Guest Kuppis

Kuppikoko ennen ja jälkeen raskauden

158 posts in this topic

Miten kuppikoko on muuttunut raskauden aikana ja onko rinnat imetyksen ja raskauden jälkeen kasvaneet, löysistyneet vai pysyneet ennallaan?

Miten kauan menee, että imetyksen jälkeen uskaltaa ostaa uudet rintsikat ilman että kuppikoko muuttuu taas?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minun DD:t kasvoivat raskauden aikana E:hen, ja maidon noustua ylennyttiin F:aan. Taman jos olisin tiennyt niin yhtaan imetysliivia en olisi raskauden aikana ostanut, vaan odottanut ihan rauhassa ennen liivikauppaan santaamista... :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla ei muuttunut mihinkään raskauden aikana, imetyksen aikana tai imetyksen jälkeenkään... :rolleyes: Maitoa silti piisasi :huh:

 

Rinnanympärys kyllä suureni yhdellä raskauden loppumetreillä kun iso vauva tuntui musertavan kylkiluut, keuhkot ja kaikki :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Varmasti ihan yksilöllistä ja saattaa vaihdella eri raskauksien ja imetystenkin välillä. Mulla kasvoi esikoisen odotusaikana kuppikoko yhdellä ja maidon noustua vielä yhdellä. Siitä sitten palattiin pikku hiljaa raskausajan kokoon ja imetyksen loputtua samaan kokoon kuin ennen raskauttakin. Rinnat tosin olivat venähtäneet eivätkä olleet enää yhtä kiinteät kuin ennen. Joku tosin väitti, että kestää puolisen vuotta imetyksen lopetuksen jälkeen ennen kuin rinnat ovat taas "normaalit". Minä kuitenkin tulin raskaaksi heti kohta imetyksen lopettamisen jälkeen ja taas rinnat kasvoivat hiukan - eivät kuitenkaan niin paljon kuin edellisessä raskaudessa. Ehkä sillä oli vaikutusta, ettei painokaan noussut kuin kolmasosan edellisestä raskausajan painonnoususta. Synnytyksen jälkeen myöskään maidonnousu ei tuntunut valmiiksi venyneissä rinnoissa niin hurjalta, mutta tulihan sitä kokoa lisää. Aika pian rinnat kuitenkin taas pienenivät ja nyt käytän (imetän vielä pari kertaa vuorokaudessa) samaa kuppikokoa kuin esikoisen imetysaikana. Koko ehkä pienenee yhdellä tästä, kunhan lopetan imetyksen.

Ympärysmitta mulla on ollut 65 tai korkeintaan 70 ja kuppikoko vaihdellut siis B:stä D:hen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

D:ssä oltiin ennen, raskauden ajan, imetyksen ja ollaan vieläkin. Mihinkään ei muuttunut vaikka maitoa tulvi melkein hukkumiseen asti. Rinnat on ihan hiukan muuttanut ulkonäköään, eivätkä ole ehkä juuri niin kiinteät kuin ennen, mutta aika samanlaiset ovat. Raskausarpia löytyy mikä tuntuu hassulta, kun eihän mun rinnat ees kasvaneet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

A75 oli ennen ekaa raskautta, ja suurimmillaan imetyksen aikana oli tarvetta C80-koon rintsikoille. Imetyksen loputtua palattiin A75-kokoon, tosin rintojen muoto oli vähän lätistynyt. Arpia ei tullut.

 

Nyt odottelen mielenkiinnolla, mitä tällä toisella kierroksella käy, nyt on raskauden vika kolmannes käynnistynyt ja nuo C80-rintsikat täyttyvät ihan iloisesti jo. Toivon kyllä että palautuisin omiin mittoihini sitten lopulta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun DD/E-kokoiset rinnat turposivat raskauden aikana jonkin verran, mutta en todellakaan ollut valmistautunut syntyman jalkeisiin H-kuppisiin (H:tkin olivat vahan kintsakat paalla mutta isompia hyvannakoisia ei kaupoista loytynyt) jattibosiini! :o Pian imetyksen lopettamisen jalkeen ne ovat kuitenkin kutistuneet hieman pienemmiksi kuin ennen raskautta, mista olen erittain tyytyvainen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ennen ekaa muksua oli 75D, raskaus ja imetysaikana 75F, sen jälkeen oli käytössä 75E.

 

Ennen tokaa muksua 75E, raskaus ja imetysaikana 75E ja n. 1kk imetyksen jälkeen 70E.

 

Eihän noi rinnat niin kiinteät oo kuin ennen, mutta helpottaa jo kun pääsi niistä F kupeista eroon. Tuskaa löytää isoja kuppikokoja pienellä ympärysmitalla. Tai sit kun löytää, ne maksaa törkeesti.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mun DD/E-kokoiset rinnat turposivat raskauden aikana jonkin verran, mutta en todellakaan ollut valmistautunut syntyman jalkeisiin H-kuppisiin (H:tkin olivat vahan kintsakat paalla mutta isompia hyvannakoisia ei kaupoista loytynyt) jattibosiini! :o Pian imetyksen lopettamisen jalkeen ne ovat kuitenkin kutistuneet hieman pienemmiksi kuin ennen raskautta, mista olen erittain tyytyvainen.

 

Hei, mulle on käynyt ihan tasan samalla tavalla. Tosin imetän vielä ja usein mietin tuskaisena että mahtavatkohan nämä kutistua koskaan.. olo on välillä tosi epätoivoinen. En todellakaan halua olla kokoa 65/70 H/I!!!! Mutta siis, kivaa että on toivoa siitä että koko pienenisi. B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ennen raskautta 75C, raskauden ja imetyksen aikaan 80D, pari kuukautta imetyksen jälkeen lörpähtäneet 75D (ihan vielä ei mahdu C-kupilliset). Jonkin verran tuli raskausarpia (oli tosin vähän jo ennen raskautta) ja eihän ne kovin täyteläiset ole :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ennen raskautta koko oli 65D, nyt raskauden ja puoli vuotta imetyksen lopettamisen jälkeen 65F tuntuu joissain malleissa pieneltä... :rolleyes: Innolla odotan jos vähän pääsisi pienempään kokoon, mutta ei hyvältä näytä. <_< Rinnat on selvästi pehmeämmät kuin ennen raskautta, riipputissi olen ollut oikeastaan aina. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raskaus on edelleen vaiheessa ja nyt ollaan jo paisuttu 65G:stä 70I:hin. Jännityksellä odotan, kuinka monta konsonanttia mennään vielä, kun maito alkaa nousta. Onneksi Bebesissä on imetysliivejä aina K:hon asti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ennen raskautta mun koko oli 75 C tai D, vähän riippuen mallista. Raskauden ja imetyksen aikana kuppikoko kasvoi, mutta nyt n.2kk imetyksen lopettamisesta rinnat ovat vähäsen pienemmät kuin ennen raskautta, just ostin uudet rintsikat kokoa 70C. Rinnat ovat kyllä ehkä vähän kiinteämmät kuin ennen raskautta, eikä raskausarpia tullut, eli sinänsä ihan ok diili :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

75C muuttui 80FF:si :rolleyes: Nykyään taas 75E. Ottaisin pienemmät ihan milloin vain. Kannut on niin perseestä <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolme vuotta sitten hoikistuessani oli A75, joka sitten alkoi työruokailun ja lihoamisen puitteissa kasvaa takaisin B80:iin :P, joka oli myös raskausaikana. Nyt imettäessäni C80.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ennen ekaa raskautta 70E, raskauden lopulla (ja jo rv9) 70G ja imettäessä 70H, imetyksen jälkeen 70E, uuden raskauden myötä (nyt rv18) jälleen 70G.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ennen odotusta B75, raskaana C85, nyt imettäessä taitaa olla C/D80, mallista riippuen. Ihmeen vähän rinnat kasvoivat, nytkin pärjään pelkillä H&M:n imetystopeilla. Joskus ulkona ollessa tai paremmin pukeutuessa päällä rintsikat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Käytän tällä hetkellä samoja liivejä kuin alkupuolella raskautta, eli kahta kuppikokoa isompia kuin ennen. Luulen, että imetyksen lopettamalla voisi ehkä yhden kuppikoon pienentyä, mutta samaan ei ole paluuta ennen kuin painokin on sama.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla oli ennen raskautta DD, ja ihan alkuraskaudesta rinnat turposi sinne F-kokoon. :o Ja siis todellakin ennen kuin viikkoja oli edes kymmentä kasassa. Onneksi rinnat sitten jäi siihen kokoon, eikä enää turvonneet lisää loppuodotuksen aikana.

Synnytyksen jälkeen, maidon noustessa olivat jonkun aikaa vähän enemmän turvoksissa, mutta imetyksen rutinoiduttua oltiin edelleen samassa F-koossa (onneksi).

Imetyksen loputtua ja raskauskilojen karistua olen ollut yllättynyt siitä, että nykyään rinnat on C/D, eli pienemmät kuin ennen raskautta. Eivätkä kyllä mielestäni mitenkään "löysemmät" vaan ihan samanlaiset kuin ennenkin. Ainoastaan nännien väri jäi pysyvästi tummemmaksi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ennen raskautta 70D, raskaana ollessani 75DD, vauvan syntymän jälkeen pari ekaa kuukautta 75G(!) ja nyt kun vauva on 5kk ja imetän edelleen 70DD.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ennen raskautta 75B, raskausaikan 75-80 C, imetän edelleen ja nyt 80E ja todellakin haikailen omien vanhojen tissieni perään, en pysty tajuamaan kuka hullu ottaa silikonit...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ennen raskautta taisi olla 80C. Vuoden verran, eli imetyksen ajan kuppikoko on nyt ollut 80 D. Mutta nyt kun imetys on loppumaisillaan, niin taitaa mennä kärpäslätkiksi... 80 B varmaan... :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now