Sign in to follow this  
Followers 0
Adelita

Gymboree

87 posts in this topic

Gymboree on varmasti monelle tuttu lastenvaatemerkki, joten kertokaapas kokemuksianne vaatteiden laadusta, istuvuudesta yms. Entä mistä olette tilanneet vaatteet (suoraan USA:sta vai jostakin muualta)? Saako kyseisiä vaatteita Suomesta?

Meillä on gymboreen vaatteita, mutta ne on jenkeistä ja kanadasta ostettu (siis paikan paikan päältä). Ne mitä meillä on on kyllä tosi laadukasta trikoota ja hyvin on pitänyt kuosinsa pesussa. Meillä on muutama t-paita, kesäpuku, huppari ja sammari lappuhaalarit. Kummipojan äiti on kyllä tilannut nettikaupasta suomeen, siinä pitää vaan olla tarkka tullien ja alvien kanssa

Kysyin mun kummipojan äidiltä joka on tuolta tilannut että miten se taas menikään. Jos tilaa 85$ mukaan lukien postarit niin ei pitäis mennä tullia eikä alvia.

Dollarin kurssi on juuri tällä hetkellä sellainen, että uskaltaa tilata korkeintaan 72 dollarin arvosta postikuluineen, jos ei halua alveja maksella.

Alv tulee maksettavaksi, jos se on vähintään 10 euroa, eli käytännössä jos ostosten arvo postikuluineen on yli 49 euroa. Tullin muuntokurssit löytyvät täältä. Ne vaihtuvat yleensä kuukausittain, joskus useamminkin. Tulleja ja alveja laskettaessa käytetään sillä hetkellä voimassa olevaa kurssia, ei ostohetken kurssia, joten 100 % varmaa ei ole tämä homma.

Edited by Miinanen

Oon tilannut (ylläri-ylläri, vaatehullu kun olen) tuolta nyt useemman kerran, tuo reilut 70 $ kuulostaa osuvimmilta niin että tulee suoraan kotipostiin eikä mene tulliin.

Yli 150 EUROA arvoinen paketti (siihen lasketaan mukaan myös postituskulut) on sellainen josta tullissa menee alvien lisäksi myös tullausmaksu, joten silloin paketille rupeaa sitä hintaa jo tulemaan.

Koska haluan useampia tuotteita, en oo ruvennut kikkailemaan tuolla alle 70$ vaan oon tilannut siihen karvan alle 125 $ jolloin postituskulut on 20/25 dollaria ja koko paketista menee tullissa vaan alvit. Pohjois-amerikassahan muutenkin kassalla lätkäistään päälle vielä noi alvit (eli ostaessa hinta on alviton kunnes pääsee kassalle asti jossa ne lisätään jolleivat ole muuttaneet tapaa 15 vuodessa, oli järkytys teininä kun ei voinutkaan valmiiksi kaupassa laskea tarkkaa loppusummaa niinkuin Suomessa) eli oon sitten tuumannut että eipähän mene monia toimituskuluja kun tilaa isomman paketin kerralla.

Yli tuon 125 $ taas en oo tilannut koska seuraavan rajan pintaan summan hivottaminen menee taas euroissa yli sen 150 jolloin tulli lätkäisee ne tullimaksutkin vielä päälle... Siksi pakettini ovat siis lähes aina tuon 125 pintaan dollareissa. Gymboreellahan on noita Gymbucksien tienauskausia, sitten kun niitä g.buckseja käyttää, tippuu hinta helposti tuonne 70 dollaria ja risat ja silloin paketti saapuu varmemmin kotipostiin.

Jos paketti menee tulliin sen voi maksutta siirtää toiseen tullin pisteeseen tai jättää tullaamisen huolintafirmalle mutta silloin he veloittavat siitä muistaakseni 20 e...? Jos ensimmäinen ilmoitus paketista tulee tulliPOSTILTA, voi heidän kanssaan soittamalla sopia että esimerkiksi jatkossa kaikki samalle henkilölle tulevat paketit (joiden arvo menee niin suureksi että pitää tulliin laittaa) voidaan suoraan lähettää asiakkaan haluamaan tullin toimipisteeseen. Tullin sivuilla on lista tullin toimipisteistä ja lisätietoa alveista, maksuista tms.

Kun pakettia hakee tullista, pitää mukana olla esim. kopio siitä s-postista jonka Gymboree lähettää tilauksen tekemisen jälkeen ja jossa näkyy tilatut tavarat summineen ja tilauksen numero (ei siis se ilmoitus joka tulee otsikolla "your Gymboree order has shipped") ja paketti avataan tullivirkailijan silmien alla (katsovat samalla mihin kategoriaan laittavat alvit (esim. koot alle 86 cm vai yli, eri kategoriat) ja maksetaan alvit ennen paketin luovuttamista. Käteinen, pankkikortti tai luottokortti käy. Tilisiirtokin kai, mutta sitten pitäisi tulla uudestaan hakemaan pakettia...?

Tosi hyvää neulosta ovat, napakoita ja ah, niiiiiin kauniita! Ottakaa myös huomioon että koko on paljon pienempää kuin suomalaiset: 12-18 m on 70 cm ja 18-24 on 80-86 cm. Pienien kokojen yläosa on myös alaosaa pienempi eli jos yläosa on 18-24m niin alaosa kannattaa ottaa 12-18m jne. aina yksi pienempi alaosa. Trikooleggareissa ei niin haittaa vaikka on sama mutta esim farkuissa ja sammareissa eron todella huomaa. Päänaukko on aika reilu noissa topeissa, alle menee helposti tuollainen poolokaulusbody (ovat tosi mukavia ja ihania päällä nuo poolokaulusbodyt muuten) varsinkin jos on samaa sarjaa. Kannattaa kytätä tarjouksia, niitä tulee usein!

Seuraava Gymbucksien vähennyskausi on tammikuussa, silloin mulla tulee varmaan ostettua paljon aletavaraa... ;) Heillä toimii siis myös tämä että alennetaan JO alennetuista tuotteista!

Jos on huuto.netin tunnukset, siellä pyörii myös paljon Gymboreen vaatteita, osa kalliimmalla, osa kelpo hinnalla, joskus tulee löytöjä (mutta ne toki menevät nopeaan myös kaupaksi kun on monta ketkä on näistä kiinnostunut)... Jos on viitseliäisyyttä niin kannattaa tilailla Gymboreelta itse, vaikka vähän alveja joutuisikin maksamaan, noista saa jotain vielä huutiksessa eteenpäin myytynäkin sitten kun jää pieneksi, varsinkin jos on nättiä mallia... :)

Meillä oli esimerkiksi tänään päällä vanhaa Mountain Cabin mallistoa, jouluhenkistä Gymboreeta, huutiksesta:

AAAADE7ptwEAAAAAAH_JGA.jpg

Edited by Sleeping Sun

Tykkään todella paljon Gymboreesta ja tilaan sieltä paljon. Kauniita ja laadukkaita, kestää käyttöä. Ja ei tule ihan jokaisella vastaan :)

Noista gymbuckseista mulla onkin ollut kysyttävää, kun en ole oikein älynnyt että mikä juttu se oikeastaan on. Näkyykö ne jotenkin siellä mun omilla sivuilla vai pitääkö mulla olla joku koodi mitä syötetään tilauksen yhteydessä johonkin vai mitähh... :rolleyes:

Kiitos Sleeping Sun melko tyhjentävästä infosta koskien tulleja ja Gymboreeta muutenkin! :)

Taidan kevätpuolella kysellä parilta sukulaiselta, että haluaisivatko he tehdä yhteistilauksen, niin saataisiin jaettua mahdollisia tullimaksuja yms. (en tajua noista mitään... :rolleyes::P ).

Huutiksessa olen näitä vaatteita nähnyt ja kuolannut, mutta meinaa sielläkin hinnat nousta turhan korkeiksi, joskus jopa yli sen, mitä vaate on maksanut uutena...

Taidan kevätpuolella kysellä parilta sukulaiselta, että haluaisivatko he tehdä yhteistilauksen, niin saataisiin jaettua mahdollisia tullimaksuja yms. (en tajua noista mitään... :rolleyes::P ).

Mä voin tehdä sun kanssa yhteistilauksen, jos kiinnostaa! Tykkään Gymboreen vaatteista tosi paljon ja pojalla on ollut niitä muutama lähinnä vauvana. Oon ostanut yksittäisiä vaatteita ebaysta. Enempää en ole hankkinut, kun en ole yksin viitsinyt tilata suoraan Gymboreen nettisivuilta suurten postimaksujen takia. Koot ovat tosiaan vähän pienempiä kuin suomalaiset, esim. pojalla oli viimekesänä 18-24kk:n haalari, joka vastasi mun mielestä kokoa 74cm-80cm. Samoin vauvana hänellä oli 0-3kk:n kokoisia vaatteita, jotka olis ehkä 50cm:n kokoisia.

^ Hienoa, palataan tähän tilaushommaan keväämmällä! :) Käyn tosin jo valmiiksi kuolaamassa Gymboreen sivuilla. ;)

Juu, tuo kokohomma tosiaan on noin eli 18-24m vastaa 80/86 kokoa ja 2T vastaa lähinnä 86/pieni92, alaosissa 2T vastaa 92 cm vaatteita, trikoot menee aiemmin mutta farkut ja sammarit on suurempia. 3T ois varmaan 92-92/98

Neulepuserot on helposti niin isoja että niissä menee sama koko pidempään, meillä on nyt yksi 12-18m neulepusero käytössä vaikka muuten yläosissa 18-24 ja osa niistäkin bodeista alkaa niska-peppu mitasta kinnaamaan. Leveyttä noissa onneksi piisaa :) Hoikkikselle sen puolesta menevätkin...

Olen laskeskellut että ensi talvena 2-vuotiaana menisi 2T alaosat ja 3T yläosat, ainakin lopputalvesta, alkusyksystä saattaa varmaan käyttää synttäreiden tienoilla jopa 2T yläosia (ollaan siirtymässä niihin juuri). Mut meillä kasvaa muutenkin neiti -15 käyrällä (paino suhteessa pituuteen) joten kaikissa vaatteissa on käytössä pienemmät koot kun kavereilla...

Muoks.

Pikalyhennelmä alveista ja tulleista:

Tilauksen arvoon sisällytetään postikulujen osuus MYÖS joten muistakaa ottaa se loppusummassa huomioon!!!

150 e asti maksetaan alvit.

Yli 150 e tilauksesta maksetaan sekä alvit että vaatteiden lisäverot että tullivero (tulee kalliiksi!!!)

Alle 10 e alveja ei tulli peri (eli jos tilaus on todella pieni niin tulee kotipostiin eikä mene tulliin ollenkaan)

Edited by Sleeping Sun

Gymboreen vaatteet on ihania! Ystäväni ostaa alesta ja lähettää minulle, joten saan niitä aika halvalla!=) Ja laadultaan ovat kyllä tosi hyviä, kestää hyvin runsastakin pesua, saumat eivät kierrä, ompeleet eivät purkaannu, värit eivät haalistu...

Selvästi vähän tavallisia (lindex, kappahl, H&M...) merkkejä laadukkaampia.

Siis nuo postikulutko lasketaan sen tilauksen suuruuden mukaan? Normaalisti mulla on mennyt se 20/25dollaria, mutta nyt olisi tullut suurempi summa ja postareita reilusti enemmän.... <_<

Edited by Nessa

Gymboreelta tilattaessa Suomeen alin toimitusmaksu on tavallinen posti: 20 $ ja express: 25$, tällä toimitusmaksulla saa tilata 125$ asti, sen jälkeen postimaksu nousee 40$/45 $ mutta sitä toimituskulua ei ilman lisätulleja saa enää käytettyä täyteen määräänsä asti ( $125.01 - $225 )

Paras hyötysuhde on tilata vaikka 2 pakettia á 125 $ (ennen toimituskuluja) parin päivän välein, kuin yksi iso paketti $125.01 - $225 välille!

2 x 125$ = 250 $ edestä tavaraa, eikä lisätulleja, vain alvit

vs.

1 x 225$ + alvit + tullivero

Tietenkin jos laskee jo valmiiksi että jää varmasti euroissa toimituskuluineen alle sen 150 e niin sitten kannattaa iso pakettikin tilata kerralla mutta mua ainakin aina harmittaa että postikulut tulee kalliimmaksi per tuote kun ei saa käytettyä koko tilausrajaa... :D

Tulli muuten käyttää sitten ihan omia, ei joka päivä vaihtuvia, vaihtokurssejaan joten vaikka esittäisi Visalaskun jossa summa on euroina niin laskevat sen siitä alkuperäisestä summasta ja muuntavat noutohetken tullinkurssin mukaan euroiksi.

Edited by Sleeping Sun

Olisikohan kellään tietoa, että miten nuo Gymbucksit tarkalleen ottaen toimivat? Mulla on nyt kerättynä 50 dollarin edestä Gymbuckseja, ovatko ne käytännössä jossain mun omalla sivulla näkyvissä vai mistä sen Gymbucksin numerosarjan saa tietoonsa?

Seuraava Gymbucksien lunastuskausi näyttäisi olevan syys-lokakuu ja laskeskelin, että voisin tilata 175 dollarin edestä vaatteita, niin että Gymbucksien vähennysten jälkeen jäisi vaatteet + postarit alle 150 euron... Toimiiko se käytännössä näin yksiselitteisesti?

Edelleen jatkan kyselykauttani :girl_wink: Oletteko tilanneet Gymboreen sisarmerkeiltä vaatetta? Erityisesti Crazy8:n laatu kiinnostaisi...

Vastaan itse itselleni: Gymbucksit tulivat kirjekuoressa tilauksen mukana. Niissä on takana numerosarja, joka pitää syöttää tilausvaiheessa, jotta alennuksen saa hyödynnettyä.

FedExillä on myös nykyään palvelu, että tullasivat mun lähetyksen sieltä. Piti vain toimittaa sähköpostilla tilausvahvistus sekä luottokortin nro ja that's it. Paaaaljon helpompaa kuin ennen, kun tarvitsi mennä tullitoimistoon säheltämään...

Kyselin myös noista sisarmerkeistä lasten jenkkiläiseltä kummitädiltä ja vastaus oli, että Janie & Jack on laadukkaampi, kun taas Crazy8 hieman edullisempi, vertasi laadultaan Old Navyyn.

Seuraavaksi sitten tilaus menemään Gymbucksien hyödyntämiskaudella ja ensi viikolla Janie & Jackille :girl_smile:

Nyt on taas Gymbolla ale, kaikki tuotteet -30% (myös jo alennetut) koodilla rewardscof. Itse tilasin tytöille suloisuuksia pitkästä aikaa, kun hintaa noille tuotteille ei jäänyt enää paljoakaan :)

Missä kohtaa tuo koodi ilmoitetaan tilausta tehdessä? En ole aiemmin tilannut tuolta ja nyt kiinnostaisi, kun edullisesti saisi ihania vaatteita.

^ Koodi merkitään ostovaiheessa: Checkout > Billing (maksu) > Promo code. Sen jälkeen paina vieressä olevaa kohtaa "Apply", niin alennus lasketaan ostoskoriin.

Itsekin sorruin tilaamaan ensimmäistä kertaa Gymboreelta. :girl_wink: Pojalle löytyi pari kivaa paitaa ja tytölle housut ja pari paitaa. Postimaksu on kyllä suolainen, mutta pitäähän sitä ensin tehdä ns. kokeilutilaus, ennen kuin uskaltaa pistää isompaa pakettia tilaukseen. :girl_wink:

(Edit. Huomasin juuri, että sain alennusta 20 dollaria eli juuri tuon postimaksun verran.)

Edited by Adelita

Löytyihän se alennuskohta kuitenkin sieltä. Tilasin siis myös eilen ensimmäistä kertaa. Nyt vain jännityksellä odottelen pakettia saapuvaksi, kun illalla sitten älysin, että taisin ajattelemattomuuttani tilata juuri ja juuri sen verran, että joudun vielä tuosta alvit maksamaan. Olisiko kenelläkään tietoa miten tuo tapahtuu, jos ne joudun maksamaan?

Voi minkä teitte, minäkin jouduin laittamaan ensimmäisen tilaukseni Gymboreelle menemään kun aleprosentit olivat kohdallaa :girl_smile: Toivottavasti vaatteet sopivat, otin tytölle (mitat 78 cm / 10500 g) vaatteet koossa 18-24, isompiakaan en viitsinyt ostaa kun liian isot jäävät sitten taas kaappiin pyörimään jos ovat vasta ensi kesänä sopivia...

Nyt jäin miettimään, että otinkohan liian suuria, kun otin kokoa 2T, tyttö on nyt varmaan noin 80cm ja 12kg. Hmmm... No sittehän se nähdään. Kai ne joskus sopivat. Kertokaahan sitten kun pakettinne saapuvat, oliko sopivia ja tykkäsittekö.

Miä tilasin meijän isommalle neidille viime keväänä kesäksi vaatteita koossa 18-24m ja 2T, ja olivat aika passeleita tuolloin n.84-85cm pitkälle ja reilu 10kg painavalle tytölle. Nyt otin vaatteet suurimmaksi osaksi koossa 3T, mutta housut 2T, etteivät tipu päältä.. Toivoisin, että nuo 3T vaatteet olisivat sopivia jo keväällä. Neiti on nyt n. 89cm pitkä. Vauvalle tilasin vaatteita myös eri koossa, kun nyt alkuun 3-6m on varmaan heti sopivia ja kevätpuolella menee 6-12m. Ainiin, ja ainakin sillä Express-toimituksella vaatteet tulevat viikossa kotiovelle. Meijän paketit olivat jo eilen Pariisissa. Sillä halvemmalla toimitustavalla paketteja ei vissiin voi seurata ja olen kuullut, että joillakin paketit ovat jopa hävinneet matkalle tai seilanneet yli 2 viikkoa jossain. Sen takia oon itse käyttänyt vain tuota nopeampaa toimitusta, vaikka sillä ne paketit käyvät 100% varmuudella tullissa :D

Laitanpa tännekin tiedoksi, että nykyään FedEx ottaa 10e (tai 2.5% tilaussummasta) palvelumaksua tullauksen hoitamisesta. Tämä on ollut voimassa syyskuusta lähtien, tuli ainakin itselleni vähän yllätyksenä. Nyt tulleet Gymbon vaatteet olivat kuitenkin ihania, ja alvin yms. maksujen jälkeenkin olivat vielä edullisempia kuin esim. Lindexin vaatteet normihintaisina.