mari.com.au

Suomimammat Amerikassa?

25 posts in this topic

Moikka,

 

Me ollaan muuttamassa taalta Sydneysta Nykkiin puoleksi vuodeksi. Tiedatteko onko siella minkaanlaista suomimammojen piiria tms?

 

Paljon kiitoksia, jos jollakulla on tietoa tasta.

 

Mari

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tästä linkistä löytyy pari New Yorkissa olevaa järjestöä mistä kannattaa aloittaa etsiminen, kuten tuo kirkko ja Suomi-koulu. Tervetuloa jenkkeihin! :)

Ulkosuomalainen/USA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä ostan paljon Amazonista, tai sitten googlaan sen tarvikkeen ja katson missä on halvin hinta. Babies R Us:illa on paljon tavaraa nettisivuillaan mutta lähetyskulut ovat kalliit. Muita nettikauppoja mitä olen käyttänyt on

 

Albee Baby

Baby Catalog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kysyisin teiltä, että mitä amerikkalaisia raskaus- tai vauvalehtiä voisitte suositella? Lehtiä on varmasti vaikka kuinka paljon ja olisi kiva vähän tietää mitä toivoa tuliaisiksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mina en kylla tieda mitka lehdet olisivat hyvia. Minulle tulee pari lehtea mutta en ole jaksanut niita lukea. Tuntuu, etta lehdet ovat vain mainoksia taynna ja pari juttua siina sivussa. Mutta toivotaan, etta muilla olisi jotain ehdotuksia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Löytyisiköhän täältä muita odottavia äitejä, tai äitejä, jotka ovat olleet raskaana Jenkeissä? Tänään tuli kahdeksas raskausviikko täyteen ja olisi kiva turista odotuksen ihmeellisyydestä täällä Jenkeissä. Ainakin "neuvola"systeemi tuntuu olevan kovin erilainen ja ruokasuositukset paljon löperömpiä kuin Suomessa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mina!! :girl_crazy:

 

Ekana tulee mieleen ne prenatal vitamiinitabletit mita sain ekalla laakarikaynnilla Jenkeissa. Suomessa niita ei suositella syotavax, kun niissa on niin paljon A-vitamiinia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minakin olen taalla. Lapsi syntyi maaliskuussa 2009. Mina olin erittain tyytyvainen raskauden seurantaan. Kavin joka kerran laakarilla ja siella kaytiin myos aika useasti Suomeen verrattuna. Mutta kaikkihan varmaan riippuu ihan minkalainen vakuutus on.

 

Missapain olet Helna? Itse asun Missourissa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me asutaan Kaliforniassa, Los Angelesissa. Muutettiin tänne, kun raskautta oli vielä jäljellä vähän reilut 3kk. Noa syntyi viime vuoden marraskuussa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hih, meillakin on Noa :girl_in_love:

 

Muakin seurattiin raskausaikana todella hyvin, kun Noa oli peratilassa. Kavin laakarissa kerran viikossa. Synnytyskin hoitui musta hienosti, mut mulla ei olekaan kokemusta Suomesta. Isa sai olla sairaalassa mun ja Noan luona koko ajan, se oli ihanaa..

Edited by Burberry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asustelen Marylandissa. Yhden kerran olen ollut lääkärissä ja kerran ultrassa. Nyt sitten odottelen parin viikon päästä olevaa lääkärikäyntiä, että pääsisi kuuntelemaan sydänääniä. =) Ja tietysti odotan kovasti marraskuun lopussa olevaa nt-ultraa.

Henkilökunta on ollut käynneillä tosi mukavaa, mutta kun olen varannut puhelimessa aikoja, niin joka kerta on ollut tosi tympeä asenne vastassa. Eli amerikkalainen palveluasenne ei tunnu ulottuvan puhelinpalveluun.

 

 

Noista vauvalehdistä: itse ostin plussatestihuumassa pari vauva- / odotusaiheista lehteä, mutta kyllä ne aika mainos- ja tuotepainotteisia ovat. Tilasinkin Vauva-lehden tänne, saa nähdä löytääkö perille.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nostelen tätä, kun aattelin jos tätä kautta löytyisi ottaja ylimääräisille Huggiesin koodeille. Vaipat on ostettu täältä Kanadasta, jossa me toistaiseksi asutaan, mutta toimii siis Huggies.comissa. Meillä keräillään Pampersia.

 

Laita siis yksityisviesti, jos keräät koodeja ja haluat muutaman ylimääräisen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos vauvalehtikommenteista, joita kyselin jo aikoja sitten :). Harmi, että tarjonta on niin rajoittunutta, ihania häälehtiä kun tuntuu Jenkeissä olevan vaikka kuinka paljon. Nyt olisi taas tuliaiset ajankohtaisia, ja ajattelinkin pysyä toiveissa vaate- ja kestovaippalinjalla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moikka!

 

Asun ihan Suomessa, mutta ollaan mietitty muuttoa noin vuodeksi jenkkeihin miehen opintojen takia. Silloin mukana olisi mahdollisesti alle 6 kk vanha vauva (jos suunnitelmista tulee totta..) sekä tämä esikoinen, joka olisi silloin noin 2 vuotias.

 

Miten vauvan kasvua tarkkaillaan siellä? Kustannuksistakaan en tiedä vielä mitään, kun mehän ei olla sinne muuttamassa kokonaan, joten ehkäpä jokin matka/tms vakuutus korvaa lääkärikulut..?

 

Toinen vaihtoehto olisi lähteä jo vuoden päästä, jolloin toivon mukaan olen aika viimeisilläni raskaana, mutta mitenköhän synnyttäminen/loppuraskaus jenkeissä menisi?

 

Kiitos jos joku jaksaa vähän valottaa käytäntöjä lipsrsealed.gif

 

Niin ja järjestetäänkö jenkeissä mitään äiti-vauvakerhoja? minä kun olisin varmaan kotiäitinä ja tylsäähän siitä tulisi olla kokoajan yksin..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taalla kaydaan lastenlaakareilla tarkastuksissa. Isompi lapsesi kay mita luultavammin vain kerran vuodessa jos on rokotukset kunnossa ja tottakai jos tulee kipeaksi. Alle vuoden ikainen kay vahan useammin, en nyt muista kuinka usein. Lastenlaakari sitten hoitaa vain lapsen terveytta eli neuvolassa kun katsotaan miten lapsi osaa eri asioita niin niita laakari ei tee. Sen sijaan voi liittya mukaan oman countyn parents as teachers-ohjelmaan. He tulevat budjetista riippuen muutaman kerran tai useammin vuodessa kaymaan kotona ja leikin avulla katsovat miten lapsi kehittyy.

 

Kannattaa vakuutusjutut katsoa tarkkaan silla vauvan synnyttaminen ilman vakuutusta on kallista. Mutta hoito on aina erinomaista.

 

Parhaiten muita aiteja tapaa kun liittyy meetup:iin ja katsoo mita leikkiryhmia on omalla alueella. Parents as teachers-ohjaaja voi myos tassa auttaa. Sitten on hirvea maara maksullisia kerhoja mutta mina olen tykastynyt meetup:in ryhmaani. Niissa on pieni vuosimaksu ja usein tavataan jonkun kotona tai puistoissa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pah! Taa ketju on jo kuollu.. :( Eniveis, tama mamma on taas Amerikan mamma :)

 

Ja Io. on muuttanut Charlestoniin!! Kade kade kade...

Share this post


Link to post
Share on other sites

No pitäiskö meidän herätellä tätä ryhmää :) Me asutaan nykyisin Pohjois-Kalifoniassa, San Franciscon kupeessa. Ketäs muita jenkkimammoja täällä vielä onkaan?

 

Meinaatteko tehdä suomalaisia jouluruokia tai herkkuja tänä vuonna?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä on yksi Ameriikan perhe, asutaan Teksasissa vielä kesään asti. :) Noin puolitoista vuotta takana ja siis vielä reilut puoli vuotta jäljellä.

 

Jouluherkuista puheenollen, onko kukaan keittänyt itse luumuhilloa torttuja varten tai onko tietoa, onko jotain valmista hilloa, joka toimisi joulutortuissa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei! Onhan taalla viela muitakin messissa, jee!! :)

 

Me ollaan menossa miehen siskon luokse koko miehen perheen voimalla.. Ainut mita ma toivoin joulupoytaan oli kylmasavu- ja graavilohi. Ostin Suomesta pullon minttuviinaa, eli luvassa on myos minttukaakaota, nam!

 

Mirmuli, missapain Texasia te olette?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mekin ollaan Austinin pohjoispuolella. :D Tosin koska ollaan myös Dallasin pohjoispuolella, niin ei taideta ihan naapureita olla kuitenkaan. Harmi. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyvaa Uutta Vuotta kaikille!!

 

Mirmuli: Joulun viettoon lennettiin Dallasin kentalta, reilut 2 tuntia meni matkaan, et ei tosiaan ihan naapureita. :)

 

Jenkkisukulaiset tykkasi kovasti minttuviinasta tehdysta minttukaakaosta, eika ihme, hyvaahan se oli!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now