Sign in to follow this  
Followers 0
Tiitiäinen

Valjaat

29 posts in this topic

Mitä mieltä olet valjaista? Onko lapsellasi käytössä valjaat? Oletko suunnitellut hankkivasi? Miksi? Miksi ei? Millaiset?

Edited by Tiitiäinen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on valjaat, "tavalliset" Pikku-Piia-merkkiset marketista ostetut. Kävelyllä noista ei ole oikein mitään hyötyä, mutta niillä saa näppärästi kyllä köytettyä lapsen syöttötuoliin tai tavalliseenkin. Käytetään siis lähinnä matkasyöttötuolin sijaisena.

Edited by Miinanen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä valjaat tulivat hyvään käyttöön matkalla, lentoasemalla ja kauppakeskuksissa oli helpompaa mennä, kun 1v. eläväinen en-varmasti-istu-paikallaan-vaunuissa -poika sai juoksennella "vapaasti", muttei tarvinnut sydän syrjällään vahdata, että koska se katoaa väenpaljouteen tai menee jonnekin vaaralliseen paikkaan.

 

Mä luulen, että meilläkin on pikku-piika -merkkiset, kirpputorilta ostin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen kanssa miettinyt valjaiden ostoa kesäksi. Poika tykkää kuitenkin juoksennella ja kävellä, ja nyt ollaan annettu vain silloin kun olemme rauhallisessa kaupassa tai jossain jossa autoja ei liiku. Mitä mieltä olette tälläsistä valjaista, onko turhat?

reput.jpgEli kyseessä on eläinreppu jossa menee rinnan ja vatsan päältä remmit, ja eläimen häntä on toi vanhemmalle tuleva osa. Äkkiseltään katottuna noista sais hännän pois tarvittaessa niin menisi myöhemmin perus reppunakin.

Edited by OltsunÄippä

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ eikös noi ole aika hintavat? Mä mietin niitä kans, kun onhan ne aika söpöt, mutta toistaiseksi 2e kirppisvaljaat ovat toimineet hyvin. Tietysti, jos on kovasti käyttöä, niin eihän se hinta sitten haittaa.

 

Tuli vaan just mieleen, että voiko tuo reppu olla kesällä hiostava? Siis oisko kuitenkin sellainen hengittävämpi vaihtoehto parempi?

 

Ja (siis meillä taitaa olla suurinpiirtein samanikäiset pojat) tarvitaanko vielä kesällä valjaita, vai oisko näillä jo sen verran järkeä...? (ehkä ei)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joo onhan noi kuitenkin 25€ plus postikulut että halvemmallakin saa kyllä varmasti.

 

Meidän paukapäällä ei kyl ainakaan viel ole mitään järkeä näkyvillä, paikoillaan olevia autoja kyl pelätään mutta autotielle koitetaan heti juosta jos silmä välttää.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me ollaan hankittu Pikku Piian valjaat, muttei olla niitä vielä käytetty. Poika tykkää kävellä todella paljon ja nyt vielä on voinut varoa, ettei pääse vaarallisiin paikkoihin. Ongelma tulee sit, kun toinen lapsi syntyy, kun silloin ei enää niin helposti itse juokse perään, joten ollaan ajateltu, että pitäis nyt jo totuttaa poika valjaisiin. Ollaan siis ajateltu pärjätä ilman tuplarattaita, kun ne ei mahtuis meidän ovesta sisään...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meilla on juuri nuo elainreppuvaljaat, ja ovat olleet hintansa arvoiset (tosin ne maksavat taalla Briteissa n.£16 eli hieman halvemmat kuin Suomessa). Meilla on niille tosi paljon kayttoa, silla kadut ovat kapeat ja autoja paljon, samoin me matkustetaan paljon ja lentokentalla ne ovat ihan korvaamattomat. Ja mun mielesta kivemman nakoiset kuin perusvaljaat, meilta tullaan tosi usein varsinkin lentokentalla kysymaan, mista valjaat ovat peraisin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Onko se reppu lämpösemmällä ilmalla hiostava?

 

Meillä on kanssa toi apina reppu, Kanadasta ostettu. Toi reppu ei ole niin iso että olisi kovin hiostava, tai itse en ole huomannut hiostaisi. Ja ton hännän saa tosiaan irti klipsulla ja menee reppuna. Se repputasku on kyllä niin pinei että sinne menee korkeintaan muutama pikkuauto tms.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on ihan tavalliset valjaat, tällaiset. Ovat olleet tosi kätsyt juuri syöttötuoliin kiinnittäessä. Tuollainen repullinen ei siinä mielessä tunnu niin monipuoliselta. Toisaalta, onhan siinä se reppu.

Nämä

vasenkuva.jpg

houkuttelevat, mutta koska valjaat jo löytyy ja noilla on hinta "hiukan" suolainen, jäävät hankkimatta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oltiin viime viikonloppuna Turussa ja yhdellä pojalla näin Aura-joen varrella valjaat. Mietinpä siinä, että tuolla noi on kyllä tosiaan tarpeen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Valjaissa huonoin puoli on kyllä se, että ei niilläkään saa lasta kulkemaan nätisti perässä sinne, minne itse olisi menossa, jos lapsi olisi mieluummin menossa johonkin muuhun suuntan tai vaikka istuisi paikallaan :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä oli ekankerran valjaat käytössä eilen. Ja kyllähän ne oli käytännölliset. Poika sai juoksennella kaupassa vapaasti ja tykkäsi valjaista. Hän ei ole mikään kadestäkiinni tyyppi ja riuhtoo aina kätensä pois jos siitä ottaa kiinni. Harmi vaan ettei ole huomannut aikaisemmin ottaa valjaita käyttöön, kun ne on meillä ennen pojan syntymää ollut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tietääkö kukaan, saako noita eläinreppuja jostain muualta kuin nettikaupoista? Esim. Ideaparkista? Mistä nettikaupasta olette omanne hommanneet? Mä en nyt löydä sitä jostain syystä kuin Mistine-nimisestä nettikaupasta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pakko tulla hehkuttamaan, että on aivan mielettömän hyvä hankinta nuo valjaat! :girl_dance: Ja kun ovat vielä nätitkin. Ihmiset eivät niin pitkään tuijottele valjaita pahalla silmällä. :girl_wink: Eihän niillä lasta saa suoraan kävelemään mutta eihän se tarkoitus olekaan. Turvavaljaathan ne ovatkin, eikä äidin tarvitse olla niin sydän syrjällään kahden touhottajan kanssa. :girl_smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toi reppu olis kyllä kiva, täytyy katsella, jos niitä sais Hollannista halvemmalla.

Tuo isompihan ei sellaista tarvitse, mutta epäilen että pienemmälle voi olla tarpeen kunhan alkaa kävellä...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me ostettiin Pikku-Piian valjaat meidän 1v 2kk-ikäiselle ja ovat kyllä IIIISOT!!! Tuota reppumalliakin suositellaan vasta 1,5v alkaen, mutta olisikohan kuitenkin Pikku-Piian valjaita pienemmäksi säätyvät? Tuntuu kyllä hölmöltä, että valjaita ei tehdä tuollaisille pienille vikkelille taaperoille. Luulisi, että isompi lapsi jo ymmärtäisi pysyä paremmin vierellä mutta tuollainen pikkuinen menijä ei mitään puhetta usko /ymmärrä! skilletgirl.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kyllä noi reputkin sai melkein minimiin kiristää meidän 1v10kk vanhoilla muksuilla. :girl_sigh: Eivätkä ole sieltä ihan hoikimmasta päästä (tytöllä painoa 16kg ja pituutta 86cm). Tosin uskon, että päällä pysyvät vaikkeivat olisi ihan vartalonmyötäisestikään.

 

Noi reput muuten kiinnittää ihmisten huomiota ihan hirveästi! Ja pelkästään hyvässä. Ei ole ulkoilukertaa, ettei joku kommentoisi jotain! Esim. tänään suojatien eteen pysähtynyt autoilija huuteli ihastuksissaan ikkunasta. :girl_haha: Ja mä oon edelleen ihan rakastunut noihin! :girl_in_love: Hermot lepäävät.

Edited by Tiitiäinen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niille, jotka "kauhistelevat" lapsivaljaita, voitte kertoa, että mun kummitäti sisaruksineen sidottiin pienenä puuhun :D Köyden mitta oli muutama metri. Pysyivätpähän ipanat tallessa, kun perheen äiti hoiti lypsyt ja pyykin ja ruoanlaiton... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0