Tiiti

Taaperoaskartelua

84 posts in this topic

Äh, huomasin nyt vasta viestisi Nattunen. Mä laitan tässä tänään jossain kohtaa vielä sen kuvankin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No niin, tässä vihdoin kuvaa rummusta:


ja sisäpuolelta, näkyy (ehkä?) miten kangasta käännetty reunoilta myös sisälle & pohjassa huopapalanen:

Edited by Juksu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko ideoita, että millasia yksinkertaisia joulukortteja, lahjoja tai koristeita vois tehdä yhdessä taaperon kanssa?

Ei liian taiteellisia tai vaikeita, vaan sellasia että niihin sais jotenkin näkymään lapsen"käden jäljen"? tai onko kellään vinkata jotain sivuja mistä ohjeita vois löytyä?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Valkoisella sormivärillä tökitään kartonkiin tontun naamoja, liimataan huovasta tonttulakki ja piirretään kasvot tussilla. Se tökkiminen ainakin onnistuu kun vähän ohjaa. Tai toinen vaihtoehto olisi tökkiä sormiväreillä palloja korttipohjaan kiinnitettyyn kuuseen.

 

Poika on tehnyt tuollaisen rummun päiväkodissa. Ryhmän jokaisella lapsella on rumpu ja niitä soitetaan päiväkodissa viikottain. Jokainen lapsi on saanut sormivärein itse koristella rumpunsa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä askarrellaan paljon leikkaa-liimaa -juttuja. Esikoinen on jo reilut 3-v, joten leikkaaminen sujuu hienosti. Pienemmän lapsen kanssa voisi liimata vanhemman leikkaamia kuvioita pahville, esimerkiksi lumiukosta voisi tulla aika hauska, kun lapsi saa asetella itse kuviot pahville.

 

Hama-helmillä voi tehdä esimerkiksi joulukuusenkoristeita, vaikka omenoita, sydämiä tai lumihiutaleita. Ne onnistuvat ehkä noin 3-vuotiailta, pienemmillekin on olemassa suurempia hama-helmiä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olin laiska, enkä jaksanut tänä vuonna panostaa joulukortteihin ihan hirveesti, mutta väsäiltiin jotain simppeliä kuitenkin. Poika on siis about kolme kuukautta vajaa 4-vuotias ja on aikaisemmin askarrellut lähinnä tarhassa.

 

Kävin ostamassa enkelinmuotoisia puulevyjä, joita poika on vesiväreillä maalannut ja kuivumisen jälkeen koristellut kultahileillä ja hopeisilla tähdillä. Ajattelin laittaa vielä narut kiinni niin voi halukkaat ripustaa joulukuuseen koristeeksi. Sit tehtiin vähän perinteisempiä kortteja, joihin minä leikkasin ympyrän pääksi ja poika liimaili lankakerästä katkottuja naruja hiuksiksi, napit silmiksi ja piirsi tussilla nenän ja suun. Tonttulakit vielä jostain huovasta niin avot :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now