Mimosa•

Hoito joka toi onnen..

175 posts in this topic

Minusta olisi mukava tietää millä hoidoilla te olette saaneet vihdoin sen plussan? Mones hoito kerta ja ehkä hieman myös taustaa että mikä oli hoidon syynä tms..

Luokaa toivoa meihin vielä hoidoissa ramppaviin,kun välillä usko ja toivo saattaa olla tiukilla.. :)

Toivottavasti joku plussannut edes käy täällä vielä kurkkimassa.. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

HUPSIS! tarkemmin kun nyt mietin niin tämä aihe tavallaan kyllä onkin jo tuolla onnistuneissa käsitelty :) mutta jospa yritettäisiin tähän sellaista pikaista galluppia :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miehestä johtuva lapsettomuus, tähän se kaikista pisin -spermia-sana joka tarkoittaa että siittiöitä vähän, huonosti liikkuvia ja paljon epämuodostuneita. :D Eka tärppi tuli kolmannesta inseminaatiosta, clomiavusteisena.

 

Nyt tokalla kierroksella on menossa jo ekan ICSIN eka PAS, takana 5 inssiä, ei tärppiä toistaiseksi... IVF:llä yksikään solu ei hedelmöittynyt, mihin lääkärit eivät osanneet sanoa syytä. Eka IUI-plussa alkaa nousta arvoon arvaamattomaan. :mellow:

Share this post


Link to post
Share on other sites

4. IVF:n tuoresiirto

 

 

Diagnoosi: munajohdinperäinen lapsettomuus eli mun molemmat munanjohtimet ovat ihan solmussa <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

meillä tärppäsi inseminaatiolla. sekä ekalla kerralla (km) ja toisella kerralla. pco & teratozoospermia vaivana.

 

 

tähän olis voinut laittaa ihan vaikka gallupin. joku mode vois tehdä?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä onnistu ensimmäisen ovulaatioinduktion avulla (Puregon-+Pregnyl-piikit). Piti olla inssi, mutta se peruuntui.

Aikaisemmin oltiin kokeiltu clomeja, mutta ne ei mulla toimineet.

Onglemana oli siis mun ovuloimattomuus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Syynä selittämätön lapsettomuus.

 

Meillä onnistui kolmas loppuun asti suoritettu inssi.

Eka ja toka inssi eivät tuottaneet tulosta, kolmannessa tuli aivan liikaa munarakkuloita ja homma keskeytettiin. Neljännellä kerralla piikitin pienimmät mahdolliset annokset vain joka toinen päivä ja lopuksi irrotuspiikki. Viimeisellä kerralla ei myöskään ollut käytössä Lugesteronia kuten aiemmilla kerroilla. Olin myös vikan inssin aikoihin ehtinyt syödä jokusen kuukauden mm. foolihappoa. Liekö sillä mitään merkitystä...?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miehellä todettiin tutkimuksissa oligoteratozoospermia (siittiötiheys ja kokonaismäärä normaalia pienempi, myös normaalin muotoisten siittiöiden osuus alentunut). Tämän vuoksi miehen hedelmöityskyky on merkittävästi alentunut. Meille tehtiin yksityisellä klinikalla kaksi inseminaatiota, jotka eivät tuottaneet tulosta. Ensimmäinen IVF-tuoresiirto onnistui.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Syy pitkä, epäsäännöllinen kierto ja ovuloimattomuus...

 

Ensin terot kierron tasoittamiseen ja sitten Clomit, joiden jälkeen tärppäsikin aika pian, ensin kun oli sellaset 2v tuskaillut että "uskaltaako" edes tutkimuksiin mennä... :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

3,5 vuoden aikana tehtiin 1 x IUI, 2 x ICSI ja yksi PAS, siitä PAS:sta tärppäs.

 

Nyt on ollut toiveissa toinen lapsi pian 2 vuotta ja sen aikana tehty 2 x PAS. Ensi keväänä on viimeinen ICSI ja jos se ei tuota tulosta eikä yhtään alkiota pakkaseen, meidän hoitotarinamme ja sen myötä unelma kaksilapsisesta "suur"perheestä päättyy...

 

(Pää)syy siittiöissä, vähän ja hitaita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lyhennettynä versiona: Taustalla pitkät kierrot, ovuloimattomuus. Pari vuotta yritystä ihan keskenään. Sitten clomit, pari km. Lopulta inseminaatio lääkkein toi toivotun tuloksen.

Edited by violetti

Share this post


Link to post
Share on other sites

4. IUI (mulla ovulaatio aikaan Clomeilla) toi Taaperoisen kotiin. Seuraavaksi oltaisiin menty IVF:ään.

Edited by Lara

Share this post


Link to post
Share on other sites
Syy pitkä, epäsäännöllinen kierto ja ovuloimattomuus...

 

Ensin terot kierron tasoittamiseen ja sitten Clomit, joiden jälkeen tärppäsikin aika pian, ensin kun oli sellaset 2v tuskaillut että "uskaltaako" edes tutkimuksiin mennä... :rolleyes:

 

hmm...mä oon just tossa tilanteessa että mietin tarviiko tässä nyt mihinkään vielä mennä....kierrot pidentyneet kierto kierrolta ja ovulaatiotakaan ei oo tainnu olla muutamaan kiertoon ainakaan. sentään vasta 7kk mennyt. joka helposti toki voi pidetä tuohon kahteen vuoteen tällä jahkailulla....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on ensimmäinen inssi tulossa tammikuussa,mutta nyt on tullut hieman ristiriitainen tunne sen suhteen.. Kuinkahan moni sillä keinolla on todella raskautunut,kun tuntuu että kenelläkään ei ole oikein hyvää sanomista siitä keinosta.. :huh: Toisaalta jotkut ovat plussanneet inssin jälkeen,mutta toisille taas jopa lääkäri (!!) on sanonut että turha sillä edes yrittää kun inssin mahdollisuudet ovat niin pienet.. Monessakohan inssissä on sitten käytävä että pääsee ivf:ään...??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ootte mimosa menossa yksityiselle? Siellä saa aika hyvin vaikuttaa hoitomuotoihinsa. Jos ei inssit tunnu hyvälle, niin ei niitä tarvitse montaa tehdä. Lääkärit tekee suosituksensa tilanteen mukaan tottakai, mutta te maksatte -> te päätätte. :)

 

Ei se inssin raskausennuste niin paljon huonompi ole, kuin koeputkihoitojenkaan, jos sperma on tarpeeksi laadukasta (siis tarkoittaa pesun jälkeen sitä kokoinaismäärää/liikkuvuutta) eikä muuta estettä ole. Meille sanottiin, että kolme inssiä olisi se mikä kannattaa yleensä kokeilla, sen jälkeen todennäköisesti on tärpännyt jos on insseillä tärpätäkseen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alya,juu väestöliittoon ollaan menossa.. :) Toivotaan todella että jo vaikka heti ensimmäisestä tärppäisi,mutta epäilenpä sitäkin.. 5-10% mahdollisuus on vaan hieman liian vähän hintaansa nähden,jos siis niitä joutuu esim. kolmekin turhaan tekemään.. :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Musta IUI:n ennuste on 10-15 prosenttia?

 

Mä itse koin inssit tosi hyvänä ensiksi. Meillä oli hyvät mahdollisuudet onnistua niiden avulla eikä tarvinnut heti ryhtyä rankempiin hoitoihin. Meille katsottiin kolmen-neljän IUI:n olevan kannattavaa, tuo neljäs oli sitten se, jonka vaihtoehdoksi ehdotettiin jo IVF:ää. Halusimme kuitenkin neljännen inssin tehtäväksi, että se keino on sitten täysin kokeiltu. Ja hyvä niin. :)

Edited by Lara

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei kai se niin vähän ole? Mä muistelin että puhuttiin 10-20%? Kuulostaahan se joo silleen pieneltä, mutta onhan "luomuraskaudenkin" todennäköisyys per kierto normaalisti vaan se 25%. Ja IVF:ssä myös 20-25%. :)

 

MUN MIELESTÄ kannattaa eka kokeilla se pari-kolme inssiä, jos edellytykset on, koska hoitona se on kaikkiaan niin paljon helpompi. Tottakai toki jokainen tekee omat ratkaisunsa omista lähtökohdistaan jne., mikä sopii yhdelle ei sovi toiselle. Ymmärrän kyllä turhautumisen ja kärsimättömyyden, jos tuntuu ettei ne mitään auta... Meillekin suositeltiin tällä toisella kierroksella jopa kuutta inssiä, kun todistetusti se meillä on auttanut. Neljän jälkeen kuitenkin tehtiin päätös ja siirryttiin eteenpäin (yksi inssi tehtiin vielä "odottelukierrolla" kun ovis niin kätsysti sattui suunnittelukäyntiin).

 

Onnea teille hirveästi, mitä sitten päätättekin! :-*

 

Muoks. Lara ehti väliin. :)

Edited by Alya

Share this post


Link to post
Share on other sites

meillä iui:n prosentit oli 20, jopa lähempänä 25%. tai oikeastaan nythän se on 100% :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Aivan. :D

 

Alya: meille lääkäri sanoi samaa, että sillä hoidolla lähdetään liikkeelle millä ensimmäinen tuli, kun kerran se on todistetusti toiminut kerran. Ollaan ajateltu miehen kanssa, että neljä tehdään taas ja katsotaan siitä sitten eteenpäin.

Edited by Lara

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä oon myös useasta lähteestä lukenut IUI:n onnistumisprosentin olevan 10-15. Jossain tosin lukee 10-20, ja suurempi todennäköisyys yhden lähteen mukaan oli luovutetuilla siittiöillä (ja tosi luotettava nyt tämä mun lähteiden ilmaiseminen, kun en yhtään muista, mistä nuo taulukot joskus kauan sitten löysin. Joka tapauksessa ainakin lapsettomuus.com -sivuilla mainitaan 10-20%).

 

Mutta siis asiaan. Meillä ensimmäinen plussa ikinä tuli neljännestä OI+IUI-hoidosta. Vaikka tiedossa oli, että kyllä niistä joku aina joskus saa positiivistäkin tulosta, niin ei siihen kolmen epäonnistuneen hoidon jälkeen oikein uskonut. Toivoi kylläkin. Nyt siis näyttää siltä, että kannatti yrittää  :wub:

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Onnittelut Villa :wub:

 

Meille sanottiin, että meille olis inssissä yhtä hyvä raskautumisen mahdollisuus, kuin niillä, jotka ei kärsi lapsettomuudesta on tavallisessa kierrossa. Tämä johtui siitä, ettei miehen spermassa ollut mitään vikaa, vaan ongelmana oli minun ovuloimattomuus. OI+IUI kuitenkin vaihtui pelkäksi OI:ksi, mutta toi toivotun tuloksen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä plussattiin 2.ICSI-hoidon 1. PAS-siirrosta, jolloin siirrettiin 2 alkiota. Lapsettomuutta ehti vierähtää noin 3 vuotta ja sinä aikana käytössä olivat clomit, 3xIUI, IVF/ICSI ja 2xPAS.

 

Nyt vasta rv 5+1, joten alkumetreillä ollaan....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eka inssi toi onnen. :wub:

Lapsettomuutta takana 3 vuotta, yksi km siinä välissä.

 

Clomit+pregnyl+iui ja kaks viikkoa siitä ja testissä plussa! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tulipahan rekisteröidyttyä.. Monesti olen käyny näitä juttuja täältä viime aikoina lueskelemassa ja saanut apua epätoivooni... Olen toivonut lasta viimiset 10 vuotta, v. -99 tuulimuna tai kohdunulkopuolinen, joka tuli itsekseen ulos. Tämän jälkeen ei ole tapahtunut yhtään mitään. :(

 

Nykyisen miehen kanssa 2,5 vuotta yritystä takana, mä en ole viime aikoina ovuloinu joka kierrossa ja miehellä kohtalaisen normaalit siittiöt. Hoitoihin hakeuduttiin 2/09, hain yksityiseltä lähetteen julkiselle. Aikaa julkiselle odotettiin syyskuun alkuun asti. Siellä ei ongelmaa otettu kovin vakavasti ja lähetettiin kotiin "harjottelemaan". Miehen sperma on tutkittu kahteen otteeseen, toukokuussa ja syyskuussa ja syyskuussa mulle tehtiin liuta tutkimuksia (verikokeita ja aukiolotutk. -> norm.). Mulla meni hermot julkiseen puoleen ihan totaalisesti ja mentiin yksityiselle hoitoihin. :angry:

 

Nyt oon syöny ekan kerran elämässäni clomeja, kp 3-7, seurantaultra oli kp 12, jossa yks johtofolli vasemmalla. Ovis plussa kp 14 ja inssi kp 15. Sain Luget seuraaviksi kahdeksi viikoksi tukemaan. Nyt on olo kuin tulisilla hiilillä, millään en malttais varttua testipäivään asti (12.12.)! Pakko kuitenkin jotenkin kestää. Olen asennoitunut, että menkat alkaa kuitenkin... Kärsin samanlaisista oireista kun ennen menkkoja. :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now