Sign in to follow this  
Followers 0
Adelita

Gymboree

87 posts in this topic

Aikanaan tilailin hääkoristeita Atlantin takaa semmoisen pienehkön paketin verran. Mitään tulleja siitä ei joutunut maksamaan, mutta "postituksessa" meni melkein 2 kk! :girl_impossible: Kyselin paketin perään useamman kerran ja kävin omassakin Postissa selvittelemässä asiaa. Olin jo luovuttaa, kun paketti sitten viimein saapui. Oli varmaan kiertänyt maapallon ympäri... :rolleyes:

 

Vinkki teille, jotka metsästätte Gymboreen alekoodeja: liittykää sähköpostilistalle (jos ette jo ole liittyneet) ja Facebookistakin Gymboree löytyy. Itse olen bongannut jo kolme eri alekoodia lyhyessä ajassa (pari hlökohtaista ja yksi "yleinen" ;)).

Edited by Adelita

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blääh. Ei oo näkynyt miun pakettia vieläkään, nyt 14 arkipäivää tilauksesta :girl_to_take_umbrage2: Toivottavasti ei oo jäänyt matkan varrelle.

Vesuvius: Riittikö vain, että laitoit sähköpostia asiakaspalveluun ja tilaustiedot saadaksesi rahasi takaisin? Mietin vaan jo nyt, kuinka pitää toimia, jos ei paketti ole ennen joulua saapunut.

Edited by Jonspe

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ En muistaakseni laittanut muita tietoja kuin tilausnumeron. En kyllä ole käynyt katsomassa onko rahat palautettu vaiko ei :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miun paketti kotiutui eilen. Ja mukana oli kaikki, mitä olin tilannutkin. Taidan kyllä jatkossakin tilata etanapostilla, jos sillä tavoin välttyy muilta maksuilta..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla hitaampi toimitus kesti kuukauden. Olin jo menettänyt toivoni, mutta tänään postilaatikosta löytyikin ylläri :girl_smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla olis muutama Gymbucks alennusseteli koodeineen, eli 25 dollarin alennus 50 dollarin ostosta. Kiinnostaako ketään? Voimassa 11.-20.1.2011. Itse vietän ostoksetonta tammikuuta :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nostan tämän ketjun! Täällä armoton Gymbo-fani... Taannoiselta Jenkkilän reissulta tuli ostettua kapsäkillinen vaatteita tytöille ja huutiksestakin olen joskus huutanut, huutiksessa hinnat vaan tuppaa nousemaan tajuttoman korkeiksi. Tilannut en ole koskaan, nyt mietiskelen josko tilaisi jtn...

 

Yleisesti pakko todeta, etten tilaisi sieltä mtn normaalihintaista, koska tuntuu että jokainen mallisto on ihan hetkisen päästä jo alessa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^ En miäkään tilaa tuolta koskaan mitään normaalihintaista, kun tosiaan vaatteet tulevat aleen hurjan nopeasti, ja aika usein on jotain alekoodia tai -kampanjaa.

 

Meille saapui tällä viikolla taas yksi Gymbon paketti, tällä kertaa meni 2vko hitaammalla kuljetuksella. Taisi olla tänä vuonna jo kolmas tai neljäs tilaus :D Oli vaan pakko tuhlata kertyneet Gymbucksit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse olen tilannut kerran halvemmalla toimituksella ja se kesti about kuukauden. Järkeilin sen niin, että halvempi toimitus tulee meripostitse ja ajattelin, että siinä on sama toimitusaika kuin muutenkin jenkkeihin menevällä/tulevalla meripostilla, jossa minimiaika on 20 arkipäivää ja usein (tulee siis paljon postiteltua puolin ja toisin, kun lasten kummivanhemmat ovat jenkkejä) on kestänyt se parikin kuukautta.

 

Mä tilasin viimeisimmän paketin niin, että Gymbucks vähennysten jälkeen luottokortilta veloitettava summa oli 43 euroa ja siitä ei mennyt mitään kuluja, ei myöskään Fedexin palvelumaksuja eli onkohan siinä palvelumaksun perimisessäkin sitten se raja, että mikäli he joutuvat sen tullaamaan, niin silloin se peritään?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mua kiinnostais myös kovasti tilata Gymboreelta. Jotain olen huuto.netistä huutanut mut aika hintavia siellä tosiaan on. Kuinka usein tuolla on hyvät alet? Nyt siellä näyttäisi olevan jotain vaatteita -30%, tuleeko jossain vaiheessa isompaa alea? Niin ja käykö visa electron tai paypall?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Tuntuu että siellä on vähän väliä menossa joku alennusmyynti ja siksi en ole koskaan täydellä hinnalla mitään ostanut. Mun mielestä siellä voi maksaa vain luottokorteilla.

 

Mä en enää ikinä valitse nopeata toimitusta! Koskaan ei ole paketti tullut niin kalliiksi. Ne verot sinänsä ei harmittanut (oli vähän yli 10e), vaan FedExin palvelumaksu joka oli jotain 15e :skilletgirl:

 

Mä tilasin viimeisimmän paketin niin, että Gymbucks vähennysten jälkeen luottokortilta veloitettava summa oli 43 euroa ja siitä ei mennyt mitään kuluja, ei myöskään Fedexin palvelumaksuja eli onkohan siinä palvelumaksun perimisessäkin sitten se raja, että mikäli he joutuvat sen tullaamaan, niin silloin se peritään?

Mun kokemuksen mukaan se menee just noin eli veloittavat palvelumaksun kun joutuvat tullaamaan. Tavallisen postin kautta tulee siten halvemmaksi kun voi itse käydä tullissa maksamassa vain verot eikä mitään ylimääräisiä palvelumaksuja.

Edited by Eva Luna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miä en myöskään ole enää viime syksyn jälkeen tilannut nopeammalla kuljetuksella.. Juurikin tuon palvelumaksun takia. Ja nykyään voi tullauksen tehdä netissä (maaliskuusta lähtien), jolloin paketin voi noutaa lähimmästä postista - mikäli sattuu tulliin edes jäämään.

 

Ja alennusmyynneistä; miun mielestä keväisin ja syksyisin on myös isommat alet, ja s-postiin tipahtelee välillä -20% koodia, jolla saa alennuksen myös jo alennetuista tuotteista. Kannattaa siis liittyä s-postilistalle :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miä en myöskään ole enää viime syksyn jälkeen tilannut nopeammalla kuljetuksella.. Juurikin tuon palvelumaksun takia. Ja nykyään voi tullauksen tehdä netissä (maaliskuusta lähtien), jolloin paketin voi noutaa lähimmästä postista - mikäli sattuu tulliin edes jäämään.

Tuo onkin hyvä tietää että tullauksen voi hoitaa itse netissä :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gymboreellekin sitten oli "pakko" tehdä eka tilaus, jotain 96e tuli tilaus maksamaan postikulujen kanssa ja 50 Gymbucksia tienattu. Tosta siis menee se alv?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Riippuu tilasitko nopealla vai hitaalla kuljetuksella? Hitaalla ei jää aina tulliin kiinni, mutta jos sattuisi jäämään, niin alv 23% maksetaan koko loppusummasta (eli tuotteet ja postimaksu). Nopealla kuljetuksella FedEx hoitaa tullauksen, jolloin pitää maksaa alv ja lisäksi FedExin palvelumaksu :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Riippuu tilasitko nopealla vai hitaalla kuljetuksella? Hitaalla ei jää aina tulliin kiinni, mutta jos sattuisi jäämään, niin alv 23% maksetaan koko loppusummasta (eli tuotteet ja postimaksu). Nopealla kuljetuksella FedEx hoitaa tullauksen, jolloin pitää maksaa alv ja lisäksi FedExin palvelumaksu :)

 

Ei sitä FedExin maksua ole pakko maksaa. En ole juuri Gymboreelta tilannut, vaan toisesta nettikaupasta ja toimitus oli FedExillä. Homma menee niin, että ensin tulee ilmoitus, että paketti on tulossa. Voi joko käyttää FedExin palvelua ja maksaa palvelumaksun tai hoitaa tullauksen itse ja toimittaa sitten luovutuspäätöksen FedExille, jolloin toimittavat sitten tuotteen kotiin.

 

Mun kokemuksen mukaan nykyään jää melkein kaikki paketit tulliin myös tavallisessa postissa. Toista oli ennen. :girl_sigh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun kokemuksen mukaan nykyään jää melkein kaikki paketit tulliin myös tavallisessa postissa. Toista oli ennen. :girl_sigh:

 

Ja taas mun tilaus jäi tulliin. Voi möh. No, kävin sen jo eilen hakemassa, eikä se nyt onneksi hirveä summa ollut, mikä piti veroja maksaa, mutta oishan se kivempi, että tulis suoraan kotipostiin, eikä niitäkään pennosia tarvis valtiolle lahjottaa. :girl_wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Miulla on ollut varmaan 50/50 nuo tulliin jäämiset. Välillä tulee suoraan kotipostiin, ja välillä on jäänyt tulliin, jolloin on pitänyt sitten alv:t maksaa. Nyt en ole edes kesän jälkeen Gymbolta tilannut, ja voi olla, etten tilaakaan, kun mennään joulukuun alussa Nykiin ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taas tekis mieli tilata mutta ärsyttää kun postarit on niin isot. Tytöille pitäs housuja ja leggareita ostaa ja Gymboreella ne on niin ihania eikä mene pesussa miksikään.:girl_sigh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tullijututhan pitäisi hoitaa (eli maksaa ne verot), vaikka paketti ei tulliin jäisikään. Käytännössä kai ei jää kovin helposti kiinni, vaikka jättäisi maksamatta, joten omasta rehellisyydestä se on kiinni...

 

Oon itse tilannut vain kerran EU:n ulkopuolelta, ja vaikka ihan sujuvasti kaikki menikin, en oo jotenkin vaivautunut sen jälkeen. Tää ketju kyllä rohkaisi taas vähän tutkailemaan valikoimia kauempanakin. girl_smile.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0