Galentin

Isovanhemmat


217 posts in this topic

Meidän pojilla on kaikki neljä isovanhempaa elossa, isoisovanhempia ei yhtään.

 

Olisin kovasti toivonut, että mummini olisi ehtinyt pojat nähdä mutta hän kuoli ennen kuin me miehen kanssa edes tavattiin. Jos olisin tyttären saanut, niin hän olisi ehdottomasti saanut toisen etunimensä mummiltani.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lapsilla on elossa kaikki neljä isovanhempaa. Esikoisen ja kakkosen syntyessä oli kolme isoisovanhempaa elossa, mutta kolmosen odotusaikana miehen mummi kuoli. Nyt vielä elossa minun isoäitini (täytti juuri 87 v) ja isoisäni (kohta 96 v).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä mun vanhemmat, miehen isä ja mun kaikki neljä isovanhempaa, eli vauvan isoisovanhemmat. Ovat vasta 63-74v isoisovanhemmatkin, eli toivottavasti mukana vielä pitkään :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on tällä hetkellä elossa kaikki vanhemmat (ja ovat niin nuoria vielä) eli suurella todennäköisyydellä lapsillamme tulee olemaan kaikki isovanhemmat. Isoisovanhemmista on elossa minun puoleltani kolme ja toivon todella sydämestäni, että heille kaikille voisin esitellä edes esikoiseni. Miehen isovanhemmat ovat kaikki kuolleet jo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on elossa mun vanhemmat ja miehen äiti ja sitten mun isovanhemmat on elossa. Kaikkien kanssa ollaan hyvissä väleissä ja tekemissä paljon.

Edited by hippu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apua, laskin väärin. Minullahan on kaksi isomummia elossa, joten minun puolellani on sitten koossa kaksi viiden sukupolven ketjua. Ukinäiti täyttää 90 vuotta tänä vuonna vauvan syntymän jälkeen ja itse täytän 24v.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän tytöllä on kaikki isovanhemmat elossa. Omat vanhempani ovat vasta 42 ja 43v miehen vanhemmat vuoden vanhempia. Miehen puolelta kummallakin uusi puoliso, joista miehen isän naisystävä on pikkuneidin kummi. Omat isoäitini ovat kummatkin elossa, toinen 65v ja toinen 82v. Miehen äidin vanhemmat ovat myös elossa ja ovat noin 70-vuotiaita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pojalla ja tulokkaalla lasken olevan kolme isovanhempaa, vaikka virallisesti luku onkin 4. Miehen isän kanssa ei olla lainkaan väleissä, hän ei siis myöskään ole koskaan ollut pappa/vaari/ukki tms., eikä ole nähnytkään poikaa kuin kerran lyhyesti, vaikka välimatkaa ei paljon olekaan. Ei tunnu olevan kiinnostusta omaa lapsenlastaan kohtaan eikä sen puoleen kyllä lastaankaan kohtaan. Surullista. :girl_to_take_umbrage2:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omat vanhempani + miehen vanhemmat & isäpuoli, sekä oma mummini ja miehen mummo (miehen isoisä elää, mutta eivät ole väleissä). Miehen mummolla on myös uusi miesystävä. Meidän tuleva syksyn pieni olisi saanut omasta isoäidistäni maailman mahtavimman isomummon, mutta aika teki tepposet viime keväällä. :girl_to_take_umbrage2:

Share this post


Link to post
Share on other sites

miehen vanhemmat pappa ja mummo ja mun vanhemmat ukki ja mummi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun vanhemmat on elossa ja miehen isä on elossa, mun isän vanhemmat on elossa ja äitin äiti on elossa ja miehen äitin äiti on elossa. Eli vauvalla on sitten kolme isovanhempaa ja neljä isoisovanhempaa. Appiukollakin joku tyttöystävän takainen virittely on, mutta koska miehen äiti oli minullekin niin uskomattoman rakas ja tärkeä niin olemme päättäneet kertoa lapsille että toinen mummo on sitten taivaassa heitä suojelusenkelinä suojaamassa. Appiukon tyttöystävä/vaimoke on sitten ihan vaan etunimellä kutsuttava, mutta mitäpä tuo haittaa kun hänellä on niin ihana nimi: Tuulikki girl_smile.gif

 

Musta on niin ihanaa että lapsi näkee omia isoisovanhempiaankin ja toivon todella, että isomummot ja -pappa elävät vielä pitkään ja heistä tulee pienelle tärkeitä ihmisiä. Eipä tuohon mitään estettäkään varmaan ole, kun ollaan tosi läheisiä kaikkien tulevien isomummojen ja -papan kanssa. girl_sigh.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Isovanhempia on 4+, eli yhteensä 6. Omat vanhempani erosivat jo aikoja sitten ja nykyään kumpikin on uusissa naimisissa. Lisäksi isoisovanhempia on elossa kaksi, mummoni (isänäiti) ja vaarini (äidinisä).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lapsilla on 1 mummi ja 1 ukki, oma äitini on kuollut ja isäni kanssa on ollut erittäin etäiset välit jo vuosia, joten en edes laske häntä tähän vaikka elossa onkin. On nähnyt pojan kerran ja tytön kahdesti. Isoisovanhempia on elossa 3, isäni isään meillä on oikein hyvät ja lämpimät välit, miehen vaari on jo 90+ ja hoitokodissa melko muistamattomassa kunnossa. Oma mummoni on myös elossa, mutta ei oikein halua pitää meihin yhteyttä.. Varsinaista syytä ei ole, ei vaan halua soitella (olen kyllä soitellut itse hänelle paljonkin ja todettuani että yhteydenpito on nihkeää ja yksipuolista niin ei väkisin...)

 

Lapsilla on erittäin ihanat nuo yhdet isovanhemmat ja heidän kanssaan vietetäänkin viikottain paljon aikaa. Ihanaa mielestäni että lapsella on rakastavat isovanhemmat joiden kanssa he mielellään ovat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on molempien vanhemmat elossa ja minun oma mummuni myös. Mieheni kaikki isovanhemmat ovat jo kuolleet. Mutta nämä elossa olevat perheenjäsenet ovat kyllä melko läheisiä (ainakin omalta puoleltani) ja varmasti lapsen syntymän jälkeen ovat tekemisissä yhtä lailla.

 

Todellinen tilanne näin 1,5 vuoden kokemuksella on se, että aika paljon ollaan isovanhempien kanssa tekemisissä lukuunottamatta miehen isää. Miehen vanhemmat erosivat eikä hänen isällään ole ollut kovasti kiinnostusta ainoaa lapsenlastaan kohtaan, mikä on tietenkin harmi. Onneksi kuitenkin on nuo muut isovanhemmat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä kummankin isät kuolleet, äidit ovat elossa. Sitten on lisäksi elossa ex-isäpuoli, jonka kanssa olen aika paljon tekemisissä ja luulen sekä toivon, että hän olisi vaarina tulevalle.

Miehellä ei ole kummankaan puolelta isovanhemmat elossa, itselläni on kaksi mummoa ja vaari elossa. (+ isäpuolen vanhemmat ovat elossa.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on toivottavasti lapsen syntyessä 4 isovanhempaa plus mun vanhempien "uudet" puolisot (heitä en laske isovanhempilukuun mukaan) sekä 2 isoisovanhempaa eli mun äidinäiti ja isänisä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on molempien vanhemmat mukana kuvioissa ja miehen puolelta 3 isoisovanhempaa. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaikki isovanhemmat ovat elossa. Sitten on elossa lisäksi isänäidinisä (eli siis miehen ukki) sekä äidinäidinisä ja -äiti (mun mamma ja pappa siis).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kummankin vanhemmat elossa, mies ei tosin yhteydessä omaan isäänsä, eikä isä liioin häneen. Enemmän tulee anopin miesystävä olemaan vaari lapsellemme kuin miehen biologinen isä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on käytännössä 6 isovanhempaa. Vauvan isän vanhemmat, sekä mun puolelta eronneet uusine puolisoineen. Henkilökohtaisesti en samalle viivalle osaa uusia puolisoja ainakaan vielä asettaa "oikeiden isovanhempien" kanssa, kun eivät kumpikaan ole hirmu montaa vuotta vielä kuvioissa olleet, mutta vauva tuskin tulee eroa huomaamaan, enkä mä sitä ainakaan lähde teroittamaan. :) Rikkaushan tuo lienee. Isoisovanhemmat ovat harmillisen huonossa kunnossa. 4 tällä hetkellä elossa (ja asuvat kyllä vielä omillaan eikä vanhainkodissa, siinä mielessä hyvä tilanne), ja kovasti toivon, että vauva ehtisi heistäkin muistoja saada. Katsotaan. :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Isovanhempia miehen puolelta 2 + heidän uudet puolisonsa.

Minun puolelta virallisesti 0 mutta oma tätini on lapsillemme mummo.

 

Isoisovanhempia (esikoisen syntyessä) 4 (miehen puolelta 2 isovaaria ja 1 isomummo sekä minun puolelta 1 isomummo). Tällä hetkellä isoisovanhempia jäljellä 2.

 

Mummo (eli minun tätini) on lapsille hyvin rakas ja läheinen ja häneen olemme melkein päivittäin yhteydessä ja näemme noin kerran viikossa. Miehen vanhempia emme näe niin usein mutta välit ovat ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun vastaukseni onkin näköjään tämän kyselyn keskivertovastaus isovanhemmista eli neljä heitä on.

 

Ahaa, tuossa kyseltiin vielä millaiset välit heihin on. No, mun vanhempiin, varsinkin äitiin, välit on läheiset mutta kaukaiset :rolleyes:. Tarkoitan, että asuvat satojen kilsojen päässä, mutta välimatkasta huolimatta ollaan läheisiä.

 

Miehen äiti asuu samassa kaupungissa kuin me, joten häntä nähdään eniten. Välit on..hmmm tavalliset eli tullaan hyvin toimeen keskenämme mut en itse koe anoppia kovinkaan läheiseksi.

 

Appiukon kanssa välit asialliset, vaikka hän hermoa kiristääkin usein mielipiteillään ja jatkuvalla neuvomisella!

 

muoks. kirjoitin lisää

Edited by Lisa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now