toukka

Vauvojen Vessahätä Viestintä ja Vaipattomuus

272 posts in this topic

Teillähän menee tosi hyvin! Meillä on pissausrytmi muuttunut nyt ihan parin viikon sisään niin, että tuntuu että poika vaan pidättelee päivät pitkät. Iltaisin on ihan turha potattaa sen jälkeen kun poika alkaa väsyä - se menee heti pissanpidätysmoodiin ja jos alkuyöstä nostelee potalle niin kuin aiemmin oli tapana niin poika vaan torkkuu potalla eikä tasan tee mitään. Vasta joskus aamuyöstä tulee isot pissat, ja seuraavat kolme-neljä sitten aamulla tiheästi. Ja päivällä mä oon ihan ulalla kun en yhtään osaa enää arvioida millon on hätä, kun merkit ei ole mitenkään yksiselitteisiä. Tänäänkin tuo oli pissaamatta iltapäivällä neljä tuntia vaikka kahteen kertaan yritettiin välissä potattaa. Okei, päikkärit jäi tänään tosi vähäisiksi kun oltiin liikenteessä, joten varmaan on sama juttu kun se ettei illalla väsyneenä enää tule pissa. No, näillä yöpissaamisilla on ainakin helppo öisin potattaa kun se on se yksi kerta aamuyöstä kun poika vähän raottelee silmiään eikä vaan tuhise, ja sitten aamulla heti kun silmät aukeaa ja hulinat alkaa. Sitten kun saisi päivät vielä jotenkin sujumaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tää on taas niitä päiviä, ettei mene ihan niin hyvin. Aamulla tuli kolme märkää vaippaa, sentään vastapainoksi myös kolmet pottakakat. Välillä vessahätäilmoitukset ovat hyvinkin selviä, mutta nyt etenkin mahallaan ollessaan on keskittyminen vaan eteenpäin pääsemiseen ja usein sitten tulee märkiä vaippoja. Ja aikaisemmin vauva on valittanut märistä vaipoista, mutta jostain syystä nyt satunnaiset kakkavaipatkaan eivät heti aiheuta mitään merkkiä - tosin "märkien pierujen" tulon kuulee hyvin, joten ne vaihdetaan samantien aina pois.

 

Olin eilen illalla pari tuntia poissa ja mies kertoi, kuinka vauva oli innostunut katselemaan telkkarista kastetilaisuutta, missä vauva oli ollut alasti ja päästänyt pissasuihkun. Heti sen jälkeen meidän poitsu oli huokaissut helpotuksesta ja mies tiesi, että vaippa oli märkä. Naureskeltiin sille illalla, että oliko vaan sattuma vai inspiroiko telkkari :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noitten märkien kausien jälkeen tulee yleensä onneksi parempi jakso girl_smile.gifOnpa uimahallin tädeillä ollu suppea kuva VVV:stä, kiljumisen huomaa paljon helpommin kuin kulmakarvan noston girl_sigh.gif

Ja Karhuemo, kyllä ne päivätkin alkaa sujua kun aika kuluu. Väsyneenä ei meilläkään oikein viestintä tai varsinkaan pissatus onnistu.

 

 

 

Nyt kun oon siirtyny taaperopuolelle, niin ei niin helposti huomaakaan että tänne on tullut viestejä.

 

Meillä oli viikon verran vähän huonompaa kautta, kun öisin tuli jopa kaksi pissavaippaa, yleensä kuitenkin on herännyt pissalle. Syy on todennäköisesti alhaalla pilkottava uusi hammas, muuta en oikein keksinyt. Myös jos juo illalla paljon (kuten saunassa pillimehua) niin silloin tulee eka pissa vaippaan.

 

Mutta tulin siis hehkuttamaan neitiä, joka on alkanu istua myös muualla potalla, eikä vain kotona. Oli tiistaina serkkujen luona leikkimässä, ja oli jopa kakannu siellä pottaan. Yksi pissakin tosin tuli vaippaan, mutta ei se haittaa. Ja täti oli laittanu neidille serkkujen pienet pikkuhousut jalkaan, edistystä tädiltä girl_smile.gif

Myös anoppi on osoittanut edistystä. Neiti oli tänään siellä päivän hoidossa, ja tuli vain kaksi pissavaippaa (hoidossa tulee 4-5 yleensä). Ja anoppikin oli laittanu neidille pikkuhousut jalkaan. Anoppi epäili hyvin paljon aluksi vessahätäviestintää ja suorastaan nauroi, kun kerroin että käytän parin kuukauden ikäistä vessassa pissalla. Nyt anoppi kehuu miten hyvin neiti on käyny potalla ja kuinka paljon on tullu pissaa.

 

Neiti ei edelleenkään itse mene vessaan, jos on hätä. Onneksi ääntä yleensä riittää kun on kova hätä.

 

 

Jatkan tähän viestiin.

Neiti on nykyään enää 2 pv/viikko hoidossa. Tänään olin juuri hakemassa, niin neiti oli ollut syömässä ja sen jälkeen sitten kakkasi vaippaan. Tulin just sisälle niin en ehtiny laittaa potalle. Neiti on siis hyvin tottunut siihen että heti ruuan jälkeen pääsee HETI potalle.

Edited by toukka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minäkään en täällä niin usein käy taaperopuolelle siirtymisen takia :rolleyes: Mutta toisaalta minusta lapsikin on jo sen ikäinen, että kuulutaan ihan normaaleihin potalleopettelijoihin...

 

Tyttö on oppinut taas hyvin tekemään pissaa tai kakkaa pottaan jos vain haluaa jne. Mutta ongelma on se, että se ei voi istua siinä potalla sekuntiakaan sen jälkeen, kun sinne on tullut kakkaa :hysteric: Siis: "Aha, tuli vähän kakkaa, nousenpa tästä katselemaan sitä kakkaa ja siivoamaan sitä pottaa, vaikka kakkaa onkin vielä tulossa. Hyhhyh, kuka nyt istuisi potalla, jossa on KAKKAA!" Kiva sitten kun sitä pottaa pitää tyhjentää jokaisen kakkatipan jälkeen, ja sitten lapsi voi taas istua kakkaamaan lisää jne., varsinkin kun yleensä sitä kakkaa ehtii tulla lisää jo siinä pottaa pestessä :girl_mad: No, jonkun verran ehkä auttaa, jos kakattaa sylistä suoraan pönttöön, mutta se asento vain ei ole kummallekaan osapuolelle kovin mukava :girl_sigh: Jotain pöntön supistajaa voisi ehkä harkita, mutta vähän luulen, että kyllä siitäkin pitäisi päästä sitä kakkaa katsomaan.

 

Kerran lapsi ilmoitti itse etukäteen kakkahädästään menemällä ovelle. Siitä olin kyllä ylpeä, vaikka silläkin vessakerralla pissat tuli lattialle potan putsauksen aikana, kun eihän siinä voinut pissalla istua, kun siellä oli kakkaa.

Edited by Chimelli

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nyt tää vauva pidättelee jo vähän liiankin kanssa. :girl_impossible: Oltiin tänään kaupungilla, ja viimeisimmät pissat tuli kahden jälkeen vessaan. Sen jälkeen yritin vessattaa kotiin lähtiessä ja koko illan kotona, kun vaippa oli vielä kotiintullessa kuiva. Mutta kun ei niin ei, poika oli niin väsynyt, että ei tehnyt mitään. Yöunille nukahtaminenkin kesti yli tunnin, jonka aikana imetin, potatin, imetin, potatin kun en voinut uskoa, että se rupeaisi nukkumaan pissaamatta. No kyllä se vaan rupesi, ja äsken heräsi vielä tankkaamaan, mutta sai vaan raivarit potalla ja jakoi tissittelyn jälkeen unia tyytyväisenä. Seitsemän tuntia and counting. Ei se kyllä päivällä kovin paljoa malttanut syödä joten ei varmaan mikään hillitön hätä olekaan, mutta onkohan tää silti ihan normaalia... Ei voi käsittää. Yöaikaan on niitä pitkiä pissaamattomia välejä tullut ennenkin, ja päivälläkin joskus, mutta ei se ennen ole ilman iltapissaa nukkumaan käynyt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Tossa olis kyllä sillä "Pampers-tutkijalla" ihmettelemistä (siis se heppu, joka joskus 70-luvulla oli Pampersin leivissä päätynyt siihen, ettei lapset pysty hallitsemaan rakkoaan ennen paria ikävuotta).

 

Meillä mennään vielä pelkällä äidinmaidolla, joten pissatuksia tulee päivässä varmaan toistakymmentä kertaa. Mutta on poitsu välillä yllättänytkin. Esim. maanantaina jaksoi odottaa syönnistä 45 min vessatusta, kun oltiin menossa jumppaan. Vaunuissa känisi vähän, mutta oli koko bussi- ja kävelymatkan hereillä ja perille päästyä huomasin kuivan vaipan ja saatiin isot pönttöpissat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meilläkin syödään niin vähän kiinteitä ettei ne kyllä pissaväleihin voi vaikuttaa. Kai se on vaan ikä ja sit se pidättelykyvyn paraneminen. Silloin maanantaina kävi sitten lopulta niin, että pissat tuli kymmenen aikaan, mutta ei kovin paljoa ja aika tummaa tavaraa oli, eli eiköhän ollut vaan ihan liian vähän poika syönyt päivällä. Vaikuttaa kyllä siltä, että pojalla on joku sellainen kausi että tekee pissat vaan silloin kun rakko on ihan täynnä, eikä tahdo tyhjentää välillä vaikka potalle pääsiskin, kun järjestään tuntuu nyt pissavälit olevan pari tuntia tai yli vaikka olisi hyvin syönytkin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olen pissattanut ja kakattanut tätä kuopusta pienestä pitäen puolivahingossa. Pojan oli hankala vääntää kakettia vaippaan ja humasin että truutti tuli parhaiten pissatusasennossa. Siitä jäi tapa, erityisesti isomman hädän tekee edelleen lavuaariin. Myös pottaan silloin tällöin ja kovasti siitä yrittää pönttöön kaataa pisuja joka kerran jälkeen. Ainoa vaan ettei mamman haba oikeen taivu tollasta 15 kg:sta punttia pitää kakatusasennossa kovin pitkään, toivottavasti oppisi potalle pian. Olen ihan kauhuissani jos yrittää vääntää kakkaa housuun, nappaan jätkän kainaloon ja nopeesti vessaan. Olen ihan julkisestikin tätä tehnyt, toki silloin pönttöön sillä lavuaariin pissiminen/shaiban vääntäminen ei ole välttämättä kaikkien mieleen.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen ihan julkisestikin tätä tehnyt, toki silloin pönttöön sillä lavuaariin pissiminen/shaiban vääntäminen ei ole välttämättä kaikkien mieleen.

 

Mä oon pissittänyt ihan julkisesti lavuaariinkin, viimeksi Tampereen käsityömessuilla kun vessoihin oli kamalat jonot. Se jono naisten vessassa sitten tuijotti lavuaariin pissivää vauvaa mutta siinähän tuijotti - mä olin ylpeä kun pissat tuli heti. ;) Kakat yritän kyllä tähdätä mieluummin pönttöön jos ollaan reissun päällä, alkaa olla niin tuhtiakin jo ettei varmaan menis lavuaarista alas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä oon myös pissattanut lavuaariin aika lailla julkisesti, mutta yrittänyt saada kiinteämmät tavarat pönttöön. Tosin välillä on käynyt niin, että aluksi kakat ovat tulleet pönttöön ja peppua lavuaarin alla pestessä tulee lisää. Pissahan on terveellä vauvalla (ja aikuisellakin) steriiliä pöpöistä tms. joten siinä ei pitäisi olla mitään kauhisteltavaa (vaikka voi tietty vähän tuoksahtaa).

 

Meillä oli ensimmäinen kuiva yö kahdella potatuksella :girl_dance:. Tosin herätyksiä tuli varmaan 4-5 kertaa, kun poitsu potki ja heilutti käsiä sen verran hanakasti. Ja vastapainoksi tuli kaksi kertaa aamupissat vaippaan ilman mitään ilmoittelua.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jee, uusia pissattajia!

 

Mä tulin hehkuttamaan. Vihdoin 1 v 2 kk iässä neiti suostuu käyttämään muitakin pottia kuin vain omaansa. Eilen ja tänään oli hoitopäivä, ja siellä oli tullu kakat pottaan ja monet pissat. Likavaippapussissa oli 2 vaippaa kumpanakin päivänä, mutta kun laitoin niitä pyykkiin niin puolet oli kuivia. Eli vain 1 vaippa/hoitopäivä! Mahtavaa!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Houkuttaisi kyllä kokeilla tuota pöntöllä kakatusta (säästyisi vaippojen huuhtelulta) muttei meidän pojasta kyllä tahdo etukäteen nähdä koska on kakka tuloillaan, tai siis pieniä pieruja tulee ihan miten sattuu ja isompia tuotoksia taas sitten tehtaillaan niin kauan ettei käsivarret kestä niin pitkää aikaa lasta pöntöllä roikottaa. Mieluiten poika tuntuukin kakkaavan juuri silloin kun on saatu kuiva vaippa päälle girl_sigh.gif Pissoja taas tulee päivässä tuhat ja miljoona, ihan turha yrittääkään niitä metsästää. Öiden suhteen olen kyllä tehnyt mielenkiintoisen havainnon, eli kun poika on ruvennut nukkumaan pitkiä yöunia niin ei myöskään enää pissaa tai kakkaa yöllä vaan vaippa on ihan kuiva ja vasta aamutissin jälkeen sitten pöräytetään kunnon sinapit (tietysti tuo olisi oivallinen vessatusajankohta jos äiti ei olisi niin mukavuudenhaluinen että viivyttelee sängyssä jos poika vaikka vielä nukahtaisikin, ja sitten onkin jo liian myöhäistä)-

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meiän neitihän oli myös hidas kakkaaja pienenä, mutta joku vati helpottaa, niin voi istua lattialla. Äkkiä ne käsilihakset voimistuu ;) tosin mun lapsi on pieni.

 

Meillä menee nykyään oikein hyvin. Pari vuorokautta voi mennä kuivana, kunhan vain tajuaa käyttää pissalla. Pissavahingot tapahtuu sitten yliväsyneenä tai silloin kun mä teen jotain mikä vaatii keskittymistä, niin en tajua mistä kitinä johtuu.

Ite ei mene potalle, mutta rytmitys (herättyä, ennen ja jälkeen ulkoilun/ruokailun) auttaa pitkälle. Muuten kitisee.

 

Automatkoilla menee sitten taas heikosti pissatukset, kun ei neidillä välttämättä ole hätä kun pysähdytään ja silloin ei huvita pissata. Ja aina ei voi pysähtyä kun alkaa kuulua kitinä. Ja nyt pakkasilla ei muutenkaan viitsi pissattaa pysäkillä ulkona.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä ei edes tavoitella vaipattomuutta, mutta säästetään silti päivässä aika monta vaippaa potattamalla tyttöä. Aloitettiin kuuden kuukauden iässä kun sai alkaa istuttaa. Meidän neiti täyttää ensi viikolla 8 kk, mutta ei osaa vielä istua tuetta. Potalla käynti heräämisen jälkeen ja ruokailujen jälkeen on silti yleensä hyvin tuottoisaa eikä kakka ole tullut vaippaan pitkään aikaan. Vaippaihottumaa ei myöskään ole näkynyt pariin kuukauteen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä päivät vessatuksen onnistumisen puolesta menee miten sattuu eikä vaipattomana pärjättäisi. Potatuksen aloittamisen jälkeen tuli erittäin hyvin pottapissoja ja muutama yö meni myös kuivana, kun välillä potatettiin. Nyt öisin potkiminen on vähän vähentynyt, mutta samalla potatus on mennyt puihin kun vaippa on ollut jo märkä siinä vaiheessa, kun olen itse havahtunut. Ja uudelleen nukahtaakseen poitsua pitää yleensä syöttää, mikä tarkoittaa vessahätäheräämistä (ja märkää vaippaa) taas parin tunnin päästä..

 

Päivisin kotona ollessa poika ryömii pitkin poikin asuntoa ja samalla tulee paljon märkiä vaippoja - asento ja kaikki mielenkiintoinen ympärillä saa vissiin unohtamaan vessahädän. Välillä tulee merkki (kiljahdus tai älähdys), mutta usein mun merkiksi luulema ääni onkin merkki märästä vaipasta. Sylissä ollessa ilmoittaa kyllä vessahädästä kiemurtelemalla ja ähisemällä, mutta kun sylissä ei meillä vietetä kovin paljoa aikaa.. Kakkavaippoja tulee edelleenkin tosi harvoin, mistä iso plussa :girl_dance:. Turhia potatuksia olen yrittänyt välttää, mutta heräämisen jälkeen tms. käydään potalla. Outoja "vahinkojakin" on tullut, mm. pari päivää sitten potatin eikä mitään tullut (vaikka näytti siltä, että olisi voinut). Vaippaa takaisin laitettaessa muksu makasi tyynesti selällään ja kun siinä jotain juteltiin, tuli yhtäkkiä äijämäinen huokaus ja vaippa oli märkä.

 

Reissussa ollessa vessatus taas toimii kiitettävästi ja vaunuissa tai turvakaukalossa ollessa tulee vessahädästä huuto. Valitettavasti vaan busseissa ja muutenkin talvikamppeissa liikkuessa ei usein pääse heti vessattamaan, mistä toukkakin mainitsi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miten teillä menee? Mukavasti on muuten uusiakin pissattajia ketjussa girl_smile.gif

 

 

Meillä ollaan menossa kohti kuivuutta, 1,5 viikkoa on on ollu päiväkuiva, ja sinä aikana on tullu 3 kertaa yöllä pissa vaippaan, joista 2 on ihan mun omaa laiskuutta. Nyt ollaan jo kyläilty ilman vaippaa, tosin hoitorepussa on sitten parit vaihtohousut ja vaippa varmuudeksi. Hoitoon neiti menee ensi viikolla parin kuukauden tauon jälkeen, toivottavasti siellä viestittää tarpeeksi selkeästi.

Kakkahätää neiti kun ilmaisee pyytämällä syliin, oikein hinkumalla. Vieraassa paikassa ei oikein tykkää edes kakata, vaan voi pantata puoli päivää että pääsee tutulle potalle girl_crazy.gif

Pissahätää ilmaisee myös tolla syliin kinuamisella, joskus kitinällä, ja joskus menemällä vessan oven eteen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä menee hyvin, tulee vain muutamia pissoja päivittäin vaippaan. Vastikään oli tosin yöpottailusta kieltäytymiskausi, joka aiheutti mulle harmaita hiuksia, kun edelleen mentiin pelkällä harsolla öisin ja yhtäkkiä kun potta ei kelvannutkaan, niin pissat alkoi lainehtia öisin vaipasta yli kun harso ei enää imuksi riittänyt. Vaihdettiin taskuvaippoihin ja lakkasin stressaamasta märästä yövaipasta, ja nyt on yöpottailu taas sujunut paremmin.

 

Mitään merkkejä tuo liikkumaan oppinut tohottaja ei kyllä hädästään yleensä anna, mutta pidättelee normaalisti tyytyväisenä kunnes pääsee potalle. Kivaa on pottailu tällä hetkellä puolin ja toisin. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^ Teillä ollaan siis oikeasti vaipattomia jo tuossa iässä. Tosi hienoa!

 

Meillä jatkuu vaihteleva linja, välillä päivän aikana tulee max. muutama märkä vaippa ja välillä rutkasti enemmän (esim. tänään). Ja vaihdetaan siis kestot joka pissan jälkeen. Kakkavaipat on edelleen mun kohdalla harvinaisia, tosin miehen ollessa hoitovuorossa on niitä tullut viimeksi eilen. Ilmoittelu hädästä myös vaihtelee ja nyt kitinä on ollut merkki märästä vaipasta, kun aiemmin oli välillä merkki hädästä. Ns. rutiinivessatukset mm. päikkärien jälkeen toimii hyvin ja sylissä ollessaan alkaa kiemurrella, jos on hätä tulossa. Välillä myös ryömii luokse, kun haluaa vessaan, mutta useammin haluaa nousta seisomaan käsistä tukien.

 

Luulen, että meillä märät vaipat vähenevät, kun vauva oppii konttaamaan. Nyt siis vielä pääasiassa ryömii ja silloin tuntuu tulevan eniten vahinkoja. Reissussa vaunuissa tai turvakaukalossa ollessa taas pysyy suht hyvin kuivana ja malttaa odottaa seuraavaa vessatusta.

 

 

Edited by mirelda

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä ainakin tuli vatsallaan makoiluvaiheessa paljon pissoja vaippaan/lattialle.

 

Ja kivaa että Karhuemollakin menee mukavasti :)

 

 

Hoitoon ei mennykään tällä viikolla (auto ei ollu yhteistyökykyinen), ja isin kanssa on ollu kotona. Mies pitää vielä vaippaa neidille, ja näköjään mun töihinmenoa protestoidaan pissaamalla vaippaan. Eka ja toka päivä meni kuivana, sitten tulikin jotain 4 pissavaippaa, ja tänään enää yks ja yhet housuun. Mä sinnikkäästi pidän päivisin neidillä pikkuhousuja, jopa ulkoillessa, kunhan ollaan kotipihalla ja ollaan kuitenkin alle tunti ulkona.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä menee sikäli hyvin, että lapsi on vihdoin ruvennut ilmoittamaan vessahädästään ainakin joskus :) Osaa ihan sanoa kakka tai pissa ja mennä vessan suuntaan. Jossain vaiheessa pidettiin sitä ilman vaippaakin kotona, mutta nyt ei ole taas tullut niin tehtyä...

 

Pikkuvauvakin meillä on taas, ja se tietysti pissailee ja kakkailee jatkuvasti vaippaansa, mutta osaa myös hienosti pissata lavuaariin melkein joka vaipanvaihdolla :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä ilmoittautuu uusi osa-viestijä :) Eli meillä metsästetään kakkoja ja kiinteiden aloituksen jälkeen (1kk) melkein kaikki kakat saadaankin pönttöön. Tyttö tykkää istuskella pöntöllä kainaloista tuettuna ja siinä on ilmeisesti helpompaa ne kakat myös tehdä. Tänään kyllä tuli huomattua että tyttö ei selkeästikään yhdistä tuota pönttöä vielä kakkojen tekemiseen vaan ennemminkin hiffaa ettei tee niitä vaippaan (ellei ihan pakko), sillä kun otin aamulla yövaipan aamulla hoitopöydällä pois niin saman tien alkoi tavaraa tulemaan girl_haha.gif

 

Pöntöllä meillä käydään aina vaipanvaihdon yhteydessä ja paras saalismahdollisuus on aamulla ja päivällisen jälkeen. Kakkahädän alan jo tunnistamaan, mutta pissaviestejä en vaan tunnista... vaikka olen siis seurannut tytön toimia päivittäin ilman vaippaa :( Tyttö ei myöskään hirveästi tykkää tehdä pissaa pönttöön vaan mieluiten tekee sen ilman vaippaa selällään maatessa hoitopöydällä girl_haha.gif

 

Mutta meillä siis tarkoitus viestiä silleen rennosti ja pingottamatta. En jaksaisi ehkä ihan kaikkia pissoja edes metsästää girl_haha.gif

 

Huomautuksena vielä että meillä mies on erittäin ylpeä 6kk vauvastaan joka käy jo pöntöllä, kertoo siitä ylpeänä kaikille girl_haha.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä aloiteltiin jokunen viikko sitten potattaminen ja nyt ollaan siinä pisteessä että päivittäin tulee yleensä yhdet pissat pottaan. Kakkaa olen myös metsästänyt, mutta kun tytön kakkaähinä alkaa niin olen auttamattomasti myöhässä. Aina on ehtinyt tulla kakka vaippaan. Mutta vähitellen tässä toivottavasti edistytään. Meillä tyttö kakkaa ihan satunnaisesti, joten ei osata istuttaa potalla oikeisiin aikoihin. Mutta siis potalla käydään ennen ja jälkeen unien. Ja joskus jos jaksan, niin muulloinkin.. Ja pissoja tähän asti vaan "saatu haaviin"..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Huvittavaa, miten vessatuksen onnistuminen vaihtelee. Nyt ollaan menty 1-2 märällä vaipalla päivässä jo ehkä viikon verran. Parhaiten poitsu ilmoittaa kakkahädästä tissillä ollessaan "virnuilemalla" ja on oikein tyytyväinen päästessään potalle :).

 

Rutiinipissatukset päikkärien ja syönnin jälkeen toimii myös hyvin. Ja nyt on tullut ehkä viikon ajan klo 6-7 aamukakka - jos yrittää saada lisänukkumisaikaa imettämättä, saattaa tulla vaippaan, mutta muuten aina pottaan. Yövessatus on taas mennyt tosi heikosti, kun pelkästä makuuhuoneesta poisviemisestä alkaa kuulua eläimellinen kiljunta. Välillä on vaan pakko käydä vaihtamassa vaippa, kun pahimmillaan herätys + imetys on tunnin välein ja jossain välissä alkaa imu loppumaan mistä vaan vaipasta.. Välillä ollut kuiviakin öitä, mutta silloin pitää heräämisvälit olla ainakin paria tuntia.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onnea Chimellille perheenlisäyksestä! Ja kiva että on uusia vessailevia vauvoja, sekä Chimellin että muiden.

 

Mirelda, potta sängyn viereen niin ei tarvitse yöllä viedä vauvaa makkarista mihinkään?

Share this post


Link to post
Share on other sites

PItää ihan hehkuttaa. Kun tänään tänne kirjoitin niin päätin pissattaa tyttöä useammin ja tänään saatiin kolmet pissat pottaan. Eli selkeästi omasta viitseliäisyydestä tämä on myös kiinni.. Toivottavasti jaksan jatkaa tätä tahtia (eli noin 10 pissatusta päivässä).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now