Sign in to follow this  
Followers 0
AnneJ.

Lastesi nimet?

982 posts in this topic

Meidän tytön nimi on Lyyti Ida Maria. Minä halusin Lyytin, mies Idan. Maria on minun toinen nimi :)

 

Ihana nimi! :wub:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mukava lukea viestejä, että voi kuinka ihana nimi sen ja sen lapsella ja sit kun etsii viestin, että mikä ihana nimi siellä on, on viestiä muokattu kun on vaan VILAUTETTU lapsen nimeä.........että jos ei halua nimeä tänne kertoa, niin miksi vilautella...????? onpa ärsyttävää....

 

Anteeksi, vähään OT, mutta... Sulolla onkin oikein mukava ja tänne foorumille sopiva asenne. Se allekirjoituskin on tosi hieno. Jatka vaan samaan malliin... <_<:rolleyes:

 

(Että miksi siis kirjoitella koko foorumille, jos ei halua kuin valittaa ja olla sarkastinen?!)

 

Ja mitä tulee niihin omien lasten nimien paljastamiseen, niin on jokaisen oma valinta, että laittaako nimet pysyvästi näkyville vai vilauttaako niitä. Itse ainakin haluan kirjoitella tänne edelleen ilman, että tulen tunnistetuksi lasteni kautta. Ja kyllä, omien lasteni nimet ovat niiiiiin upean ihanan mahtavat, etten varmana halua niitä kovin monen näkevän!!! B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ot. Kylläpäs kommenttisi vahvistaakin foorumin hyvää yhteishenkeä :huh:Tulee ihan Kaksplussan palsta mieleen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hauskoja nimiä täällä. Erityisesti tuo Nepulan toka ja kolman nimi oli ihania ja sointuivat hyvin yhteen koko pötkö! B)

 

Huomaan, että melkein kaikilla on tuo kolme nimeä. Silloin kun itse syntyi (ikuisuus sitten) oli outoa jos jollain oli 3 nimeä... :)

 

P.s. Parempi täällä vilautella kuin lenkkipolkujen puskissa... :girl_haha::girl_haha:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ihania nimiä monilla lapsilla! Musta on mahtavaa, että nykyään annetaan niin monenlaisia nimiä: uusia, vanhoja, perisuomalaisia, luontonimiä, kansainvälisiä...

 

Mutta itse asiasta sanottuna: meillä asuu Voitto Ilmari. :girl_in_love:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mikael Konsta Kasper ''miksu''

Jonatan Emil Juhani ''jonttu''

 

Tyttö tulossa, nimeä ei vielä päätetty. Saa ehdotella! (;

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alanneen pojalla on kiva nimi! Meillekin olisi tullut Ilmari, jos olisi ollut poika... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ihania nimiä olette lapsillenne antaneet! Musta on ollut aina paljon helpompi keksiä nimi pojalle kuin tytölle.. Pojille on niin paljon kivoja nimiä, tytöille mun mielestä vähemmän.

 

Meidän muksut:

Nooa Kristian

Jooa Onni Oliver

Inna Alma Aurora

Meea Elsa Emilia

Uula Saku Severi

 

Nooa oli mihen nimilistassa ja siitä sitten sen valkkasin. Kristian on miehen toinen nimi.

Jooa: haluttiin ei niin tavallinen nimi pojalle ja sitten törmäsin jossain nimeen Jooa ja mieskin innostui. Onni ja Oliver sitten laitettiin jatkoksi, niihin ei liity minkäänlaista tarinaa.

Inna tulee minun suvusta. Eli meillä on kulkenut suvussa pitkään nimi Anni, se on minn toinen nimeni ja siskon toinen nimi, siskon molempien tyttärien toinen nimi ja meidän äitimme toinen nimi, joten alkaa pikkasen jo ärsyttämään. Halusin kuitenkin jatkaa perinnettä jotenkin ja väännettiin sitten nimi takaperin ja siitä tuli sitten meidän Inna, eipä ole paljoa kaimoja tavattu. Alma Aurora laitettiin jatkeeksi.

Meea Elsa Emilia, ei mitään ihmeellista tarinaa. Miehen nimiehdotus, minä hyväksyin.

Uula Saku Severi. Uula nimeen rakastuin kun luin kastettuja ja sieltä bongasin jonkun kolmantena nimenä. Mietittiin pitkään myös Uulea, mutta Uula sopi paremmin sisarusten nimien kanssa. Saku Severi vain kuulosti hyvältä perässä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on Alma Eliisa, Elsa Anne (lausutaan Ann) ja Elia Alexander. Nimien piti olla monelle kielelle sopivia koska meidän molempien suvut on levittäytynyt sinne sun tänne ja haluttiin sellaset etunimet joista ei hirveesti lempinimiä käännetyisi... mutta niin vaan meillä on molemmille tytöille jumiutunut lempinimet. grin.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on Hertta Hildiina, Sohvi Silvia ja Kyösti Iikka Aukusti. Tykkään todella paljon vanhoista nimistä, joten Hertta, Sohvi ja Kyösti ovat tuntuneet hyviltä nimiltä.

 

Kyöstille olin miettinyt raskaana ollessani nimiä Oiva tai Onni. No kun poika syntyi ja sain pojan syliini katsoin sen tummaa tukkaa ja totesin, että ei tämä mikään Onni ole, tämä on Kyösti. Miedän peikko poika Kyösti :) Miehen pappa Yrjö Aukusti kuoli reilu kuukausi ennen Kyöstin syntymää ja tykkäsimme miehen kanssa molemmat tosi paljon nimestä Aukusti joten laitettiin se kolmanneksi nimeksi. Pojan lempinimi taas on ollut Iikka ihan raskauden alusta asti, joten tuntui sopivalta laittaa se toiseksi nimeksi.

 

Joskus nuorena olin jo päättänyt, että jos joskus saan tyttären tulee siitä Hertta. Mihen mielestä taas Hertasta olisi pitänyt tehdä Sohvi. Minä en kuitenkaan joustanut vaan tahdoin, että ensimmäisestä tyttärestäni tulee Hertta ja sain tahtoni läpi. Toisen tytön kohdalla täytyi minun sitten taipua miehen tahtoon ja toisesta tuli Sohvi. Hildiina oli joku päähänpisto ristiäisiä edeltävänä yönä. Alunperin tytöstä piti tulla Hertta Iida Elviira, mutta Hildiina kuulostikin niin hyvältä, että jätimme Iida Elviirat ja kastoimme tytön Hertta Hildiinaksi. Sohvilla noudatimme samaa kaavaa Hertan kanssa, koska toinen ja mahdollinen kolmas nimi tuottivat ongelmia eikä kunnollisia yhdistelmiä keksitty, oli helpompi noudattaa samaa kaavaa isosiskon nimen kanssa. Toiseksi nimeksi mietimme Silviaa ja Sylviaa, mutta Silvia tuntui helpommalta sanoa, joten siihen sitten päädyimme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olen varmaan nähnyt nimet jossain täällä aiemmin, ja yhä vielä olen sitä mieltä että vasrinkin molemman pojan etunimet on tosi kauniit!

Edited by Marthe

Share this post


Link to post
Share on other sites

molemmilla kauniita nimiä :)

 

erityise paljon tykkäsin hildiinasta :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tytön nimi on Sara Marja Aleksandra. Marja on miehen kuolleen äidin nimi (muistoksi), ja Aleksandara löytyy myös miehen suvusta (sattumalta osui myös että on suvussa liikkunut nimi). Sara on vaan ollut vuosia mulla että jos tyttö tulee niin siitä tulee Sara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän prinsessasta tuli Nella Sofia. <3

 

Pojalle olisi ollut nimiä mietittynä vaikka kuinka paljon, mutta tytölle nimen keksiminen olikin paljon vaikeampaa. Luimme kalenterin nimilistaa läpi useaan otteeseen ja aina palasimme nimeen Nelli. Miehen vanhempien luona on kuitenkin koira, jolla kyseinen nimi, joten emme sitä voineet/halunneet käyttää. Nettiä selaillessa (omasta raskausaikana kirjoitetusta nimilistasta) bongasimme sitten Nellan ja totesimme että se se on. :) Ja hetken sitä käytettyämme kuulosti itse asiassa paremmaltakin.. Sofia-nimestä tykkäsimme myös jo heti alusta asti, muttemme halunneet etunimeksi niin yleistä nimeä, joten siitä tuli hyvä toinen nimi.. Etunimen suhteen mulla oli muutenkin tietyt kriteerit: ei saa löytyä lähisuvusta eikä tärkeimmiltä ystäviltä, lyhyt, muttei yleisin nimi, nimessä EI: r-kirjainta eikä kaksois vokaalia... Kolmatta nimeä mietimme myös, mutta kun meillä kummallakin on vain kaksi nimeä, ajattelimme jatkaa samaa lapsillekkin.. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Meillä on Nelli Sofia

 

Nelli nimeen tykästyttiin jo joskus raskausaikana ja kun pieni vaaleatukkainen tyttö sitten syntyi oli nimi selvä. Olimme "ihan varmoja" että tytön nimeksi tulee Vilma, mutta kun tyttö syntyi ei hän näyttänytkään yhtään Vilmalta vaan oli ihan selvä Nelli. Sofia tulee miehen suvusta, Sohvi mummolta (kuoli vain muutama viikko ennen Nellin syntymää), mutta olimme jo päättäneet, että mitään suvuista otettuja "mummo nimiä" emme lapsellemme anna, mutta tuo mummon kuolema oli niin kova juttu, että halusimme jollain tavalla kuitenkin muistaa ja kun toinen nimi kerta tytöltä puuttui niin mietimme että miksei. Sohvi ei kuulostanut kuitenkaan yhtään hyvältä Nellin rinnalla, joten nopeasti keksimme, että Sohvi = Sofia. Nimi kuulosti heti täydelliseltä ja jäimme vielä hautomaan kolmatta nimeä. Emme kuitenkaan keksineet mitään sopivaa ja päätimme, että nimi saa jäädä tuohon Nelli Soifiaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  
Followers 0