PMLats

Parhaat vinkit taaperon kynsienleikkuuseen?

37 posts in this topic

Meillä leikataan kynnet niin, että poika istuu sylissä, venkoilee ja huutaa ja äiti pitää tiukasti kiinni ja yrittää olla nopea :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä loruttelen samalla "viisi"-loruja... siis esim se loru, joka tulee siitä yhdestä soivasta lelukoirasta (varmaan monet on törmänny :rolleyes: ) eli "Tämä pieni koira meni kouluun, tämä jäi kotimieheksi, tämä pieni koira söi luun..." jne ja sitten yhdessä Fisher pricen lelukirjassa on kans hyvä "Tämä pieni possu meni ostamaan ruokaa, tämä pieni possu sanoi 'syökää ja juokaa!'" jne Noilla antaa aika hyvin. Tai sitten venkoilee ja äiti leikkaa, kuten muutamalla muullakin. :P

 

Siis näitä tarkoitan:

 

6198634.jpg ja L5847_b_1.jpg:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

^OT mutta tuo äänikirja on tullut meille tutuksi lastenpolikäynneillä ja se possulorun loppu niin surullinen että jollei muuten ole tippa silmässä niin viimeistään siinä kohdassa tulee... "Tämä pieni possu itki koko matkaan kotiin asti." :( Kun on muutenkin herkässä mielentilassa ollut siellä, niin tuo on se viimeinen niitti. :rolleyes::D

Edited by Tiitiäinen

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Joo, mutta se muuttuu kätevästi muotoon "Tämä pieni possu laulaa iloisasti koko matkan kotiin asti!" :D;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on aina onnistunu leikkaaminen hyvin kun poika katselee telkkaria samalla, on niin tv:n lumoissa ettei muista tapella vastaan. Oli kyllä välillä tosi vaikeeta ennen kun innostu telkkarista. Siihen tarvittiin molemmat vanhemmat apuun, toinen piti kiinni ja yritti viihdyttää ja toinen leikkas! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä yksivuotiaan kynnet leikataan sylissä ja toimivin "lelu" toiseen käteen annettavaksi on tällä hetkellä iso kynsileikkuri. Sehän on ehdottomasti kielletty kapistus ja lisäksi samannäköinen kuin se pienempi vehje, millä äiti niitä kynsiä napsuttelee :D

 

Jos poika alkaa venkoilla, lopetan suosiolla ja jatkan myöhemmin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä ei tarvita mitään kommervenkkejä. Äsken juuri leikkasin ja suurin ongelma oli se että kun otin ensimmäisen syliin ja aloin leikata niin toinenkin alkoi tunkea syliin ja huutohan siitä tuli kun ei heti päässyt leikattavaksi... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nykyään saa leikata jo ihan sopuisasti ja meillä hoidetaan homma kylppärissä lavuaarin päällä. Varpaankynnet leikkaan edelleen useimmiten pojan nukkuessa, koska mun mielestäni niitä on vähän vaikeampi toiselta leikata.

 

Poika nukautetaan meidän sänkyyn ja kun hän on sikeässä unessa niin mä hiippailen paikalle saksien, otsalampun ja talouspaperipalan kanssa. Poika selälleen, polven alle rullattu pikkupeitto tms että jalka pysyy hyvässä asennossa, ja jalan alle talouspaperinpala, niin roskat ei jää pyörimään meidän sänkyyn. Otsalampulla saa hyvin täsmävalon varpaisiin ja se jättää kädet vapaaksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulle ei ole tullut mieleenkään, että kynsien leikkaus voisi olla hankalaa :rolleyes:. Joskus voi tulla tappelua siitä, kumman lapsen kynnet leikataan ensin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Enkö mä ole ollut vielä täällä mainostamassa Youtube-videoita :lol: Jotain lasten suokkareita kuten Gummy Bear, Postimies Paten tunnari, Fröbelin palikat jne. Taatusti saa leikattua kun uhkaa sammuttaa videon jos ei ole nätisti :girl_haha:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now