Sign in to follow this  
Followers 0
Guest heijo

Uusimpia kuulumisia!

362 posts in this topic

^ Mietin ihan samaa... Käyn sen verran harvakseltaan, että onkohan multa mennyt jotain ohi? :unsure:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jahas, tämänpäiväisellä kauppareissulla pitääkin tsekata tuo Kaksplus... Taidan otta pari rauhoittavaa pohjiksi. :girl_crazy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ota girl_wink.gif . Laitoin muuten palautetta, itse Nymanille ei sähköposti mennyt läpi (oiskohan ollut tukkeessa palautteesta girl_haha.gif ) mut laitoin suoraan toimitukseen, tohon toiseen meiliosoitteeseen. Tuli tänään vastaus jossa pahoiteltiin ja seliteltiin..

 

Sitten taas muihin..

Pojan leikkaus meni hyvin, sen jälkeen on viihtynyt sylissä vaan, ja itkeskellyt öisin.. toivottavasti jo ensi yönä rauhoittuu. Haava on onneksi pienen pieni, ja hyvännäkönen.

 

 

Toivottavasti heijo ei oo jättänyt foorumia.. Huomasin vaan, että oli vieras statuksena tuolla ketjun alussa, en tiedä muusta unsure.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heips! Huomasin, että mun perään on kyselty :girl_in_love: . Poistin nimimerkin, kun huomasin joutuneeni kyttäyksen kohteeksi. En halunnut enää jatkaa nimmarilla. Luon joskus uuden. T:heijo

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Onpas tylsää tuollainen kyttäysskilletgirl.gif. Onneksi et ihan kokonaan ole kadonnut täältä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^ Anteeksi, jos utelen liikoja, mutta minkälaisesta kyttäämisestä on/oli kysymys? :mellow:

 

Kävin lukemassa eilen tuon kolumnin lähikaupan lehtihyllyltä. Hm... Kirjoittaja on tavoitellut semmoista sarkastista otetta, mutta rivien välistä kyllä paistaa ihan aitoakin kateutta. Ja tietämättömyyttä! Kirjoittajalla ei todellakaan taida olla edes lähipiirissään ketään, jolla olisi kaksoset. Sen verran hölmöä tekstiä kyllä oli. Tai sitten kirjoittajalla on yksi tuttu kaksosten äiti, joka kehua retostelee maat ja taivaat, kun ei kehtaa tunnustaa, että tosiasiassa elämä on ihan sikaraskasta ja kukaan ei auta ja minnekään ei pääse ja ja ja... ;)

 

Joka tapauksessa kirjoitus oli mielestäni vain typerä ja ymmärtämättömän, kaksosarkea tuntemattoman ihmisen tekele. Onhan tuosta ihan ok antaa lehdelle palautetta, mutta en nyt lähtisi kirjoittajaa täysin teilaamaan. Annettakoon typeryys ja tietämättömyys anteeksi. :rolleyes:

 

Pari kohtaa mullakin tosin nappasi silmään... On t o d e l l a hölmöä verrata kaksossynnytystä kahden "yksösvauvan" synnytykseen. Ne ovat kokemuksina varmasti täysin erilaiset ja synnytyksen kesto, rankkuus yms. on ihan yksilöllisiä juttuja muutenkin. Toinen kohta oli se "kaikki tarjoutuvat auttamaan"-juttu. No joo... Kukaan ei tarjoutunut, ja nekin joilta itse kyselin apua raskauden loppuvaiheilla, kaikkosivat kuin p***t saharaan. <_< Kolmas kohta sai minut jo lähestulkoon hysteerisesti nauramaan, nimittäin se "voi mennä babybioon tai vauvajumppaan". Siis äiti yksin kahden vauvan kanssa? GIVE ME A BREAK! :girl_crazy:

 

Ja lopuksi uusimpia kuulumisia sen verran, että... Niin, muksuilla kaikki ok, eikä mitään sen ihmeellisempää. :grin:

Edited by Adelita

Share this post


Link to post
Share on other sites

En ole tuota artikkelia lukenut, mutta ehkä en haluakaan.

"voi mennä babybioon tai vauvajumppaan". Siis äiti yksin kahden vauvan kanssa? GIVE ME A BREAK! :girl_crazy:

Babybioon tai vauvajumppaan en ole edes kuvitellut meneväni. Vauvamuskariakin mietin pitkään ja aloitettiin nyt tammikuussa, kun nuo suunnilleen osasivat istua. Kevään mittaan näkee, kuinka hauskaa sekin sitten on, kun yrittävät enemmän liikkua siellä ympäriinsä. Toistaiseksi se on sentään onnistunut, kun vetäjä on pitänyt toista lasta minun pidellessä toista. Joku vauvajumppa voisi olla mielenkiintoinen kokemus, kun toinen lapsi vetää itsekseen ties missä tjsp. :girl_haha:

 

 

Harmitus tuota Heijon tapausta. :girl_sad: Kurjaa, kun noin käy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei toivotut henkilöt kävi lueskelemassa mun juttuja ja levitteli niitä eteenpäin :skilletgirl: Jos olisin ollut fiksu, olisin poistanu kaikki kirjoittamani tekstit ja kuvat. Mut samapa tuo, kun ne on jo kuitenkin luettu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Muakin on stalkattu aika rumastikin täällä. Kopioitu mun mahakuvia tuolta raskausmahaketjusta ja lähetetty mun (työ)kaverille kommenteilla tyyliin "raskausarvet ei ikinä katoa". Lisäki muutenkin kertoiltu esim. mun juhannussyömisiä(!) ja muitakin tekemisiä hänelle. Se loppui kun sain tietää ja kaverini sanoi tälle stalkkerille että ei halua kuulla mun kuulumisia sen kautta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuttua juttua tuo stalkkaaminen, tietyn tyyppiset ihmiset taitavat saada siitä jotain kieroa nautintoa (terkkuja vain, jos satut näitä minun juttuja vielä lukemaan) kun voi vakoilla toisten juttuja selän takana ja levitellä niitä eteenpäin. Sitten kyllä älähdetään, jos menee jotain sanomaan, ihan nimettömänä, ko ihmisestä, varsinkin jos se nyt ei ole mitään kaikkein suurinta ylistystä ja kehua... :girl_mad:

 

Tuosta kahden ottamisesta harrastuksiin mukaan jne, niin täytyy tunnustaa, että minä olen mm käyttänyt kolmea muksua uimassa yksin. Esikoinen kun osaa kelluntaliivin kanssa uida luotettavasti, niin tuplat vain sellaisiin vauvojen uimarenkaisiin ja itse veteen vahtimaan. Nauroin välillä, kun toisia yksikköjä oli kolme aikuista uittamassa ja meillä minä yksin uitin kolme muksua. :girl_wink: Tiettyä hulluuttahan tuo vaatii... Monessa asiassa me ollaan nyt kahden kanssa pärjätty helpommalla kuin esikoisen kanssa aikoinaan; ekan kohdalla ei tiennyt kaikesta ja nyt kun kokemusta on ollut niin on ollut helpompaa luovia menemään näitten kahden kanssa. Onhan noista kahdesta jo seuraa toisistaan, niin hyvässä kuin pahassa ja kaikki pusut, halaukset, velmuilut yms tulevat tuplana. Tosin niin tulevat nämä "kuningasideatkin" mitä nuo 1v4kk vanha kehittävät jatkuvalla syötöllä, mutta se nyt on osa meidän ihanaa elämää! Päivääkään en vaihtaisi pois (pari valvottua yötä kylläkin) vaikka melko yksinäistä ilman IRL aikuiskontaktia suurimman osan päivästä 24/7 puurtamista tämä on ollutkin lasten kanssa tähän asti. Eipä minulla ole ollut tarvetta lykätä lapsia toisille hoitoon ja lähteä itse humpuuttelemaan. Nämä vauvavuodet&taaperoajat on niin nopeasti kuitenkin ohitse ja näitä vaiheita tulee ikävä...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kun kaksoset ovat esikoiset, niin äideillä ja isillä on varmasti rankempaa, kuin silloin, kun on jo yksi tai useampi lapsi ennestään ja sitten tulee kaksoset. Kaikki on ensimmäisellä kerralla uutta ja stressaavaa ja huolestuttavaa ja... Ja sitten vielä tuplasti! :girl_impossible::girl_wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Totta. Miehen kanssa ollaan vitsailtu, että jos kaksoset olisivat olleet esikoiset, lapset olisi varmaan huostaanotettu ja vanhemmat lataamossa. Vaikka oli vitsi, niin totta kuitenkin on se, että nyt on varmasti paljon helpompaa, kun jotain edes tietää ja osaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä taas koen, että vaikka meillä oli kaksoset esikoiset, niin ei ollut omaan äitiyteen, vaistoon ja vauvoihin luottamisessa vaikeuksia. Eikä oikeastaan olla nyt muutettu mitään vauvanhoidossa, paitsi että puolet vähempi on hommaa :girl_crazy: Tosin mähän olin hoitanut lapsia ja vauvoja sekä töissä että vapaa-ajalla jo ennen omia ja kun omat sain kotiin, he olivat 3kk viettäneet sairaalassa joten olin valmis omistautumaan heille ja nautin virran vietäväksi heittäytymisestä. :)

 

Luin sen Kaksplussan jutun ja olen aika samoilla linjoilla Adelitan kanssa. 3-5 vuotta sitten olisin todella repinyt pelihousuni tuollaisesta teksistä, mutta nyt ajattelen vähän eri tavalla. Se kuvastaa mun mielestä tosi hyvin sitä mieletöntä kuilua, joka on yksös- ja kaksosäitien välillä. Ei voi ymmärtää toista, jos ei ole kokenut. Kaikki tuossa teksissä oli just sellaista pieleenmennyttä arvailua ja etenkin yleistämistä. Ja ajattelematonta tekstiä, koska kyllä mun mielestä ton tason lehdessä pitäisi ajatella enempi, voiko teksti loukata jotain ja mun mielestä toi vähän loukkaa monikkoäitejä. Ainakin meitä vähänkin herkkänahkaisempia tai "kovempia kokeneita". :girl_smile:

 

Mä en olis voinut mennä meidän kovaäänisten vauvojen kanssa todellakaan lähellekään babybioa, enkä ylipäänsä mihinkään. Liikkuminen ei todellakaan ollut helppoa, kun pienet vielä lähtivät itse niin myöhään liikkeelle ja kävelemään. Silti en tietenkään vaihtaisi kaikkia noita kokemuksia mihinkään muuhun, mutta nyt kun on myös toi yksönen niin ymmärtää ehkä vähän enempi yksöten ja eri-ikäisten äitejä. Silti kaksosten äitinä se vauva-aika oli paljonn rankempaa kuin esim. nyt, vaikka on noi kaksi isompaakin lasta tossa mukana pyörimässä :girl_crazy:

 

Muoks. Ja niitä kuulumisia ;) Meillä menee edelleen arki mukavasti, vaikka RANKKAAHAN tää on :girl_haha: Tänään illalla lähdetään Englantiin mun siskolle kymmeneksi päiväksi :girl_dance: Lennetään mun äidin kanssa (ja kaikki kolme lasta siis mukana) ja mies pitää täällä lomaa eli raksailee ankarasti. Mies tulee sit viikon päästä perässä kolmeksi päiväksi rentoutumaan ennen kotiinpaluuta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja kohta aika kultaa muistot meilläkin girl_wink.gif . Luulen etten olisi myöskään kimpaantunut tuosta niinkään, jos lapset olisi vähän isompia. Itse olen kuitenkin sitä mieltä että meille perheenä tämä on ollut rankempaa, kun esikoinen on talossa. Mutta sehän on just miten kukakin sen kokee smile.gif

 

Nyt tuo kolumnin teksti oli kuitenkin loukkaava, osui ja upposi ja pisti sen takia kiukuksi. Kaikenlainen vertaaminen yleensäkin nostaa karvat pystyyn, varsinkin noin metsään menevä. Vaikka vauva-aika on ollut rankkaa, päivääkään en silti vaihtaisi poi. Jos tuosta kolumnista jotain hyvä etsii, niin tuli hyvään saumaan karsia ylimääräinen lehtitilaus. Säästyy rahat lehdestä, mitä ei kuitenkaan ehdi lukea girl_wink.gif

 

Catap, kuin ihmiset kehtaa?!

ja

heijo, voi kurjuus. Jotain tohon suuntaan aattelinkin. Kaikilla ei ole kyllä ihan kaikki muumit laaksossa :/

Yks rikkinäinen yö mietin mitä teille kuuluu.. rolleyes.gif

Toivottavasti teillä nukutaan paremmin.

 

Pennille oon kade.. Rankkaa todellakingirl_haha.gif

Hyvää matkaa teille smile.gif

 

*muoks kirjotusvirheet*

Edited by Sacha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä kans luin kaks plussan artikkelin. Ja karvat nousi pystyyn!!!Vai, että babybioon ja vauvajumppaan helppo mennä..niin varmaan!!!!:skilletgirl:Vois tulla kokeileen!!! Multakin neuvolas kysyttiin monta kertaa.Ootko ollu avoimessa päiväkodissa..ei oikeen tajua,että mikä homma on kaksoset pukea..vielä talvitamineisiin.Kauhee rumba,että pääsee lähteen.Ja mitä sielä edes tekisin,kun ovat vasta puolivuotiaita..saisivat vaan jotain pöpöjä sieltä näin tautisena aikana.Muutenkin se on auki silloin kun nukkuvat päikkärit.Ei mitään järkee mennä viälä tässä vaiheessa.Sitten vasta kun leikkivät toisten kanssa.:girl_impossible:

Share this post


Link to post
Share on other sites

En ole lukenut tuota kirjoitusta, mutta harmittaa silti yleisesti ihmisten suhtautuminen. Oon itse kohdannut kahta ääripääsuhtautumista: joko ollaan sitä mieltä, että siinä ne kaksi menee missä yksikin tai sitten kauhistellaan, että sinne meni siun elämä ja voivoivoi miten mahdatte selvitä, kyllä tulee olemaan kauheaa ja raskasta. Kumpikaan ei oikein tunnu kivalta. En tajua, miksei voida ihan asiallisesti kysellä ja keskustella, varsinkaan jos ei toisella osapuolella ole tilanteesta mitään käsitystä. Varsinkaan tässä odotusvaiheessa, kun itseäkin vähän vielä hirvittää, ei ole yhtään kiva kuulla, että valitan turhista (jo nyt) tai että en tule mitenkään selviämään ja menetän kaiken miulle tärkeän lasten myötä. Onneksi jotkut osaavat suhtautua mukavastikin, sellaisten ihmisten kanssa raskaudesta ja tulevasta on ihan kivakin jutella.

 

Jos sitten samalla myös vähän kuulumisia, kun vihdoin on jotain kerrottavaakin (eli uskalsin viimein hypätä ketjuun mukaan). :grin: Käytiin nt-ultrassa eilen ja pikkuiset olivat täsmälleen saman kokoiset ja vastasivat päivälleen viikkoja, eli laskettua aikaa ei muutettu. Kuulemma vauvat tosin savustetaan ulos viimeistään pari viikkoa ennen la:ta, joten ovat maailmassa viimeistään elokuun puolivälissä. Turvotus oli hyvin pieni ja riskit vähäiset, joten hyvillä mielin olen, kaikki on mallillaan.

 

Pienet olivat hauskoja ultrassa. A-vauva ei olisi halunnut kääntyä sopivaan asentoon mittausta varten ja sitten kun lopulta kääntyi, alkoi imeä peukaloa. B puolestaan oli hirmuisen liikkuvainen, pyörähteli ympäri kuin mikäkin ballerina ja vispasi käsiä ja jalkoja vimmatusti. :lipsrsealed: Tavallaan tuntui todellisemmalta nähdä pienet ihan vauvan näköisinä ja liikuskelemassa, mutta toisaalta oli kyllä tosi kummallinen tunne, että siellä ne pyörii ja heiluu, mutta itse en tunne vielä mitään. No ehkä ne liikkeet pian alkaa tuntuakin. :girl_sigh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ollut aika häslinkiä joten päässyt koko palsta unohtumaan! Mutta täällä taas Nati & pojat 4,5kk, jo!! :)

 

Käytiin ameriikan mantereeseen tutustumassa, oli oikein ihana reissu ja omaksi yllätykseksi rentouttavakin kun ei tarvinnut kotihommia hoitaa. Pystyi keskittymään vain ja ainoastaan poikiin, niin ja tietysti parisuhteeseenkin ehkä vähän :girl_wink:

 

Aika on mennyt todella nopeasti poikien syntymän jälkeen vaikka ensimmäisistä viikoista mulla ei muistikuvia juurikaan ole. Ollaan saatu arkeen aika hyvä rytmi nyt reissun jälkeen ja kaikki tuntuu jotenkin rauhoittuneen. Päivät poikien kanssa menee rutiinilla, ei ole enää sellaista pelkoa kuin alkuksi että miten mä selviän. Ei elämä vieläkään ole mitään ruusuilla tanssimista, mutta mut on yllättänyt täysin se kuinka rauhallinen ja itsevarma olo mulla on poikien kanssa. Ei mitään paniikkia vaikka molemmat huutaisi kurkkusuorana yhtäaikaa.

 

Pojat ovat aivan todella rakkaat ja tähän asti ainakin olleet melko helppoja tapauksia (kop kop). Välillä tuntuu, että voimat on ihan loppu ja että mä en jaksa tätä enää yhtään,mutta aina se olo korjaantuu kun toinen pojista hymyilee maailman suloisimmin ja tuntuu että oma sydän sulaa.

 

Viikonloput on mulle rentoutumisaikaa ja valmistautumista uuteen viikkoon. Meillä on ollut nyt tapana viedä pojat joka toinen lauantai mummolaan hoitoon, että saadaan miehen kanssa vähän aikaa kaksin. Poikien tulo on kuitenkin ollut aika rankka juttu meidän parisuhteelle eikä arkisin jää yleensä aikaa tosillemme.

 

Oliskohan siinä riittävästi kuulumisia tällä kertaa tulen taas 4kk kulutta uudelleen :girl_haha: Nyt nukkumaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1-vuotissynttärit ovat vasta puolentoista viikon päästä, mutta kävimme jo tänään 1-vuotisneuvolassa. Hyvin meni kaikin puolin. Rokotteistakin selvittiin suhteellisen vähällä itkulla, vaikka poika kyllä osoitti tyytymättömyytensä voimakkaasti. Alle 8-kiloisia vain ovat edelleen. Poika oli 7900 g, 74.1 cm ja tyttö 7375 g, 72 cm. Ovat kyllä sairastaneet paljon tuossa helmi-maaliskuussa, eikä ruoka ole oikein maistunut, joten sinänsä ei ole ihme, että paino oli noussut vajaassa 2 kk vain 195 g pojalla ja 235 g tytöllä. Mennään käymään punnituksessa parin kuukauden päästä, kun muutoin seuraava käynti olisi vasta 18 kk iässä.

 

Kumpikin meillä nousee tukea vasten seisomaan ja askeltaa tukea vasten. Jostain syystä eivät tykkää ottaa askelia kovinkaan usein, jos käsistä pitää kiinni. Mutta eiköhän se kävely sieltä hiljalleen tule. :girl_smile: Hirvittävä vauhti on päällä täällä kotona pojalla. Tyttö on viime aikoina viihtynyt kovin paljon sylissä. Kun käydään jossain muualla, niin roolit vaihtuvat täysin. Niin kuin tänään neuvolassa tyttö touhusi ties mitä ja poika oli kuin ei uskaltaisi liikkua lainkaan. Kotona poika leikkii mielestäni vähän liiankin rajusti koiran kanssa. Sunnuntaina käytiin tuttavien luona, joilla on 3 koiraa ja poika ei uskaltanut edes mennä katsomaan koiria koiraportin takaa. Tyttö kyllä syöksyi sinne salamana ja antoi koirien nuolla naamansakin, vaikka omalta koiralta ei sitä kovin usein salli ilman vastalauseita. Ihan hassuja ovat. :girl_haha:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä oli eilen 1-vuotisneuvola. Hyviä mittoja saatiin samoin Prevenar- ja 5-rokote. Rokotteet tekivätkin sitten ipanoista kiukkuisia, kränttyileviä ja kuumeisia pikku-otuksia.

 

P 9150g ja 72.4cm

A 8750g ja 72.3cm

 

Molemmat konttaavat, kävelevät tukea vasten, kiipeävät ja touhuavat polvi-istunnassa. P myös istuu hienosti, A ei malta istua yhtään vaan touhuaa koko ajan.

 

Tänään sitten ollaan vietetty synttäreitä omalla väellä ja sunnuntaina tulee vieraita.

 

Melkoinen vuosi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heissan kaikille! miekin oon ollu poissa täältä ainaskin kolmisen kuukautta, tullu jotenkin muilla palstoilla pyörittyä ja vähän niilläkin... mutta nyt kyllä tuli ikävä teitä, täällä on niin paljon samoja elämäntilanteita girl_smile.gif Meilläkin 1v juhlat lähestyy, viikon päästä sunnuntaina juhlitaan. Kaikki menny aika hyvin, ekat flunssat vasta nyt pidetty, vähän kitisty hampaita jne normaalia. Tyttö tosin taas vaihteeksi melkosessa syömälakossa, se stressaa, kun tuntuu ettei voi elää parilla lusikallisella ruokaa/ ruokailu kertagirl_to_take_umbrage2.gif no, neuvolassa sitten nähdään onko neiti yhtään kasvanu. Meillä liikkeelle lähtö ollu tosi hidasta, mutta normaalin rajoissa kai vielä. Korjattua ikää just tasan 10kk, neiti ryömii, nousee konttausasentoon ja välillä polvilleenkin kiskoo itseään, poika vaan ryömii, ei mitään eleitä että tekis mieli ylemmäs päästä. No, kaikki aikanaan kai sitten.

 

Mutta se paras kuuluminen meille on, että meille tulee kolmas nappula syyskuussa, nyt elellään rv16+5 girl_sigh.gif Ollaan aivan haltioissamme, kun tämä oli täydellinen luomuylläri! tuplakaksikkoa todella tehtiin vuosia, ja kirjaimellisesti viimeinen oljenkorsi tuotti toivotun tuloksen. Nyt sit napsahti luomuplussa eikä ees kerinny menkkoja olla kertaakaan.... Super toivottu vauva siis tulossa, mutta todellakin yllätys! (tai siis kyllähän se tiedetään miten ne normaalisti saa alkunsa, mut sen ei pitäny todellakaan olla mahdollista meillägirl_crazy.gif )

 

pitää perehtyä taas muiden kuulumisiin pikkuhiljaa, jos jaksais palstailla kun alkaa elämä voittaa alkuraskauden jälkeen

 

soja ja nappulat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onnea soja! :lipsrsealed:

 

Meillä oli rakenneultra ja kaikki näytti siellä oikein hyvältä. Sukupuoliarvauksetkin saatiin, A:lla näytti olevan pojan vehkeet ja B:n jalkovälissä lääkäri taas mielestään bongasi enemmän tyttöviitteitä. :girl_in_love: Yksi kumpaakin olisi kyllä kaikkien toiveiden täyttymys, vaikka toki täysin onnellisia ja tyytyväisiä oltaisiin kahteen tyttöön tai poikaankin. Pikkuiset on myös alkaneet potkiskella aktiivisemmin, mieskin tunsi A:n muksaisut eilen illalla kädellä vatsan päältä. Nyt on kyllä sellainen vaihe raskaudessa menossa, että kaikki tuntuu vaan ihanalta ja onnelliselta. :girl_pinkglassesf::girl_haha: Saatan olla jopa jossain määrin ärsyttävä kaikessa onnipöhnässäni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tulin kertomaan että meille syntyi kaksi pientä prinssiä 14.4 tasan klo 08.33.lipsrsealed.giflipsrsealed.gif

A poika oli 3054g ja 49,5 cm ja B poika 3364g ja 50,5 cm.

Suunniteltu sektio siis tehtiin perätilojen vuoksi just kun vko 38+0 tuli täyteen. Nyt ollaan kotiuduttu ja opetellaan kaksosarkea.girl_in_love.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0