Marika-76

Itkuhälyttimet

140 posts in this topic

Meillä on ollut käytössä radiopuhelimet, joissa on itkuhälytintoiminto, mutta nyt niiden mikit ei enää toimi niin hyvin. Lueskelin eilen netistä eri itkuhälytinten käyttöohjeita ja en vielä löytänyt sellaista (kohtuuhintaista), jota saisi käyttää ulkona. Millaisia hälyjä teillä on käytössä ja onko ulkokäytössä ollut ongelmia?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itselläni ei ole kokemusta. Ihan vähän aikaa sitten oli uutisissa että itkuhälytin oli syttynyt vaunuissa palaamaan. Onneksi äiti oli huomannut sen vaikka vaunut oli ulkona parvekkeella. Eli minun kysymys olisi mitä merkkiä voidaan käyttää ulkonakin, turvallisesti?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on just se itkuhäläri joka oli sauhunnu siellä vaunuissa. Meillä ei ole mitään ongelmaa ollut ja edelleen olen tyytväinen. Meillä kyllä häläri jätetään vaunun päälle ( pakkasella oli villasukassa ) eikä survota sitä pojan kanssa samaan koppaan.

 

Lisäys: Meidän häläri on siis se Philipsin perus scd jotain missä on valkoista ja keltaista.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on joku Philipsin itkuhälytin. Se oli edullinen ja on ollut ihan hyvä. Ollaan käytetty sitä ulkonakin eikä mitään ongelmia ole ollut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on Philipsin joku scd463 tms. On ollut oikein hyvä. Ohjeissa ei suoranaisesti ulkokäyttöä kielletä, mutta lukee siinä ohjeissa, että kosteutta tai tosi kylmää pitää välttää. Eli kyllä mä sen ulos laitan, mutta en suoraan vesisateeseen.

 

Mulla unohtu meidän hälläri tonne terassille yks päivä varmaan vuorokaudeksi. Mutta ihan hyvin se käy ja kukkuu edelleen.

 

Vaunuihin ei tulis mieleenkään tota hälläriä laittaa. Mä pidän aina metrin parin päässä vaunuista tota vekotinta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä vauva tulee nukkumaan parvekkeella, joten itkuhälyttimelle ei varmaankaan ole tarvetta? Voihan tuuletusikkunaa tai partsin ovea pitää auki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Sun annattaa katsoa ensin miten pärjäätte ilman ja sitten käydä ostamassa jos siltä näyttää. Hälärit on kuitenkin aika tyyris hankinta. Me tehtiin just noin mutta päädyttiin lopulta useista syistä ostamaan kuitenkin Doron radiopuhelimet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oletteko olleet tyytyväisiä doron häläriin? Kuinka käytätte sitä? Kun se itkuhälytin osa on piuhan päässä kiinni eli pitäs olla ulkona pistoke johon työntää. Voiko sitä huoletta käyttää ulkona?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä ostin meidän itkuhälyttimen huuto.netistä ja se on Philipsin melkein samanlainen mitä tämä malli.

Käytössä oli oikeastaan vaan kesällä kun poika nukkui sisällä viileässä ja me miehen kans laitettiin pihaa kuntoon. Nyt jos poika nukkuu ulkona niin kuulee sisälle kun herää :) On kyllä muutaman kerran tässä talven aikanakin ollut käytössä ja hyvin pelittää edelleen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meilläkin on Cobran radiopuhelimet. Halvemmat kuin monet varsinaiset itkuhälärit, ja kantavuus on pidempi ja kestää myös ulkoilut. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meilläkin on juuri nuo Cobrat, vähän eri malli vain kuin Drusillan linkissä, mutta nyt toisesta on akku ihan sökö ja mikit ei toimi enää yhtä tehokkaasti. No, mies yrittää saada uudet akut puhelimeen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on myös ääniaktivoituvat radiopuhelimet itkuhälytinkäytössä. Merkki taisi olla Exibel, myyjä Clas Ohlson joten hinta oli edullinen (jotain 30-40 €, sillä ei taida saada edes perusPhilips-häläriä..). On ollut nyt yli vuoden käytössä ja akut pelittää edelleen ihan hyvin, ei tarvitse latailla kovin usein. Mä laitan vauvan hälärin rattaiden tuulisuojan etuosaan tai kuomun lippaan kiinni, en sinne koppaan sisälle varsinaisesti.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Oletteko olleet tyytyväisiä doron häläriin? Kuinka käytätte sitä? Kun se itkuhälytin osa on piuhan päässä kiinni eli pitäs olla ulkona pistoke johon työntää. Voiko sitä huoletta käyttää ulkona?

 

Meillä on Doron häläri kahdella radiopuhelimella enkä ole uskaltanut sitä varsinaista itkuhälytintä käyttää ulkona vaan laitetaan vaunuihin toinen radiopuhelin vox-toiminnolla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mistä olette ostaneet radiopuhelimet joita voi käyttää itkuhälyttimenä? Sisi mainitsi Clas Ohlsonin, mutta mistä muualta niitä vois etsiä? Ihan Gigantista tms.?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meilläkin on dorot kahdella radiopuhelimella. Ei me itseasiassa käytetä sitä varsinaista vauvan yksikköä ollenkaan, vaan pelkkiä radiopuhelimia joista vauvan luona oleva on vox asennossa.. Niitä muuten taitaa olla sellaisiakin myynnissä missä ei edes ole tuota vauvan yksikköä, vaan siis myydään ihan vaan radiopuhelimina. Semmoinen ois riittänyt ihan hyvin.

Mut enpä tuota silloin tiennyt.

 

Tyytyväinen olen kuitenkin ollut. Eikä olleet niin kalliit kuin monet esim philipsin "paremmat" itkuhälyttimet, mielestäni ovat käytännöllisemmät. Ja voi käyttää myöhemminkin esim mökillä, metsällä...kun toimi tosiaan radiopuhelimena, olikohan 3km kantama.

 

Me ostettiin tuo mustasta pörssistä. Hobbyhallilla olen näitä kans nähnyt. Ja joku mielikuva on että gigantissakin olisi..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juu ja me ostettiin dorot ihan Prismasta. Hyvin muuten on toiminut, joten voin suositella.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on kaksi hälläriparia, toinen on siskon vanhan joku Philipsin (sisäkäytössä, toinen pää yläkerrassa typyn sängyn vieressä) ja toinen on sitten vaunu/ulkokäytössä Lidlistä ostettu halpismalli (29,90 €, merkki tais olla joku Babytalker 500).

 

Etenkin tota Lidin mallia voin suositella, toimii mainiosti noinkin halvaksi vehkeeksi (plus siinä on kolmen vuoden takuu eli rahat saa takaisin jos tyssää sinä aikana :D ).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä en näistä mitään tajua vielä, kun vauva nukkuu päiväunetkin sisällä. Mutta mummolassa ja mökillä tarvitsisi kyllä jonkinlaista itkuhälytintä. Voiko niihin valmistajan ilmoittamiin kantamiin luottaa? Missä ylipäänsä olisi melko pitkä kantama? Mökillä varsinkin kun ei välttämättä ihan muutaman kymmenen metrin päässä pysytä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko esim. tämä Philips SCD463 "hyvä vehje"? Analoginenhan se on eikä kanaviakaan ole kovin monta, mutta käyttöympäristössä ei lapsiperheitä eikä rekkaliikennettä juuri ole. Ja olisi ainakin halpa :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on käytössä radiopuhelimet itkuhälyttimellä

Cobra MT800-2VP PMR446-radiopuhelinpari

mt800.jpg

- 8 kanavaa

- 38 CTCSS, 83 DCS-koodia mahdollistaa 121 yksityiskoodia.

- Yhdistettynä 8 kanavan kanssa antaa 968 yhdistelmää.

- Max. käyttöetäisyys 5km (vaihtelee ympäristön ja maaston muodon mukaan).

- VOX (Voice Activated Transmission) ääniohjaus, puhe kytkee lähetyksen päälle ilman tangenttinapin painallusta. 5 VOX -äänentasoa valittavissa.

- Itkuhälytin-toiminto.

- Automaattinen kohinanvaimennin sulkee heikon ja huonolaatuisen liikenteen.

- Roiskevesisuojaus lisää luotettavuutta.

- 8xAAA NiMH ladattavaa akkua mukana, voidaan käyttää myös AAA alkaliparistoja.

- Mukana 2 handsfree sarjaa (nappikuuloke + mikrofoni)

Hinta Puhelinkioski.fi:ssä 53.90e

 

Nää toimii meidän käytössä ainakin loistavasti.

Ei ota ihan joka tuhahdusta, mutta jos vauva oikeasti heräilee ja möhisee, ottaa kyllä äänen.

 

Suosittelen!

 

Toimii hyvin myös mökillä, jossa ei ole sähköä, kun ovat akkukäyttöiset. Toisin kuin esim. Philipsin itkuhälärit (ainakin vanhat mallit)

 

edit:

Näille on varmasti jatkossakin käyttöä...toisin kuin itkuhäläreillä!

Edited by star

Share this post


Link to post
Share on other sites
Onko esim. tämä Philips SCD463 "hyvä vehje"? Analoginenhan se on eikä kanaviakaan ole kovin monta, mutta käyttöympäristössä ei lapsiperheitä eikä rekkaliikennettä juuri ole. Ja olisi ainakin halpa :lol:

 

Meillä on kyseinen vehje ja on mielestäni tosi hyvä. Kanavia on muistaakseni 16. En ole varma, kun vain kerran olen niitä rukkaillut. Meillä ei ainakaan ole muiden hällärit tai radiopuhelimet tms kuuluneet kertaakaan samalta taajuudelta.

 

Kummatkin yksiköt toimii joko sähköllä tai pattereilla. Yleensä kotona käytetään aina sähköllä. Terassilla, jossa muksu nukkuu, on pistoke. Ja sisällä tietty. Välillä käytän vanhempien yksikössä pattereita, kun käväsen jossain, esim. naapurin pihalla ollaan istuskeltu illalla ja muksu jo yöunilla silloin (näiden piha on muksun ikkunan vieressä, joten pitkä matka ei ole). Nyt viikonloppuna mummolassa taas vauvan yksikkö oli pattereilla, kun pihan pistoke oli varattu.

 

Kyllä mä ainakin voisin suositella tota vekotinta lämpimästi. On meillä käytössä lähes joka päivä (parhaillaankin kohisee, kun muksu lähti just päikkäreille). Kantavuudesta en tiedä, et kuinka pitkälle kuuluu, kun niin kauas en ole ikinä mennyt, etteikö kuuluis. Tuo vehje kuitenkin vilkuttaa valoa, kun yhteys lakkaa, niin tietää milloin ei pelaa enää.

 

Ottaa vauvan äänet tosi tehokkaasti (ja muutkin äänet). MOnesti ihmettelee, että onko ulkkona oikeesti noin kova meteli.... Eli ei todellakaan tarvii hälläriä tunkea vaunuihin, vaan riittää kun on muutaman metrin päässä.

 

Meillä ei olis radiopuhelimella mitään käyttöä, joten meille riittää ihan itkuhälytin.

Edited by Haavis

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Kiitos tiedoista :) Harmi vaan kun tuota ei (noin halvalla) saakaan enää kuin Lappeenrannasta eli jollei joku ystävällinen lappeenrantalainen sitä minulle käy tuomassa niin pitää etsiä joku muu ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Nyt vasta kurkkasin tuota sun linkkiä ja tosiaan aika halvalla myivät. Tuo noiden normihinta kyllä aika hatusta heitetty. Ei se noin kallis ole. Mä maksoin siitä hulluilla päivillä n. 55€ ja semmoset 50-60€ se mun mielestä yleensä on tätä nykyä maksanut, jos jossain olen siihen törmännyt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joo, ja siellä on vielä yksinkertaisempi Philipsin malli vielä myynnissä 60 eurolla. Ei noita häläreitä kannata kodinkoneliikkeistä ostaa jos ei ole erityisesti tarjouksessa :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now