Marika-76

Itkuhälyttimet

140 posts in this topic

Onks kellään muilla ollut ongelmia sen Philipsin SCD463 mallin kanssa? Siis tämä:

scd463_00_rtf_.jpg

 

Meillä se on yähän asti toiminut lähes aina moitteettomasti, mut yhtäkkiä se vaan vilkuttaa punaista valoa eli jotain häikkää ilmeisesti yhteydessä. Kävin kaikki 16 kanavaakin läpi, mut ei auta. Sama juttu oli kun oltiin vanhemmillani eli ei pitäisi paikastakaan johtua. Ärsyttävää kun ei voi yhtään luottaa et toimiiko se!!! En ainakaan suosittele kellekään tuota laitetta! :angry:

 

 

Meillä ei ole kyllä ollut ikinä mitään ongelmia ja ollut kohta pari vuotta käytössä.

 

Ootko kokeillut sitä herkkyysnappia?

Meillä joskus saattaa vahingossa vipu siirtyä ylöspäin ja silloin ei ole niin herkällä, jolloin saattaa yhteys takkuilla ja punainen valo palaa.

 

Entä käytättekö sähköllä vai pattereilla?

Me käytetään oikeestaan aina kumpaakin yksikköä sähköllä. Vain pari kertaa on tullut koklattua pattereilla ja silloin, jos virta vähissä, niin punainen palaa myös.

 

Punainen palaa luonnollisesti myös, jos toisessa yksikössä ei ole virrat päällä. Meillä joskus käy niin, kun toi terassin pistoke toimii silleen, että pitää sisältä laittaa yks katkasija päälle, niin joskus on jäänyt se katkasin väärään asentoon, jolloin ei pistokkeesta tule virtaa, niin silloin siinä vanhempien yksikössä palaa punainen, koska ei tietenkään yhteyttä.

 

Jos ei mikään näistä vinkeistä tehoa, niin kannattaa valmistajaan ottaa yhteyttä.

 

Mä luotan meinaan meidän hälläriin kuin kiveen. Monta kertaa ollaan oltu epäileväisiä ja käyty varmuuden vuoksi testaamassa (siis jos jätetty kauemmaksi tms, ei normipäikkäreillä) niin ei mitään ongelmaa ikinä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me ostettiin Philips AVENT SCD470 itkuhälytin. Ei olla vielä kunnolla kokeiltu, niin ei ole tietoa mitenkä hyvin toimii. Mutta me jäimme pällistelemään vauvan yksikössä olevaa nappulaa, jota painamalla isompi lapsi voi ottaa yhteyden vanhempien yksikköön. :mellow:

 

Sehän on täysin turha, koska vauvan yksikköhän toimii ilman napin painamisiakin ja vanhempien yksikössä ei ole nappia laisinkaan, joten vanhempi ei edes pystyisi vastaamaan mitään!?!!? :rolleyes:

 

Onko meiltä nyt joku juttu mennyt ohi vai oletteko samaa mieltä?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rosero: kävin eilen ostamassa tuon stokkan hälärin. Ainakin se toimii ja vaikuttaa herkältä, näin tosi lyhyellä kokemuksella =) Doron sivuilta löytyy siihen tarkka kuvaus ja myös käyttöohjeet. Molemmat yksiköt saa toimimaan sekä paristoilla että verkkovirralla, mikä oli minulle tärkeä ominaisuus. Stockmannilla oli myös tuota kalliimpaa versiota BM-50, joka Tinkalla mahtaa olla. Se taisi maksaa 64e.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^mulle myyjä (Oulun Stokka) sanoi että ei ole mahdollista käyttää verkkovirralla... Ostin sitten muualta, aargh, tietysti kalliimman. Mä halusin myös että molemmat yksiköt on verkkovirralla käyviä.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Me ostettiin Philips AVENT SCD470 itkuhälytin. Ei olla vielä kunnolla kokeiltu, niin ei ole tietoa mitenkä hyvin toimii. Mutta me jäimme pällistelemään vauvan yksikössä olevaa nappulaa, jota painamalla isompi lapsi voi ottaa yhteyden vanhempien yksikköön. :mellow:

 

Sehän on täysin turha, koska vauvan yksikköhän toimii ilman napin painamisiakin ja vanhempien yksikössä ei ole nappia laisinkaan, joten vanhempi ei edes pystyisi vastaamaan mitään!?!!? :rolleyes:

 

Onko meiltä nyt joku juttu mennyt ohi vai oletteko samaa mieltä?!

 

Luin ohjeet uudestaan ja tarkoitus on käyttää sitä nappulaa, kun hälytin on off-tilassa. Eli ääni kuuluu, kun halutaan. Mutta edelleen vanhempien yksikössä ei ole mahdollisuutta vastata...

Share this post


Link to post
Share on other sites
^mulle myyjä (Oulun Stokka) sanoi että ei ole mahdollista käyttää verkkovirralla... Ostin sitten muualta, aargh, tietysti kalliimman. Mä halusin myös että molemmat yksiköt on verkkovirralla käyviä.

 

Höh, taisi myyjä puhua omiaan. Vauvan yksikön saa suoraan piuhalla seinään ja vanhempien yksikössä on sellainen lataustelakka, jossa se voi kököttää koko ajan verkkovirrassa. Oulun stokkalta minäkin sen hankin, vielä taisi 2 kpl jäädä, jos joku harkitsee samaa laitetta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kysymys: Miten Exibel-radiopuhelimesta saa näppäinäänet ja muut piippaukset pois päältä??? Ärsyttävä, kun vauvan osa piippaa joka kerta, kun yhteys muodostuu!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hylkäsin radiopuhelimet kokonaan, kun ei dorot eikä exibelit ottanu kovinkaan herkästi. Tilasin Padwico 903:t ja oon tähän saakka ainakin ollut tyytyväinen!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tilasin Padwico 903:t ja oon tähän saakka ainakin ollut tyytyväinen!

 

Meillä on myös Padwico 903 eikä ole mitään moitittavaa! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko kellään kokemusta tämmösistä? Näyttäs aika suhteellisen ok hintasilta ja aika näppärän kokosilta. Mutta onko sitten ihan resut... :blink:

 

Beaba BabyCall 1

Edited by johku_

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Olen ostanut Padwicon Lastentarvikkeesta (en siis tiedä saako jostain nettikaupasta)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olen kyllä erittäin tyytymätön Philips Aventin häläreihin <_< Ekana meille ostettiin SCD470 itkuhälytin, sellainen karvalakki-malli, missä ei ole mitään erikoisuuksia. No, särisee kovasti ja äänet on melkein pelkästään häiriöääntä. Ja vanhemman yksikkö oltava oikeastaan täysillä, että siitä kuuluu mitään. Nyt särinä oli jo niin häiritsevää, että käytiin ostamassa uusi laite. Takuukuitti ei tietenkään ollut tallessa <_<

 

Ostettiin sitten samanmerkkinen, mutta huomattavasti kalliimpi laite, eli SCD530, joka mittaa mm. lämpötilan ja ilmankosteuden, on puhetoiminto, tuutulaulut, yövalot yms. Vaikka mikrofonin herkkyys on täysillä ja samoin vanhemman yksikön kaiutin, niin sitä yksikköä saisi kantaa kädessä, että kuulisi mitään <_< Ei toivoakaan, että itkun kuulisi esim. tiskikoneen hurinan yli.

 

Onneksi tässä on nyt 30 pv:n vaihto- ja palautusaika ja kuittikin tallessa tällä kertaa. Menee kyllä palautukseen saman tien.

 

Minkä ihme laitteen sitä ostaisi??

 

Minkälainen tuo Padwico 903 on? Kuuluuko siitä selvästi lapsen itku tai ääntely ylipäätään? Mä haluaisin, että sen saisi niin isolle, että voin mennä toiseen huoneeseen kuin missä hälytin sijaitsee. Ja saako tätä käyttää ulkona?

 

Entä radiopuhelimet? Niitähän nyt varmasti saisi myös käyttöohjeen mukaan käyttää ulkona. Mitä suosittelisitte? Cobran radiopuhelimia täällä on paljon jo kehuttu, mutta joku sanoi, että kestää tosi kauan, ennen kuin reagoi itkuun. Onko radiopuhelimet paristoilla vai akuilla toimivia?

Edited by Riinanen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minkälainen tuo Padwico 903 on? Kuuluuko siitä selvästi lapsen itku tai ääntely ylipäätään? Mä haluaisin, että sen saisi niin isolle, että voin mennä toiseen huoneeseen kuin missä hälytin sijaitsee. Ja saako tätä käyttää ulkona?

 

 

Kuten jo aikaisemmin totesin, pelkkää hyvää sanottavaa. Molemmat yksiköt on verkkovirralla ladattavia (molemmille oma laturi). Käytännössä meillä yksiköt on aina yön latauksessa ja päivät käytössä. Ei ole koskaan loppunut akku kesken. Ja baby unit on ollut kovimmillakin pakkasilla ulkona ikkunalaudalla, ei ongelmaa. Äänenvoimakkuus on säädettävissä, samoin se herkkyys, miten reagoi vauvan (ja muihin) ääniin. Tänään oli kaikkein herkin asento päällä ja hälytin otti ikkunan läpi vedenkeittimen äänen. Ja siis ihan hyvin kuuluu toiseen huoneeseenkin äänet tuosta. Lisäksi siinä on valohälytin (kätevä jos on esim. suihkussa), ja värinähälytinmahdollisuus myös (esim. imuroidessa voi laittaa taskuun tai vyösoljella kiinni "housunkaulukseen"). Mitäs vielä...Hinta tais olla n. 100 eur. Padwico on ruotsalainen merkki ja niillä on ihan hyvät nettisivut (myös suomeksi).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Entä radiopuhelimet? Niitähän nyt varmasti saisi myös käyttöohjeen mukaan käyttää ulkona. Mitä suosittelisitte? Cobran radiopuhelimia täällä on paljon jo kehuttu, mutta joku sanoi, että kestää tosi kauan, ennen kuin reagoi itkuun. Onko radiopuhelimet paristoilla vai akuilla toimivia?

Meillä on juuri nuo Cobrat (tosin en nyt muista onko niitäkin eri malleja) ja ollaan kyllä oltu tosi tyytyväisiä. Me pidetään sitä vaunujen kuomun reunassa sillä klipsillä kiinnitettynä ja todellakin tarpeeksi hyvin ottaa äänet. Toimii pakkasessa ja joskus kun ei enää niitä tarvita niin voi sitten käyttää vaikka radiopuhelimina (kantomatka ohjeen mukaan jopa 12km!, ei kyllä olla testattu). Laturilla on ainakin meidän versio, mutta harvoin tarvii edes ladata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Entä radiopuhelimet? Niitähän nyt varmasti saisi myös käyttöohjeen mukaan käyttää ulkona. Mitä suosittelisitte? Cobran radiopuhelimia täällä on paljon jo kehuttu, mutta joku sanoi, että kestää tosi kauan, ennen kuin reagoi itkuun. Onko radiopuhelimet paristoilla vai akuilla toimivia?

 

no ei miusta nyt niin kauan, eikä siihen ihan ekaan änähdykseen nyt tarviikaan reagoida miun mielestä. meillä nuo Cobrat on toiminu tosi hyvin, hyvä kantavuusn ja herkkyyttähän voi säätää. meillä ne on olleet käytössä nyt jo 1½ vuotta kun alkuun nukuttiin ulkona, 2 kerroksinen talo ja hiljaääninen tyttö. sitten meillä on ulkosauna ja tyttö nukkuu sillon useasti sisällä jo yöuniaan jne. lisäksi nuo on ollu käytössä esim viron reissulla kun oltiin kahdella autolla kaveripariskunnan kaa liikenteessä, sai kommunikoida ja kommentoida ilmaseksi. eli monikäyttöiset. nyt pitäs jo kysellä saisko noihin uusia akkuja kun alkaa akut olla aika finaalissa. mutta tosiaan, niitä on käytetty tosi paljon.

 

meidän neitillä oli syntymästään saakka pehmyt kurkunpää joten hengitys oli tosi äänekästä ja kerran kylässä lainasin heidän jotain koko aika päällä itkaria ja se ärsytti tosi paljon kun kuului koko aika se neitin hengitys. cobrissa sen herkkyyden voi tosiaan säätää joten sen suhteen sai ihan oman maun mukaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

meillä oli aluksi philipsin avent 110 rahaa maksava digitaalin hökötin, en tarkkaan muista mallia, mutta kummiskin kakkaa oli koko laite. onneks kuitti oli tallella niin palautin sen kauppaan. ja kävin sitten vauvatalo johannasta ostamassa padwico 903, kun myyjä on kehunut että on joku testivoittaja ja pla-pla-pla.. oli 10 euroa halvempikin ja olen ollut siihen tyytyväinen :) nytkin vauva nukkuu pihalla ja hälytin mukana :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on käytössä nuo Cobran radiopuhelimet. Ollaan laitettu handsfree vaunukopan sisälle, niin itse laite voi olla kopan ulkopuolella verkkotaskussa. Aloin vähän pelkäämään, että jos tuleekin oikosulku tms. ja vekotin olisi ihan lapsen vieressä. Tuon handsfreen kautta ottaa äänet tosi herkästi, mutta ilman sitä lapsi saa itkeä aika kovaa ennen kuin laite reagoi..

 

Meillä toimii akuilla ja latailen niitä aina muutamien unien jälkeen. Kuitenkin kolmisen tuntia putkeen ovat aina kerrallaan päällä, joten akut kuluu muutamassa päivässä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minulle selvisi vasta että iPhonessa on itkuhälytin-ominaisuus. Ihan vinkiksi muille, jos vain silloin tällöin (esim. mökillä) tarvitsee itkuhälytintä ja omistaa iPhonen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jos itkuhäläri on säteilytestattu niin joo laittaisin vauvan viereen ( siis 1m säteelle) muussa tapauksessa en. nimimerkillä ei syöpää taloon;(Ohje: click inside this box to load the editor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meiltä löytyy Clas Ohlsonilta ostetut halvimmat itkuhälyttimet. Vastaanotinosan saa kiinni verkkovirtaan, muuten toimivat paristoilla/ladattavilla akuilla.

 

Vaikuttaneet lyhyen käytön jälkeen varsin toimivilta, toimineet myös ulkosalla ja kosteassa tilassa (mulla vastaanotin mukana kylppärissä, kun käyn suihkussa). Ovat riittävän herkät, mutteivät silti vaikuta ottavan pahasti häiriöitäkään. Ja ovat kätevän pienet, ja ihan siistin näköisetkin vielä.

Edited by Grenada

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Miten se toimii???

 

 

Mun on pakko myöntää etten ihan tarkkaan tiedä. Kerran vain todistin kun vanhemmilla toisella oli iPhone mikä laitettiin nukkuvan lapsen sängyn viereen ja jos tyttö heräsi ja piti ääntä, soitti iPhone toisen vanhemman kännykkään.

Oisko iPhoneen ladattavissa joku sellainen itkuhälytin-sovellus?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now