Sign in to follow this  
Followers 0
AnneJ.

Lastesi nimet?

982 posts in this topic

^Samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa! Ketjuja on vaikea lukea ja seurata kun saattaa olla puolet ketjun sivuista jonkun kuvan tai nimen ihastelua ja itse ei tiedä yhtään mistä puhutaan kun ihastelun kohde on poistettu ja tilalla lukee vain "Vilautus ohi".

Ymmärrän, mutta se on kaikkien oma valinta. Enemmän mua häiritsee se että jos itse on vain tahtonut vilauttaa ja sit joku on mennyt lainaamaan sitä tekstiä missä nimi näkyy, niin ei itse saa sitä pois..

Eikös lainaaminen ole foorumin ominaisuus, eli jos ei halua omaa tekstiään lainattavan niin kannattaako nimeä laittaa ollenkaan ketjuun?

Sasa: Aivan ihana toinen nimi teidän tytöllä! Mistä olette siihen törmänneet. Väestörekisterikeskuksen nimipalvelun mukaan todella harvinainen Suomessa.

Kiitos! :) Ihan netistä bongasin sen nimen viime kesänä, niitä taisi olla silloin vasta 1 sen niminen, nyt taitaa olla jo muutamia. Meenkin heti katsoo montako niitä nyt on :D

Lilja Lumi Emilia

Liljasta oon tykännyt jo iät ja ajat (mm. mun lempikukka, meiän häissä oli oleellinen koristus jne :)) , Lumi oli jotain talveen/Lappiin liittyvää, jota haluttiin lapseen nimeen (mies Lapista) ja mies ehdotti Emiliaa, joka sopi mulle :)

Pikkusisko sai nimen Helmi Ruska Lumina.

Vilautetaanpas mekin, tyttäremme sai nimekseen ***** ****** wub.gif.

Edited by canerva

Vilautuksella meidän sisarusten nimet: * * ja * *. Toiset nimet suvusta, ekat ei - ainakaan tarkotuksella ;).

Edited by Strutsi

Vilautus tännekin. Eli mein pojat on PIIP PIIP ja TÖÖT TÖÖT.

Edited by NiksNaks

Meidän poika on Visa Petteri . Ei ole kummempaa syytä, löyty allakkaa selatessa ja kuulosti meistä hyvälle. Mie Ehdotin myös Lenniä, mutta ei kelvannut miehelle, kun sille tuli mieleen vaan Lenni-Kalle Taipale. Visaa kyllä kutsuin pitkään Lenni lokinpojaksi, kun hän vauvana kiljui mun mielestä juuri sen kuuloisesti kuin lokinpoika laugh.gif. Mies ehdotti Aatosta, eka kuulosti musta kamalalle, mutta oisin mie sillekin nimelle lämminnyt jos ei oltais Visaa löydetty.

Heta Mimmi Wilhelmiina

Heta- nimen keksi mies eräänä aamuna töihin ajaessamme kun olimme saaneet tietää, että on tulossa tyttö. Mimmi- nimi tulee mummoltani ja Wilhelmiina on oman nimeni "kantanimi".

Vilautetaan meidänkin tytön nimi, eli *****. Mikään nimistä ei ole suvulta, vaan vain sellaisia nimiä, jotka miellyttivät sekä minua että miestä. Etunimi oli ajatuksissa jo pitkään, kahta muuta mietittiin enemmän. Ollaan kaksikielinen perhe, eli oli tärkeää, että nimet sopivat sekä suomen- että ruotsinkielisten suuhun.

Edited by Tricky

Täytyy kyllä vähän komppailla aikasempia että on kyllä harmillista kun nimet vain vilautetaan..varsinkin sitten jos muut kehuu niitä. Tietenkin jokaisen oma valinta, mutta jospa se mainittaisi jo heti silloin kun viestin laittaa, niin ei muut menisi sitä lainailemaan ja kommentoimaan..niin säästyisi sitten vilauttaja ja vilautuksen missaajat mielipahalta? JA tämä ei ole todellakaan pahalla vilauttelijoille, itseä vain kiinnostaisi paljon kehutut ja kauniit nimet!

Mutta jotta en nyt vain täällä paasaisi, niin laitetaas poitsun nimi

Leevi Samuel

Poitsusta piti tulla Roni Mikael, mutta sitten hän ei vaan näyttänytkään Ronilta..Leevi nimi oli synttärikynttilätelineessä ja siittä se kekattiin (vähän ennen ristiäisiä). Yhtään Leeviä en tunne (paitsi delfiinin ja sarjakuvan) ja siksi ajateltiin että luokalla ei joka toinen poika olisi Leevi. Noh, nyt se sitten osoittautuikin vuoden 2009 4. suosituimmaksi pojan etunimeksi, että niinkin harvinainen :girl_haha:

Kauniita nimiä kaikkien lapsilla :lipsrsealed:

Mukava lukea viestejä, että voi kuinka ihana nimi sen ja sen lapsella ja sit kun etsii viestin, että mikä ihana nimi siellä on, on viestiä muokattu kun on vaan VILAUTETTU lapsen nimeä.........että jos ei halua nimeä tänne kertoa, niin miksi vilautella...????? onpa ärsyttävää....

OT, mutta mä olen kanssa ihan samaa mieltä. Ärsyttävää selailla ketjua, jossa monella sivulla ei ole käytännössä sisältöä ollenkaan. Tämän ketjun kohdalla voisi toimia esim. se, että modet poistaisivat viestit, joissa nimi on vilautettu ja viestissä ei ole mitään muuta "järkevää" sisältöä. Voisin vaikka tylsinä hetkinäni tehdä sen itse. :girl_sigh:

mun mussukat on nimeltään Onni ja Nana :lipsrsealed:

Edited by sin

^^ Todellakin! Aleksanteri on myös itsellä kaikkien aikojen ihanin toinen nimi pojille! :grin:

Tyttäremme sai nimen Tinja Ida Katariina :lipsrsealed:

Tarkoitus oli nimeksi laittaa Ida Katariina, muttei miehen mielestä sopinutkaan sukunimeen, joten selailimme nettiä ja löysimme Tinjan ja nyt on todettu TOOOOSI loistaviksi nimeks :)

Meijän tytsy Nella Karoliina :lipsrsealed:

Edited by koopee

Meidän prinsessa on Kiia Sofia

Olisin halunnut Kia nimen, mutta mies sanoi ettei huonoa autonmerkkiä laitetta lapsen nimeksigirl_sigh.gifSofia eka mietittiin ensimmäiseksi nimeksi, mutta päädyttiin että Kiia on helpompi sanoa ja Sofia laitettiin siksi toiseksi nimeksi.

Meidän tytön nimi on Lyyti Ida Maria. Minä halusin Lyytin, mies Idan. Maria on minun toinen nimi :)

Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  
Followers 0