Sign in to follow this  
Followers 0
AnneJ.

Lastesi nimet?

982 posts in this topic

Vivian meidän vallaton tättärää!

 

Ada

Elle Meidän pienet kaksostytöt!

 

 

Mieheni on Yhdysvalloista, joten piti saada myös jotain sinne sopivaa.

Mietittiin aluksi Vivianin nimeksi Marley Genevieve, mutta ajateltiin että se olisi vähän liian vaikea suomalaiseen suuhun. Päätettin että tytön nimeksi tulee Vivian. Ada tuli Adalminasta, joka on isomummini nimi. Molemmat pitivät Ellasta, mutta se on jenkeissä & suomessa kovin yleinen nimi, siispä muutettiin se Elleksi. Yhteensä jokaisella tytöllä on kolme nimeä.

 

P.S Todella ihania nimiä kaikkien teidän lapsilla! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meiltä löytyy Joana Maria Josefiina.

 

Halusimme hieman erikoisemman etunimen, koska minunkin on harvinainen ja miehen taas tosi yleinen. Joana tuli miehen vaihtovuoden tuttavalta Romaniasta. Hänen nimensä tosin kirjoitettiin Yoana, mutta väänsimme tuon suomalaiseen suuhun sopivaksi. Maria tulee minun suvustani ja Josefiina keksittiin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mies on aikas tykästynyt tohon Joana-nimeen :wub: niin mäkin.

On siis listalla odottamassa, jos tulee vielä tarvetta nimille :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän poika on Tuukka Tuomas.

 

Tuukka pompahti esille jostain nimiluettelosta kun vauva oli jo syntynyt, ja sille piti sitten nimi keksiä, kun alunperin kaavailtu ei tuntunut sopivan. Molemmat katsottiin vauvaa ja oltiin samaa mieltä, että se on Tuukka. Tuomas sitten tuli, koska:

 

a) isän toinen nimi on Tuomas

B) halusin ehdottomasti jonkun Seitsemän Veljestä -nimen pojalle

c) rimmaa todella hyvin kutsumanimen kanssa.

Edited by PMLats

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ninni Ida Aleksandra

(nimet suvusta)

 

 

meillä oli tytölle nimiehdokkina (eri etunimellä varustettuna tosin ) myöskin nuo Ida Ale(x)andra, on tosi kauniit nimet (ja mun mummo oli Ida) :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suvi ihan pakko kysyä, että kuinka suomalainen nimilainsäädäntö on mieltä noista ulkomaalaisista nimistä kun toinen vanhemmista on muualta? onko kenties jotain hankaluuksia saada tahtomansa nimi ja pitääkö sitä perustella viranomaisille jotenkin?

 

osaatko sanoa tarkoittaako tuo toinen nimi jotain erityistä? kivan yhdistelmän olette pojalle kehittäneet :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

En mä vielä tiedä onko mitään hankaluuksia kun paperit on vielä täällä kotona :P Mutta ei pitäisi olla kuulemma jos lapsen toinen vanhempi on eri kulttuurista, sen pitäisi riittää perusteeksi :)

 

Toinen nimi tarkoittaa periksiantamatonta, tais olla vähän huono idea antaa sellainen nimi... :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Toinen nimi tarkoittaa periksiantamatonta, tais olla vähän huono idea antaa sellainen nimi... :rolleyes:

 

:lol: :lol:

 

Kiva nimi kuitenkin. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
kuinka suomalainen nimilainsäädäntö on mieltä noista ulkomaalaisista nimistä kun toinen vanhemmista on muualta? onko kenties jotain hankaluuksia saada tahtomansa nimi ja pitääkö sitä perustella viranomaisille jotenkin?

 

Meillä mies on Hollannista. Me oltiin päätetty tytön etunimi jo vuosia sitten enkä mä ajatellut että siinä olis jotain ongelmaa.

Suomessa näytti olevan yksi kaima likalle, joten ajattelin ettei se ole sitten ongelma

Ainoa ongelma hollantilaisen nimen kanssa on ollut lausuminen, joidenkin ihmisten mielestä F-kirjain on niiiiin tosi vaikea vaikka onhan näitä "suomalaisiakin"nimiä joissa on F, esim. Fanny ja Fiia.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Suvi ihan pakko kysyä, että kuinka suomalainen nimilainsäädäntö on mieltä noista ulkomaalaisista nimistä kun toinen vanhemmista on muualta? onko kenties jotain hankaluuksia saada tahtomansa nimi ja pitääkö sitä perustella viranomaisille jotenkin?

Vierasperäisen nimen saa antaa, jos lapsella on sukutaustaa vieraskielisistä. Perusteluna on silloin sukulaisuus. Olisihan se nyt kauheaa, jos Suomessa asumisen takia ei saisi antaa oman kielistä nimeä lapselleen. :o Myös adoptiolapsille usein annetaan alkuperäinen nimi toiseksi nimeksi, vaikkeivät enää ole sukua biologille vanhemmilleen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sanni Aleksandra

 

Eli Sanni on isänsä haluama ja Aleksandra on mun mamman nimi

 

Muoks: olisin itse halunnut Aavan nimeksi, mutta eipä mies taipunut! Ehkä sitten, jos vielä tyttölapsi tulee :wub:

Edited by masu

Share this post


Link to post
Share on other sites
Suvi ihan pakko kysyä, että kuinka suomalainen nimilainsäädäntö on mieltä noista ulkomaalaisista nimistä kun toinen vanhemmista on muualta? onko kenties jotain hankaluuksia saada tahtomansa nimi ja pitääkö sitä perustella viranomaisille jotenkin?

Meilläkin mies on ulkomaalainen ja pojalla on molemmat nimet suomen nimilainsäädännön vastaisia. Nimet voidaan kuitenkin hyväksyä (maistraatin sivuilta):

 

1) uskonnollisen tavan vuoksi;

 

2) jos henkilöllä kansalaisuutensa, perhesuhteidensa tai muun erityisen seikan perusteella on yhteys vieraaseen valtioon ja esitetty etunimi vastaa sanotussa valtiossa noudatettua nimikäytäntöä; tai

 

3) jos siihen harkitaan olevan muu pätevä syy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän veljekset ovat ikäjärjestyksessä

 

Lukas Emil Juhani & Noel Elias Joonatan

 

Etunimet ovat "uudet". Emil, Juhani ja Elias ovat suvuissamme perinteisesti paljon käytettyjä, vanhoja nimiä. Joonatan tulee ihan siitä, että kyseinen kirja on yksi nuoruuteni lemppareista. Kriteerinä nimille oli myös se, että meillä on paljon amerikkalaisia ystäviä (mm. poikien kummit), joten halusimme etunimet, jotka ovat melko kansainväliset, mutta sopivat kuitenkin ensisijaisesti suomalaiseen kulttuuriin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Penny.n pojilla on tosi kivat nimet! Ihanasti sointuvat kokonaisuudessaan yhteen, ovat "samaa sarjaa", ja kaikki nimet ovat just mun makuun :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ninni Ida Aleksandra

(nimet suvusta)

meillä oli tytölle nimiehdokkina (eri etunimellä varustettuna tosin ) myöskin nuo Ida Ale(x)andra, on tosi kauniit nimet (ja mun mummo oli Ida) :)

 

Kiitos, itsekin pidän kyseisistä nimistä paljon :P

Edited by aurinkoinen08

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ena Nella Mirella

 

 

kaunis nimi... ena tarkoittaa ykköstä... on kreikkaa

Share this post


Link to post
Share on other sites
Meidän pojat ovat Otto Sulo Petteri ja Olli Armas Antero. Molempien poikien nimistä kaksi tulevat meille läheisten ihmisten nimistä, ja yksi on muuten vaan mieleinen. Esikoiselta tuo nimi on etunimi ja kuopukselta keskimmäinen. Mitenkään tarkoituksella emme valinneet etunimiä yhteensointuviksi, vaikka näin jälkikäteen aatellen se kiva juttu onkin :)

 

 

mä tykkää näistäkin kovasti..

ne ovat hiukan samanlaiset kuin meidän poikien nimet.tai saman henkiset..

 

jaron onni johannes

joona aarre jeremias

 

jaron nimen kuulin ohi mennen puolitutulta ja oli pakko pysähtyä kysyyn et minkä nimen sä sanoit??!! se oli sit siinä,heti.. johannes kulkee suvussa.mä halusin sointuvat nimet ja nyt on kiva kun on hellittely hetkinä äidin onni ja aarre :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos Neiti.Aurinko! Kolmannen nimen piti alunperin olla Kanerva (syksyllä syntyneelle sopiva), mutta rohkaistuimme sitten lopulta antamaan söpön Vadelman. Vadelma on Kanervaa hempeämpi, ja mietimme, että hyvin samanlainen luontonimihän Vadelmakin on kuin Kanerva tai vaikkapa Hilla. Mamin ja isin pikku Vadelma.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  
Followers 0