Sign in to follow this  
Followers 0
Guest

The Flexi Bath -kylpyamme

36 posts in this topic

flexibat_13_2,%20small.jpg

 

Kokoontaitettava kylpyamme

 

Naikkareista tuollaisen bongasin, ja haluaisin kuulla kokemuksia? Vanha muoviamme on menossa vaihtoon kun on niin iso ja kömpelö, ja lisäksi pinta on mennyt pahaksi hiuslakasta.

 

Omasta mielestäni vaikuttaa kätevältä, eikä hintakaan ole laatuun nähden maailman pahin. Mies tuosta innostui kun näki miten pieneen tilaan tuo menee :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Katselin itse tuota samaa, mutta jossain mainoksessa sitten luki (olisiko liikkeen esitteessä tai jossain) että tarkoitettu tilapäiskäyttöön esim. matkalle tai mökille niin en viitsinyt ykkösammeeksi ostaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Valmistajan ja maahantuojan nettisivujen perusteella tuo on tarkoitettu kyllä ihan varsinaiseksi ammeeksikin. Onhan se matkakäytössäkin aivan loistava, ehkä tätä on jossain esitteessä sitten korostettu?

 

Meille tuota tuskin ostetaan, mutta olisihan se näppärän kokoinen säilyttää. Varsinkin kun vauvanammetta käytetään enää kerran viikossa saunassa. Tai no, onhan se pyykkikoppana joka päivä :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pieni. Kovin pieni.

 

Oli meillä mökillä käytössä ja tollaselle 6-7 kiloselle oli jo kovasti ahdas käytettävä. Meillä otettiin käyttöön kylpyhetkiin sitten mökillä puhallettava kahluuallas. Mutta kun juoksevaa vettä ei ole mökillä, niin pyllyn pesuun tuo oli ihan mainio vempain. Ihan kylvettämiseen en suosittele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mitäs muita suosituksia ammeesta olisi, varsinkin ihan pienen pesemistä ajatellen? Meillä ei ainakaan käsienpesuallas sovi siihen hommaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sunniva,

 

mä suosittelisin ainakin tulpallista ammetta. En pelkästään siks että siitä saa vedet helpommin pois. Syynä se, että kun pientä vauvaa huuhtelee juoksevalla vedellä niin amme täyttyy tosi nopeeta. Tulpallisesta voi välillä päästää ylimääräisiä vesiä pois.

 

Kylpytuki on kans ihan huippu! Vaikken esikoisen vauva-aikaan tuota hommannut, niin toisen kohdalla oon huomannu että se helpottaa tosi paljon pesemista (varsinkin jos vauvaa pesee yksin) kun vauva voi siinä vaan makoilla niin että kummatkin omat kädet on vapaana pesua varten :)

 

15Big1212734381.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä ei kyllä taida oikein mahdollista saada juoksevaa vettä ammeeseen, kun kaikki hanat ja suihkut on niin hankalissa paikoissa. Kyllä se pitää vaan täyttää ja ottaa pesupaikalle sitten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on käytössä FlexiBath ja ollaan todella tyytyväisiä siihen. Ei ole kooltaan yhtään tavisammetta pienempi, itse asiassa tavallinen amme mahtuu tuon sisään. On tukeva käytössä, näppärä säilyttää ja saatavilla ihanan pirteissä väreissä. :) Tulppa on myös hyvä ominaisuus, niin ei tarvitse kaataa ammeesta vettä pois, sen kun vain nyppää tulpan pois ja jättää lattiakaivon päälle tyhjenemään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meiltä löytyy kanssa FlexiBath ja tyytyväisiä ollaan oltu. Meillä pienet tilat kylppärissä, joten tuo kokoontaitettavuus on tosi iso plussa. Suosittelen siis! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Meillä on käytössä FlexiBath ja ollaan todella tyytyväisiä siihen. Ei ole kooltaan yhtään tavisammetta pienempi, itse asiassa tavallinen amme mahtuu tuon sisään. On tukeva käytössä, näppärä säilyttää ja saatavilla ihanan pirteissä väreissä. :) Tulppa on myös hyvä ominaisuus, niin ei tarvitse kaataa ammeesta vettä pois, sen kun vain nyppää tulpan pois ja jättää lattiakaivon päälle tyhjenemään.

Onkohan noita FlexiBatheja sitten eri kokoja? Tavisammeita kyllä varmaan löytyykin eri kokoisia, mutta minun kokemukseni mukaan ei tavallinen amme todellakaan mahtuisi FlexinBathin sisään. Jo ihan kapeutensa vuoksi. Mutta ei kyllä muutenkaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Onkohan noita FlexiBatheja sitten eri kokoja? Tavisammeita kyllä varmaan löytyykin eri kokoisia, mutta minun kokemukseni mukaan ei tavallinen amme todellakaan mahtuisi FlexinBathin sisään. Jo ihan kapeutensa vuoksi. Mutta ei kyllä muutenkaan.

Ei niitä kyllä eri kokoisia ole, mutta tavallisissa ammeissa tietysti voi olla ja onkin kokoeroja. Vähän epätarkka toi mun lause siis, mutta todistettavasti ainakin yhdenmallinen perusamme mahtuu sisään. Tavalliset ammeethan on yleensä leveämpiä yläreunasta ja vastaavasti kapeampia alhaalta, kun taas FlexiBath on enemmän tasalevyinen, vaikka toki hieman levenee ylöspäin.

Edited by Siona

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ikean amme on ainakin sisämitoiltaan pienempi kuin nuo ilmoitetut mitat. Ja olen siinä onnistunut kylvettämään isokokoista vauvaa ihan hyvin. Nykyään se on siis taaperolla sauna-ammeena ja hyvin mahtuu istuskelemaan tuollainen reilu 90-senttinen, varmasti isompikin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onkohan toi joka paikassa suht samanhintainen?

 

Vaikuttaisi meinaan näppärältä meidän pieniin tiloihin ja ihania värejäkin olisi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hiiop!

 

Kuinkahan paljon tuo amme vie tilaa taitettuna? Mietin vaan, mahtuisiko se meille yhteen laatikkoon kodinhoitohuoneessa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Mä eilen mittasin asiaa liikkeessä ja heillä ollut kylpytuki mahtui kyllä hyvin ammeeseen, mutta minusta tuntui ettei vauvan jaloille olisi jäänyt tarpeeksi tilaa. Tukiakin on toki eri kokoisia ja tuo mitä sovitettiin taisi olla aika iso.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen ajatellut hankkia, kun meillä on kylppärissä niin pienet tilat, ettei ainakaan mikään isompi amme oikein toimi. Itse asiassa ainoa paikka ammeelle on muutenkin suihkukaapissa, kylppärin lattialle kun ei mahdu.

 

Edit. ostin valkoisen, käyttökokemuksia tulee myöhemmin :)

Edited by Grenada

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on alusta asti ollut ykkösammeena juurikin FB. On toiminut tosi hyvin, taittuu näppärästi kokoon ja sujahtaa, ah, niin kätevästi khh:n jalallisten kaappien alle piiloon katseilta. Molemmilla isovanhemmilla on sellanen "tavis"-allas, joten vertailukohteita on. Ollaan tykätty tästä meidän altaasta kovasti. Poika on nyt reilu 6 kk (ja n. 70 cm), mahtuu kyllä hyvin kylvettämään tuolla. Makaamaan lapsi ei sinne enää tässä vaiheessa mahdu, mutta toisaalta se ei haittaa, koska ei tuo kaveri niin "aseteltuna" siellä enää viihdykään. Iso plussa on myös se, että amme mahtuu leveyssuunnassaan paljon helpommin eri paikkoihin saunan lauteilla kuin tuollainen tavallinen kolho. Meillä on kyllä iso suihkuhuone, eli isokin allas ois sinne mahtunut. Mutta tavallinen ei mun mielestäni sovi "sisustukseen". Hence tää taittuva malli. Voin suositella.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voiko flexi bathin kanssa käyttää mitään kylpytukea?

 

 

Meillä on Tigex kylvetystuki, joka mahtuu hyvin tuohon ammeeseen! Siinä on sen verran kuppimainen istumisasento, että jalatkin on koukussa ja mahtuu hyvin polskimaan (meidän poitsu on ehkä n.63cm pitkä). Tosi näpsäkkä amme, mahtuu säilytykseen meillä wc-pöntön ja seinän väliin (ainoa mahdollinen paikka).

Edited by forgetmenot

Share this post


Link to post
Share on other sites

Palaan nyt käyttökokemusten kanssa.

Meilläkin on käytössä joku ihan perus kylpytuki ja poika mahtuu tosi hyvin polskimaan.

Ollaan oltu muutenkin tyytyväisiä tuohon ammeeseen. Leveydeltä se on ehkä tavisammetta pienempi, mutta pituutta riittää kyllä. Kylpytuki mahtuu sinne hyvin ja veikkaan, että mahtuu niin kauan, että poika alkaa itse istumaan eli tuki tulisi muutenkin tarpeettomaksi. Kylpytuki on tuon ammeen kanssa siksikin hyvä, että kapeuden vuoksi kylvettäjän olisi ehkä hankala pitää lasta vedessä. Ei kyllä olla kokeiltu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heippa! Olen kovasti harkinnut meille Flexi Bathia, koska kotimme on sen verran pieni ja onhan tuo punkka kovin sisustuksellinenkin. Ainoastaan mietityttää valmistajan sivuilla maininta, että kylpyöljyn käyttöä ei suositella:

 

Beware that certain oleaginous (oil containing) products MAY ‘mix’ with the ‘white medical oil’. This means that repeated and excessive use of liquids containing oil, eg. baby oil, may damage the soft plastic (TPE) over time. To avoid this, only use water, soap and shampoo in the tub. This ensures that your FlexiBath™ lasts a long time for the benefit of your family and the environment.

 

Jos vauvalla sattuukin olemaan kuiva iho, lienee kylpyöljyn käyttö kuitenkin välttämätöntä. Kysyisinkin, onko joku käyttänyt kylpyöljyä Flexi Bathin kanssa ja millaisin tuloksin? Kiitos!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on nyt kolmatta kuukautta käytössä Flexi Bath ja hyvin on toiminut, kylpytuki mahtuu hyvin ja keskimääräistä hieman pidempi pikkuisemme (9 vkoa ja 63.5 cm) mahtuu hyvin. Kylpyöljyä ollaan käytetty joka kylvetyksellä, tosin ollaan pesty amme ja kylpytuki aina Fairylla kylvyn jälkeen, enkä ole huomannut mitään haurastumaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on tuo Flexi Bath ja vauvalla todella kuiva atooppinen iho. Kylpyöljyä parempana pidän kunnon perusvoiteella (esim. essex plus) rasvaamista kylvyn jälkeen. Ammeesta ollaan tykätty tosi paljon. Hyvin mahtuu vielä yli 70cm lapsikin sinne. Nyt tosin haluasi vaan seisoa laitaa vasten eikä niinkään malta enää kylpeä.

Edited by Suzy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on Flexi Bath edelleen käytössä taaperolla, hyvin sopii siinä istuallaan kylpemään ja amme tuntuu kapeutensa ansiosta oikeastaan jopa hieman turvallisemmalta kuin leveämmät perusammeet. Ainoa ongelma nykyään on, että lapsi haluaisi itse nousta ammeesta pois ja mennä takaisin monta kertaa kylvyn aikana. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0