70 posts in this topic

Kerättäiskö kivoja ideoita lasten synttäreille! Ympätäänkö samanikäisten ideat samaan ketjuun vai kuinka? Mutta ideoita ja keskustelua kiitos! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän kummipojan synttäreillä oli viritetty villalanka pitkin poikin taloa jokaiselle lapselle. Se piti keriä ja sen päästä löytyi aarre, pieni karkkisäkki. Lapset oli ihan tohkeissaan, koska se lanka kulki oikeasti kellarikerroksen kautta ullakolle asti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidan lapsen serkun synttareilla oli piñata jonka rikkomista kaikki vieraat paasivat yrittamaan kepilla silmat sidottuina. Siihen on myos laulu olemassa mutta ilmankin sen varmaan voi rikkoa... ;)

pinfish12.jpg

 

Naita myydaan jo aika yleisesti mutta paperimassasta voi itsekin tehda, tayttaa leluilla tai karkeilla ja laittaa katosta roikkumaan!

 

Meidan 1v 2kk tyttokin muka hakkasi sita innoissaan muiden esimerkin innoittamana. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä oli perinteistä ongintaa tytön 2v synttäreillä.

Yksillä synttäreillä oli nukketeatteria.

Täksi vuodeksi pitäis taas keksiä uutta ohjelmaa, ajattelin ainakin kasvomaalausta (mikä unohtui tehdä viime vuonna). Jäätelökioskia kanssa mietin, ei nyt sinäänsä mikään ohjelmanumero, mutta vähän ekstraa.

Innolla siis odottelen ideoita, jokunen kuukaus ois aikaa kehitellä synttärijuhlia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kivoja ideoita täällä. Mä ajattelin kanssa seuraaville synttäreille tota ongintaa. Ja tyttö on toivonut, että hänelle pidetään sitten naamiaiset. Että se ainakin taitaa olla ohjelmistossa. Lisää ideoita kiitos, vaikka paljon hyviä jo onkin tullut :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä kesällä tytön 2v synttärit. Vieraana samanikäisiä ja vanhempia lapsia. Synttärit pidetään varmaankin mummolassa. Luultavasti pihalla jos sää sallii.. Tarkotus ois pienimmille pihaan uima-allas, palloja, vesipyssyjä yms. Ja kakkuun tulee ainakin syötävä kakkukuva ja pahvimukit ja lautaset teeman mukaan joka on prinsessa tai eläin aihe. Ehkä tulee ongintaa, laulu-leikkejä ja herkuttelua... :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me oltiin tytön kanssa parisen viikkoa sitten kaverin muksun 3 v synttäreillä ja siellä oli ongintaa. Mä vähän mietein, että mitenhän tyttö (1½v) homman tajuaa, mutta ihan hyvin meni. Toki mä jouduin auttamaan haavin kanssa, että se saatiin kankaan yli, mutta kun siellä oli takaisin vedettäessä pari muovieläintä, niin tyttö oli tosi innoissaan. Sitten olisikin pitänyt työntää haavi vielä uudestaan sinne, jos sieltä olisi tullut vielä lisää. Onneksi ei kuitenkaan nostanut meteliä, vaikka ei saanutkaan uutta ongintakertaa.

 

Piñataa mä vähän suunnittelin meen häihin lapsille ohjelmanumeroksi, mutta luovuin siitä sitten. Muksuja on tulossa aika eri ikäisiä, haitari 6 kk-14 v, joten en oikein tiedä hajoaako se heti, kun tuollainen vanhempi poika siihen iskee. Koska jos joku isompi lyö ensin ja piñata hajoaa siihen, niin se on vähän tylsä juttu. Tokihan sitä nyt voisi pitää vahtia, että pienimmät saisivat aloittaa ja vasta viimeisenä sitten olisi noiden isompien lasten vuoro, jotta kaikki saavat hakata sitä ainakin kerran. Lisäksi täyttö tuottaa oman hankaluutensa, kun tuo ikähaitari on noin iso. Pienimmät eivät kaikki saa vielä syödä karkkia (eivät kaikki 3v:tkään) ja isompia taas ei mitkään lelut juurikaan kiinnosta. Tosin en tiedä kiinnostaisiko tuo piñatan hakkaaminen välttämättä muutenkaan yli 10 v muksuja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jos on mahdollisuus järjestää synttärit ulkona niin jonkinlainen temppurata tai suunnistusretki/aarteenetsintä olisi varmasti kiva.

 

Sisäleikeiksi tuli mieleen vettä kengässä, aasinhännän kiinnitys, juhlahattujen koristelu tai niitten karkki/popcorninauhojen pujottelu.

 

Nykyään on aika helppo pitää teemasynttäreitä. Ainakin isommissa marketeissa ja tiimareissahan on niitä valmiita pakkauksia mistä löytyy kutsukortit, mukit, lautaset, servetit yms. Siihen sitten sopivat kakut ja ruoat/juomat vaan sekaan.

 

hamahakinseitti_250.jpgbarb_iso.jpg

 

Onko kellään kokemusta synttäreistä jotka on vietetty jossain muualla kuin kotona? ainakin sisäleikkipaikoissa on niihin mahdollisuus. Aivan järkyttävän hintaisia vaan ollut ne mitä joskus on tullut silmäiltyä. :unsure:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jos on mahdollisuus järjestää synttärit ulkona niin jonkinlainen temppurata tai suunnistusretki/aarteenetsintä olisi varmasti kiva.

 

Yhden tuttavan lapsen synttäreille oon tehny merirosvoaarteenetsinnän. Värjäsin paperiä teepusseilla ja polttelin kynttilän kanssa reunoja. Kartassa oli vihje (sanallinen ja/tai kuvallinen) ja sieltä löytyi uusi kartta. Lopulta piti kaivaa aarre ylös, joka oli suklaarahoja. Lapset kyllä tykkäsi ja oli innoissaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me pidetään nyt esikoiselle naamiaissynttärit Hello Kitty -teemalla, kun Hello Kitty on niin pop :P. Eli kutsuissa oli ko kissaa, kakkuun tulee samaa, sit lautaset ja mukit on samalla kuvioinnilla jne. Mutta pitäisikös synttäreille kehittää jotain naamiaisiin liittyvää muuta ohjelmaa vai onko pelkkä naamiaisasuihin pukeutuminen jo tarpeeksi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sopisikohan myös kutsuun liittyvät kysymykset tämän ketjun jatkoksi? Minkälaisia tekstejä olette laittaneet synttärikutsuun? Myös kaikki ideat kutsujen askarteluun kiinnostaisi. Lähetättekö kiitoskortteja juhlien jälkeen? Onko sellainen tapana?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko sitten sellaiset synttärit ihan tylsät, joissa ei ole mitään aikuisten järjestämää ohjelmaa? Eli että lapset saavat itse keksiä ja päättää mitä leikitään.

 

Meillä on kohta 3 vuotta täyttävä tyttö, eikä minulla ole kokemusta isompien lasten synttäreistä (paitsi omista ja kavereitten synttäreistä sieltä 30 vuoden takaa ;)). 3-vuotiaille mielestäni riittää vielä se, että voivat keskenään leikkiä synttärisankarin leluilla jne. -- Edit. Kun ei niitä lapsivieraitakaan niin monta vielä kuitenkaan kutsuta, taitaa se 2-3 lasta olla maksimi. -- Isommat varmaan sitten jo osaavat itse keksiä leikkejä, vai osaavatko?

 

En siis tarkoita tuomita kivoja ideoita! :) Kunhan mietiskelen. En ainakaan itse muista omilta tai kavereitteni synttäreiltä lapsuudesta mitään isompia teemoja, jotkut naamiaiset taisi olla, mutta siinä se.

Edited by Vertti

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Nää on meillä ainakin ekat synttärit, joissa jotain ohjelmaa on. Tää kun on eka vuosi, kun tyttö mitään erityistä on pyytänyt (naamiaiset). Mut tähän asti on ihan hyvin pärjätty ihan sillä, että lapset on touhunneet keskenään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko muita ideoita? 4 taaperoa tulossa tytön 2v. synttäreille ja jotain pientä ohjelmaa olisi kiva keksiä kakunsyömisen lisäksi. Ongintaa jo ajattelinkin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ihan pienten kanssa ei varmaan ihmeempää ohjelmaa tarvitse, en usko että jaksavat keskittyä kovin pitkään. Isossa kaveriporukassa ja vieraissa leluissa riittää ihmeteltävää. Tuo villalankajuttu kuulosti kivalta, täytyy kokeilla kun meillä seuraavat kekkerit on.

 

Meillä oli yksillä lastenkutsuilla jäätelöbaari, muutamaa eri sorttia jäätelöä, hilloja, kastikkeita, strösseleitä, vohveleita ja kermavaahtoa ja komeat kipot. Jokainen sai sitten vuorollaan tilata mieleisensä annoksen, mitkä kasattiin ohjeiden mukaan. Muksut olivat ihan tohkeissansa. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä oli tänä kesänä ensinmäistä kertaa lastenkemut, 4v synttärit olivat kyseessä ja Merirosvoteemalla mentiin, synttärisankarin toiveesta.

Kutsut olivat merirosvoteemaa,samoin kuin kakku ja tarjottavat ja servetit yms.

 

Kaveritkin olivat kivasti pukeutuneet :) Jopa yksi helinä keijukin oli lennähtänyt joukkoon, Siskoni oli maalannut suuren merirosvolipun seinälle laitettavaksi ja ohjelmassa oli onginta sekä pieni aarteen etsintä. Hyvin meni synttärit ja 1,5h oli tähän hupiin varattu aikaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kröhöm. Oonko mä ihan moukka, kun en haluaisi laittaa mitään ongintaa tms.? Lapset on toki niistä aina innoissaan, mutta en ymmärrä miksi vieraat lahjotaan. Minusta riittää, että synttärisankari saa lahjan. Ja toiseksi mua häiritsee hieman se, että oma muksu tuo kavereidensa synttäreiltä lähes aina pussillisen karkkia, vaikka herkuttelee jo juhlissa. Me ollaan toistaiseksi saatu pidettyä muksu lähes karkitta.

 

Korostan, että mua ei haittaa jos muut näitä juttuja järkkää. Itse en kuitenkaan haluaisi vieraita lahjoa, kun musta se on ihan hassua. Ehkä mulla vaan on pipo kireällä :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän likan 2-vuotissynttäreillä oli ongintaa, koska halusin että eri ikäiset lapset tekisivät yhdessä jotakin. Hienosti toimikin, isommat auttoivat pienempiään jne. Enkä lahjonut sen kummemmin vieraita, olin ajatellut tarjota suklaamunia kun kerran oli pääsiäisen aikaa, joten saivat sen suklaamunansa sieltä ongintaämpäristä :)

 

Oltiin yksillä 3-vuotissynttäreillä, joilla ei ollut ohjelmaa, kukin lapsi leikki sitten itsekseen. Ainoastaan synttärisankarilla oli yksi leikkikaveri, mutta tytöt sitten leikkivät omiansa. Onhan sekin ihan kiva, mutta kukin tekee niinkuin tahtoo.

Mielestäni yhden ohjelmanumeron kehitteleminen kaikille sopivaksi on ihan ok, aion jatkossakin miettiä jotakin pientä, mutta en siitä aio ottaa paineita :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minkälaisia lastenjuhlia olette järjestäneet muksuillenne? Mitä tarjoiluja? Minkälaista ohjelmaa? Minkälaisella budjetilla?

 

Meillä lähestyy pojan 6-vuotis syntymäpäivä ja mietin että jos järjestäisin esimerkiksi ongintaa tai aarteenetsintää maastossa. Jokaiselle vieraalle olis pieni lahja matkaan (voi olla vaikka kinder-muna tms) ja tietenkin tarpeeksi tarjoiluja (sipsejä, karkkia, kakkua, mehuboolia...). Tarjoilujen ja sisäleikkien jälkeen olisi ehkä viisasta siirtyä ulos leikkimään koska sellainen 10-15 lasta sokerihumalassa voi olla aika kaaottinen porukka sisätiloissa biggrin.gif

 

Jakakaa ideoita!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meil oli isoveika 2-vuotissynttäreillä onginta ja se saavutti kovan suosion. Vanhin vieras oli 5v ja hän taisi olla eniten innoissaan...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Meil oli isoveika 2-vuotissynttäreillä onginta ja se saavutti kovan suosion. Vanhin vieras oli 5v ja hän taisi olla eniten innoissaan...

 

Mitä laitoitte yllätyspussiin? Pojun synttäreille tulee pääasiassa poikia ja olen ihan ymmälläni mitä keksisin laittaa niihin pussukoihin :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on haaveissa järjestää lapsille joskus yhteissynttärit (synttäreillä väliä 1 kk), joissa olisi teemana naamiaiset. :) Vielä seuraavilla en sitä toteuta, mutta ehkä vuoden päästä, kun lapset täyttävät 2 ja 4 v.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun serkku on järkännyt lapsilleen aina ihania teemasynttäreitä. Nyt tytön täyttäessä 11v. hänellä oli kiipeilysynttärit. :D Kiipeilykeskuksella olivat käyneet kiipeilemässä ja kortit askarreltiin teeman mukaan, muita yksityiskohtia ei mulla ole valitettavasti tiedossa. Tää nyt meni vähän yli-ikäisten osastoon, mutta esim. Hop Lop -synttärit vois toimia aika pienilläkin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Mikä tuollaisten synttärien idea on? Tuollaiset kodin ulkopuolella järjestettävät synttärithän ovat yleistymässä Suomessakin, mutta mä en ole oikein koskaan innostunut ideasta. Onko se helppoa, kun ei tarvitse järjestää kotiin niitä synttäreitä vai onko synttäritkin nykyään kilpavarustelua siten, että kuka keksii hienoimman idean?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uskoisin että kodin ulkopuolella järjestettävien synttärien idea on saada se synttärivilske jonnekin muualle kotoa ja pääsee itse vähemmällä :P Toki mielestäni noissa on vähän kilpavarustelun makua koska ovat yleensä aika kalliita järjestää. Laskin että 10 vieraalla hoplopissa saisi maksaa sellaisen 200 euroa joten kyllä taidan itse leipoa ja siivota ja järjestää ohjelmaa ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now