Salama

Kenelle kerrotte yrityksestä?

1010 posts in this topic

Parille kaverille oon sanonu että saa tulla jos on tullakseen. Ei todellakaan pidetä sen isompaa meteliä ^_^

Haluisin kertoo vaikka kuinka monelle kaverille, mutta en usko että ovat kiinnostuneita taikka yhtä täpinöissä tästä hommasta. :D

Muutama kaveri tietää. Ei ollut tarkoitus kertoa oikein kenellekään, mutta tyttöjenillassa toinen paukautti lopettaneensa ehkäisyn. Joten tuli sitten kerrottua, että sama homma täällä :D

Kun loppukesästä 2017 aloitettiin yrittäminen, sanoin miehelle, että en halua tästä kenellekkään puhuttavan, jos siinä kestääkin kauemmin tai tulee jotain komplikaatioita tai muuta vastaavaa. Lisäksi koen asian olevan sen verran yksityinen, ettei siitä mielestäni sovi kasuaalisti jutustella (olen muutenkin yksityinen ihminen). No, raskauduin ensimmäisellä yrityskerralla, joka päättyyi marraskuussa keskeytyneeseen keskenmenoon, joka todettiin raskausviikolla 16 normineuvolakäynnillä. Nyt on vähän hölmöä leikkiä ja kuvitella, että kukaan ei tietäisi, että yritetään ja olen miehenkin vapauttanut vaitiolovelvollisuudesta. Uutta raskautumista odotellessa. Nyt lähinnä kauhistuttaa, että milloin alkaa tiettyjen sukulaisten uteleminen, että noo, jokos on uutta pullaa uunissa. Asia on mielestäni vieläkin yksityinen, ja nyt pelottaa entistä enemmän, että minun on vaikea raskautua ja pysyä raskaana, joten koen puheenaiheen vaikeaksi. Minkäs teet.

Ehkä hieman aiheen ohi, mutta tähän liittyen - olen kovaan ääneen uhonnut, että seuraavasta raskaudesta kerrotaan sitten vasta, kun ollaan synnärillä B) Sillä oikealla synnärillä, ei metallipöntön äärellä.

En halua kertoa lapsihaaveista tai yrityksestä. Pari kaveriani tietävät sen, että olen aina halunnut lapsia nuorena, mutta en ole niille suoraan sanonut, että naimisiinmenon jälkeen alkaisi yritys, vaikkakin he varmaankin osaavat arvata sen. Sukulaisille en kestäisi kertoa yrityksestä, koska en jaksaisi sitä hössötystä, mikä saattaisi olla edessä. Jos joku kysyisi, olenko raskaana, voisin ihan hyvin vastata, että en ole, vaikka en olisi sitä varmaksi todistanutkaan tai vaikka olisinkin - kertoisin siitä varmaankin viikoilla 10-12. Sen tiedän varmaksi, että siinä vaiheessa, kun kertoisin äidilleni, siitä tietäisivät kaikki, joten äitini takia en voi kertoa mahdollisesta raskaudesta ennen kuin olen valmis kertomaan kaikille muillekin. :girl_impossible:

Ensimmäisen varovaisen viestin heitän tälle foorumille.

Mä olen kertonut haaveista vain yhdelle ystävälle ja varmaan muille ei aiotakaan kertoa. 

Jotenkin tuntuu, että kun on kerran avannut suunsa asiasta, siitä tulee sitten kerrottua muillekin. Siis ei nyt ihan kaikille tai kenelle tahansa, mutta aika moni kaveri tietää jo. Huoh, vähän ehkä harmittaa. En edes tiedä miksi :rolleyes:

Ei kukaan tiedä. Ehkä muutama arvailee.