Guest Kuppis

Kuppikoko ennen ja jälkeen raskauden

158 posts in this topic

OT: Hei naiset rakkaat, älkääs nyt puhuko niistä tisseistä niin kuin se olisi joku kurja kohtalo, jos ne ovat pienet! Minä täällä lueskelen peloissani kokemuksia, koska kauhistuttaa ajatuskin, että rinnat suurenisivat pysyvästi raskauden / imettämisen myötä. Olen kokoa A70 ja erittäin tyytyväinen, erittäin! Sen suuremmat eivät sopisi tähän vartaloon, joka minulle on luotu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Se on kuitenkin eri asia, että rinnat ovat pienet, kiinteät ja siten täyteläiset kuin että ne ovat pienet, lerppanat, "ajokoiran korvat". Usein se kutistuminen nimittäin näkyy rinnoissa muutenkin kuin koon muuttumisena: jäljellä on löysää ja venynyttä ihoa ja kenties raskausarpiakin.

 

Rinnat varmasti ovat hieman pinnallinen aihe, mutta kyllä ne raskauden ja imetyksen aikana tapahtuneet muutokset saattavat - ja saavatkin - aiheuttaa mielipahaa. Tuskin kukaan rintojensa kohtaloa kohtuuttomasti suree, ja vaikka surisikin, ei kai sekään haittaa? Sinun pelkosi on rintojen suureneminen, jonkun toisen on se rintojen pieneneminen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ennen raskautta 75C. Hetkellisesti maidon nousun myötä suurenivat ~ yhden kupin verran mut nyt kun maidon tulo on tasaantunut niin melkolailla on samankokoset tissit kun ennen raskauttakin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä kuulun noihin, jotka harmittelevat rintojen kohtaloa. Kun ei nää koskaan oo musta kovin isot olleet ja nyt pienenivät entisestään. Varmaan myös se vaikuttaa, että muutos oli aika suuri.

Ennen raskautta olin 70C, raskauden aikana 70D, imettäessä 75E, nyt 70B.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ennen raskautta kuppikoko oli 80B. Rinnat olivat terhakat ja kauniit, pysyivät hyvin kuosissa ilman liivejä.. synnytyksen jälkeen melonit, kokoa 85-90 DD, kun imetys loppui koko pieneni 90D.

Nyt, nelisen vuotta synnytyksen jälkeen edelleen koko D, mutta rinnat ovat mielestäni ns " pilalla" :D lörpsähtäneet nahkapussit. RUkkaset :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ennen raskautta kokoni oli 75E. Raskauden aikana käytin kokoa 80F tai 80G ja nyt raskauden jälkeen ollaan samassa 75E:ssä. Imetän, mutta rinnat tuntuvat silti jotenkin pienemmiltä kuin ennen raskautta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

85 C ennen ja sama jälkeen. Maidonnousun aikaan ehkä "täydempi" C. Imetys loppunut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ennen edellistä raskautta B75, imetyksen aikana nousi C kokoon mutta melko nopeaan palautui takasin. Nyt uusi raskaus ja odotusajan koko C, katsotaan miten menee kun maito nousee..toki nyt mulla tullut painoakin vähän enemmän.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ennen raskautta 75A, raskausaikana 75B ja imetysaikana 75C. Imetyksen loputtua 75B(pehmeät aavistuksen roikkuvat mut kynä ei olis kauaa alla pysyny).

Toisen raskauden aikana 75C ja raskauden lopussa 75D. Imetyksen alussa (1kk) jopa 75DD(mutten ehtiny ostaa sen kokosia). Nyt imetystä takana 2,5 kk ja koko on pienentyny 75B tai C:hen. Maitoa silti riittää vaikka eka hämmästyin kun d:n imetysliivit ei enää ollu hyvät.

 

Raskauksien lopulla ja alulla väliä 1,5 vuotta jos jotakuta se kiinnostaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rinnan ympäryys kasvoi raskauden aikana 75 -> 80. Kuppikoko suureni B -> C joskus viikolla 15. Sen älkeen ei enää muuttunut, vaikka nyt imetänkin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla kasvoi tissit alkuraskauden aikana, mutta pienenivät normaaliksi loppuraskaudessa. Kun maito nousi synnytyksen jälkeen, niin tissit olivat ihan järjettömän kokoiset. Nyt 8 viikkoa synnytyksen jälkeen ovat aika saman kokoiset kun ennen raskautta, ehkä vähän "löysemmät". Kuppikoko on 80G. En imetä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ensin 75b, synnytys 75e, välissä 75b, synnytys 75d, väli 75c. Ja arvata saattaa, mitä ne tissit on nykyään.. Nahkaa joka rullataan tisseiksi liiveihin :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

75a > raskauden aikana 75c > imetyksen loputtua 80a... Kiloja jäi nähtävästi koko homman jäljiltä n. neljä. Rinnat eivät siis kasvaneet pysyvästi, ympärysmitta kylläkin, ja ennen pienet mutta kiinteät rinnat ovat nyt pienet ja riippuvat. Jee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kasvua tuli ensimmäisen raskauden ja imetyksen aikana reilu yksi kuppikoko. Ennen raskautta oli vähän vajaa D-kuppi ja nyt imettäessä on 70DD.

Share this post


Link to post
Share on other sites

75-80 C oli ennen ensimmästä raskautta ja säilyi imetyksen jälkeen samana, vähän vaan iho venähti. Nyt toisen raskauden/ imetyksen jälkeen iho on lerpahtanut jo huomattavasti, mutta kuppikoko nipinnapin sama (ei vaan enää niin täyteläinen).

Mua kyllä harmittaa kovasti! Siksi olen pohtinut leikkaustakin avuksi. Aika näyttää päädynkö siihen..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rinnan ympäryys kasvoi raskauden aikana 75 -> 80. Kuppikoko suureni B -> C 

 

Mulla myös näin. Imetyksen loputtua rinnat lähes surkastuivat, en olisi varmaan edes liivejä tarvinnut. Olin jotenkn todella onnellinen, kun ei enää tarvinnut niitä maitokannuja kannella ympäriinsä. En oikeastaan ehtinyt edes käydä päivittämässä liivivalikoimaani uutta kokoa vastaavaksi, kun tulin uudestaan raskaaksi ja taas ollaan tuolla 80C-linjalla, katsotaan mitä tapahtuu tämän synnytyksen ja imetyskerran jälkeen. Varmaan sama kutistuminen, mutta jääkö enemmän löysää nahkaa, jää nähtäväksi.

 

Joka tapauksessa olen vain iloinen. Mun mielestä imetys on hieno asia, jonka naiset pystyy tekemään, mutta mitään imetysfanaatikko en todellakaan ole. Se on lähinnä käytännöllistä, tarkoituksenmukaista ja terveellistä, mutta myös rasittavaa. Tottakai sillä on vaikutusta sitten rintojen olemukseen, kuten kaikella raskaudella on koko naisen vartaloon. Sama iän kanssa. Ikä tuo mukanaan kaikenlaista, joka vaan kuuluu osana elämään. Mua harmittaa, että nykyajan kulttuuri on niin aivopessyt kaikki uskomaan ikuisen nuoruuden ja kauneuden ihanteeseen, että sitä pidetään itsestäänselvänä pyrkimyksen kohteena iästä ja kehon kokemuksista huolimatta. Olisi niin paljon vähemmän murhetta naistenkin elämässä, kun ei tarvitsisi pyrkiä mihinkään mediaihanteeseen, vaan keho olisi tarkoituksenmukainen työkalu, josta pidetään huolta ja joka hoitaa tehtävänsä, mutta jonka neitseellisyyttä ei tarvitsisi vaalia, koska se ei yksinkertaisesti ole mahdollista. Kaunista on itseään ja ulkomuotoaan rakastava nainen, ei se kuinka lähellä se on ihanteita, jos kuitenkin suu on mutrussa ja mieli madaltaa itsetuntoa roikkuvien nahkapussien vuoksi. Olkaa siis ylpeitä äitiydestänne ja siitä, mitä kehonne on pystynyt tekemään: uskomattomia muodonmuutoksia ja täysin itsenäisesti kasvattamaan uusia ihmisiä! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ennen raskautta 75b/70c ja raskausaikana kasvoi 65f asti ja nyt imetysrintsikat on 65g. Tosin just maidonnoustessa synnytyksen jälkeen kuopikoko varmasti isompi. noi 65g-rintsikat ostin vasta 1kk synnytyksestä ja siihen asti menin kaarituettomilla M/L-kokoisilla liiveillä, joista L on nyt jo ihan liian iso ja sillon aluks oli tosi piukat.

 

Joskus ajattelin et vähän isommat rinnat olis kivat mut perun kaikki puheeni. :) saas nähdä et mikä on tulos imetyksen loputtua...

 

Tulee muuten kalliiksi ostaa uusia liivejä kun on nyt joutunu ostaan tav. liivejä, imetysliivejä, yöliivejä ilman kaaritukia, urheiluliivit ja bikinitkin vielä. Mulla tuli muuten raskausarvet vain rintoihin ja nekin synnytyksen jälkeen maidon noustessa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä en tiedä yhtään paljonko on kasvaneet. Käytän pelkkiä imetysliivejä ja vanhat urheiluliivit menee just ja just päälle vielä. :grin: En todellakaan ala täksi aikaa ostamaan muita liivejä... Noi mun imetysliivitkin on kaikki ilman kaaritukea niin pääsen laiskana helpoimmalla.

 

Pelolla kyllä odotan millaiset "ressut" vuoden lopulla löytyy. :blush:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei mitään muutosta kuppikoossa. Edes maidonnusun jälkeen tissit ei tuntunu täydemmiltä. Ympärysmitta pieneni yhdellä koolla synnytyksen jälkeen. Huomasin vaan, kun ennen raskautta ja raskauden aikana passelit liivit lähti "kiipeemään" niskaan päin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ennen raskautta kuppikoko A, raskauden aikana B. Maito nousi parin päivän päästä synnytyksestä ja muutaman päivän kesti Dolly Parton-efekti, sitten tasoittui taas B-kuppiin imetyksen ajaksi. Lopetin imettämisen melkein kuukausi sitten, nyt rinnat ovat kutistuneet jälleen A-kuppiin ja ovat kyllä löysemmät ja roikkuvammat kuin ennen raskautta... Uudet liivit ostin tällä viikolla, kun en usko että näiden koko enää radikaalisti (no ei ainakaan isompaan) muuttuisi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei juurikaan muutosta..ehkä inasen enemmän matskua sullottavana liiveihin (kiitos venyttyneen nahkan ja ns. luppakorva effektin vuoksi). Painoa n. 10kg vähemmän kuin ennen esikoista. Imettäessä kuppikoko kasvoi kyllä hetkellisesti (ja olihan se muotokin silloin kivempi).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now