään en ole kovin aktiivista yritystä paljastanut. Perhe ei tiedä, ja pyrin pitämään asian tällä tolalla siihen asti, että on jotain vahvempaa kerrottavaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä anoppi tietää että vauvakuumetta on ilmassa, mutta ei olla kerrottu vauvailuista vielä sille mitään. Minun äitilläki mummokuumetta pukkasi sen verran kovasti että minä hermostuksissani sanoin että onhan se vauvakuume mulla ollut jo kauan aikaa. :D Epäsuorasti ollaan siis anopeille vihjailtu mutta mitään ei olla suoraan sanottu. Eilen kuitenkin oli pakko kertoa yhdelle parhaimmista ystävistäni että yritetään kun en sitä suutani malttanut pitää kiinni. :D 

Muille kun sille ystävälle en halua kertoa, koska mulla ei hermo kestäisi uteluja että joko on tärpännyt....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oon alkanut lipsumaan :ph34r: Kerroin viikolla naapurille kun kahviteltiin ja oli puhetta ensi vuoden suunnitelmista. Saatoin mainita että ois kiva jos perhe ois kasvanut siihen mennessä...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Muutamalle kaverille olen todennut, että en enää syö e-pillereitä, mutta eipä oikeastaan sen enempää olla asiaa mainostettu. Lähinnä ollaan tjottailu asenteella lähdetty liikkeella :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolmelle parhaalle ystävälle kerron sitten kun yrityksen aloitamme. Äidille ja siskollekin varmaan kerron. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yhdelle ystävälle olen sanonut, kun suoraan kysyi. En ehkä muuten olisi kertonut, vielä ainakaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pari kaveria tietää, sellaisia joista tiedän että he eivät ala udella tai esittää hölmöjä kommentteja. Pääosin väistelen lapsen yritykseen liittyviä kysymyksiä, kun tiedän että monilta alkaa sitten tulla niitä joko, joko -kysymyksiä ja hyvää tarkoittavia, mutta raivostuttavia neuvoja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei ole tarkoitus kertoa kenellekään, mutta tällä hetkellä yksi työkaveri tietää tjottailusta. Haluan yllättää vanhempani, sisarukseni ja ystävät sitten, kun on varmasti vauveli tuloillaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kerroin muutamalle läheisimmälle ystävälle siinä vaiheessa, kun yritystä oli kestänyt sen verran kauan, että oli tarve puhua asiasta jonkun muunkin, kun oman miehen kanssa. Jälkikäteen totean sen olleen oikein hyvä päätös.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minulla "lipsahti" tieto hyvälle ystävälle. Hän tietää kuumeestani ja oikeastaan arvasi tilanteen. Ajattelinkin, että muut eivät saa tietää, ennen kuin vasta raskaudesta. Ihan hyvä, että yksi ulkopuolinen luotettava taho tietää, jos sattuu jotain ikävää tai haluaa muuten vain keskutella asiasta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^ Uskoisin, että itsekin haluaisin jollekin kertoa siinä tapauksessa jos yrityksessä kestää kauan, vaikka sanoinkin ensin, että en halua kenellekään kertoa. Eli pyörrän vähän puheitani, koska en tullut ajatelleeksi, että mitä jos vauvan saaminen viivästyykin paljon yrityksestä huolimatta. Jonkinmoinen tuki on varmasti tällöin hyvä olla olemassa eikä tietyt henkilöt (esim. omat vanhemmat) ole koko ajan utelemassa, että "joko teille ois vauva tulossa" tms. Se voisi olla henkisesti todella raskasta eli ehkä tällöin mieluummin kertoisin näille henkilöille (esim. vanhemmat) tilanteesta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ainakaan toistaiseksi ei olla kerrottu kenellekään yrityksestä  :)

 

En sitten tiedä, että jos tässä kestää pitempäänkin, niin voi olla että tulee tarve jutella esim. hyvien ystävien kanssa aiheesta. Mutta toistaiseksi tää on miehen ja mun oma salaisuus.  :girl_haha:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me emme toistaiseksi ole varsinaisesti kenellekään kertoneet, joskin mies on lipsauttanut työkaverilleen ettei mahdollinen vauvauutinen haittaisikaan :) Itse syyllistyin samaan työpaikallani, kun puhetta tuli vauvakuumeesta ;) Me asumme ja työskentelemme tällä hetkellä Ruotsissa, joten ei riskiä, että uutinen vauvakuumeesta rantautuisi perheiden/ystävien korviin :)

Edited by Mymble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olen kahdelle kaverille kertonut, että olisi lapsi toiveissa, jos saadaan lupa yrittää. Tuskin muille tulee kerrottua, jos ei sitten suoraan päin naamaa joku kysy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tällä kertaa en ajatellut kertoa kenellekään. Tarkoituksena olisi myös, että mikäli käy niin onnellisesti ja raskaus alkaa, emme myöskään siitä kertoisi kovinkaan alussa. Kolmas kerta, joten isovanhemmillekaan ei ole ihan ensimmäisistä vauvauutisista kysymys...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä oon kertonu yrityksestä äidilleni sekä yhdelle hyvälle ystävälle. Oli hyvä päätös kertoa. Äidille kerron muutenkin melkein kaiken ja siksi halusin myös tämän kertoa. Ja äiti vastasi kertomalla omista lapsenlapsihaaveistaan  :girl_pinkglassesf:

 

Ystäväni, jolle asiasta kerroin kärsii itse lapsettomuudesta ja on kertonu siitä avoimesti. Avoimuus puolin ja toisin tuntuu luontevalta. Oon saanu jo ystävältä arvokasta vertaistukea, kun meinas käydä tää yrittäminen ahdistamaan. Saahan sitä vertaistukea täältä palstaltakin, mutta ei se oo sama kuin kasvokkain tai puhelimessa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän yrityksestä tietävät minun vanhempani, mieheni isä ja hänen perheensä. Sekä tietenkin läheisimmät ystäväni :) Kaikki jolle olemme kertoneet ovat ottaneet asian kyllä hyvin sitten loppujen lopuksi. Kauheasti emme ole muille halunneet jakaa tieto siitä että yritämme, sillä emme halua muiden joutuvan kokemaan sitä surua jos emme saakkaan koskaan lapsia. Mutta koitetaan nyt kuitenkin positiivisin mielin mennä eteenpäin :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei olla vielä kerrottu kenellekään. Tekisi kyllä kovasti mieli kertoa yhdelle kaverille jonka tiedän juuri itsekin aloittaneen yrityksen, olisi niin kiva saada vertaistukea asiassa :) Ja yhdelle kaveripariskunnalle tekisi myös mieli kertoa, odottavat meidän tulevaa 'kummilasta' <3

 

Vanhemmille ja sisaruksille sitten myöhemmin kun on pullat turvallisesti uunissa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Emme kertoneet kellekään, ehkä jos yritys olisi kovin pitkäksi venynyt, niin olisi ollut tarve kertoa ystäville.

Share this post


Link to post
Share on other sites

meillä mies ei halua kertoa kenellekään, minä taas olen salaa kertonut parhaalle ystävälle, perheellekin tahtoisin, mutta täytyyhän sitä miehen tahtoa sen verran kunnioittaa. :) jotain vertaistukea on pakko itselle saada, siitä syystä yhdelle ystävälle kerrottu, joka on jotakuinkin samassa veneessä, vaikka onkin jo lähellä laskettua aikaa. yritän tässä parhaani pitää suuni supussa sitten kaikilta muilta. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mies ei halua kertoa kenellekään tästä projektista, mut oon kyllä kertonut parille ystävälle. En kertakaikkiaan voi pitää tätä vaan omana (ja miehen tietona). ihanaa kun voi jutella vauvahaaveista ja kuumeilusta myös kavereille. Muilta pidetään kyllä salassa tää, sitten kerrotaan jos/kun jossain vaiheessa tärppää..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now